Porsche Taycan е един от луксозните и скъпи електрически автомобили на пазара в момента, но изглежда, че това не спира хората от покупката на такъв. В интервю пред Reuters по време на изложението в Мюнхен, шефът на марката разкрива някои подробности за продажбата на модела в последните месеци.
Блум споделя, че интересът към Taycan е толкова засилен, че ако сега си поръчате автомобил, то той може да бъде доставен след поне шест месеца. По план Porsche е трябвало да произведе 20 хиляди автомобила през тази година, но по-голямата част от тях са продадени още през първата половина на 2021 година.
Голяма част от поръчките пристигат от Китай, където Taycan се радва на огромен интерес. Разбира се, своят принос за огромното време за чакането има и кризата с полупроводници, която засяга по-голямата част от автомобилните производители в момента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 смях
Коментиран от #4, #6, #13, #25
16:25 07.09.2021
2 смех
Коментиран от #3
16:26 07.09.2021
3 Ти си смех
До коментар #2 от "смех":
Ми нали това ти пишат бе? Че поръчките са повече от капацитета на производство! Как да регистрират 40 хиляди, като могат да произведат само 20 хиляди? Ако могат да произведат според поръчките, продажбите може и да са повече от Панамера! Много ги бъркате тези неща!Коментиран от #5
16:38 07.09.2021
4 Иван
До коментар #1 от "смях":
Porsche е висок клас автомобил. Volkswagen Group включва още доста марки.16:48 07.09.2021
5 Смеех
До коментар #3 от "Ти си смех":
глупости продали са 4000 бройки а произвеждат 20000 и не им стигали.Ти още ли не си разбрал че за разлика от Тесла фв не продават директно на клиентите а на представителства.А после тези представителства ги продават на крайният клиент.
Само ще ти кажа че в някои държави е пълно със закрити представителства на фв
Тия са аут до десетилетие та нищо не продават.
Коментиран от #14
16:53 07.09.2021
6 зрител
До коментар #1 от "смях":
чини ми се, че сравняваш теслата с порше, пък било то и електрическо... предлагам ти да се държиш по-отговорно. :DКоментиран от #7
17:00 07.09.2021
7 факт
До коментар #6 от "зрител":
Теслата е в пъти по-кола прав си по-добър пробег динамика система от зарядни дизайн а бе всичко.Коментиран от #12
17:03 07.09.2021
8 гост
Коментиран от #18
17:25 07.09.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Хахаха ама на обратно
Коментиран от #11, #15
18:17 07.09.2021
11 смех
До коментар #10 от "Хахаха ама на обратно":
На кои продадоха обаче на дилърствата19:27 07.09.2021
12 Да знаеш
До коментар #7 от "факт":
Теслата е като Голф 2 пред Mercedes W124.19:34 07.09.2021
13 Смешко
До коментар #1 от "смях":
Къв милион бе прокопи, Тайкана се сравнява с С-ка а не с конфекцията 3 и Y.19:38 07.09.2021
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Дрън дрън
До коментар #10 от "Хахаха ама на обратно":
Тесла започна продажбите на Модел S миналата седмица, а Модел Х няма производство от миналата година. Обаче няма да се учудя, ако вече са продали повече от Тайкан. Мога да се обзаложа, че за годината ще продадат в пъти повече. Никой не иска бавните и скъпи Поршета20:15 07.09.2021
16 Ех смешко
До коментар #14 от "Фолц":
Догодина Тесла ще продаде около 2 милиона автомобила. Фолксваген нямат батерии и за 1 милион и няма да имат поне още няколко години. Никой не може да стигне Тесла дори само по тази причина.Коментиран от #19
20:19 07.09.2021
17 Д фен
Коментиран от #20
20:31 07.09.2021
18 Plameni
До коментар #8 от "гост":
Ти да вземеш да сложиш нормална седалка на твоя велосипед, че твойте родители вече ги е срам от съседите, стига си карал с тая дръжка от Тесла20:45 07.09.2021
19 Фолц
До коментар #16 от "Ех смешко":
ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ21:22 07.09.2021
20 Перник
До коментар #17 от "Д фен":
То и за Запорожец се чакаше! Не ги даваха без ред.21:32 07.09.2021
21 До 15
Коментиран от #24
21:36 07.09.2021
22 кокаинчо
22:13 07.09.2021
23 реалиста
22:14 07.09.2021
24 Смешко
До коментар #21 от "До 15":
Е хайде сравни ги да видим?22:16 07.09.2021
25 сектант
До коментар #1 от "смях":
това да не ти е конфекция като тислъКоментиран от #34
00:28 08.09.2021
26 В е л и к и я
01:23 08.09.2021
27 гост
Коментиран от #28, #31
06:25 08.09.2021
28 Фолц
До коментар #27 от "гост":
Тайкана е много повепе от една Ска. Интериор, екстериор, времена на писта, ускорение всичко всичко е за тайкан. Да плейд ускорява малко по бързо но това предимство е само на драг. Освен това на книга Лонг рейнджа НЕ плейд уж изминава пивече от Тайкан, но това е само градско, като излезе от града нещата се променят. И орестани с простотиите си едните биле реални поръчки другите не едните биле заради чипове другите не. Всички са на равни условия факт е че тайкана се търси колкото Ската. Погледни статистиката за тази гидина за Ска и Тайкан и писле говори.Коментиран от #30
07:23 08.09.2021
29 Да ДИГНАТ ЦЕНАТА ДВОЙНО
07:49 08.09.2021
30 Дай цифрите де
До коментар #28 от "Фолц":
Пак говориш по инерция това, което ти се иска, а може би дори и да си го вярваш. Обаче ако потърсиш времената на писта и бройките за продажбите ще видиш колко назад е тайкан във всичко.Коментиран от #35
07:58 08.09.2021
31 Грета Тунберг
До коментар #27 от "гост":
Скъпи,аз харесвам Тесла.09:03 08.09.2021
32 Хаха
Коментиран от #33
09:12 08.09.2021
33 Супер кола?
До коментар #32 от "Хаха":
И какви са ти критериите за супер кола? Май единственият критерий ти остава заглавието на колата? Защото по мощност, ускорение максимална скорост, че дори и на писта поршето е гола вода пред Тесла и наистина няма смисъл от сравнение. Като са го направили такова малко и тясно, поне да го бяха олекотили малко, а то тежи колкото седемместния седан на Тесла с 1020 коня, по-голяма батерия и три двигателя.Коментиран от #36
09:37 08.09.2021
34 Коментара
До коментар #25 от "сектант":
Незнам кой ти е плеснал минусите, но Тесличката изглежда като сглобявана в Толиати ... а говорим за 100К .. $ Не случайно мигрират към Порше. Както един бивш собственик на Тесла С и Х настоящ на Порше беше коментирал, че Поршето е като танк.10:00 08.09.2021
35 Фолц
До коментар #30 от "Дай цифрите де":
Дай да видим де, чакам цифри а не празни приказки и удряне на сектанската глава в земята. Давай цифрите и всички да замълчат.10:19 08.09.2021
36 Фолц
До коментар #33 от "Супер кола?":
Я пак да видим, едно ускорение 0-60 mph има Плейд в повече и то с няколко десети, всичко друго е минус. ОК щом няколко десети са голяма работа бягай да се състезаваш на драг ама там един скапан голф може да те победи тогава какво правим?Коментиран от #37
10:22 08.09.2021
37 Едно ускорение?
До коментар #36 от "Фолц":
А къде забрави 320 километра в час максимална скорост срещу 260 на Порше тайкан?Къде забрави неофициално 7:13 минути на нюрбургринг текущо постигнато време, докато правят настройките и избират подходящи спирачки, докато излязат сертифицираните нови гуми и джанти този месец, за да могат да обявят стандартното оборудване с тях и съответно да обявят официално време за обиколка, като по-добре това време, при положение, Порше тайкан не е с десети от секундата а половин минута по-лош резултат още преди да са приключили настройките?
А къде забрави обещанията на porsche да смачкат Тесла на четвърт миля, защото имат скоростна кутия с две предавки и силата им била при доускорение при високи скорости? Дори там новата Тесла ги смачка с повече от секунда, въпреки че това беше гордостта на Тайкан. Като ги гледаш на клипа един до друг на старта, черния автомобил не ти ли изглежда посредствен? Буквално все едно е спрял, не си дава зор и не знае, че се състезават?
Ако изброените дисциплини не са важни за един спортен автомобил, по какво тогава ги сравняваш? По равномерността на фугите на вратите и затова porsche тайкан ти харесва повече? За никой не е тайна некачествената сглобка на Тесла, но и никой освен вас не отрича превъзходството на Тесла на пътя. Неслучайно отложиха както Тесла плейд плюс, така и роудстъра. Просто нямат пряка конкуренция засега. Затова не обновяваха и Тесла модел S от 2012 година до 2021, докато не излезе тайкан.
Клипа ще е в следв
Коментиран от #55
11:23 08.09.2021
38 Клипа
Коментиран от #39
11:26 08.09.2021
39 Клипа
До коментар #38 от "Клипа":
Хайде оправете го този сайт вече. Втори опитКоментиран от #40
11:27 08.09.2021
40 Да де
До коментар #39 от "Клипа":
Да де за драг никой не оспорва че е по добре и после какво?Това си е американска дисциплина, има 250 коня повече дърпа повече и после?
Коментиран от #41, #42
11:52 08.09.2021
41 😂😂😂
До коментар #40 от "Да де":
После какво? Продължава!12:08 08.09.2021
42 После като и преди
До коментар #40 от "Да де":
Какво после? После като и преди това - поршето стои отзад и подсмърча. На 400 метър и деветата секунда Тесла вече се движи с максималната скорост на поршето и продължава да ускорява, а поршето дори когато след 15 20 секунди достигне същата тази скорост, Тесла вече ще е вдигнала 300 и ще продължава да ускорява.Какво точно очакваш да се случи в полза на porsche? Както ти казах гледай си там неравномерните фуги на Тесла и плюй по тях, защото поршето други предимства няма.
Ако си изгледал внимателно клипа и знаеше поне малко английски, щеше да разбереш, че собственика на Това Порше тайкан беше направо изумен и си поръча Тесла още там на пистата. Толкова за миграцията от Тесла към porsche. На практика се случва точно обратното и никой не гледа фугите или дребните драскотинки когато си избира бърз автомобил. На тези на които не им трябва бърз автомобил въобще не гледат нито Тесла, нито porsche, нито коне, нито ускорения нито максимални скорости.
Коментиран от #44
12:13 08.09.2021
43 Бавни
13:04 08.09.2021
44 Да де
До коментар #42 от "После като и преди":
И после какво те питам като стигне 300 кмч, 500 кмч, 1000 кмч после какво? Тази кола няма ли да завива, тази кола само 20 сек ли ще се кара, няма ли да се зарежда, да спира.... само ще се кара 20 сек направо ли? Казах ти за драг ОК после какво?Коментиран от #45
13:06 08.09.2021
45 Завой и зареждане
До коментар #44 от "Да де":
Е как мислиш, при едно и също тегло и 250 коня в полза на теслата плюс по-добре ускорение и доускорение, кой автомобил има по-голям шанс на пистата?А ако тръгнат заедно на дълъг път, кой автомобил ще се нуждае от по-малко време за зареждане и ще трябва да чака другия да зареди?
Пак ти казвам да не задаваш въпроси на които не искаш да чуеш отговора. И на писта и за време за зареждане на 100 километра пробег, Тесла е по-добрия автомобил. Други въпроси искаш ли да зададеш или ще се върнем на фугите на вратите и драскотините по боята за да излезе porsche по-добрия автомобил?
Коментиран от #46
13:48 08.09.2021
46 Да де
До коментар #45 от "Завой и зареждане":
И двата отговора са ти грешни, Тайкана е по добър на писта и Тийкана се зарежда по-бързо. Между другото икономичноста на Плейд е по лоша и от най-лошите електрички. Така че тази кола е да си правиш 0-60-0-60-0-60-0 и до там.То само с коне ако ставаше на писта има и коли по 2000 коня :)). На ринга Плейд стигна до мантинелата :))).
Коментиран от #47, #49
13:58 08.09.2021
47 Така е!
До коментар #46 от "Да де":
Стигна до мантинелата докато атакуваше 7-минутната граница, докато Порше тайкан не смее да атакува дори седем минути и половина и си стои на постижението от 7:40, за да не би случайно да се блъсне в някоя мантинела. Дето казва ицата "който играе пичели, който не играе не пичели".Коментиран от #48
14:07 08.09.2021
48 Хайде де
До коментар #47 от "Така е!":
Когато вие подобрите 7.40 на другият ден ще изкарат нов да подобри вашият рекорд. Дотогава само ви се смеят. Все пак Тайкана вече остаря и трябва нов.Коментиран от #50, #51
14:39 08.09.2021
49 Така де
До коментар #46 от "Да де":
Наистина поршето се зарежда по-бързо но и по-бързо му пада батерията. В крайна сметка като заредят за по 15 минути, porsche-то ще мине по-малко километри, преди да се наложи да зареждат отново. И това ако си намери къде да зарежда на 800 волта за да може да постигне максималната си мощност от 270 кв. На нормални 400 волтови зарядни станции, които са 90% от случаите, Тесла зарежда с 250 киловата, а Порше тайкан само със 150 кв и то ако има допълнителна добавка към зарядното, иначе не може и с толкова. Тоест предимствата му са само хипотетични и на хартия. Уж зарежда с по-голяма скорост теоретично, ама на практика заради ниската си ефективност минава по-малко километри, защото Тесла плейд наистина е най-неефективната Тесла, но е много по-ефективна от тайкан.Коментиран от #52
14:41 08.09.2021
50 Колко да е остарял
До коментар #48 от "Хайде де":
Този рекорд е от една година и беше неземна радост че е подобрил рекорда на Тесла модел S от 2012 година, докато не решиха да му направят refresh. Сега ги е срам да споменат нюрбургринг. А 250 допълнителни коня при същото тегло, не могат да се компенсират само с по-добра управляемост в завоите. Или трябва да свалят тегло или да добавят мощност за да са конкуренти на Tesla. Засега не виждам как ще им се отдаде нито едното от двете, а Тесла все още не е извадила козът с новите по-леки батерии и структурната батерия, който ще намалят теглото под два тона и ще увеличат мощността, като няма да имат нужда и от толкова охлаждане. Така че очакваш новостите и подобренията от грешния производител.Коментиран от #53
14:46 08.09.2021
51 Пропуснах
До коментар #48 от "Хайде де":
7:40 е подобрен на два пъти още през миналата календарна година. Към момента се борят да преминат 7-минутната граница. Порше тайкан дори не може да си мечтае да доближи тази граница да не говорим да я мине и да изпревари Тесла.Коментиран от #54
14:50 08.09.2021
52 Да бе да
До коментар #49 от "Така де":
Напротив казах ти икономичноста на Плейд е една от най-лошата сред всички електричкиКоментиран от #56
15:53 08.09.2021
53 Да бе да
До коментар #50 от "Колко да е остарял":
Мооооооля Тесла С има рекорд по бавен от корса с предно😊😊😊. Тесла само обещават пуснаха 3 перформанс трак моде и се скриха сега пуснаха плейд блъснаха се и пак се скриха😊😊.15:58 08.09.2021
54 Да бе да
До коментар #51 от "Пропуснах":
Стига глупости, първо колата е муле а не сериина и второ засиченето е от журналист😊😊😊. И аз мога да взема болид от Ф1 и да го преоблека като лада. Затова има официални времена, стюардите следят не само времето а дали колата е модифицирана и дали гумите са за пътя.Коментиран от #58
16:04 08.09.2021
55 дядо
До коментар #37 от "Едно ускорение?":
Ти карал ли си с 320км. в час? Стига с тези километри и ускорения! Не убеждавай хората коя кола е по хубава ,нито си имал Тесла нито Порше, те и на булката по време на сватбата и обещават много работи ама накрая нищо не получава!За това аз на клипове и писане не вярвам!За това всеки си има вкус и предпочитания какво да избере!Коментиран от #57
16:19 08.09.2021
56 Колко да е лоша?
До коментар #52 от "Да бе да":
Според motor trend В статията Tesla Model S Plaid Fast-Charging and Range Test: How Far Can It Go?Tesla плейд изминава 511 километра с едно зареждане. Наистина по-малко отколкото на книга, но значително повече от Порше тайкан. Това прави среден разход 19 киловатчаса за 100 км.
Ще кажеш ли колко е реалния разход на Порше тайкан за да направим сравнението? Моля дай и източника на информация. Батерията на Порше тайкан е с почти същия капацитет, но му дават пробег 340 км с нея. Няма никаква база за сравнение и от porsche отново се излагат.
Коментиран от #60
18:32 08.09.2021
57 Не съм карал
До коментар #55 от "дядо":
Но съм се возил с 300. А ти? Максимално съм вдигал 240. А ти? Защо си мислите, че 100% от автомобилите се произвеждат само и единствено за вашите нужди и желания? Тези автомобили не са задължителни. Като не ти харесват не си ги купувай, не ги карай и недей да се возиш в тях! Никой не може да те задължи да го правиш за да се оплакваш наляво и надясно!18:35 08.09.2021
58 Е така де!
До коментар #54 от "Да бе да":
Сегашният модел който се блъсна в мантинелата миналата седмица защото му прегряха спирачките, също е прототип, защото с него в момента избират спирачните апарати които да монтират серийно за да успеят да подобрят времената на предишните прототипи. След като пипнат всичко, ще произвеждат серийните автомобили точно по този начин и ще обявят официален рекорд за сериен автомобил. Кое точно ти е трудно да осмислиш отказаното вече 10 пъти? Напълно логично е, ако миналата година прототипа е постигнал 7:14 минути, тазгодишния да е по-бърз след подобренията и с новите стандартни гуми и джанти с които вече ще излиза от завода, за да може да вдига 320 километра в час, ако клиента пожелае да заплати такъв пакет. За 95% от клиентите Това ще е напълно ненужно, защото никога няма да вдигнат такава скорост или да карат на писта.Коментиран от #61, #62
18:43 08.09.2021
59 дада
19:59 08.09.2021
60 Реално
До коментар #56 от "Колко да е лоша?":
Това е само на книга, иначе нещата реално съвсем не са така.Коментиран от #63
20:34 08.09.2021
61 Зомби
До коментар #58 от "Е така де!":
Абе зомби, прототип означава с флат гуми, изкормен с аеро пакет и т. н. . Как ще го пуснеш това на пътя. Стига се излагай те ако можеха да направят нещо около 7:30 веднага щяха да го регистрират. Явно че не могат нищо щото не става само с помпане на коне. Те и Римак имат по-бързо от Тесла 0-100 ама къде са? Не става само със зомбиране и акъл трябва!!!Коментиран от #64
20:39 08.09.2021
62 Зомби
До коментар #58 от "Е така де!":
По твоята логика щом е пистигнал 7:14 що не го пуснат сериино и да регистрират рекоеда😊😊😊. Колко си залюпен не е истина😊.20:41 08.09.2021
63 Реално де, реално
До коментар #60 от "Реално":
511 километра е реалния пробег който са тествали от изданието. На книга е 50 км повече. Дай сега реалния пробег на Порше тайкан от някой реален тест на някое реално издание?Коментиран от #66, #69
22:52 08.09.2021
64 Е така де!
До коментар #61 от "Зомби":
Някой някъде да е отрекъл, че Римак Невера не е най-бързия автомобил? Просто трудно може да се каже сериен и трудно може да се нарече конкурент на Тесла с цената си в милиони. Иначе си е по-добър автомобил по всеки един параметър. На теория е първообразът на Порше тайкан, но на практика вторият е гола вода и много бледо копие.А пакетът ще се предлага към серийното оборудване като опция, следователно ще може да се регистрира като официален рекорд. Гумите за 320 километра в час са обявени за тази есен, а есента започва след няколко дни. Можеш ли да се обзаложиш, Тесла няма да регистрира рекорд под 7:30, ако въобще регистрира? Според мен ако е над седем минути въобще няма да си направят труда да го регистрират, въпреки че това време е по-добро от повечето бензинови поршета и други спортни автомобили.
Коментиран от #65
23:06 08.09.2021
65 Зомби
До коментар #64 от "Е така де!":
Нищо не се обзалагам, чакам резултат. Не ЩЕ ЩЕ ЩЕ ЩЕ или АКО АКО АКО. Ако баба ти беше мъж тогава какво? Факр е че Тесла се провали с Перформанс 3 и факт е че пробва с Плейд и там се провали!!! Дотогава Тайкан няма смисъл да прави нов рекорд и да бие сам себе си.Коментиран от #67
07:51 09.09.2021
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Защо се провали?
До коментар #65 от "Зомби":
Колко е официалното време за обиколка на ринга на Тесла модел 3 performance? Аз поне не го зная за да прецени дали се е провалил? Дай го за да направим сравнение?Доколкото знам, върви заедно с Порше тайкан по пистата и разликата им е 5 секунди. На това ли казваш провал?
Коментиран от #68
08:09 09.09.2021
68 Зомби
До коментар #67 от "Защо се провали?":
Когато аз се пробвам месеци наред на пистата и не изкарам резултат да това е провал!!!! Не може да оправдаваш някого, с това че не е направил официален резултат!!! Перформанс 3 трак едитион беше създаден да победи БМВ М3 на писта!!! Мъск го каза ние ще го победим на Ринга!!!! Да каза го опита и не можа и се отказа това е факт. Само зомбитата вярват на глупости които пишеш, факт е че се провали както и плейд!!! Опитва се месеци наред и пак ще опита да свали под Тайкан, това че няма резултат означава че не иска да се излага и резултата е незадоволителен точка!Коментиран от #70
10:24 09.09.2021
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Кажи времето де
До коментар #68 от "Зомби":
Дай официално време за Тесла модел 3 performance?Коментиран от #72
10:36 09.09.2021
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Имен втори път ме трият без причина
До коментар #69 от "Зомби":
Този път ще напиша всичко на български за да не ми трият поста трети път:"Май е този, който дори като му кажеш заглавието на статията в motor trend не може да я намери и цитира друга статия от съвсем друго издание със съвсем друго заглавие. В статията която ти говоря са тествали. Ето какво казва ЕРА: "Tesla казва, че Model S Plaid с 21-те има обхват от EPA, оценен на 348 мили, и това е според условията на EPA и използва комбинация от 55 % магистрала и 45 % градско шофиране "
А ето какво са постигнали в реалността от motor trend "При температура на околната среда под средно 75 градуса видяхме 3,43 мили/кВтч за градско шофиране и 3,14 мили/кВтч на магистрала. Използвайки същото съотношение магистрала към град EPA, нашият теоретичен измерен обхват е 318 мили."
Очевидно е как си толкова грамотен, че не можеш да намериш информацията, дори когато ти я дадат на готово, да не говорим сам да я намериш и разбереш. Както виждаш са постигнали 50 километра по-малко пробег от официалния, но въпреки това пробегът е около 200 км повече с едно зареждане от този на Порше тайкан. Ако тръгнат на дълъг път и Тесла плейд трябва да спре пет пъти да зареди, поршето ще трябва да спре 10 пъти.
13:28 09.09.2021
75 Модел 3 перф е зле
Коментиран от #76
02:43 10.09.2021
76 Дрън-дрън
До коментар #75 от "Модел 3 перф е зле":
И откъде почерпи тази грешна информация? Защото си се объркал с има-няма минута време, което означава че или нагло лъжеш или верваш на фалшиви статии.07:40 10.09.2021