Last news in Fakti

2 Октомври, 2021 12:00 12 121 41

Tesla съди свой клиент след като му изплати 200 хиляди евро заради продаден Model S със скрити дефекти

  • tesla-
  • model s-
  • model 3-
  • протест

Китайският гражданин потърсил правата си в съда, а сега от американската марка се защитават

Tesla съди свой клиент след като му изплати 200 хиляди евро заради продаден Model S със скрити дефекти - 1
Снимки: Tesla

История достойна за игрален индийски сериал се развива в Китай, след като Tesla и китайски гражданин разменят любезности в съда. Всичко започва когато Хан Чао купува употребявана Tesla Model S за сумата от около 50 хиляди евро. При по-щателен оглед, Чао разбира, че всъщност колата е претърпяла сериозен инцидент, след което е поправена и продадена на него, без всъщност той да знае за това.

Именно това е причината за първото заведено дело от страна на Чао срещу Tesla, което той печели. Съдът нарежда на американската компания да му върне парите за автомобила, както и да плати обезщетение в размер от три пъти цена на колата или общо около 200 хиляди евро.

Tesla съди свой клиент след като му изплати 200 хиляди евро заради продаден Model S със скрити дефекти

Въпреки, че всичко изглежда приключило, Tesla сега повдига дело срещу Хан Чао в което от компанията твърдят, че Чао е повредил два заместващи автомобила дадени му от Tesla, както и за клевета, след като той обвинил производителя, че лъже в съда на своя акаунт в социалната мрежа Weibo. От Tesla искат да получат над 900 хиляди евро за изброените по-горе неща, както и съдът да запорира сметките на Чан.

Сагата обаче не приключва до тук, Чао отново съди Tesla за това, че производителят е посочил него за организатор на протеста на изложението в Шанхай по-рано тази година, когато жена се качи на изложен Tesla Model S и скандира за проблеми със своя автомобил.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Жоро

    17 27 Отговор
    Тия скрити дефекти при френските колиби на колела са си направо открити

    Коментиран от #16, #36

  • 2 Пилот на Ферари

    38 7 Отговор
    Тесла употребявани автомобили ли продава ? Сглобявани от моргата? и то за без пари , само едни 40 хил $ .
  • 3 Пилот на Ферари

    42 5 Отговор
    Продали са му тестов автомобил от шоурума , с 3 години гаранция и намаление . Е , че тичал малко накриво поради катастрофа - голям праз. Важното е да е лъскав.
  • 4 Почна се

    19 31 Отговор
    Китайците поканиха Тесла официално и дори им разрешиха да направят първата в историята на Китай фабрика за производство на автомобили, която е 100% собственост на чужда компания. Досега държавата притежаваше поне 51 процента от всяка една фабрика на чужд производител. Цялата идея беше да откраднат ноу-хау от Тесла и всичко вървеше наред, докато Тесла модел 3 не стана най-продаваният електромобил в Китай въпреки значително по-високата си цена от китайските конкуренти. Хайде сега познайте от кого са организирани и платени всичките тези циркове покрай Тесла? Циркове в пълния смисъл на думата - недоволен клиент прави протести и няма да се учудя да се организират и хилядни митинги на някой площад против Тесла. Добре организиран черен пиар.

    Коментиран от #5, #6, #7, #8, #10, #12, #17

  • 5 Рептили

    38 7 Отговор

    До коментар #4 от "Почна се":

    Даааа световна конспирация, рептилите искат да унищожат Мъск. Само дето по цял свят са недоволни от качеството на Тесла.
  • 6 Пилот на Ферари

    28 3 Отговор

    До коментар #4 от "Почна се":

    Най-продаваният електромобил в Китай струва по-малко от 5 хил. долара .
    Hong Guang Mini за 270 дни автомобилът е отчел 270 хил. продажби.

    Коментиран от #37

  • 7 Пилот на Ферари

    27 6 Отговор

    До коментар #4 от "Почна се":

    И като как китайците откраднаха ноу-хау от Тесла след като е 100% чужда фирма ? А защо Тесла направи завода в Китай ? В момента всички чакат чипове за автомобилите от Китай ! Защо не си ги произведат сами ?
    Порше щели да слагат някакви имитации докато дойда "оригиналните " Китайски !

    Коментиран от #9

  • 8 Turbo

    27 5 Отговор

    До коментар #4 от "Почна се":

    Заведени дела срещу Тесла от недоволни клиенти има по целия свят,не само в Китай.Колкото и да се напъваш да защитаваш Тесла,това няма да промени нищо.Има още много да се учат докато направят качествен електромобил.Гига Берлин кога трябваше да тръгне? хахахахахахахахахахахахаха

    Коментиран от #13

  • 9 Ами така е като разчитат на китайците

    10 12 Отговор

    До коментар #7 от "Пилот на Ферари":

    За Тесла няма проблем с основните чипове, защото не си ги пазаруват от ширпотребата произвеждана в Китай и да си сглобяват Франкенщайн от 40 различни компютъра, всеки един произвеждан от различен под изпълнител, с сбирщайн от най-евтините китайски чипове, които е намерил подизпълнителя. Сещаш ли се за какво говоря? За недоразумението Volkswagen id3, чието производство започна през септември месец 2019 година, но до края на 2020 година не можаха да продадат нито един брой, защото не можеха да накарат 40-те различни компютъра да комуникират помежду си. Вече сме октомври месец 2021 година, но все още всички функции, не работят пълноценно. Един единствен подизпълнител от тези 40-те, ако има проблем само с един от чиповете, от Volkswagen group са с вързани ръце, заради начина им на работа.

    Тесла вместо 40 компютъра, ползва един-единствен, чиито чипове са проектирани специално за тази цел от Тесла и се произвеждат от samsung, а не от китайците. Скоро подписаха нов договор със samsung за новия чип, специално проектиран за cyber truck със 7 нанометрова архитектура. Виждаш ли разликата? Вие обаче гледате ламарините и фугите и няма как да видите колко напред са Тесла!

    Коментиран от #11, #14, #21

  • 10 Шофьор

    18 5 Отговор

    До коментар #4 от "Почна се":

    Хайде сега китайците искали да откраднат ноу-хау от Тесла та от Тесла изобщо не крадат. Супер иновативния електродвигател на Тесла се оказа малко променен двигател на Тойота Приус - на Приус магнитите в ротора са цели а Тесла ги направили от 3 части което не влияе на работата - голямата иновация на Тесла се заключава да видят как японците са го направили и да го откраднат.

    Та Мъск е много добър бизнесмен но нищо ново не е създал до сега. Пък колите му са меко казано ненадежни и нищо иновативно няма в тях.

    А да продадат ударена кола от шоурум си е подигравка с клиента. Отделно е че тия тест автомобили винаги имат пълно каско и 100% застрахователната компания им е платила колата.
  • 11 Пилот на Ферари

    18 6 Отговор

    До коментар #9 от "Ами така е като разчитат на китайците":

    Китай се превърна от "евтина фабрика на света" в световен лидер на новите технологии.
    Китайците вече не са толкова глупави че да работят на америте и европейците за без пари. Те да си печатат хартията , а те да им доставят готова продукция.
    Номера с чиповете е нарочен и показва колко им са възможностите на "големите" производители.
    Китайците направо им ограничиха производството , за това че ония им правят спънки за вноса на Китайски автомобили в Европа.

    Коментиран от #18

  • 12 Електрокарист

    15 3 Отговор

    До коментар #4 от "Почна се":

    От тесла нищо нестава
  • 13 Е така де!

    6 8 Отговор

    До коментар #8 от "Turbo":

    Това е нормалния път. Както виждаш и този клиент е завел дело и го е спечелил, което е напълно нормално. Получил си е 200 хиляди долара, от което всеки клиент би трябвало да е доволен, но този разбираш ли, започва да организира протести срещу Тесла. Колко трябва да си сляп, за да не ти светне лампичката, че нещо не е както трябва?

    Както и на онази китайка с протестите, че спирачките не работят, на която Тесла позволи да отиде в избран от нея сервиз, да се диагностицира дали спирачките работят, като Тесла ще плати за всичко, но тя не пожела да го направи и продължи да протестира с лозунги и демонстрации? Искала да получи от Тесла чисто нов автомобил защото била катастрофирала, но не желая да връща първия? Не желае дори да позволи на някой да направи тест на спирачките. Просто иска да получи втори чисто нов автомобил на база честната и дума. Тесла публикува публично логовете, от който се вижда, че след натискане на спирачките, налягането в спирачните цилиндри се е увеличило, а автомобилът е започнал да намалява преди сблъсъка, но просто спирачките са натиснати късно. За какво точно "протестират" според тебе? Просто някой плаща, за да се преекспонира всеки един гаф на Тесла, а реално всички правят гафове, но гледат да ги покрият.

    Коментиран от #15

  • 14 Шофьор

    8 5 Отговор

    До коментар #9 от "Ами така е като разчитат на китайците":

    Това че не могат да накарат 40 чипа да комуникират е проблем на програмистите а не на чиповете. Със един чип е много по-лесно но и много по-ненадежно - при какъвто и да е бъг в софтуера или хардуера цялата кола блокира - та и за това многото проблеми с Тесла.

    Но се лъжеш че тесла е само с един чип - чиповете и там са много само централния е един. Значи със сигурност има един който управлява заряда и разряда на батерията, един управлява двигателя, има и отделни чипове за ABS, ESP и още много други.

    Коментиран от #20

  • 15 Шофьор

    11 3 Отговор

    До коментар #13 от "Е така де!":

    Не знам за коя китайка говориш но за този случай да ти продадат ударена и поправена кола от шоурум си е подигравка с клиента. Най вече че са скрили от китаеца че е удряна и поправяна. Това ако беше станало в САЩ не 200 000 а два милиона най малко щяха да измъкнат от Тесла. В САЩ в никакъв случай няма да си позволят това но какво са си казали - за Китай може.

    Пък протести срещу Тесла и аз мога да организирам въпреки че не съм си купувал Тесла - нали е демокрация или тя важи само за американците. Всяка година там разбиват умишлено по една японска кола като протест срещу японските коли - обаче срещу Тесла не може да се протестира.
  • 16 Изпатил

    9 6 Отговор

    До коментар #1 от "Жоро":

    Е как, друго си е да караш немска кола - нов гоуф на старо. Те немските изобщо не се чупят, изкарват по 1 милион километра даже и без обслужване, масло не горят изобщо и всичките са "бегачки".

    Защо ли не вземеш да се скриеш - има френски и френски коли както има и немски и немски коли. Има хубави и лоши коли но едно знам няма коли които не се повреждат.

    Коментиран от #22

  • 17 театраленполиле

    7 2 Отговор

    До коментар #4 от "Почна се":

    Мечтаеш ли си всяка вечер преди да заспиш, как караш и притежаваш Тесла?

    Коментиран от #23

  • 18 Дрън-дрън

    7 5 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    Никой не ги ограничава! Автомобилните производители сами си признаха, че са предвиждали по-малко производство заради коронавируса и са поръчали по-малко чипове и не само чипове, но и всякакви компоненти на поддоставчиците им от веригата за доставки. Всичко предварително поръчано им е доставено и никой не им е отказвал доставки. Само че чипове не се произвеждат за една нощ, а договорът се подписва поне една година преди доставката. За последствията и сам можеш да се сетиш. Който си е поръчал ще си получи поръчката, който не си е поръчал като някой от автомобилните производители, ще си изчака реда. Пък и си в грешка, че само китайците произвеждат чипове. Всъщност най-големите производители са в Тайван, вече споменаха за samsung които са корейци, а най-големият производител на процесори за смартфони не е китайски, а е американския Qualcomm. Както вече казах, китайците са производители на посредствени евтини нискотехнологични чипове.

    Коментиран от #24, #38

  • 19 Маалии

    7 1 Отговор
    ...тия са по големи джамбази от наште!
  • 20 Само така си мислиш!

    5 4 Отговор

    До коментар #14 от "Шофьор":

    Определено не правиш разлика между чип и компютър. Говоря ти за 40 компютъра всеки с десетки чипове в него. Относно надеждността на Тесла - основния компютър е дублиран с свой брат близнак, който поема контрола за стотни от секундата, ако нещо се случи с първия компютър. А проблемите на Тесла са с хардуера - ламарини боя и фуги. Тук-там някое не залепено стъкло. Ще ги оправят и тях в новите фабрики.
  • 21 Сънища

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "Ами така е като разчитат на китайците":

    И като се събуди, ФВ настигат с пълна сила Тесла при EV. А като обща бройка коли без коментар.

    Коментиран от #25, #26

  • 22 Въпроса

    10 0 Отговор

    До коментар #16 от "Изпатил":

    Въпроса не е кое се чупи а че от официално преставителство ти продават катастрофирал автомобил.
  • 23 Изпълнявам мечтите си

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "театраленполиле":

    Ако мечтаех, досега щях да съм си купил Тесла. Само че от тинейджър се стремя да поставям разума над емоциите. При положение че шофирам по 10-15000 км годишно и по един два километра на ден да ида до магазина или за децата, дали ми е необходима Тесла? Ако само преди 20 години съществуваше Тесла, със сигурност щях да си взема и за имидж и защото минавах по много километри месечно, а нарушенията се разминаваха с двайсетачка с каквато и скорост да караш.
  • 24 Пилот на Ферари

    7 1 Отговор

    До коментар #18 от "Дрън-дрън":

    Горски , никъде не пишат Тайван. Пишат че няма чипове от Китай. Недостигът на чипове не пропуска и Tesla в Китай !
    Компанията на Илон Мъск е била принудена да спре за определени дни производството през август в своята гигафабрика край Шанхай.

    Силната конкуренция при покупките на чипове удари редица индустрии през последната година.
    Автомобилните производители в световен мащаб продължават да губят приходи, тъй като недостигът се отразява върху техните производствени операции.

    Японският концерн Toyota Motor Corp., най-големият автомобилен производител в света, ще намали производството с 40% през септември .

    Коментиран от #27

  • 25 Пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Сънища":

    За това Фолксваген постоянно ги съдят . Сега пък в Германия. Излязоха най голямата мушенгия барабар с дъщерните си фирми.

    Коментиран от #28

  • 26 Аз поне съм се събудил

    1 6 Отговор

    До коментар #21 от "Сънища":

    А ти продължаваш да сънуваш. Какво настигали Фолксваген? Първо се научете да правите разлика между Фолксваген и Volkswagen group, после започнете да правите разлика между електромобили и електрифицирани автомобили защото при вторите са включени и хибридите, да правите разлика между най-продавани модели и най-продавани марки и чак тогава започнете да правите сравненията. Защото най-накрая ще излезе че всички марки и модели под шапката на Volkswagen group продават общо толкова електромобили с батерии, колкото Тесла продава само от един от моделите си. Volkswagen са си поставили за цел да произвеждат един милион електромобила през 2025 година общо от всички модели, а Тесла ще доближи тази бройка още тази година. На Това ли му казваш настигане?

    Коментиран от #29

  • 27 Тесла не прави изключение

    0 5 Отговор

    До коментар #24 от "Пилот на Ферари":

    От Тесла също са поръчали по-малко чипове за 2021 година защото си бяха поставили за цел 50% ръст на продажбите и тази година, тоест до края на годината трябваше да са произвели 750 000 автомобила и съответно са си поръчали толкова чипове. Но се оказа че имат проблем. Огромен проблем - нямало да произведат 750 000 автомобила тази година, а почти милион. Тоест и те имат проблем с доставките. Как мислиш, чии проблем е по-голям? Този на Toyota, който ще произведат 40% по-малко автомобили от миналата година или този на Tesla, които ще произведат почти 100% повече автомобили отколкото миналата година, въпреки че и двата производителя имат един и същ проблем с доставките на чипове?

    Коментиран от #30, #31

  • 28 Фолц

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Пилот на Ферари":

    Съдят ги заради дизела. Там нещата са ясни ДВГ трябва да умре и всичко върви по план. А Англия обсъжда въврждане такса километър която да замени изгубеният акциза. Аи честито.
  • 29 Фолц

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Аз поне съм се събудил":

    И ако Тесла С се нарича Бракма С има ли разлика? Това си е една компания. После Хибрида къде да го сложим към самолетите ли??? И накрая ФВ за 2025 планира да мине Тесла при електромобилите така че ако Тесла 2025 произвежда 1М да ФВ ще произведе 1М+1.
  • 30 Пилот на Ферари

    6 1 Отговор

    До коментар #27 от "Тесла не прави изключение":

    Смяташ ли че ако Китайците наистина решат , няма да залеят пазара с чипове само за един месец ? Де що има полза от производство - китайците не я пропускат.
    Не виждаш ли че хем са се справиха с коронавируса първи , хем се оправдават с него . Сега пък с тока . После с нещо друго .
    Всичко е планирано при тях .

    Коментиран от #33

  • 31 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "Тесла не прави изключение":

    Е , нали викаш не пазарували от Китайския пазар ? Ами Мъск да им ги направи тогава. Ама нещо няма май как да се получи.

    Коментиран от #34

  • 32 гост

    1 4 Отговор
    Ами да си купи Порше, при тях и жив да изгориш те отричат да има проблем с колата - Пол Уокър. Това дали колата е правена или не, ако няма проблем с нея какво значение има реално? Ако не е поправяна вероятно е щела да струва 65-70х. никой не казва, че е била проблемна, нито че това е довело до някакви загуби за китайчето, просто се е възползвал. Факт е, че се опитват да ги мачкат с палежи, с автопилоти, и др., но вие да сте чували за палежите на бмв520дизел? стотици коли се самозапалваха, ама това го няма в новините. Да сте чули за самозапалването на ИД4 на Фолксваген? Не? Ами как ще чуете, нали не е Тесла.

    Коментиран от #35

  • 33 На колко годинки си

    1 4 Отговор

    До коментар #30 от "Пилот на Ферари":

    Това е все едно да кажеш, че при липса на ябълки китайците Днес ще засадят милиони декари ябълки и след един месец ще залеят света с ябълки. То ако ставаше толкова лесно за месец, никой нямаше да чака китайците, а автомобилните производители щяха вече да са си построили заводи за производство на чипове и да си ги произвеждат сами. Ако сега посадиш една ябълка, тя ще даде плод по-рано, отколкото ако днес започнеш да строиш завод за чипове. Даже да имаш готов завод, технологичния процес за производството на чип е по-дълъг от месец. Хубавата новина е, че заради настоящия недостиг, започнаха строежа на много нови фабрики за чипове, които ще са от последно поколение, а не произвежданите масово от китайците евтини чипове по технологии от преди десетилетия, които използват вече построените производствени линии. И понеже същото се отнася и за батериите, когато свърши недостига, за много по-ниска цена ще получим много по-добър продукт от настоящите. А заради засетите "милиони декари ябълки", в момента в който започнат да дават плод, ще се получи свръх излишък и срив в цените на ябълки по цял свят.
  • 34 И това ще стане

    1 6 Отговор

    До коментар #31 от "Пилот на Ферари":

    Според слуховете Тесла се оглежда да закупи някоя компания за производство на чипове. Така или иначе има едни 20 милиарда в банката които стоят свободни и се чудят какво да правят с тях, а ако пожелаят само за седмица ще съберат още 50 милиарда или каквато там сума е необходима. Така или иначе разполагат с по-важната част - от години имат собствен отдел за проектиране на чипове, които са най-добрите в своята област. След това просто поръчват физическата изработка на чиповете на ишлеме.

    Няма да им е за първи път. Точно когато ги чакаха да фалират и нямаха пукнат грош, закупиха най-големия германски производител на производствено оборудване, от който поръчваха дори и Мерцедес, само защото им бавиха поръчките на поточните линии за Тесла модел 3. Купиха компанията и започнаха да си ги произвеждат сами. Сега там се произвеждат поточните линии за новите заводи на Тесла. Строят собствени заводи за батерии, имат собствени мини за никел и литий, колко му е да си произвеждат и чиповете сами, като продават и на конкуренцията? Така или иначе имат готовност да доставят чипът за автопилот на останалите производители. Просто ще разширят гамата от предлаганите чипове.
  • 35 Автопилот

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Сигурно Китайците ги мачкат за автопилота😊😊😊. Я погледни къде ги съдят и не се обаждай повече неподготвен.
  • 36 ДФ1

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Жоро":

    Жоре не си отваряй устата, че си проличава колко си глупав.
  • 37 Има разлика нали?

    2 4 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    "Най-продаваният електромобил в Китай струва по-малко от 5 хил. долара . Hong Guang Mini за 270 дни автомобилът е отчел 270 хил. продажби."

    Осъзнаваш ли че говориш за продажбите на "автомобил" от 4000 долара? Само за последните 90 дни, Tesla продаде 241 000 автомобила със средна цена над 50 хиляди долара. Тоест вече достигна производствен капацитет от почти 1 милион автомобила годишно само в двете си стари фабрики с неефективно производство. Очаква се двете нови фабрики да имат по-голям производствен капацитет, а производството в тях започва до края на годината. Тоест четирите фабрики ще имат производствен капацитет по-голям от този на Мерцедес или BMW с десетките им заводи и вековната им история, като в същото време ще продават автомобили в същия ценови диапазон, а не "автомобили" по 4000 долара.

    А този ръст на продажбите е въпреки кризата с чиповете и въпреки коронавируса във времена, когато всички останали автомобилни производители намаляват годишното си производство.
  • 38 kkk

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Дрън-дрън":

    Избери си какъвто щеш автомобилен чип произвеждан в Китай, подсигури да кажем $500 000 за поръчката (което не е нищо като сума) и се обади. Лично ще присъстваш когато поръчам през 3 минути една и съща стока в Китай през европейска фирма и през китайска фирма и ще гледаш резултата на живо.
    Ако европейската заявка бъде одобрена е за моя сметка- когато бъде отказана ми оставяш $250 000 за предаденият урок.
    Ако заявката през китайска фирма бъде отказана аз ти давам $250 000 у кеш.

    Та така- кога идваш да ти тестваме теорията, че ситуацията е просто лошо планиране от авто фирмите и такова нещо като "ПРЯКА ЗАПОВЕД да се ограничат доставките на тези и онези чипове ИЗВЪН Китай" просто няма?

    Да те открехна- китайците от доста години играят по схемата "първо за нас, после за износ". Поръчвам от БГ фирма 3 контейнера стока от Китай- ТРЪГВАТ след МИНИМУМ 2 месеца (някога и след 3), по-рано е невъзможно. Поръчвам същата стока през китайското представителство на моята фирма (просто казано един гол офис с 2-ма човека, но реално е ЮЛ рег. в Китай)- ТРЪГВАТ след 10 дни, максимум 15 дни ако изтървем първият кораб. Усещаш ли разликата?

    Коментиран от #39

  • 39 Е така де!

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "kkk":

    Какво лошо виждаш в това? Ако имаха свободен капацитет, нямаше да затворят фабриката, само и само за да ти забавят поръчката. В момента всички фабрики работят на пълен капацитет по 24 часа, но въпреки това не могат да изпълнят всички поръчки. Много ясно е, че ще дадат приоритет на местните поръчки.

    Доколкото разбирам, най-краткия срок за изпълнение на поръчките на автомобилните производители е шест месеца. Тоест ако някой има проблеми с доставките днес, значи не си е свършил както трябва работата преди шест месеца, когато е очаквал по-малко продажби днес и е поръчал по-малко отколкото са му необходимите бройки днес.


    И продължаваш да бъркаш Тайван с Китай.

    Коментиран от #41

  • 40 Димов

    1 1 Отговор
    Скоро всеки втори електрофил ще се похвали с подобно приключение.
    Който рипа срещу системата бива смачкан. Тоталитаризъм, брат.
  • 41 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #39 от "Е така де!":

    Оооо, приятел, ко става?
    Чуваш ли как гласят тока да поевтинява? ;)