Toyota се похвали със световен рекорд, поставен от водородната Toyota Mirai през месец август в Калифорния. Един от малкото серийни модели на водород успя да измине разстоянието от 1360 километра с един резервоар.
Това бе потвърдено от упълномощено лице от Рекордите на Гинес, който лично провери зареждането в началото на пътуването и следи за това резервоарът да не бъде отварян. От Toyota се хвалят още, че първоначалното зареждане на Mirai е отнело само пет минути.
Разстоянието от 1360 километра е изминато за два дни, като през първия са изминати 761 километра, а останалите 599 са изминати на втория ден, като маршрутът включва преминаване през Лос Анджелис и Сан Диего в едни от най-натоварените им часове. От Toyota споделят, че Mirai е консумирала 5.65 килограма водород и не е отделила никакви вредни емисии за разлика от конвенционална кола, която би отделила около 300 килограма въглероден диоксид за същото разстояние.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иво
Коментиран от #59, #82
10:33 09.10.2021
2 балък
10:34 09.10.2021
3 СВЕТЪТ ВЪРВИ НАПРЕД
10:40 09.10.2021
4 Оня простия
Коментиран от #11, #15
10:51 09.10.2021
5 В.Г.З.
10:52 09.10.2021
6 лили
За нас дъното е безкрайно !!
10:53 09.10.2021
7 Водородът
Коментиран от #13, #60
10:56 09.10.2021
8 Пак от простия
Коментиран от #9, #25, #31
10:58 09.10.2021
9 MIB
До коментар #8 от "Пак от простия":
Простият си е прост11:03 09.10.2021
10 gost
Коментиран от #61
11:04 09.10.2021
11 Марсианци
До коментар #4 от "Оня простия":
Вие от Марс ли падате??? Едно съвременно ДВГ ако отделя средно 150 г на км то за 1360 км са около 200 кг. Да 300 е малко много но зависи от колата ако е по мощна може да отдели и повече емисии. Но да КГ!!!Коментиран от #16, #89
11:05 09.10.2021
12 Данчо
11:08 09.10.2021
13 sam66
До коментар #7 от "Водородът":
Само с водород????Я да ни светнеш относно химичните и фзични процеси?
11:13 09.10.2021
14 Апхахахха
11:14 09.10.2021
15 Boxer EZ 3.0
До коментар #4 от "Оня простия":
Новите автомобили отделят под 100 гр за км = 10 кг за 100км.За 1360 км следва 136 кг СО2
Въпросът ти е основателен.
Малко са се изсилили със сравнението!
Коментиран от #19, #88
11:15 09.10.2021
16 Plameni
До коментар #11 от "Марсианци":
От Тойота може да са имали в предвид американски двигатели с обем 5 -6 литра,а да не говорим за 5-6 литрови дизелови пикапи там ще надхвърлят 300кг11:16 09.10.2021
17 Абсолютно безсмислен рекорд
11:17 09.10.2021
18 Рошко
Коментиран от #20
11:27 09.10.2021
19 Я сметни пак?
До коментар #15 от "Boxer EZ 3.0":
Ако си спомняш за миналата година, голяма част от европейските производители не можаха да слязат под 130гр средно за цялата си гама, като това включваше и хибридите и електромобилите, та затова трябваше да плащат милиарди на Тесла и други компании. В Америка карат значително по-мощни, големи и неикономични автомобили, при това на бензин който отделя много повече въглероден диоксид, а на всичко отгоре не става въпрос за каталожни данни в идеални условия, а за шофиране в задръствания - прочети статията.Тоест посочените 220 грама на километър са напълно реални за американската действителност.
11:28 09.10.2021
20 Сресания
До коментар #18 от "Рошко":
Както сметнах по-горе, Това са напълно реални цифри. Другия път си ги припомни, когато се възмущавате от 7 тона въглероден диоксид за производството на батерията на Тесла модел 3.Това са точно 23 такива пътувания, за да изчисти въглеродния си отпечатък.
Коментиран от #21
11:30 09.10.2021
21 Рошав
До коментар #20 от "Сресания":
След време ще ги складиране всичките тези батерии пред вас гостКоментиран от #24
11:57 09.10.2021
22 Жълтеницата
12:03 09.10.2021
23 Ал Химик
12:27 09.10.2021
24 Гребен
До коментар #21 от "Рошав":
Който си има брада си има и гребенче. Стара българска поговорка. Твоята защо е толкова рошава? Към момента има доста предприятия за рециклиране на батерии, но ако си спомняш от новината за рециклиращия завод на Volkswagen, при капацитет 1000 батерии на ден към момента рециклират около десетина. Сещаш ли се как се плащат заплати с печалбата от 10 рециклирани батерии на ден? Въпреки това заводът работи на загуба, но с нетърпение чака купчините стари батерии за които говориш, за да излезе на печалба. Засега си остават с очакванията. Купчините стари батерии са само в главите на Антиелектиците.13:03 09.10.2021
25 Ех тази математика!
До коментар #8 от "Пак от простия":
Като ти гледам изчисленията, си сметнал същия разход като на баничарката на турбо дизела, дето му горяла 4,5 литра на 100 на магистралата натоварена. На същата тази баничарка и дават ако не се лъжа 170gr СО2/km, което ще рече 230 килограма за 1360 километра. Обаче в Щатите карат предимно пикапи за които 10-15 на сто е нисък разход, така че цифрата от 300 килограма въглероден диоксид е напълно реална.А дизела с неговата баничарка на година минава 100000 км и вече и е навъртял 600 хил. км като е отделил над 100 тона въглероден диоксид откакто я купил през 2015 година, но е голям еколог и искрено се възмущава, че за производството на електромобил се отделят десетина тона въглероден диоксид.
13:17 09.10.2021
26 Some1
Коментиран от #29
13:24 09.10.2021
27 Газ
Реалното изгорено гориво е около 100-150 литра, което е около 95-140 кг. При изгарянето си то се превръща в газ, като взема кислород от въздуха и заедно с въглерода от горивото общо се увеличава масата на изгорелите газове. Те са около 2 пъти по-тежки от голивото и масата им се измерва в Кг.
13:35 09.10.2021
28 гост
Коментиран от #30, #37
13:57 09.10.2021
29 гост
До коментар #26 от "Some1":
Писах ти плюс за първата част , ама втората е за десет минуса !! Първо нищо не са измислили , щото добиването на ток от водород и кислород или така наречената горивна клетка е още от времето на първите полети в космоса и не е измислено от НИТО ЕДНА автомобилна фирма ! А това , че Тойота като магаре на мост се запъва за него е просто защото заради заблудения си шеф е изсипала в миналото едни милиарди и сега не може да повярва , че света изобщо не е впечатлен и няма и занапред да се впечатли !! Така че колкото и да им е неприятно , това недоразумение просто ще е един музеен експонат !Коментиран от #53, #84
14:06 09.10.2021
30 Бай Лукан
До коментар #28 от "гост":
Съхранение на енергия, не прозводство. Тесла предлагат използване на батерии за стабилизиране на електрическата мрежа. Какво общо видя с АЕЦ не разбрах. Ама то такова е - Илон казва А и всички изтрещяват, пък като каже Б да не говорим.Коментиран от #32
14:17 09.10.2021
31 Луд
До коментар #8 от "Пак от простия":
Аз може да съм луд ,но сметките са си сметки.Първо ,ако нормален автомобил изгори 70 л за 1360 км идва 5,1 на сто ,но ти казват ,че са минали през големи градове в час пик което значи по-голяма разход .Обаче американските автомобили си харчат 10 на 100 кое ти си е около 200-220 г СО2 на км.Хайде сметни за видиш колко излиза.14:22 09.10.2021
32 гост
До коментар #30 от "Бай Лукан":
Ами общото е много просто , ама не за прости хора !! Щото другата част от енергийния бизнес на Тесла се казва Солар Сити и именно произвежда ток и то от най-сигурния и евтин ресурс - Слънцето !! И го произвежда в такива количества , че излишния трябва да се съхранява до подходящия момент за използването му , примерно през нощта !! И именно там идва ред на тези батерии , които от акумулиране през дена , през нощта стават ПРОИЗВОДИТЕЛИ и именно тогава заместват въпросните 40 ядрени блока !! И това всяка година по толкова !! Искаш ли да сметнем след колко години няма да има нужда от ядрените , да не говорим за тъпите тецове ?? Хахахха !!Коментиран от #33
14:25 09.10.2021
33 Белене
До коментар #32 от "гост":
Хаха кажи на Боко, че Белене е един гьол и да почва да купува батерии от Тесла😊. Какви промити мозъци има само, не е истина.Коментиран от #34, #35
14:57 09.10.2021
34 гост
До коментар #33 от "Белене":
Белене не е гьол , а престъпление срещу България и яма за пари за ушанките , осигурена от продажници !! И даже не е нужно да се купуват батерии от Тесла ! За България е предостатъчно да беше изградила още 4-5 комплекса като Чаира на големите язовири и всичко щеше да е шест ! И точно това ше стане в бъдеще , ама след като някои си напълнят гушите с планове за АЕЦ , ТЕЦ и темподобни простотии !!Коментиран от #38
15:08 09.10.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 За чаира съм съгласен
Коментиран от #42
15:39 09.10.2021
37 Гост
До коментар #28 от "гост":
Инсталираната мощност на АЕЦ Козлодуй е в два блока по 1000 MWh. Общото количество произведена електроенергия за 2020г. е 16 TWh. Ако годишното производство на батерии от Тесла може да достигне капацитет общ капацитет от 40 GWh, то за да съхрани годишното производство на АЕЦ-а ще трябва да работи 16 000 ÷ 40 = 400 години! Тесла не произвежда батерии за енергията на 40 АЕЦ-а, а 400 пъти по-малко.Коментиран от #39, #43
15:45 09.10.2021
38 Белене
До коментар #34 от "гост":
Какъв Чеир ти откъде падаш. Като няма вода какво правиш купуваш ток от АЕЦ от Турция и Румъния. То това е целта на Хасановци като теб Турция да ни пороби. Предатели!Коментиран от #40, #41
16:15 09.10.2021
39 гост
До коментар #37 от "Гост":
Ама най-обичаш да правиш другите на прости нали , ама накрая ти се оказваш простия , хахаха !!! 16 000 : 40 е 400 , ама не години , а ЧАСА !!!!!! Щото всички цифри са на час !!! И щото затова са 16 000 годишно от 2000 Мвт или 2 Гигавата инсталирани !! Тоест тия 16 Твч или 16 000 Гвч ги е произвел за 8 000 ЧАСА или около 22 часа на ден !! И нормално 20 ПЪТИ по-голяма инсталирана мощност ще ги произведе за 20 пъти по-малко време , 8 000 : 20 = 400 ЧАСА !!! Което в малко повече от 1 час на ден !!! Сори , ама живота е жесток , особено за петролопитеци , любители на АЕЦ-и , хахахах !! И понеже сега ще плещиш , че Тесла не може да произведе толкова батерии , о ужас , тя ВЕЧЕ ги произвежда , че и в пъти повече !!! Щото още тази година ще произведе близо милион автомобила със среден капацитет на батерията 70 квт , което ще рече общо 70 МИЛИОНА квт или 70 000 МЕГАВАТА !!!! Или 70 ядрени блока !!!! А догодина ще ги удвои и така още доста години !!! Сори , ама това е реалността , ако не можеш да я понесеш , потърси помощ , хахах !!Коментиран от #44
16:32 09.10.2021
40 гост
До коментар #38 от "Белене":
Интересно ти откъде падаш , щом даже не знаеш , че Чаира и всички като него ползват ОБОРОТНА вода , бе "експерте" наакан или още по-просто като за теб ЕДНА И СЪЩА вода , от горен и долен резервоар , която в режим акумулиране се качва с помпи в горния , а в режим производство върти турбини и отива обратно в долния !! Демек това е една голяма "батерия" !! Ако искаш още уроци ще трябва да си платиш , щото ми писна да отварям очите на коне с капаци , тире петролопитеци !!Коментиран от #45
16:39 09.10.2021
41 Говориш да не заспиш
До коментар #38 от "Белене":
В Чаира още една и съща вода можеш да произведеш ток стотици пъти. Чаира е по-скоро "батерия" за съхранение на енергия, отколкото електроцентрала.Към момента капацитета е 7 гигаватчаса, а след разширяване, което би струвало около 70 милиона лева, може да стане 20 гигаватчаса, но нямало пари представяте ли си. Дадохме 3-4 милиарда за гьола, но нямаме 70 милиона, които биха спестили само това лято поне 700 милиона лева от цената на тока. На това му се казва държавна политика. Сами може да прецените чии интереси защитава тази политика.
Коментиран от #46
16:42 09.10.2021
42 гост
До коментар #36 от "За чаира съм съгласен":
Едното е неразривно свързано с другото !! Панели и перки без акумулиране е глупост , както и акумулиране без панели и перки ! И най-интересното е , че площта на 10 най-големи язовира е колкото за 2 000 Мвт панели , тоест колкото Козлодуй , без даже да заема друго място , а изпарението , тоест загубата на вода ще намалее с над 30% !! С която вода може да се произведе 30% повече ток !!16:42 09.10.2021
43 гост
До коментар #37 от "Гост":
И тия автомобили ще се добавят КЪМ тия 40 Гвт стационарни мощности , които пък също няма да останат дълго 40 , щото това е само от един завод , а както знаеш Тесла не остава с по един завод за каквото и да е , хахаха !! И какво излиза , при производство от 10 милиона електромобила , което се очертава след по-малко от 10 години и още 3-4 завода за стационарни батерии , Тесла ще бълва по 1100-1200 Гвт инсталирана мощност или над 1000 ядрени блока ГОДИШНО !!!! Кой ще може да предложи повече и по-евтин ток , а ?? Със сигурност не "Росатом" , хахахахахха !!17:01 09.10.2021
44 И ти малко си се поомотал
До коментар #39 от "гост":
Не забравяй, че 40 гигаватчаса са капацитет, а не мощност! Един мегапак е с капацитет 3 мегаватчаса и мощност 1,5 мегавата. Тоест мощността става 20 гигавата, но може да се отдава само два часа. Преди това обаче трябва да отделиш два часа за зареждане.Следователно не може да го сравняваш директно с атомна централа, тя си има своите предимства и недостатъци, както и батериите си имат своите. Едното компенсира недостатъците на другото.
Също така изравнява и цените на тока, като намалява цените му в пиковите часове.
Батериите намаляват и разходите за преносна и разпределителна инфраструктура, като позволяват използване на много по-висока мощност, от която е привързан обекта към енергото. Например в един склад камионът може да зарежда с мощност 1500 киловата докато го разтоварват, а партидата на склада да е само 100 киловата.
Коментиран от #47
17:36 09.10.2021
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Белене
До коментар #44 от "И ти малко си се поомотал":
АЕЦ има недостатъци само за продажниците. Един от тях си ти. Ако сега го нямаше Козлодуи такива като теб щяха да ги убият с камъни.Коментиран от #49, #51
17:55 09.10.2021
48 гост
Американският производител на електромобили Tesla Inc. се радва на силни продажби в Германия през септември, докато традиционните местни марки като Mercedes-Benz и Audi отчетоха спадове в сравнение със същия период на миналата година, тъй като недостигът на чипове продължава да помрачава производството, съобщава германският орган за регулация на автомобилната индустрия Kraftfahrt-Bundesamt (KBA).
Tesla се оказа най-големият печеливш на пазара, тъй като интересът към електромобилите продължава да расте. Продажбите на компанията на Илон Мъск отчетоха ръст от 158% до 7903 броя на годишна база, с което Tesla задмина Toyota, при която регистрациите на нови коли достигат едва 7394 броя . !!!!!!!!!!! От ВСИЧКИ МОДЕЛИ , не само електромобили !!!!!!
18:38 09.10.2021
49 Аман от неграмотници
До коментар #47 от "Белене":
Ами точно това е агент недостатъците на АЕЦ Белене. Това че не знаеш какво е ПАВЕЦ, за какво служи и с каква цел е построен павец чаира, не значи че такива недостатъци няма. Атомните централи са базови централи и мощността им не се променя независимо от потреблението. А потреблението се изменя всеки час от денонощието. Например тези дни е между 3 и пет гигавата. Когато потреблението е малко, се задействат помпите на павец Чаира и излишната енергия се качва в горния язовир на ниска цена на енергията. Когато потреблението стане високо, тази вода се използва за производство на електрическа енергия загубите от тези процеси са около 30%. Тоест ако си качил 1000 мегаватчаса колкото е работата на един реактор за час, то после ще можеш да ползваш само 700 мегаватчаса и 300 мегаватчаса са загуби. При батериите загубите ще са само 100 мегаватчаса и ще могат да се ползват 900. Виждаш ли разликата?А батерията представлява един контейнер който може да се сложи в междублоковото пространство, като осигурява 10 броя 150 киловата зарядни станции за електромобили. Една такава заредена от слънцето батерия може да осигури 18 хиляди километра пробег на зарежданите автомобили. Средния дневен пробег в Европа е 35 километра, значи дневно могат да се зареждат 500 автомобила от слънцето без нужда от АЕЦ през по-голямата част от годината и без нужда от нови далекопроводи и инсталации.
Коментиран от #50
18:46 09.10.2021
50 Белене
До коментар #49 от "Аман от неграмотници":
Неграмотник залупен на хората им трябва някой да произвежда ток а не да го складира. Ще дава веднъж милиарди за слънчеви панели втори път да строи ПАВЕЦ да губи енергия само за да я складира. И накрая ние ще плащаме сметката щото като дойде есента и зимата панелите няма да произвеждат нищо и ще трябват дублирани мощности. Заради такива като теб сега сме на това положение и държавата субсидира наред. Продажници много за 5 гроша се продават. Ако имаше и южен поток нямаше да се занимаваме с разни фанатици и ненормалници за газа.Коментиран от #52
19:17 09.10.2021
51 гост
До коментар #47 от "Белене":
АЕЦ има недостатъци за всички здравомислещи хора различни от русопитеци с капаци , а продажниците са именно те , продължаващи да ни тикат в капаните на гнома !! Имам само едно въпросче , знаеш ли че в тоя момент , в тая "криза" в Германия , Холандия , Белгия , Норвегия тока за бизнеса продължава да е 50-60 евро на Мгв ??? И че "големите" цени с които се спекулира тук са само за ИЗВЪНРЕДНИ количества ден напред , които са ПОД 2 % от общото потребление ?? И че след 3-4 години максимум България ще е обединена не само с Гърция , а с ЦЕЛИЯ ЕС като електропреносна мрежа ???!!! И тогава ще дойдат търговците от тия държави , за които българското потребление е капка в морето и разполагат с ток колкото сто пъти българското производство и ще предложат ток също по 50-60 евро , че и по-малко , щото вече се чудят какво да го правят и ПЛАЩАТ на потребителите за да го потребяват !!!! И тогава кой бе , умнико , ще ти купи тока от ТЕЦа и АЕЦа по 200 и отгоре евра ??? Въпрос с повишена трудност за русопитеци с капаци !!Коментиран от #54
19:23 09.10.2021
52 Аз съм нормален
До коментар #50 от "Белене":
Когато пече слънце не потребявам ток от мрежата и не ми пука колко струва, но доколкото виждам ти се притесняваш. Ако ми стане прекалено скъп тока, ще си купя и батерии да си го складирам за когато не пече. Имам си и пелетна горелка която не съм ползвал вече седем-осем години, така че и тя може да влезе в употреба при нужда. Всеки нормален човек знае, че към момента възможно най-евтината електрическа енергия идва от слънцето защото фотоволтаиците са вече буквално без пари. Чудно ми е когато всички го осъзнаят, за какво точно ще се ползва Белене през лятото и по-голямата част от годината, ако го построят?19:24 09.10.2021
53 Some1
До коментар #29 от "гост":
Нямах предвид, че те са го измислили. Просто исках да кажа, че не се съмнявам в техния професионализъм и че ще направят нещата така, че да работят и до надеждно! По принцип съм ауди фен и на немските коли като цяло, но тойота си заслужават похвалата според мен! За 5-6 години, кола зареждана с дизел от марешки, не е дала и един дефект! А колко немски коли знам дето изгърмяха...19:28 09.10.2021
54 Белене
До коментар #51 от "гост":
50 евро на мвт ти нормален ли си???? Колко неграмотни хора има на този свят, ходи се гръмни някъде, че ставаш смешен с тази неадекватност. Щели сме да купуваме ток, ама Хасане от Турция ли ще го купуваме, продажник скапан.Коментиран от #57, #58
19:41 09.10.2021
55 стоян
Коментиран от #56
20:13 09.10.2021
56 Просто е, ама не за прости хора
До коментар #55 от "стоян":
Вече няколко пъти обяснявахме, но явно не си схванал. Твоя автомобил по колко грама въглероден диоксид отделя на километър и колко ще отдели за 1360 км? Колко отделя най-чистия автомобил който знаеш?20:16 09.10.2021
57 гост
До коментар #54 от "Белене":
Още една изненадка за теб !!! Само чети и реви !!Турция включи зашеметяващ дял ВЕИ мощности в енергийната си система през 2020 г. С новите 4.8 GW общата зелена енергия на страната достигна 49 GW !!!!!!!!!!!!!!
Турция е добавила внушителен брой възобновяеми мощности през 2020 г. в енергийната си система - около 4.8 GW. Така общата зелената енергия на страната вече достига 49 GW от общо 95 GW инсталирана мощност в южната ни съседка, съобщава Анадолската агенция. Новите зелени централи привлякоха инвестиции на обща стойност 7 милиарда щатски долара. Според официалните данни за 2020 г. зашеметяващите 99.6% от новия капацитет на Турция е от възобновяеми източници. "Почти цялото увеличение на енергийния капацитет в Турция през миналата година идва от ВЕИ, което беше забележителна тенденция", заяви Елиф Дусмез Тек, директор в подразделението на Deloitte в Турция !!! Според плановете до 2030 г ВЕИ трябва да станат 80% от всички инсталирани мощности в Турция !
Само за твое сведение 2 Гвт АЕЦ от над 100 общо са 2 (ДВА) ПРОЦЕНТА !!!! Ако можеш да го проумееш , но много се съмнявам !!
Коментиран от #62
21:17 09.10.2021
58 гост
До коментар #54 от "Белене":
Ставаше въпрос за любимото ти Акую , дето толкова ме плашиш с него !!! Ако ще и още едно да построят , което е силно съмнително , двете накуп ще са НЕСЪЩЕСТВЕНА част от мощностите на Турция , предназначени основно за пикови и аварийни натоварвания !!! И Турция никога няма да разчита на тях за основни мощности !! И съотнесени към българските мощности като дял Козлодуй трябва да е 200 Мвт , тоест ЕДНА ДЕСЕТА от сега !!! А ти ми пробутваш да строим още един , хахахах !!Коментиран от #63
21:40 09.10.2021
59 TSLA®
До коментар #1 от "Иво":
"Водородните коли" са електрички с батерии, my friend, допълнително усложнени с бутилки, горивни клетки и мн др. Водородът е супер, само дето бутилките са на -252 градуса и 1013 атмосфери. Метан бутилката ти е все 1 надуваем балон :D Дори и да се вземат всички предпазни мерки, не е възможно да се предотврати изпаряването на водорода.2. Водородни станции няма, контакти има всеки дом. 3. Кило водород ти е колкото кило уиски. 4. Пистолета на -200 градуса ти залепва за ръката и почваш да тръскаш като термометър. 5. Водород основно сега се добива от метан... ми карай директно на метан тогава, от къв бяс цялата тая галимация? 6. Вкарваш ток да синтезираш водород, после вадиш ток от водорода в горивните клетки, за да движиш колата. Зареждай и карай на ток направо, от къв бяс е цялата галимация? 7. Горивните клетки имат кратък живот: 100 хил. км. А после? 8. Като даваш газ, смуче въздух отпред да го вкарва в горивната клетка и съска все едно карбуратор. Тъпо. 9. На 350-киловатова станция на прав ток зарядът трае колкото пълненето на бутилки. ЕДНО предимство да няма тоя водород :D
01:23 10.10.2021
60 TSLA®
До коментар #7 от "Водородът":
Тази кола на снимката е 100% електричка, сладур01:33 10.10.2021
61 TSLA®
До коментар #10 от "gost":
Хах! Електричка с батерии е това, младеж. Ако не знаеш. + Излишни бутилки и горивни клетки ;) Мамо, мразя таратор, обичам кис. мляко с краставици бхаха!01:38 10.10.2021
62 Белене
До коментар #57 от "гост":
Хасане ходи си чети Анадолската агенция и не говори глупости. В Турция в момента строят АЕЦ зашо ли? Това пише ли го в любимата ти Анадолска агенция?09:11 10.10.2021
63 Белене
До коментар #58 от "гост":
Промит мозък да построиш АЕЦ да не е да отгледаш козата си трябват поне 5 години. АЕЦ козлодуй все някога ще спре, въглищата също. Не построихме южен поток газа да ни е сигурен, ама нали това ти е целта Хасане Турция каквото каже това. Предател вместо да мислиш за родината си мислиш за прародината си.Коментиран от #64, #66
09:18 10.10.2021
64 И за какво ти е Белене
До коментар #63 от "Белене":
Разбира се, че е живота на реакторите в Козлодуй все някога ще приключи. Засега през 2050 година, ако не им удължат живота още. Както самият ти казваш реактор се строи за около пет години при нужда. Тоест ще е време да мислим за нови реактори през 2040 година и то само ако имаме нужда от тях.Към момента най-логичното нещо е да се построи още един реактор в Козлодуй, защото четири реактора за България са много, а в Козлодуй вече има изградена електропреносна инфраструктура, която остана от мощностите на старите реактори. Има и специалисти. Втора атомна централа не ни трябва, защото няма къде да употребяваме енергията и през по-голямата част от годината. Турция и Гърция вече не са опция, защото изградиха свои собствени възобновяеми мощности и си купуваме евтин ток от тях.
Коментиран от #65
11:39 10.10.2021
65 Белене
До коментар #64 от "И за какво ти е Белене":
Да де Хасане кажи го искаш да купуваме евтин ток от Турция. А не може ли направо да си отидеш в Турция и да ни оставиш ние да си построим Белене. Щото преди да построиш нещо има мнооого друг път да минеш. Ние имаме лицензите имаме площадката имаме реакторите дали сме толкова пари и сега изведнъж не Ердоган е нашето слънце.Коментиран от #67, #68
12:57 10.10.2021
66 гост
До коментар #63 от "Белене":
В Турция строят АЕЦ , зашото ЩЕ ЗАТВАРЯТ ВСИЧКИ ТЕЦ , засега въглищните ,, а после и ГАЗОВИТЕ !!!! И това ли не знаеш , бе нааакания , хахах !!! И АЕЦ им е 2 Гигавата , а ВЕИ-тата са им 50 (ПЕТДЕСЕТ ) Гигавата !!! И ще ги правят !00 !!!! Това що не прочете от Анадолската агенция , а само ревеш , че строели !! Еми ние вече сме я построили , а ВЕИ нямаме и колкото нея , а не 25 ПЪТИ повече като турците !!!!! И колко време още си въобразяваш , че ще можеш да гориш газ , бе наакания ??? Дори ушанките вдянаха . че след 10 години газа ще си навират отз...д , щото ще е забранен в ЕС за производство на ток и отопение , той още потоци сънува , хахахахха !!!! Неграмотния си е неграмотен , а тъпия си е тъп , вари го печи го , той си знае само опорките !!Коментиран от #69
13:03 10.10.2021
67 гост
До коментар #65 от "Белене":
Имаш на баба си трътката , това имаш !!! Ама ми писна вече да обяснявам , пък и няма смисъл , на бясно куче само копане помага , окончателно !!Коментиран от #70
13:05 10.10.2021
68 Абе национален предател
До коментар #65 от "Белене":
Колко пъти да ти се обяснява, че сега през тези есенни дни консумацията на цяла България пада под 3 гигавата, а две атомни централи произвеждат 4 гигавата и отделно имаме други централи. Какво ще правиш излишната енергия, след като електроенергията в Турция и Гърция вече е по-евтина и няма да искат да я купят? Дали ние ще купуваме от тях вече е отделен въпрос, но те вече не са ни клиенти, а цялата идея на Белене беше да им продаваме токът на тях.Сега тези високи цени на тока ще изстрелят инсталациите на възобновяеми източници в небесата, което още повече ще срине цената на тока в дългосрочен план, когато пече слънце и духа вятър, което е по-голямата част от годината. Да не предлагаш да построим Белене и да го включваме само зимно време, когато тока е скъп?
Коментиран от #71
13:49 10.10.2021
69 Белене
До коментар #66 от "гост":
Неграмотен чушкопек какво замърсява въздуха като гориш метан неграмотник?Убитак неземен цяла европа използва газ само ти ще ползваш слънце за производство. Хасане като ще ми цитираш анадолската агенция ходи си в диарбекир и не ме занимавай с пропадналата ти Турция. В момента в Англуя дори строят АЕЦ дето уж имат много газ и вятър.14:00 10.10.2021
70 Белене
До коментар #67 от "гост":
Хасана това ли ти е целта да ни заровиш 2 метра под земята? Що не си ходиш в прародината?14:02 10.10.2021
71 Белене
До коментар #68 от "Абе национален предател":
Хасане аиде си ходи в Анадола и не говори глупости. Министъра насила накара държавната Марица да работи иначе имаше недостиг на ток и цената беше висока. Като цената от Белене е евтина ще продаваме навън. Плюс това икономиката ще расте, населението също. Но Хасан иска да закрие държавата така му наредил Ердоган.Коментиран от #72
14:10 10.10.2021
72 То бива заблуден народ, ама ...
До коментар #71 от "Белене":
И какво стана, когато министърът нареди на ТЕЦ Марица Изток 2 да запалят още блокове? Цената падна ли? Ами не, не падна. Понеже сме свързани към енергийните борси на съседите, всичката енергия отиде за износ и то на ниски цени. Точно както и тока от АЕЦ Козлодуй. Заради сбъркана енергийна политика, която нарочно спъва търговията в България, за да може някои хора да си въртят далаверите.Коментиран от #73
21:24 10.10.2021
73 Белене
До коментар #72 от "То бива заблуден народ, ама ...":
Смешник нали нямаше къде да продава тока Белене? Като е евтин ще намери къде да го продава и ние няма да сме зависими от прародината ти. Имаче тока падна да ама ти нали си купуваш ток от Турция и не знаеш.Коментиран от #74
09:58 11.10.2021
74 Аман от наивници
До коментар #73 от "Белене":
И колко време мислиш, че цените на тока ще продължат да са високи? Пак те питам, само през зимата и когато не пече слънце и не духа вятър ли ще включваме Белене, а през останалото време ще го изключваме, защото себестойността на тока му е по-висока от тази на борсата? Не се ли усещаш че за Белене се говори само в такива моменти, но през цялата 2020-та година, когато цените на тока бяха на исторически най-ниските нива почти по цял свят заради възобновяемите източници и ниското потребление, дума не се обелваше за Белене?В съседната тема дадох за пример статия от 2020 година със заглавие "Бизнесът превключва на слънчева енергия". Прочети я и дано ти светне лампичката, от колко електрическа енергия ще се нуждае в най-скоро време бизнесът, когато пече слънце. При най-ниските цени на тока, инвестицията се връща за пет години. При сегашните цени, само за две години и след това пестят милиони всяка година.
Да не мислиш, че само в България е така?
Коментиран от #75, #76
12:54 11.10.2021
75 Хамсал
До коментар #74 от "Аман от наивници":
Фантазио, нито вятърът ти е вятър, нито слънцето слънце! Нито си Нидерландия, нито си САрабия! Превключваш не на слънчева енергия а на пълна лудост!Коментиран от #78
14:03 11.10.2021
76 Белене
До коментар #74 от "Аман от наивници":
Бла бла бла а тока от Козлодуй винаги е бил евтин. Бла бла бла а фотоволтаиците се нуждаят от базова мощност бла бла бла а тя не може да е вятърна централа бла бла бла не ни трябва дублиращи мощности бла бла бла а Германия сега си пати от това бла бла бла разкарай се.Коментиран от #77
14:31 11.10.2021
77 Е така де!
До коментар #76 от "Белене":
Кога точно съм отричал, че фотоволтаиците и вятърни централи се нуждаят и от базови заместващи централи със същата мощност? Само че не можете да схванете, че слънчевата енергия вече е по-евтина и никой не може да спре потребителите да си я произвеждат сами, когато пече слънце. А когато спре да пече слънце обикновено започва да духа вятър, но с вятъра е доста по-сложно, пък и в България нямаме чак толкова добри условия, следователно ще се създадат големи дисбаланси, които ще люшкат цената на тока от много ниска до много висока в рамките на денонощието и сезоните. Колкото по-висока става цената, толкова повече фотоволтаични мощности ще се инсталират, за да могат да произвеждат и в облачни дни. Това още повече ще срине цените през слънчевите дни и сезони и ще направи строежа на атомна централа абсолютно нерентабилен. По-логично ще е да се строят съоръжения за съхранение на безплатната и евтина енергия, като електромобилите са едно от решенията.Времето на водородът ще дойде накрая, когато има толкова много излишна и безплатна енергия, че няма какво да я правим и ще я съхраняваме за зимата.
Коментиран от #79
15:07 11.10.2021
78 Въпрос на сметки дали има слънце
До коментар #75 от "Хамсал":
Ще се цитирам от съседната тема:Ще ти го обясня нагледно, защото все трудно разбирате. Изпълнителят строи за своя сметка централа на стойност 6 милиона с поне 20-30% печалба с да речем 10-годишен заем от банката, където е в момента лихвите са 1-2% и на практика продава произведения ток на пазарни цени на клиента, докато сумата не прехвърли договорената цена от да речем 8 милиона. На практика месечните постъпления с абсолютна сигурност са по-големи от вноската за банката и няма риск за инвеститора, а клиента нищо не губи защото просто продължава да си плаща тока по същите цени, както е правил досега. Когато сборът на месечните сметки надвиши 8 милиона, собствеността на централната се прехвърля от изпълнителя към клиента и става негова собственост. От този момент нататък тока от тази централа в му остава напълно безплатен. Днес цената на тока е 480 лв за мегаватчас без ДДС. Ако тази цена се запази за цялата година, за 11 700 мегавата ще бъдат изплатени 5,6 милиона лева за една година. Тоест след година и половина централата ще е собственост на Аурубис и през следващите 20 години ще им спести над 100 милиона лева за 6 милиона инвестиция. Абе стотинки дето викат привържениците на АЕЦ Белене. Въобще не си заслужава за някакви си 94 милиона да си правиш този Труд. За повечето пишещи тук Това са пари за семки и ще изкарат повече.
15:09 11.10.2021
79 Белене
До коментар #77 от "Е така де!":
Ти си строй ако искаш и въздушни кули. Хората искат постоянна цена на тока. Това е все едно лева 2 часа да е 1 долар 5 часа да е 100 долара. Няма нужда от дублиращи мощности и да стоят в резерв. АЕЦ може да работи целогодишно и тока да е на цена ако в българия няма пазар да се изнася. Естествено на човека в твоята прародина това му е целта българите да се стопим и да се затрием за да може да ни поробят. България беше 10М с развита икономика това скоро отново ще бъде така въпреки заръката на твоят вожд.Коментиран от #80
16:14 11.10.2021
80 Хайде стига с тази Турция!
До коментар #79 от "Белене":
Откъде ще внасяш ток от Турция, като и Турция и Гърция ще разчитат на възобновяеми източници? Пак търсиш под вола теле. А хората искат поне отвреме-навреме токът да им е евтин от възобновяеми източници, отколкото по всяко време да е скъп заради АЕЦ Белене. От АЕЦ Белене себестойността му е около 100 евро за мегаватчас. На фона на днешните цени от 200 евро, сега цената изглежда ниска, но да не забравяме, че миналата година цената се въртеше около 50 евро за мегаватчас и точно затова КЕВР са взели тази цена за база и затова битовите потребители плащаме толкова евтин ток. Та пак си помисли дали искаш стабилна висока цена или нестабилна, но по-ниска?Коментиран от #81
16:31 11.10.2021
81 Белене
До коментар #80 от "Хайде стига с тази Турция!":
Добре Хасане, заработи си честно лирите за тоалетна хартия. А колко е цената от Козлодуй?16:43 11.10.2021
82 Гошо
До коментар #1 от "Иво":
Това е бъдещето. Водородът може да се произвежда от АЕЦ. А не скапаните тежки бъкани с какви ли не метали цапащи при добив и цапащи след това фенери на колела - електрокари!Целта е - обиране на парите на хората за преоборудване;
- вдигане цените на ел.енергията; - суровините за производство на ел.енегргия; - цветните мртали; - покрац изброените вдигнати цени , ще сецвдигнат цените на всичко!
Сръпка 2 е дацударят "непослушните " икономикинследцтова, когато изчерпят резервите си.
До сега товаье оробвано с една двецсуровини и най често е било цена на петрол + нещо... но сега (след година две илин5) ще пробват по-мащабно.
Коментиран от #83
06:44 12.10.2021
83 Помисли малко?
До коментар #82 от "Гошо":
Говориш за достъпна атомна централа във всеки дом за да може всеки гражданин да си произвежда сам водорода ? Наистина доста реалистичен сценарий си измислил! Това е доста по-вероятно отколкото някой да си сложи фотоволтаик на покрива и да си произвежда сам ток. Докато може да дойде само от контакта, но в никакъв случай от фотоволтаик, нали?08:19 12.10.2021
84 джими
До коментар #29 от "гост":
аре да се фанем на бас, че колите на водород имат повече бъдеще, отколкото електричките. Изчакай само да мине истерията, да се задръстим с употребявани батерии, да свърши лития, който и без това е малко и пак ще си говорим.Коментиран от #85
09:23 12.10.2021
85 Ох горкия
До коментар #84 от "джими":
Чакай да свърши лития, китайците вече произвеждат натриеви батерии. И натрия ли ще чакаш да свърши? А откъде три четири пъти повече ток за производство на водород, след като обяснявате че тока нямало да стигне дори за електромобилите? Или не знаеш че за изминаване на километър с водород е необходим три-четири пъти повече ток отколкото за производството на водорода с който автомобила да измине същия този километър?Тоест трябва да о можеш не обходимите електроцентрали за транспорт по три и по четири.
Чисто математически, икономически и физически, водородът няма бъдеще за наземен транспорт и ще е по-скоро екзотика за строго специфични нужди, но не и за масовия транспорт.
И ако необходимата зарядна инфраструктура във всеки дом или паркомясто се състои от един контакт и няколко метра кабел общо за 20-тина лв, които могат да осигурят 80-90% от годишния ежедневен пробег на един автомобил, то една колонка за зареждане на водород струва от порядъкът на милиони без да се брои производството и доставката на самия водород.
Трифазна зарядна станция с мощност 22 kW струва около 1000 лв и може да служи за търговски цели. Дали водородът има бъдеще?
Коментиран от #86
11:45 12.10.2021
86 Картофи
До коментар #85 от "Ох горкия":
А можеш ли да сравниш литиевата батерия с тази на натрии. То има и батерии от картофи.Коментиран от #87
15:57 12.10.2021
87 Сравнявам
До коментар #86 от "Картофи":
плътността на съхранение на енергия на натриево-йонна батерия е ниска: само 160 вата на килограм (за литиево-йонни батерии-285 W/kg).В сравнение с литиево-железните фосфатни батерии, натриевите йонни батерии се представят по -добре при ниски температури и се зареждат по-бързо. За други показатели - безопасност, ресурс и ефективност на прилагането - те имат паритет.
Новите батерии имат редица предимства. Например, отнема само 15 минути, за да презаредите до 80 процента. При -20 ° C батерията запазва повече от 90 процента от капацитета си. CATL вижда няколко сценария за използване на източници за натриево-йонните батерии. Първо, електрически превозни средства, особено ако се експлоатират в региони със студен климат и второ, буферни устройства за съхранение на енергия, да речем, за слънчеви панели.
19:33 12.10.2021
88 Малко пояснение!
До коментар #15 от "Boxer EZ 3.0":
Попрочети малко повече каква част от колите дават разход под 100 гр на км въглероден диоксид!Една малка справка - само хибридните и плъгин хибридните коли могат да направят такъв разход, а за другите не гледай какво казват от ЕС!
Производителите отдавна си плащат глобите, но никъде не се обявяват тези неща! Чети не по документи, а по това как един трицилиндров ДВГ ще ти даде същия разход на въглероден диоксид като 6, 8 или 12 цилиндров двигател!
Помисли и пак ще говорим!
Лек ден или вечер
01:06 20.10.2021
89 Нико
До коментар #11 от "Марсианци":
Нещо много ти куца математиката. 60-70 литра дизел, респективно 50-60 килограма да произведатслед изгарянето си 300 кг ???
18:08 23.10.2021