14 Октомври, 2021 12:01, обновена 15 Октомври, 2021 09:53 47 179 123

Защо е много по-добре да карате употребяван автомобил, отколкото нов?

  • mobile.bg-
  • автомобилът на старо-
  • употребявани коли-
  • нови автомобили-
  • електромобили

Отговор на този въпрос дават японски учени

Защо е много по-добре да карате употребяван автомобил, отколкото нов? - 1

Старите автомобили вече имат лоша репутация на Запад, но у нас, поради финансовото състояние на средностатистическия българин, те се ползват с доста голяма популярност. Разни псевдо еколози обаче продължават да твърдят, че именно старите коли влошават глобалното затопляне.

Изненадващо ново проучване обаче разкрива, че замяната на старата ви кола за чисто нов електрически автомобил всъщност може да причини повече вреда на околната среда, отколкото полза. Изследователи в Япония твърдят, че изборът да запазите и управлявате по-старата си кола с бензинов двигател води до по-малко вредни емисии в глобален мащаб.

Екип от университета в Кюшу е на мнение, че по -голямата част от дебата за бензиновите и електрическите автомобили се фокусира върху горивната ефективност и емисиите CO2, които произвеждат. И ако електричеството и водородът са доказано по-чисти енергийни източници, проучването установява, че все още за производството на електромобили се хаби много енергия.

По-конкретно, изследователите установяват, че старите бензинови коли, които са в добро техническо състояние, намаляват емисиите на CO2 значително повече, отколкото новите електромобили.

„Колкото по-бързо сменяте кола, толкова повече CO2 се отделя в атмосферата. Когато търсенето на нови автомобили се увеличава, това увеличава производствените емисии“, казва Шигеми Кагава, професор в Икономическия факултет на университета Кюшу.

Животът на една кола е твърде кратък

В Япония производството и подмяната на автомобили е потресаващо бърз процес. Изследователите установяват, че средният живот на един автомобил, от производствения цех до базите за скрап, е само 13 години. Освен това чисто новите автомобили остават при първия си собственик само седем години.

Този бърз оборот означава, че фабриките непрекъснато бълват все повече вредни емисии, тъй като все повече автомобили (дори електрически) слизат от поточната линия. Екипът добавя, че в Япония масовото потребление и скъпата система за инспекция на превозните средства също допринасят за тази екологична дилема.

„Въглеродният отпечатък на една кола не се свежда само до горивото, което използва. За да произвеждате автомобили с алтернативно гориво, предназначени за намаляване на емисиите от шофиране, се нуждаете от желязо, гайки и болтове и т.н., заводи за сглобяване и мегаконтейнери за транспорт. Всички тези точки във веригата на доставки произвеждат CO2. "

Когато се разглежда производството на парникови газове в Япония, автомобилите допринасят за около девет процента от общите емисии. 40 процента от това количество е поради изгарянето на бензин от шофиране на автомобила и 24 процента от производствения процес на тези превозни средства.

„Нашата хипотеза е, че шофирането на настоящи превозни средства с двигатели с вътрешно горене малко по-дълго е жизнено важна стратегия за подпомагане на околната среда“, обяснява Кагава.

Колко дълго трябва да държите колата си?

Екипът използва икономическа статистика, за да изследва населението на Япония както на новорегистрирани, така и на употребявани автомобили, произведени през периода 1990 - 2016 г. Данните позволяват да се моделира факта: как влияе въглеродния отпечатък при смяна на старата кола с новата.

Резултатите разкриват, че ако собствениците на автомобили задържат превозните си средства на пътя 10 процента по-дълго, преди да ги изпратят за скрап, общият въглероден отпечатък на колите ще намалее с 30,7 милиона тона. Това е еквивалент на еднопроцентно намаляване на емисиите на CO2 в световен мащаб.

Изследователите казват, че причината за това е, че производството на нови превозни средства всъщност произвежда повече парникови газове, отколкото продължаването на шофирането на съществуващи автомобили - дори ако те използват бензин.

Околната среда също би имала полза, ако собствениците на чисто нови автомобили задържат превозните си средства по-дълго, преди да ги продадат. „Това означава, че можем да намалим емисиите на CO2 само като поддържаме и шофираме автомобилите си по-дълго“, заключава Кагава.

В крайна сметка излиза, че ако колата, която поддържаме, е сравнително нова и икономична, ефектът за околната среда е по-голям. Така че следващия път, когато мислите да си купите нова кола, може би ще помислете дали в сегашната ви кола има още километри пробег или пък ако няма, то можете да си купите по-нова, но вече произведена кола.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 138 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да бе

    31 97 Отговор
    А ми фпч от дизелите ?

    Коментиран от #17, #40, #41, #97

  • 2 Караиванов

    315 20 Отговор
    Страхотен анализ на Радо Славчев, докато всички други медии ни заливат с това, колко видиш ли били хубави и екологични електромобилите.

    Коментиран от #28, #75

  • 3 W140

    175 29 Отговор
    Не искам да си сменям мечока, на 29 години, а като нов вътре и вън, нищо по окачване, двигател, само ревизия на вакуум маркучите трябва да правя скоро че не са супер мазни скоростите, явно губи въздух от някое дупче. Харчи 9-10 нафта смесено, тежи много и предпочитам по опасните български пътища да се воя в него с децата от колкото в някаква нова дачия или фиатче - при удара нали знаете какво ще стане и кой ще е победител и коя ще е сплескана до средата :)

    Коментиран от #6, #8, #11, #20, #31, #32, #38, #53

  • 4 Бегай Газим

    199 6 Отговор
    Смяната на колата, докато е здрава и върви, е чиста проба каприз...първи комент, о йее
  • 5 Разбирач

    78 62 Отговор
    Втора употреба само HONDA- бензин и да не е електрическа !

    Коментиран от #19, #96

  • 6 бай Кольо

    41 95 Отговор

    До коментар #3 от "W140":

    Точно старите автомобили имат по лоша защита от челен удар,не дай си боже.Имаше един клип в който при челе удар едно Рено Модус разпиля Волво 850.Не,че съм фен на румънския Датсун.

    Коментиран от #54, #107, #111

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 джамбаз кире

    48 128 Отговор

    До коментар #3 от "W140":

    Никога дизел, та дори и да е Mercedes...
  • 9 селянин

    124 11 Отговор
    От съм се родил тати ме вози в ладата , сега и за я карам , и е ве4е е на 35 год. ,поне още 20 ще ме изкара !!
  • 10 Бозо

    36 104 Отговор
    Карам си чисто новата количка, и хич не ми пука.

    Коментиран от #78, #109

  • 11 фффф

    76 82 Отговор

    До коментар #3 от "W140":

    Идея си нямаш ако се удариш с чисто нова кола какво ще ти се случи. Тоя дърт мерцедес ще ви потроши целите а тези в новата кола ще оцелеят

    Коментиран от #46

  • 12 гост

    95 27 Отговор
    Да старите бензинови и газови автомобили наистина са по-чисти, но при условие че са във фабрично състояние "без изрязан катализатор" и се захранват с качествено гориво... Само че в България се карат стари автомобили, много от които нафтови, преправени до неузнаваемост от гаражни майстори. Тази статия важи за Япония, но не и за България.
  • 13 то е така

    138 5 Отговор
    Но с екология се тормози само обикновенния човечец. Заводите трябва да бълват постоянно и няма значение замърсяването. Парите трябва да се въртят, екологията е за бараби.
  • 14 Факт

    143 12 Отговор
    Например стара Хонда или Тойота за 8-10 х.лв ще изкара колкото нов форд с 3 цилиндъра например дето струва 30х.лв.
  • 15 Бай Тошо

    116 1 Отговор
    То е ясно че старите коли и вина са правени от майстори ,но има еди такъв момент че в Бг на никой от управляващите не му дреме за екологията ,ако им пукаше щяха да направят като в Франция ,коли на газ да имат данъчни облекчения
  • 16 Iviviv

    136 4 Отговор
    Има ли още някой да вярва на тия зелени еко манипулатори.
  • 17 пешо

    80 5 Отговор

    До коментар #1 от "Да бе":

    от евро 5 насетне, тоест от 2009-та, стандартът за емисии на фпч от дизелови и бензинови леки автомобили е един и същ!
    единственото условие е дизеларката да има изправен dpf филтър.
    демек, ако някой успее да убеди братя у.шеви вместо да клечат зад храстите, да си вършат работата, всичко трябва да бъде наред.
    капиш?

    Коментиран от #21

  • 18 еколог

    58 3 Отговор
    тия жапонези са влезли в тъмночерния списък на борците за климат!
    но браво на тях!

    Коментиран от #23

  • 19 мазда

    12 7 Отговор

    До коментар #5 от "Разбирач":

    мазда.
  • 20 асдф

    80 30 Отговор

    До коментар #3 от "W140":

    Новата кола ще си намачка повече предницата и ще абсорбира силата на удара без да се деформира пасажерската клетка, а стария шлеп ще прехвърли силата от удара върху пасажерите и въобще не е сигурно дали ще отвори еърбеците. Единственото ти предимство, е че си по-тежък от средния размер коли.

    Коментиран от #79

  • 21 А стига бе

    21 22 Отговор

    До коментар #17 от "пешо":

    Да си видел у бг дизел с филтър за фпч?

    Коментиран от #68

  • 22 Курбанколи Пардимагомедов

    92 1 Отговор
    Разбиха последната лъжа на лицемерно"зелените".Ама и какво да очакваш живеем в свят пълен с лицемерие и промиване на мозъци.
  • 23 смех

    41 15 Отговор

    До коментар #18 от "еколог":

    японците го борят климата яко трепят китове държат на двг ама иначе са еко
  • 24 Бай Вълчан

    21 14 Отговор
    Споко! И авионите ще станат електрически, а след тях и корабите.

    Коментиран от #25

  • 25 Мхм

    8 42 Отговор

    До коментар #24 от "Бай Вълчан":

    Нормално просто няма толкова петрол само луд може да си мисли че двг има бъдеще

    Коментиран от #29

  • 26 mi6osp

    97 4 Отговор
    Да говориш за вредата от автомобилните газови емисии когато вулкан на испански остров замърсява атмосферата повече, отколкото всички коли на Пиринейския полуостров си е глупост.

    Коментиран от #27, #56

  • 27 факт

    5 43 Отговор

    До коментар #26 от "mi6osp":

    Ама вулкана под прозореца ли ти е?

    Коментиран от #37, #57

  • 28 Хокеиста номер триста

    2 9 Отговор

    До коментар #2 от "Караиванов":

    Страхотно, невероятно, о даааааа ...
  • 29 mi6osp

    83 3 Отговор

    До коментар #25 от "Мхм":

    Само че,англичаните упорито твърдят, че за да преминат всички превозни средства на острова от ДВГ на електричество, трябва да увеличат производството на електроенергия 20 пъти.

    Коментиран от #30

  • 30 Мхм

    23 9 Отговор

    До коментар #29 от "mi6osp":

    Ще я увеличат строят ударно Аец.

    Коментиран от #35

  • 31 Жоро

    44 15 Отговор

    До коментар #3 от "W140":

    И аз много се радвам на 20годишен мечок (W210)в отлични състояния и с перфектна возия..За времето си е бил много сигурен автомобил.Новите,дори и най-ниския клас - малолитражки са много по надежни(при ПТП) и пътниците са в пъти позащитени - според мен това е единственото предимство на новата кола

    Коментиран от #49

  • 32 Komapak

    30 13 Отговор

    До коментар #3 от "W140":

    Само да ти припомня принцеса Даяна...

    Коментиран от #72

  • 33 незнайко

    59 4 Отговор
    Това е като КОВИДА с който ни плашат !!! Глобалното затопляне НЕ Е ОТ КОЛИТЕ !!!

    Коментиран от #34, #93

  • 34 незнайко

    59 4 Отговор

    До коментар #33 от "незнайко":

    Целта е новото производство на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, които няма да подлежат на ремонт а ще са като телефоните !!! ПАРИ ПАРИ И ПАК ПАРИ !!!
  • 35 Komapak

    19 1 Отговор

    До коментар #30 от "Мхм":

    Реактора го строят французи. Досега са малко над половината работа и са в преразход 4 млрд паунда. Докато го завършат вероятно сумичката ще набъбне с още 10млрд. Готов съм да се обзаложа. Вариант е да поискат от Исландия повече ток, но и на тях ще им трябва време да вдигнат мощностите си.
  • 36 Внимавай какво си пожелаваш

    7 19 Отговор
    Колко ударно да я строят тази централа, този проект е от 2008-ма година, като първоначално предвижданата гарантирана изкупна цена беше 25 паунда за мегаватчас, а днес вече е 108 паунда за мегаватчас и продължава да расте, защото е предвиден от централата да се изплати за първите 35 години от експлоатацията чрез гарантирана цена за изкупуване и при всяко увеличение на себестойността на централата се вдига и себестойността на тока.

    Към момента това означава 25 стотинки за киловатчас на изхода на централата без никакви данъци и такси. Благодаря, не искам такава цена. А ако тепърва започнем да строим Белене, цената на тока му ще е още по-висока.

    Коментиран от #61

  • 37 ттт

    26 4 Отговор

    До коментар #27 от "факт":

    Е няма да му дишаш отровите, ама ще ги ядеш и пиеш. И ако си на по-горен етаж, отровите във въздуха няма да стигнат до тебе, ама от онези във водата и в храната спасение няма.
  • 38 Съдията Дред

    23 27 Отговор

    До коментар #3 от "W140":

    Имах случай, челен удар на почти чисто нова Корола с точно такъв 140. В Королата шофьора има леки изгаряния от ербега. Двамата в Мерца - бог да ги прости.

    Коментиран от #43, #121, #122

  • 39 ГОШКО СЛИВОВ

    19 18 Отговор
    ТИ СИ КАРКАЙ W140/БРАКМУЛЯ/, А НА БАТЮТИ МУ КУПКАЙ ЕДНА НОВА ФИАТЧЕ!!!???
  • 40 Обвинявай нацистите

    19 38 Отговор

    До коментар #1 от "Да бе":

    Дизелите отдавна трябваше да са забранени, ако не бяха нацистите
  • 41 4727

    21 16 Отговор

    До коментар #1 от "Да бе":

    Какви дизели в Япония, Азия, северна, южна америка, в Австралия. Това да не е боклука европа
  • 42 ааа

    38 0 Отговор
    Живота на една кола зависи от начина и на поддържане и от сполта по пътищата.
  • 43 Plameni

    32 8 Отговор

    До коментар #38 от "Съдията Дред":

    Има клипове в нета на краш тестове с Мерцедес W140 първо погледай ,после си съчинявай

    Коментиран от #48

  • 44 TSLA®

    6 26 Отговор
    Шшшт, тихо! Това го знаете само вие и малка група магадански учени! Производството на нови цайси е вредно - карайте със старите. Дишането на твърди дизелови частици е добре за вас: по-малко гърла на света :D

    Коментиран от #58

  • 45 шгиг

    32 1 Отговор
    Богатите държави трябва да ни плащат данък , че удължаваме живота на трошките им. Да ама не. Работа на политиците ни е да извлекат полза за мизерната ни държавица от тая статия.
  • 46 W140

    49 4 Отговор

    До коментар #11 от "фффф":

    Ти гледал ли си му краш тестове - вътре има предни, странични и задни ейрбеци. А теглото фактор ли е - 2.5 тона срещу 900кг дакел?? Хора без знания най-обичам да коментират.

    Коментиран от #51

  • 47 джапанка

    21 0 Отговор
    Точно японците имат закон от 60-те или 70-те, който им вдига данъците на коли над 5 години. Те започнаха първи с еднодневките. Американските коли от онова време се наследствено имущество. Поляците вкараха 86-87 година таратайки на 5 години и идваха с тях на почивка лятото.
  • 48 Съдията Дред

    12 11 Отговор

    До коментар #43 от "Plameni":

    Фотоалбума от произшествието друго показва. И не забравяй, че колата е модел от 1990. Произведените след 2000 г. са много по безопасни. А и не знам какво гледаш. На фотоалбума Королата беше почти без предница, Мерца - само малко огънат. Но шофьора на Королата го съдиха, а тия в Мерца, вече го написах по горе.

    Коментиран от #52

  • 49 На Тита титите

    9 0 Отговор

    До коментар #31 от "Жоро":

    Еваси валъка хахахсхс
  • 50 оня с магарето

    23 1 Отговор
    евро-джендърския съюз не мисли глобално... а си изнася трошките (и боклука) бедните африкански и балкански страни... всяка седмица от европа тръгват няколко кораба с стари коли за Африка и южна Америка
  • 51 Бочко

    18 2 Отговор

    До коментар #46 от "W140":

    То не просто хора без знания, а такива които не са ходили на училише и нямат представа от физика, камо ли да са запознати с конструкцията на тези автомобили...
  • 52 Plameni

    13 2 Отговор

    До коментар #48 от "Съдията Дред":

    Извинявай какъв е тоя фотоалбум, да го разгледам.

    Коментиран от #84

  • 53 Случаен

    22 15 Отговор

    До коментар #3 от "W140":

    Мечока е яка кола, спор няма, обаче при катастрофа ти си пътник, а не тези в новата кола. При новите може да е тънка ламарината, обаче сплавта е по-здрава. А и с помощта на компютри могат да изчислят по-точно и с по-малко метал да направят по-здрава конструкция.

    Карай си мечока, кефи му се, супер си е, просто не си мисли че е безопасен.

    Коментиран от #67

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 дъфак

    4 6 Отговор
    точно w140 едва ли е пример за това, ама аре..
  • 56 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #26 от "mi6osp":

    Замърсява повече от цялото производство на Земята за години напред
  • 57 хахаха

    14 3 Отговор

    До коментар #27 от "факт":

    Не бе Ганьо, те газовете от Вулкана си стоят около него и го пазят от облъчване, да не би да попадне в него чист въздух.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Ханибал

    11 3 Отговор
    Премахване на всички аербеци и колани в България, на колите на състезателите, за да бъде сигурно, че ще имат само по една катастрофа в живота си, и ако случайно оцелее, с колата в пресата.
  • 60 TRIF

    10 23 Отговор
    Определено лобизка статия.
    Електричките са си супер. И ще стават все по добри. Там е истината.
    Новите с ДВГ са по обезопасени, фрашкани с ненужна електроника и намален ресурс на двигателя.
    Старите с ДВГ са с по продължителен живот на двигателя, по лесни за ремонт и повечето са по - малко обезопасени от новите. Да не забравяме, че и от модел до модел има големи разлики.

    Коментиран от #62

  • 61 хо ха

    10 0 Отговор

    До коментар #36 от "Внимавай какво си пожелаваш":

    голяма логика вадиш според теб колкото по малко мощности при производстово толкова по евтин тока а то е точно обратнато.
  • 62 дада

    16 1 Отговор

    До коментар #60 от "TRIF":

    ми то електричките да нямат по малко електроника.
  • 63 Димов

    23 1 Отговор
    Не мога да повярвам, че харесах статия на Р.Славчев.
    От написаното следва да си извадят извод лакомите капиталистчета, произвеждащи еднодневки, в името на реализираните продажби.
  • 64 Владимир Кънчев

    26 2 Отговор
    Не всички сме балъци! Вижте материали от интернет за препълнените складове с нови коли които не са в търговската мрежа! Съдбата им - на скрап! Фирмите производители напипаха срещу много кинти темата и хайде сега екостикери. А тировете - как ще карат с акумулатори? А корабите, а самолетите? Изкопаемите горива са се налагали столетие и не могат да си отидат за един ден! Статията е вярна но казва ли някой с какъв процент ще ни стимулира държавата при смяна на горивото! Мълчание! За това си карам старият джип - ве осмак на двеста и петдесет коня и съм рахат. Не искат да се блъскат в мен!
  • 65 Димов

    28 0 Отговор
    Казано накратко: Излиза, че старите Лади, които още се карат, са най-екологичните коли.
  • 66 Mecho

    20 6 Отговор
    Като изперкам с еСката 2.5 тона, някоя нова малка кошничка, ще я пратя в орбита. Мани ги тия какви ги дрънкат. А Даяна се е забила в бетон, има малка разлика в какво се удряш. Един приятел се изпра с Форд Пума в моята 140-ка - замина решетка, броня, фар, капак и калник от край до край. На еСката имах 2см цепнатина на бронята, нищо друго. 😂😂😂
  • 67 0000

    23 5 Отговор

    До коментар #53 от "Случаен":

    Явно не си виждал тупаник между W 140 и ,,съвременна кола.ще ме извиняваш ама в тоя дъртия камион имаш повече шансове за оцеляване
  • 68 Буха ха

    7 0 Отговор

    До коментар #21 от "А стига бе":

    Във вашата махала трудно ще видиш.
  • 69 Има испански филм-

    24 0 Отговор
    "Купи-чупи-хвърли-купи"...Това е сегашната философия на глобалистките мултинационални корпорации-заложена още в производственият процес ПРОГРАМИРАНА СМЪРТ на продуктите в името на гарантираните печалби на алчните бизнесмени...
  • 70 Има испански филм-продължение

    7 4 Отговор
    Джапанските бизнесмени,ако толкова са загрижени за екологията,да започнат да произвеждат по трайни продукти като за военните или за космическите програми например...но по-скоро конкуренцията с ел.колите започва да ги издухва както се случи с Нокия и Айфона навремето и затова ги правят тия анализи...
  • 71 Пловдив

    31 3 Отговор
    При автомобилите "ново" вече е синоним на проблемно. Това са фактите, не са приятни, но пред тях мълчат и боговете.
  • 72 Kozel79

    8 0 Отговор

    До коментар #32 от "Komapak":

    Била е без колан....
  • 73 Мда

    18 0 Отговор
    Интересна статия, и много вярна !
  • 74 някой

    11 1 Отговор
    А здрасти !
  • 75 КонтактТранс

    13 0 Отговор

    До коментар #2 от "Караиванов":

    Много са хубави,ама за джоба за производителите.
  • 76 robi

    8 1 Отговор
    Само Дизел!

    Коментиран от #80

  • 77 Влади

    25 3 Отговор
    А горивото на самолетите и емисиите от производство на самолети кой ги изчислява. И колко хиляди автомобила се равняват на замърсяването от един самолетл А самолетите си летят и летят и никой не им слага еко стикери.
  • 78 Хм Хм Хм

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Бозо":

    "количка"...добър израз...

    Коментиран от #120

  • 79 Потурко

    6 3 Отговор

    До коментар #20 от "асдф":

    Че той няма аербеци!?! Не разбрали какъв дарак кара, но бил сменил всичко по окачването! Ехххх пуста българска керпедения ...
  • 80 Некой си

    8 15 Отговор

    До коментар #76 от "robi":

    Дизел - само дънки!
    Дизелът е гориво за кораби, трактори и самолети.
  • 81 Иво

    10 5 Отговор
    Хора, я кажете с тия екостикери как стоят нещата. Аз съм с Ауди А4 от 1995, перфектно си работи. Ще мина ли техническия преглед с това измерване на газовете? Последния път ме наплашиха, че другият път няма да мина, трябвало да си купувам по-нова кола...
  • 82 МалкоЛогика

    18 2 Отговор
    Капитализмът означава потребление - колкото повече, толкова по-добре. А за старите коли, разковничето е в поддържането. Вървят докато човек се грижи за тях.
  • 83 Коментар

    23 0 Отговор
    Уважаеми сънародници! При достатъчно желание от страна на всички хора, почти няма непостижими неща! Но горното не може да стане във времена на капитализъм, където ако дадена фирма няма финансов ръст тая година, край за нея бизнесът е приключил!
    Да вземем например автомобилната индустрия. Ако мин на всеки 5 години не произвеждат нов автомобил, то производителите ще фалират! Та значи купуваш си автомобилът Х с двг и след 5г той е вече мин 50% по-евтин! Само, че в тоя автомобил е вложена огромна енергия и ресурси и би трябвало да издържи поне 10г,за да може да не се прекалява с прекомерното ползване на земни ресурси! Но уви не, капитализмът не работи така, трябва да има безкраен ръст, иначе настъпва криза! Говорят уж за еко, само че освен да премахнат изгорелите газове от градовете, друго полезно няма да направят с тия електрички! Освен, че световната енергетика се захранва главно с ток на изкопаеми горива, електричките май нямат пазар 2-ра употреба, защото всички знаем ефектът на литиевите батерии! След 5 години капацитетът е намален значително, а за новите батерии цената е като за нова кола, което пък обезсмисля еко часта на електричките!
    Всичко гореописано свързано с така нар "еко" го мъдрят главно за да спасят недомисления си капитализъм! Няма как на планета с ограничени ресурси, да имаш безкраен ръст!
  • 84 Съдията Дред

    10 2 Отговор

    До коментар #52 от "Plameni":

    Написал съм ясно - "фотоалбума от произшествието". Понеже явно не ти е ясно, а изглежда и криминални филми не гледаш, та обяснявам - прави се при всички случаи, в които има пострадали лица - загинали или ранени хора. Можеш да го разгледаш, ако си страна по делото. А и гледам , има интересна тенденция. Много други хора са написали, че дебелите ламарини не са гаранция , че ще оживееш. Но няколко човека продължават да репликират - не, по добре ми е в Мечока. Добре, въпрос на вкус, но на всички Ви пожелавам да не проверяват нивото на активна безопасност на автомобилите си. За всеки случай......

    Коментиран от #92

  • 85 Илон Мъск

    3 3 Отговор
    Добро Утро !
  • 86 До Иво

    5 8 Отговор
    От догодина всички коли трябва да са с катализатори , иначе си спират !

    Коментиран от #88

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 БОКО ЗАТВОР

    20 2 Отговор

    До коментар #86 от "До Иво":

    ОТ ДОГОДИНА ВСИЧКИ КРАДЦИ ТРЯБВА ДА СА В ЗАТВОРА - ТОВА Е КЛЮЧА ОТ МАЗЕТО !

    Коментиран от #106

  • 89 Антон

    15 24 Отговор
    Само ганя може да се възхищава на морално стари дараци, излезли от употреба преди десетилетие и повече, купени от западна автоморга на цена 100 евро за 50 броя ужким коли, напудрени и продадени на габя за 5-10-15 бона. Ганя се радва и вика тя като нова. Комунизма ви разказа играта, научи ви да се радвате на мизерията и отричате всичко ново. Само тук някой може да се радва на конска глава, широка лайсна, мечок и подобни извращения били коли някога. Като гледам има оше доста време да мине, докато ганя осъзнае че е по-сигурно, по-удобно, по-надеждно и т.н. да си купи нова кола от магазина според дохода си, която да върне след 4-5 год. и вземе следващата нова. Те тези от западната европ, ще да са глупави че правят така

    Коментиран от #112, #117

  • 90 Az123

    14 5 Отговор
    За града нова кола е безумие. В града се придвижвам с 23 годишна Тойота с нулева подръжка, освен за масла, филтри и гуми. Не се разваля. Евтина е и въобще не я мисля и това ме прави щастлив.

    За извънградско си имам по-нова ЕС Класа.

    Коментиран от #100

  • 91 водач

    7 11 Отговор
    "Защо е много по-добре да карате употребяван автомобил, отколкото нов?", пълна глупост, не, не е по-добре да караш стара таратайка отколкото нов автомобил, но гарантирано, този, който е съчинил това заглавие хич, ама хич не е добре!
  • 92 Plameni

    12 6 Отговор

    До коментар #84 от "Съдията Дред":

    Аз не съм гледал фотоалбум, а в действителност гледах как две мацки с Тойота Ярис се блъснаха в трамвай ,ама на тях нищо им няма само една бримка на чорапогащника ,а в трамвая трима с фрактури, двама с комоцио и двама починаха на място от удара макар ,че после ги писаха от починали от ковид.Добре че мацките бяха с чисто нова кола и то не каква да е ,а Тойота. Хаха
    дали някой ще ми повярва на съчинението, толкова и на твоето ще повярват съдия Дред .Поне малко реклама на Тойота

    Коментиран от #103

  • 93 Бай Гън

    18 1 Отговор

    До коментар #33 от "незнайко":

    То и глобално затопляне няма. Има си естествени цикли в природата, периоди на по-топло и периоди на по-студено. Единственото, което може да промени тези цикли, е глобална термоядрена война. Само че и сатанистите-глобалисти искат да продължат да живеят и охолстват, затова и замениха такава война с биомедицинска, псевдо зелено-екологична, трансхуманни проекти за намаляне боря на населението и прочие дяволски мурафети.

    Коментиран от #123

  • 94 няма значение

    8 1 Отговор
    "Разни псевдо еколози" още от началото на статията се усеща силната позиция на "журналиста". Евала, обективно и професионално...
  • 95 1122

    16 4 Отговор
    Не казвам,че е по добре,но няма как да стане,защото заплатите ни въобще не са подходящи да караме нови коли.Никой не се интересува дали можеш да си купиш кола с заплата у нас.Даже и втора ръка са доста скъпи за работник.За ръководен кадър може,но заплатата ти от под 1000 лв,не позволява това.Иначе на кого не му се кара нова кола.Аз като работник преди демокрацията успях да си купя кола,нова от магазина но ЗАЗ 968,за жигули така и не дочаках но:като се ожених се оказа че на жена ми дядо и живее в чужбина и ни купи жигули,но и то не е вечно,след него си купих ,,джета"на старо,после бус пак на старо и още съм с него на 34 години е ,но няма изгнило,върви ,вози много меко ,широко е и събира цялото ми семейство,доволен съм от него ,и харчи колкото кола 7/8 на 100.Не мисля да го сменям ,заровил е много нови коли луксозни и бързи.
  • 96 PlimP

    12 1 Отговор

    До коментар #5 от "Разбирач":

    и да не е австрийка, и да не е на повече от 100 000км., и редовно да й е сменяно маслото с качествено, ама то пък на 100 000 окачването започва да мре, а всички знаем колко са здрави неооегиналните части за японските коли, като й забучиш една газ няма и 1500лв. и напред с хондето, по някое време започва да работи не особено добре, ем потънали са ти малко клапаните, запекли са дюзичките, ем да не си слагал газчица

    Коментиран от #119

  • 97 А бе истината

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "Да бе":

    Е че се разглезихме и на 4-5 години дай да сменим колата. То така е и по-изгодно за производителите, вдигат си оборота и печалбата. Но реално една кола ако сия поддържаш добре може да ти служи 15-20 години. И така няма да се замърсява на всеки 5 а веднъж на 20 години.
  • 98 Лада Веста Крос

    8 2 Отговор
    Преди всичко извинението за некаране на нова кола са парите. Всичко друго са глупости, които ще лъснат директно ако направят техническите прегледи истински, особено на газ анализатора!
  • 99 Калмук

    4 6 Отговор
    Заглавието е умишлено подвеждащо (ех тия реклами !!!) ... Написаното в статията казва, че е по-добре да поддържаш и караш сегашната си кола вместо да следваш модата и "тренда" ... И това е екологично и щади природните ресурси. Няма що, голямо откритие, някой сигурно и дисертация е защитил ... ?!?!?
  • 100 Бруно

    5 8 Отговор

    До коментар #90 от "Az123":

    Е по-новичката ЕС КАСА я караш до табелата в града,който отиваш,оставяш я там и хващаш такси? Или извънградско дърпаш на въже Тойотката до табелата..оставяш ЕсКаса-та на табелата и продължаваш щастлив с 23 годишната?
  • 101 Driver

    7 3 Отговор
    Глупости.
    Колкото по-нова можеш да си купиш, толкова по-нова купувай.
  • 102 Значи

    20 0 Отговор
    аз съм учил химия и екология преди повече от 30 години. Още тогава се знаеха фотоволтаични ефекти, газифицираха се автомобили и дори дизели и сега наистина може да са се поразвили и поизпилили технологиите, горивните процеси да са електронно управляеми, но всъщност няма нищо революционно открито и все още смятам , че един газифициран, малолитражен бензинов автомобил е по-екологичен от всякакви електромобили или там хибридни технологии. за по-евтин пък да не говорим, а най-екологичното превозно средство е велосипедът - млък въглероден отпечатък за производството, почти никакъв отпадък и никакви горивни процеси за да се движи, освен храната, която така или иначе трябва да ядете. Всичко друго е реклама на политиците под натиск и политически и търговски маркетинг и пак повтарям нищо революционно, а старите скъсани дрехи на технологиите, закърпени с белите конци на маркетинга и политическата демагогия под натиска на природолюбителите!
  • 103 Съдията Дред

    5 7 Отговор

    До коментар #92 от "Plameni":

    Мога да дам и други примери от практика , в реда ново към старо: Ситроен С3 срещу Мазда 626, Пежо 308 срещу Жигули, Волво 40 срещу Мерцедес 126. И пак ти пожелавам да не ти се налага да си пробваш таралясника така.
  • 104 Най вредни

    18 1 Отговор
    са зелените човечета които налагат на света псевдо-зелени практики, които нямат нищо общо с природата и околната среда. целта е тормоз над населението на земята с цел печалба...
  • 105 Ама на

    5 0 Отговор
    снимките няма хи един японски автомобил :-)
  • 106 Го4о

    2 5 Отговор

    До коментар #88 от "БОКО ЗАТВОР":

    Започваме от ГЛЪВЪТЪ на държавата! Ха ха ха...
  • 107 ГруЮ

    2 3 Отговор

    До коментар #6 от "бай Кольо":

    В клипа не участваше Volvo 850, а 940 . бая ще се озори Модуса с 850-ка. А и на 940 му бяха извадили двигателя за сензацията.
  • 108 Платена, глупава, лобиска статия!!

    3 5 Отговор
    Глупости на търкалета!!
  • 109 Дид

    0 3 Отговор

    До коментар #10 от "Бозо":

    жив и здрав!
  • 110 бузю

    12 0 Отговор
    Когато се разглежда производството на парникови газове в Япония, автомобилите допринасят за около девет процента от общите емисии -- защо , питам аз , започват с този сектор , който най-малко замърсява ???Зелени терористи , щели сме да се захранваме с възобновяема енергия - да , ама не !! Ако всички коли са на ток , то за домакинствата няма да остане . Пълен тъпизъм според мен !!
  • 111 Va60

    0 3 Отговор

    До коментар #6 от "бай Кольо":

    Да и аз го гледах и не можех да повярвам
  • 112 Countryman

    6 3 Отговор

    До коментар #89 от "Антон":

    А тези дето искат да живеят като западняците да отиват при тях. Там да ръсят мозък.

    Коментиран от #115

  • 113 В кенефа

    10 0 Отговор
    да караш нова кола е някаква форма на мазохизъм. В кенефа трябва да се карат само джогани и бтр.
  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 Антон

    0 3 Отговор

    До коментар #112 от "Countryman":

    Ахахахах. Явно се разпозна в написаното от мен.
  • 116 леле КАКО

    2 4 Отговор
    Да вземем пример от човека от народа Бойко ! Каквото кара той , това трябва да кара и народа му ! Нали ?
  • 117 Акънлия

    7 0 Отговор

    До коментар #89 от "Антон":

    Хората нямат пари за хляб ти им даваш акъл къде да си харчат мизерията заплата

    Коментиран от #118

  • 118 Антон

    3 2 Отговор

    До коментар #117 от "Акънлия":

    Тук изкиква резонния въпрос - дали му е нужен автомобил на човек който изпитва затруднения с препитанието си. Защото колата повлича след себе си един куп разходи.
  • 119 някой

    2 2 Отговор

    До коментар #96 от "PlimP":

    Запекла ти е тиквата
  • 120 АМА КРЕМИКОВСКА

    3 0 Отговор

    До коментар #78 от "Хм Хм Хм":

    ЛОШ ИЗРАС !!!!😀😃😂😭😁
  • 121 Я ОДИ СЕ ЗАСТРЕЛЯЙ НЯКЪДЕ С ТЕЯ ЛЪЖИ

    4 1 Отговор

    До коментар #38 от "Съдията Дред":

    ТИ В РЕД ЛИ СИ ИЗОБЩО ИЛИ СИ ГОВОРИШ ПРАЗНИ ПРИКАЗКИ ? , ПОНЕ МИСЛИ КАТО СЪЧИНЯВАШ ДА НАПИШЕШ ГЛУПОСТИТЕ , ЗАЩОТО СТАВАШ СМЕШЕН ПРЕД ЦЯЛАТА АУДИТОРИЯ !!!.
  • 122 Я ОДИ СЕ ЗАСТРЕЛЯЙ НЯКЪДЕ С ТЕЯ ЛЪЖИ

    4 0 Отговор

    До коментар #38 от "Съдията Дред":

    ТИ В РЕД ЛИ СИ ИЗОБЩО ИЛИ СИ ГОВОРИШ ПРАЗНИ ПРИКАЗКИ ? , ПОНЕ МИСЛИ КАТО СЪЧИНЯВАШ ДА НАПИШЕШ ГЛУПОСТИТЕ , ЗАЩОТО СТАВАШ СМЕШЕН ПРЕД ЦЯЛАТА АУДИТОРИЯ !!!.
  • 123 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #93 от "Бай Гън":

    а , как бе , на един екоджендър като му намааш един задвратник да се наведе и си цуне обущата , знаеш ли какво глобално затопляне ще получи , та да му е жешко с часове , и ако не вдене повтори пак , снега около него ще се стопи и леда !!!.