ФАКТИ.БГ
  • mobile.bg-
  • автомобилът на старо-
  • употребявани коли-
  • нови автомобили-
  • електромобили

Защо е много по-добре да карате употребяван автомобил, отколкото нов?

Отговор на този въпрос дават японски учени

Публикувана: 14 Октомври, 2021 12:01 Обновена: 15 Октомври, 2021 09:53
119 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 33814
Защо е много по-добре да карате употребяван автомобил, отколкото нов? - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 120 гласа.

Старите автомобили вече имат лоша репутация на Запад, но у нас, поради финансовото състояние на средностатистическия българин, те се ползват с доста голяма популярност. Разни псевдо еколози обаче продължават да твърдят, че именно старите коли влошават глобалното затопляне.

Изненадващо ново проучване обаче разкрива, че замяната на старата ви кола за чисто нов електрически автомобил всъщност може да причини повече вреда на околната среда, отколкото полза. Изследователи в Япония твърдят, че изборът да запазите и управлявате по-старата си кола с бензинов двигател води до по-малко вредни емисии в глобален мащаб.

Екип от университета в Кюшу е на мнение, че по -голямата част от дебата за бензиновите и електрическите автомобили се фокусира върху горивната ефективност и емисиите CO2, които произвеждат. И ако електричеството и водородът са доказано по-чисти енергийни източници, проучването установява, че все още за производството на електромобили се хаби много енергия.

По-конкретно, изследователите установяват, че старите бензинови коли, които са в добро техническо състояние, намаляват емисиите на CO2 значително повече, отколкото новите електромобили.

„Колкото по-бързо сменяте кола, толкова повече CO2 се отделя в атмосферата. Когато търсенето на нови автомобили се увеличава, това увеличава производствените емисии“, казва Шигеми Кагава, професор в Икономическия факултет на университета Кюшу.

Животът на една кола е твърде кратък

В Япония производството и подмяната на автомобили е потресаващо бърз процес. Изследователите установяват, че средният живот на един автомобил, от производствения цех до базите за скрап, е само 13 години. Освен това чисто новите автомобили остават при първия си собственик само седем години.

Този бърз оборот означава, че фабриките непрекъснато бълват все повече вредни емисии, тъй като все повече автомобили (дори електрически) слизат от поточната линия. Екипът добавя, че в Япония масовото потребление и скъпата система за инспекция на превозните средства също допринасят за тази екологична дилема.

„Въглеродният отпечатък на една кола не се свежда само до горивото, което използва. За да произвеждате автомобили с алтернативно гориво, предназначени за намаляване на емисиите от шофиране, се нуждаете от желязо, гайки и болтове и т.н., заводи за сглобяване и мегаконтейнери за транспорт. Всички тези точки във веригата на доставки произвеждат CO2. "

Когато се разглежда производството на парникови газове в Япония, автомобилите допринасят за около девет процента от общите емисии. 40 процента от това количество е поради изгарянето на бензин от шофиране на автомобила и 24 процента от производствения процес на тези превозни средства.

„Нашата хипотеза е, че шофирането на настоящи превозни средства с двигатели с вътрешно горене малко по-дълго е жизнено важна стратегия за подпомагане на околната среда“, обяснява Кагава.

Колко дълго трябва да държите колата си?

Екипът използва икономическа статистика, за да изследва населението на Япония както на новорегистрирани, така и на употребявани автомобили, произведени през периода 1990 - 2016 г. Данните позволяват да се моделира факта: как влияе въглеродния отпечатък при смяна на старата кола с новата.

Резултатите разкриват, че ако собствениците на автомобили задържат превозните си средства на пътя 10 процента по-дълго, преди да ги изпратят за скрап, общият въглероден отпечатък на колите ще намалее с 30,7 милиона тона. Това е еквивалент на еднопроцентно намаляване на емисиите на CO2 в световен мащаб.

Изследователите казват, че причината за това е, че производството на нови превозни средства всъщност произвежда повече парникови газове, отколкото продължаването на шофирането на съществуващи автомобили - дори ако те използват бензин.

Околната среда също би имала полза, ако собствениците на чисто нови автомобили задържат превозните си средства по-дълго, преди да ги продадат. „Това означава, че можем да намалим емисиите на CO2 само като поддържаме и шофираме автомобилите си по-дълго“, заключава Кагава.

В крайна сметка излиза, че ако колата, която поддържаме, е сравнително нова и икономична, ефектът за околната среда е по-голям. Така че следващия път, когато мислите да си купите нова кола, може би ще помислете дали в сегашната ви кола има още километри пробег или пък ако няма, то можете да си купите по-нова, но вече произведена кола.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 120 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Да бе
1 Отговор
А ми фпч от дизелите ?

Коментиран от #17, #40, #41, #97


Оценка:
-86 +30

Караиванов
2 Отговор
Страхотен анализ на Радо Славчев, докато всички други медии ни заливат с това, колко видиш ли били хубави и екологични електромобилите.

Коментиран от #28, #75


Оценка:
-19 +291

W140
3 Отговор
Не искам да си сменям мечока, на 29 години, а като нов вътре и вън, нищо по окачване, двигател, само ревизия на вакуум маркучите трябва да правя скоро че не са супер мазни скоростите, явно губи въздух от някое дупче. Харчи 9-10 нафта смесено, тежи много и предпочитам по опасните български пътища да се воя в него с децата от колкото в някаква нова дачия или фиатче - при удара нали знаете какво ще стане и кой ще е победител и коя ще е сплескана до средата :)

Коментиран от #6, #8, #11, #20, #31, #32, #38, #53


Оценка:
-28 +162

Бегай Газим
4 Отговор
Смяната на колата, докато е здрава и върви, е чиста проба каприз...първи комент, о йее

Оценка:
-6 +186

Разбирач
5 Отговор
Втора употреба само HONDA- бензин и да не е електрическа !

Коментиран от #19, #96


Оценка:
-57 +73

бай Кольо
6 Отговор

До коментар #3 от "W140":


Точно старите автомобили имат по лоша защита от челен удар,не дай си боже.Имаше един клип в който при челе удар едно Рено Модус разпиля Волво 850.Не,че съм фен на румънския Датсун.

Коментиран от #54, #107, #111


Оценка:
-86 +36

7
Този коментар е премахнат от модератор.
джамбаз кире
8 Отговор

До коментар #3 от "W140":


Никога дизел, та дори и да е Mercedes...

Оценка:
-109 +47

селянин
9 Отговор
От съм се родил тати ме вози в ладата , сега и за я карам , и е ве4е е на 35 год. ,поне още 20 ще ме изкара !!

Оценка:
-9 +116

Бозо
10 Отговор
Карам си чисто новата количка, и хич не ми пука.

Коментиран от #78, #109


Оценка:
-90 +33

фффф
11 Отговор

До коментар #3 от "W140":


Идея си нямаш ако се удариш с чисто нова кола какво ще ти се случи. Тоя дърт мерцедес ще ви потроши целите а тези в новата кола ще оцелеят

Коментиран от #46


Оценка:
-67 +74

гост
12 Отговор
Да старите бензинови и газови автомобили наистина са по-чисти, но при условие че са във фабрично състояние "без изрязан катализатор" и се захранват с качествено гориво... Само че в България се карат стари автомобили, много от които нафтови, преправени до неузнаваемост от гаражни майстори. Тази статия важи за Япония, но не и за България.

Оценка:
-25 +88

то е така
13 Отговор
Но с екология се тормози само обикновенния човечец. Заводите трябва да бълват постоянно и няма значение замърсяването. Парите трябва да се въртят, екологията е за бараби.

Оценка:
-5 +127

Факт
14 Отговор
Например стара Хонда или Тойота за 8-10 х.лв ще изкара колкото нов форд с 3 цилиндъра например дето струва 30х.лв.

Оценка:
-12 +129

Бай Тошо
15 Отговор
То е ясно че старите коли и вина са правени от майстори ,но има еди такъв момент че в Бг на никой от управляващите не му дреме за екологията ,ако им пукаше щяха да направят като в Франция ,коли на газ да имат данъчни облекчения

Оценка:
-1 +106

Iviviv
16 Отговор
Има ли още някой да вярва на тия зелени еко манипулатори.

Оценка:
-3 +122

пешо
17 Отговор

До коментар #1 от "Да бе":


от евро 5 насетне, тоест от 2009-та, стандартът за емисии на фпч от дизелови и бензинови леки автомобили е един и същ!
единственото условие е дизеларката да има изправен dpf филтър.
демек, ако някой успее да убеди братя у.шеви вместо да клечат зад храстите, да си вършат работата, всичко трябва да бъде наред.
капиш?

Коментиран от #21


Оценка:
-5 +70

еколог
18 Отговор
тия жапонези са влезли в тъмночерния списък на борците за климат!
но браво на тях!

Коментиран от #23


Оценка:
-3 +49

мазда
19 Отговор

До коментар #5 от "Разбирач":


мазда.

Оценка:
-5 +11

асдф
20 Отговор

До коментар #3 от "W140":


Новата кола ще си намачка повече предницата и ще абсорбира силата на удара без да се деформира пасажерската клетка, а стария шлеп ще прехвърли силата от удара върху пасажерите и въобще не е сигурно дали ще отвори еърбеците. Единственото ти предимство, е че си по-тежък от средния размер коли.

Коментиран от #79


Оценка:
-25 +71

А стига бе
21 Отговор

До коментар #17 от "пешо":


Да си видел у бг дизел с филтър за фпч?

Коментиран от #68


Оценка:
-15 +17

Курбанколи Пардимагомедов
22 Отговор
Разбиха последната лъжа на лицемерно"зелените".Ама и какво да очакваш живеем в свят пълен с лицемерие и промиване на мозъци.

Оценка:
-1 +82

смех
23 Отговор

До коментар #18 от "еколог":


японците го борят климата яко трепят китове държат на двг ама иначе са еко

Оценка:
-13 +38

Бай Вълчан
24 Отговор
Споко! И авионите ще станат електрически, а след тях и корабите.

Коментиран от #25


Оценка:
-11 +21

Мхм
25 Отговор

До коментар #24 от "Бай Вълчан":


Нормално просто няма толкова петрол само луд може да си мисли че двг има бъдеще

Коментиран от #29


Оценка:
-36 +8

mi6osp
26 Отговор
Да говориш за вредата от автомобилните газови емисии когато вулкан на испански остров замърсява атмосферата повече, отколкото всички коли на Пиринейския полуостров си е глупост.

Коментиран от #27, #56


Оценка:
-3 +86

факт
27 Отговор

До коментар #26 от "mi6osp":


Ама вулкана под прозореца ли ти е?

Коментиран от #37, #57


Оценка:
-38 +3

Хокеиста номер триста
28 Отговор

До коментар #2 от "Караиванов":


Страхотно, невероятно, о даааааа ...

Оценка:
-6 +2

mi6osp
29 Отговор

До коментар #25 от "Мхм":


Само че,англичаните упорито твърдят, че за да преминат всички превозни средства на острова от ДВГ на електричество, трябва да увеличат производството на електроенергия 20 пъти.

Коментиран от #30


Оценка:
-3 +74

Мхм
30 Отговор

До коментар #29 от "mi6osp":


Ще я увеличат строят ударно Аец.

Коментиран от #35


Оценка:
-7 +22

Жоро
31 Отговор

До коментар #3 от "W140":


И аз много се радвам на 20годишен мечок (W210)в отлични състояния и с перфектна возия..За времето си е бил много сигурен автомобил.Новите,дори и най-ниския клас - малолитражки са много по надежни(при ПТП) и пътниците са в пъти позащитени - според мен това е единственото предимство на новата кола

Коментиран от #49


Оценка:
-12 +37

Komapak
32 Отговор

До коментар #3 от "W140":


Само да ти припомня принцеса Даяна...

Коментиран от #72


Оценка:
-10 +27

незнайко
33 Отговор
Това е като КОВИДА с който ни плашат !!! Глобалното затопляне НЕ Е ОТ КОЛИТЕ !!!

Коментиран от #34, #93


Оценка:
-4 +47

незнайко
34 Отговор

До коментар #33 от "незнайко":


Целта е новото производство на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, които няма да подлежат на ремонт а ще са като телефоните !!! ПАРИ ПАРИ И ПАК ПАРИ !!!

Оценка:
-4 +51

Komapak
35 Отговор

До коментар #30 от "Мхм":


Реактора го строят французи. Досега са малко над половината работа и са в преразход 4 млрд паунда. Докато го завършат вероятно сумичката ще набъбне с още 10млрд. Готов съм да се обзаложа. Вариант е да поискат от Исландия повече ток, но и на тях ще им трябва време да вдигнат мощностите си.

Оценка:
-1 +16

Внимавай какво си пожелаваш
36 Отговор
Колко ударно да я строят тази централа, този проект е от 2008-ма година, като първоначално предвижданата гарантирана изкупна цена беше 25 паунда за мегаватчас, а днес вече е 108 паунда за мегаватчас и продължава да расте, защото е предвиден от централата да се изплати за първите 35 години от експлоатацията чрез гарантирана цена за изкупуване и при всяко увеличение на себестойността на централата се вдига и себестойността на тока.

Към момента това означава 25 стотинки за киловатчас на изхода на централата без никакви данъци и такси. Благодаря, не искам такава цена. А ако тепърва започнем да строим Белене, цената на тока му ще е още по-висока.

Коментиран от #61


Оценка:
-15 +6

ттт
37 Отговор

До коментар #27 от "факт":


Е няма да му дишаш отровите, ама ще ги ядеш и пиеш. И ако си на по-горен етаж, отровите във въздуха няма да стигнат до тебе, ама от онези във водата и в храната спасение няма.

Оценка:
-4 +22

Съдията Дред
38 Отговор

До коментар #3 от "W140":


Имах случай, челен удар на почти чисто нова Корола с точно такъв 140. В Королата шофьора има леки изгаряния от ербега. Двамата в Мерца - бог да ги прости.

Коментиран от #43


Оценка:
-22 +20

ГОШКО СЛИВОВ
39 Отговор
ТИ СИ КАРКАЙ W140/БРАКМУЛЯ/, А НА БАТЮТИ МУ КУПКАЙ ЕДНА НОВА ФИАТЧЕ!!!???

Оценка:
-14 +19

Обвинявай нацистите
40 Отговор

До коментар #1 от "Да бе":


Дизелите отдавна трябваше да са забранени, ако не бяха нацистите

Оценка:
-33 +16

4727
41 Отговор

До коментар #1 от "Да бе":


Какви дизели в Япония, Азия, северна, южна америка, в Австралия. Това да не е боклука европа

Оценка:
-10 +19

ааа
42 Отговор
Живота на една кола зависи от начина и на поддържане и от сполта по пътищата.

Оценка:
-0 +30

Plameni
43 Отговор

До коментар #38 от "Съдията Дред":


Има клипове в нета на краш тестове с Мерцедес W140 първо погледай ,после си съчинявай

Коментиран от #48


Оценка:
-7 +27

TSLA®
44 Отговор
Шшшт, тихо! Това го знаете само вие и малка група магадански учени! Производството на нови цайси е вредно - карайте със старите. Дишането на твърди дизелови частици е добре за вас: по-малко гърла на света :D

Коментиран от #58


Оценка:
-21 +6

шгиг
45 Отговор
Богатите държави трябва да ни плащат данък , че удължаваме живота на трошките им. Да ама не. Работа на политиците ни е да извлекат полза за мизерната ни държавица от тая статия.

Оценка:
-1 +27

W140
46 Отговор

До коментар #11 от "фффф":


Ти гледал ли си му краш тестове - вътре има предни, странични и задни ейрбеци. А теглото фактор ли е - 2.5 тона срещу 900кг дакел?? Хора без знания най-обичам да коментират.

Коментиран от #51


Оценка:
-4 +39

джапанка
47 Отговор
Точно японците имат закон от 60-те или 70-те, който им вдига данъците на коли над 5 години. Те започнаха първи с еднодневките. Американските коли от онова време се наследствено имущество. Поляците вкараха 86-87 година таратайки на 5 години и идваха с тях на почивка лятото.

Оценка:
-0 +16

Съдията Дред
48 Отговор

До коментар #43 от "Plameni":


Фотоалбума от произшествието друго показва. И не забравяй, че колата е модел от 1990. Произведените след 2000 г. са много по безопасни. А и не знам какво гледаш. На фотоалбума Королата беше почти без предница, Мерца - само малко огънат. Но шофьора на Королата го съдиха, а тия в Мерца, вече го написах по горе.

Коментиран от #52


Оценка:
-8 +12

На Тита титите
49 Отговор

До коментар #31 от "Жоро":


Еваси валъка хахахсхс

Оценка:
-0 +5

оня с магарето
50 Отговор
евро-джендърския съюз не мисли глобално... а си изнася трошките (и боклука) бедните африкански и балкански страни... всяка седмица от европа тръгват няколко кораба с стари коли за Африка и южна Америка

Оценка:
-1 +19

Бочко
51 Отговор

До коментар #46 от "W140":


То не просто хора без знания, а такива които не са ходили на училише и нямат представа от физика, камо ли да са запознати с конструкцията на тези автомобили...

Оценка:
-2 +14

Plameni
52 Отговор

До коментар #48 от "Съдията Дред":


Извинявай какъв е тоя фотоалбум, да го разгледам.

Коментиран от #84


Оценка:
-1 +10

Случаен
53 Отговор

До коментар #3 от "W140":


Мечока е яка кола, спор няма, обаче при катастрофа ти си пътник, а не тези в новата кола. При новите може да е тънка ламарината, обаче сплавта е по-здрава. А и с помощта на компютри могат да изчислят по-точно и с по-малко метал да направят по-здрава конструкция.

Карай си мечока, кефи му се, супер си е, просто не си мисли че е безопасен.

Коментиран от #67


Оценка:
-12 +20

54
Този коментар е премахнат от модератор.
дъфак
55 Отговор
точно w140 едва ли е пример за това, ама аре..

Оценка:
-3 +3

Гост
56 Отговор

До коментар #26 от "mi6osp":


Замърсява повече от цялото производство на Земята за години напред

Оценка:
-2 +4

хахаха
57 Отговор

До коментар #27 от "факт":


Не бе Ганьо, те газовете от Вулкана си стоят около него и го пазят от облъчване, да не би да попадне в него чист въздух.

Оценка:
-3 +11

58
Този коментар е премахнат от модератор.
Ханибал
59 Отговор
Премахване на всички аербеци и колани в България, на колите на състезателите, за да бъде сигурно, че ще имат само по една катастрофа в живота си, и ако случайно оцелее, с колата в пресата.

Оценка:
-3 +8

TRIF
60 Отговор
Определено лобизка статия.
Електричките са си супер. И ще стават все по добри. Там е истината.
Новите с ДВГ са по обезопасени, фрашкани с ненужна електроника и намален ресурс на двигателя.
Старите с ДВГ са с по продължителен живот на двигателя, по лесни за ремонт и повечето са по - малко обезопасени от новите. Да не забравяме, че и от модел до модел има големи разлики.

Коментиран от #62


Оценка:
-19 +8

хо ха
61 Отговор

До коментар #36 от "Внимавай какво си пожелаваш":


голяма логика вадиш според теб колкото по малко мощности при производстово толкова по евтин тока а то е точно обратнато.

Оценка:
-0 +8

дада
62 Отговор

До коментар #60 от "TRIF":


ми то електричките да нямат по малко електроника.

Оценка:
-1 +13

Димов
63 Отговор
Не мога да повярвам, че харесах статия на Р.Славчев.
От написаното следва да си извадят извод лакомите капиталистчета, произвеждащи еднодневки, в името на реализираните продажби.

Оценка:
-1 +20

Владимир Кънчев
64 Отговор
Не всички сме балъци! Вижте материали от интернет за препълнените складове с нови коли които не са в търговската мрежа! Съдбата им - на скрап! Фирмите производители напипаха срещу много кинти темата и хайде сега екостикери. А тировете - как ще карат с акумулатори? А корабите, а самолетите? Изкопаемите горива са се налагали столетие и не могат да си отидат за един ден! Статията е вярна но казва ли някой с какъв процент ще ни стимулира държавата при смяна на горивото! Мълчание! За това си карам старият джип - ве осмак на двеста и петдесет коня и съм рахат. Не искат да се блъскат в мен!

Оценка:
-1 +22

Димов
65 Отговор
Казано накратко: Излиза, че старите Лади, които още се карат, са най-екологичните коли.

Оценка:
-0 +22

Mecho
66 Отговор
Като изперкам с еСката 2.5 тона, някоя нова малка кошничка, ще я пратя в орбита. Мани ги тия какви ги дрънкат. А Даяна се е забила в бетон, има малка разлика в какво се удряш. Един приятел се изпра с Форд Пума в моята 140-ка - замина решетка, броня, фар, капак и калник от край до край. На еСката имах 2см цепнатина на бронята, нищо друго. 😂😂😂

Оценка:
-4 +15

0000
67 Отговор

До коментар #53 от "Случаен":


Явно не си виждал тупаник между W 140 и ,,съвременна кола.ще ме извиняваш ама в тоя дъртия камион имаш повече шансове за оцеляване

Оценка:
-5 +14

Буха ха
68 Отговор

До коментар #21 от "А стига бе":


Във вашата махала трудно ще видиш.

Оценка:
-0 +3

Има испански филм-
69 Отговор
"Купи-чупи-хвърли-купи"...Това е сегашната философия на глобалистките мултинационални корпорации-заложена още в производственият процес ПРОГРАМИРАНА СМЪРТ на продуктите в името на гарантираните печалби на алчните бизнесмени...

Оценка:
-0 +18

Има испански филм-продължение
70 Отговор
Джапанските бизнесмени,ако толкова са загрижени за екологията,да започнат да произвеждат по трайни продукти като за военните или за космическите програми например...но по-скоро конкуренцията с ел.колите започва да ги издухва както се случи с Нокия и Айфона навремето и затова ги правят тия анализи...

Оценка:
-3 +3

Пловдив
71 Отговор
При автомобилите "ново" вече е синоним на проблемно. Това са фактите, не са приятни, но пред тях мълчат и боговете.

Оценка:
-3 +24

Kozel79
72 Отговор

До коментар #32 от "Komapak":


Била е без колан....

Оценка:
-0 +4

Мда
73 Отговор
Интересна статия, и много вярна !

Оценка:
-0 +12

някой
74 Отговор
А здрасти !

Оценка:
-0 +7

КонтактТранс
75 Отговор

До коментар #2 от "Караиванов":


Много са хубави,ама за джоба за производителите.

Оценка:
-0 +8

robi
76 Отговор
Само Дизел!

Коментиран от #80


Оценка:
-1 +4

Влади
77 Отговор
А горивото на самолетите и емисиите от производство на самолети кой ги изчислява. И колко хиляди автомобила се равняват на замърсяването от един самолетл А самолетите си летят и летят и никой не им слага еко стикери.

Оценка:
-2 +19

Хм Хм Хм
78 Отговор

До коментар #10 от "Бозо":


"количка"...добър израз...

Оценка:
-0 +1

Потурко
79 Отговор

До коментар #20 от "асдф":


Че той няма аербеци!?! Не разбрали какъв дарак кара, но бил сменил всичко по окачването! Ехххх пуста българска керпедения ...

Оценка:
-1 +5

Некой си
80 Отговор

До коментар #76 от "robi":


Дизел - само дънки!
Дизелът е гориво за кораби, трактори и самолети.

Оценка:
-9 +7

Иво
81 Отговор
Хора, я кажете с тия екостикери как стоят нещата. Аз съм с Ауди А4 от 1995, перфектно си работи. Ще мина ли техническия преглед с това измерване на газовете? Последния път ме наплашиха, че другият път няма да мина, трябвало да си купувам по-нова кола...

Оценка:
-4 +6

МалкоЛогика
82 Отговор
Капитализмът означава потребление - колкото повече, толкова по-добре. А за старите коли, разковничето е в поддържането. Вървят докато човек се грижи за тях.

Оценка:
-2 +12

Коментар
83 Отговор
Уважаеми сънародници! При достатъчно желание от страна на всички хора, почти няма непостижими неща! Но горното не може да стане във времена на капитализъм, където ако дадена фирма няма финансов ръст тая година, край за нея бизнесът е приключил!
Да вземем например автомобилната индустрия. Ако мин на всеки 5 години не произвеждат нов автомобил, то производителите ще фалират! Та значи купуваш си автомобилът Х с двг и след 5г той е вече мин 50% по-евтин! Само, че в тоя автомобил е вложена огромна енергия и ресурси и би трябвало да издържи поне 10г,за да може да не се прекалява с прекомерното ползване на земни ресурси! Но уви не, капитализмът не работи така, трябва да има безкраен ръст, иначе настъпва криза! Говорят уж за еко, само че освен да премахнат изгорелите газове от градовете, друго полезно няма да направят с тия електрички! Освен, че световната енергетика се захранва главно с ток на изкопаеми горива, електричките май нямат пазар 2-ра употреба, защото всички знаем ефектът на литиевите батерии! След 5 години капацитетът е намален значително, а за новите батерии цената е като за нова кола, което пък обезсмисля еко часта на електричките!
Всичко гореописано свързано с така нар "еко" го мъдрят главно за да спасят недомисления си капитализъм! Няма как на планета с ограничени ресурси, да имаш безкраен ръст!

Оценка:
-0 +16

Съдията Дред
84 Отговор

До коментар #52 от "Plameni":


Написал съм ясно - "фотоалбума от произшествието". Понеже явно не ти е ясно, а изглежда и криминални филми не гледаш, та обяснявам - прави се при всички случаи, в които има пострадали лица - загинали или ранени хора. Можеш да го разгледаш, ако си страна по делото. А и гледам , има интересна тенденция. Много други хора са написали, че дебелите ламарини не са гаранция , че ще оживееш. Но няколко човека продължават да репликират - не, по добре ми е в Мечока. Добре, въпрос на вкус, но на всички Ви пожелавам да не проверяват нивото на активна безопасност на автомобилите си. За всеки случай......

Коментиран от #92


Оценка:
-1 +6

Илон Мъск
85 Отговор
Добро Утро !

Оценка:
-1 +2

До Иво
86 Отговор
От догодина всички коли трябва да са с катализатори , иначе си спират !

Коментиран от #88


Оценка:
-3 +4

87
Този коментар е премахнат от модератор.
БОКО ЗАТВОР
88 Отговор

До коментар #86 от "До Иво":


ОТ ДОГОДИНА ВСИЧКИ КРАДЦИ ТРЯБВА ДА СА В ЗАТВОРА - ТОВА Е КЛЮЧА ОТ МАЗЕТО !

Коментиран от #106


Оценка:
-1 +15

Антон
89 Отговор
Само ганя може да се възхищава на морално стари дараци, излезли от употреба преди десетилетие и повече, купени от западна автоморга на цена 100 евро за 50 броя ужким коли, напудрени и продадени на габя за 5-10-15 бона. Ганя се радва и вика тя като нова. Комунизма ви разказа играта, научи ви да се радвате на мизерията и отричате всичко ново. Само тук някой може да се радва на конска глава, широка лайсна, мечок и подобни извращения били коли някога. Като гледам има оше доста време да мине, докато ганя осъзнае че е по-сигурно, по-удобно, по-надеждно и т.н. да си купи нова кола от магазина според дохода си, която да върне след 4-5 год. и вземе следващата нова. Те тези от западната европ, ще да са глупави че правят така

Коментиран от #112, #117


Оценка:
-17 +12

Az123
90 Отговор
За града нова кола е безумие. В града се придвижвам с 23 годишна Тойота с нулева подръжка, освен за масла, филтри и гуми. Не се разваля. Евтина е и въобще не я мисля и това ме прави щастлив.

За извънградско си имам по-нова ЕС Класа.

Коментиран от #100


Оценка:
-3 +10

водач
91 Отговор
"Защо е много по-добре да карате употребяван автомобил, отколкото нов?", пълна глупост, не, не е по-добре да караш стара таратайка отколкото нов автомобил, но гарантирано, този, който е съчинил това заглавие хич, ама хич не е добре!

Оценка:
-6 +6

Plameni
92 Отговор

До коментар #84 от "Съдията Дред":


Аз не съм гледал фотоалбум, а в действителност гледах как две мацки с Тойота Ярис се блъснаха в трамвай ,ама на тях нищо им няма само една бримка на чорапогащника ,а в трамвая трима с фрактури, двама с комоцио и двама починаха на място от удара макар ,че после ги писаха от починали от ковид.Добре че мацките бяха с чисто нова кола и то не каква да е ,а Тойота. Хаха
дали някой ще ми повярва на съчинението, толкова и на твоето ще повярват съдия Дред .Поне малко реклама на Тойота

Коментиран от #103


Оценка:
-2 +8

Бай Гън
93 Отговор

До коментар #33 от "незнайко":


То и глобално затопляне няма. Има си естествени цикли в природата, периоди на по-топло и периоди на по-студено. Единственото, което може да промени тези цикли, е глобална термоядрена война. Само че и сатанистите-глобалисти искат да продължат да живеят и охолстват, затова и замениха такава война с биомедицинска, псевдо зелено-екологична, трансхуманни проекти за намаляне боря на населението и прочие дяволски мурафети.

Оценка:
-0 +13

няма значение
94 Отговор
"Разни псевдо еколози" още от началото на статията се усеща силната позиция на "журналиста". Евала, обективно и професионално...

Оценка:
-1 +4

1122
95 Отговор
Не казвам,че е по добре,но няма как да стане,защото заплатите ни въобще не са подходящи да караме нови коли.Никой не се интересува дали можеш да си купиш кола с заплата у нас.Даже и втора ръка са доста скъпи за работник.За ръководен кадър може,но заплатата ти от под 1000 лв,не позволява това.Иначе на кого не му се кара нова кола.Аз като работник преди демокрацията успях да си купя кола,нова от магазина но ЗАЗ 968,за жигули така и не дочаках но:като се ожених се оказа че на жена ми дядо и живее в чужбина и ни купи жигули,но и то не е вечно,след него си купих ,,джета"на старо,после бус пак на старо и още съм с него на 34 години е ,но няма изгнило,върви ,вози много меко ,широко е и събира цялото ми семейство,доволен съм от него ,и харчи колкото кола 7/8 на 100.Не мисля да го сменям ,заровил е много нови коли луксозни и бързи.

Оценка:
-3 +11

PlimP
96 Отговор

До коментар #5 от "Разбирач":


и да не е австрийка, и да не е на повече от 100 000км., и редовно да й е сменяно маслото с качествено, ама то пък на 100 000 окачването започва да мре, а всички знаем колко са здрави неооегиналните части за японските коли, като й забучиш една газ няма и 1500лв. и напред с хондето, по някое време започва да работи не особено добре, ем потънали са ти малко клапаните, запекли са дюзичките, ем да не си слагал газчица

Коментиран от #119


Оценка:
-0 +8

А бе истината
97 Отговор

До коментар #1 от "Да бе":


Е че се разглезихме и на 4-5 години дай да сменим колата. То така е и по-изгодно за производителите, вдигат си оборота и печалбата. Но реално една кола ако сия поддържаш добре може да ти служи 15-20 години. И така няма да се замърсява на всеки 5 а веднъж на 20 години.

Оценка:
-1 +7

Лада Веста Крос
98 Отговор
Преди всичко извинението за некаране на нова кола са парите. Всичко друго са глупости, които ще лъснат директно ако направят техническите прегледи истински, особено на газ анализатора!

Оценка:
-2 +3

Калмук
99 Отговор
Заглавието е умишлено подвеждащо (ех тия реклами !!!) ... Написаното в статията казва, че е по-добре да поддържаш и караш сегашната си кола вместо да следваш модата и "тренда" ... И това е екологично и щади природните ресурси. Няма що, голямо откритие, някой сигурно и дисертация е защитил ... ?!?!?

Оценка:
-2 +3

Бруно
100 Отговор

До коментар #90 от "Az123":


Е по-новичката ЕС КАСА я караш до табелата в града,който отиваш,оставяш я там и хващаш такси? Или извънградско дърпаш на въже Тойотката до табелата..оставяш ЕсКаса-та на табелата и продължаваш щастлив с 23 годишната?

Оценка:
-3 +2

Driver
101 Отговор
Глупости.
Колкото по-нова можеш да си купиш, толкова по-нова купувай.

Оценка:
-2 +3

Значи
102 Отговор
аз съм учил химия и екология преди повече от 30 години. Още тогава се знаеха фотоволтаични ефекти, газифицираха се автомобили и дори дизели и сега наистина може да са се поразвили и поизпилили технологиите, горивните процеси да са електронно управляеми, но всъщност няма нищо революционно открито и все още смятам , че един газифициран, малолитражен бензинов автомобил е по-екологичен от всякакви електромобили или там хибридни технологии. за по-евтин пък да не говорим, а най-екологичното превозно средство е велосипедът - млък въглероден отпечатък за производството, почти никакъв отпадък и никакви горивни процеси за да се движи, освен храната, която така или иначе трябва да ядете. Всичко друго е реклама на политиците под натиск и политически и търговски маркетинг и пак повтарям нищо революционно, а старите скъсани дрехи на технологиите, закърпени с белите конци на маркетинга и политическата демагогия под натиска на природолюбителите!

Оценка:
-0 +11

Съдията Дред
103 Отговор

До коментар #92 от "Plameni":


Мога да дам и други примери от практика , в реда ново към старо: Ситроен С3 срещу Мазда 626, Пежо 308 срещу Жигули, Волво 40 срещу Мерцедес 126. И пак ти пожелавам да не ти се налага да си пробваш таралясника така.

Оценка:
-4 +2

Най вредни
104 Отговор
са зелените човечета които налагат на света псевдо-зелени практики, които нямат нищо общо с природата и околната среда. целта е тормоз над населението на земята с цел печалба...

Оценка:
-0 +12

Ама на
105 Отговор
снимките няма хи един японски автомобил :-)

Оценка:
-0 +1

Го4о
106 Отговор

До коментар #88 от "БОКО ЗАТВОР":


Започваме от ГЛЪВЪТЪ на държавата! Ха ха ха...

Оценка:
-1 +1

ГруЮ
107 Отговор

До коментар #6 от "бай Кольо":


В клипа не участваше Volvo 850, а 940 . бая ще се озори Модуса с 850-ка. А и на 940 му бяха извадили двигателя за сензацията.

Оценка:
-0 +1

Платена, глупава, лобиска статия!!
108 Отговор
Глупости на търкалета!!

Оценка:
-2 +2

Дид
109 Отговор

До коментар #10 от "Бозо":


жив и здрав!

Оценка:
-0 +0

бузю
110 Отговор
Когато се разглежда производството на парникови газове в Япония, автомобилите допринасят за около девет процента от общите емисии -- защо , питам аз , започват с този сектор , който най-малко замърсява ???Зелени терористи , щели сме да се захранваме с възобновяема енергия - да , ама не !! Ако всички коли са на ток , то за домакинствата няма да остане . Пълен тъпизъм според мен !!

Оценка:
-0 +5

Va60
111 Отговор

До коментар #6 от "бай Кольо":


Да и аз го гледах и не можех да повярвам

Оценка:
-0 +0

Countryman
112 Отговор

До коментар #89 от "Антон":


А тези дето искат да живеят като западняците да отиват при тях. Там да ръсят мозък.

Коментиран от #115


Оценка:
-2 +1

В кенефа
113 Отговор
да караш нова кола е някаква форма на мазохизъм. В кенефа трябва да се карат само джогани и бтр.

Оценка:
-0 +3

114
Този коментар е премахнат от модератор.
Антон
115 Отговор

До коментар #112 от "Countryman":


Ахахахах. Явно се разпозна в написаното от мен.

Оценка:
-0 +0

леле КАКО
116 Отговор
Да вземем пример от човека от народа Бойко ! Каквото кара той , това трябва да кара и народа му ! Нали ?

Оценка:
-0 +1

Акънлия
117 Отговор

До коментар #89 от "Антон":


Хората нямат пари за хляб ти им даваш акъл къде да си харчат мизерията заплата

Коментиран от #118


Оценка:
-0 +1

Антон
118 Отговор

До коментар #117 от "Акънлия":


Тук изкиква резонния въпрос - дали му е нужен автомобил на човек който изпитва затруднения с препитанието си. Защото колата повлича след себе си един куп разходи.

Оценка:
-0 +0

някой
119 Отговор

До коментар #96 от "PlimP":


Запекла ти е тиквата

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5