Европейските потребители са изправени пред по-високи цени на автомобилите, произвеждани в Германия, тъй като все повече и повече компании в най-голямата европейска икономика решават да прехвърлят увеличените производствени разходи, водени от широко разпространения недостиг на доставки и скока в цените на енергията, към крайния потребител.
Докато правителството помага на фирмите да подобрят корпоративните маржове след шока от коронавирусната пандемия, потребителите усещат по-високите цени, което може да навреди на разходите на домакинствата и в крайна сметка на вътрешното търсене на нови автомобили, ако растежът на заплатите не продължи.
В последното си проучване на бизнес настроенията, базираният в Мюнхен институт Ifo заяви в понеделник, че всяка втора индустриална фирма в Германия вече планира да повиши цените поради постоянни проблеми с доставките. Това с пълна сила важи и за автомобилните компании.
Инфлацията на потребителските цени, хармонизирана, за да бъде сравнима с други страни от еврозоната, се ускори през септември с безпрецедентни темпове от 4.1% за годината - а данните от последния месец се очаква да покажат допълнително увеличение до 4.5%.
За 2021 г. като цяло правителството очаква националната инфлация да достигне 3%, най-високото ниво от близо три десетилетия, преди да се понижи до 2.2% през 2022 г. и 1.7% през 2023 г., каквито са плановете. На този фон очакваният ръст на автомобилите, произвеждани в Германия може да достигне до 10%.
Благодарение на мерките за държавна помощ за смекчаване на последиците от пандемията, правителството се надява, че разполагаемият доход на потребителите ще нарасне с 2.5% тази година и 3.8% през следващата, което може да помогне за стабилизиране на вътрешното търсене въпреки скока на цените. Това обаче не важи за останалите страни от еврозоната.
Но за много потребители, включително и за българите, необичайно високата инфлация все започва да се усеща, като нарастват съмненията, че покачването на цените на новите автомобили ще бъде само временно, както предполагат банкерите от централната банка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 логично
17:58 28.10.2021
2 Имам ВИТО 96Г. И ТРАНСПОРТЕР 96Г.
Коментиран от #4
17:58 28.10.2021
3 икономика
17:59 28.10.2021
4 Пророк
До коментар #2 от "Имам ВИТО 96Г. И ТРАНСПОРТЕР 96Г.":
Значи няма да ги караш дълго.Коментиран от #8
18:01 28.10.2021
5 Хахаха..
18:01 28.10.2021
6 Коджа Бангиев
Коментиран от #7, #15
18:05 28.10.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 И ТВОЙТО ПАРЧЕ ПРЪСТ Е ЗАПАЗЕНО
До коментар #4 от "Пророк":
НЯМА МЪРДАНЕ.....АКУ НИ ЗНАЙШ ДЕ18:33 28.10.2021
9 човек от народа
Коментиран от #16
18:38 28.10.2021
10 ala bala
Коментиран от #12
20:04 28.10.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ема
До коментар #10 от "ala bala":
Правилно и то не подлежи на коментиране имах и то не една произведени след 2008 година.Вечни проблеми в електониката им скъпо подържане и "висиш" по сервизите.21:52 28.10.2021
13 no name no face no number
01:37 29.10.2021
14 Карам си Трабанта-комби
11:51 29.10.2021
15 Златкокюлчо Чекмеджийски от гр. Банкя
До коментар #6 от "Коджа Бангиев":
Роднина си купи 15г Мицубиши на 50. 000км от италиански дядо на 90г....как е стигнал с фалшивата кола до КАТ не знам, но смени всичко без купето и още и още....18:35 29.10.2021
16 Златкокюлчо Чекмеджийски от гр. Банкя
До коментар #9 от "човек от народа":
Не, дойде световна инфлация....дано не стане хиперинфлация.18:37 29.10.2021