Монтирането на оборудване за пропан-бутан принципно води до промени на цялото превозно средство. От друга страна, автомобил с LPG е по-икономичен от финансова гледна точка, тъй като се изразходва почти същото количество газ, но цената е наполовина от тази на бензина.
Предимства на колите с АГУ
Автогазът е не само по-евтин, но и по-екологичен. Автомобилите с пропан-бутан са най-екологичният транспорт след електрическите превозни средства. Разбира се, той съдържа и вредни вещества, но те са много по-малко, отколкото в бензина.
Също така при използване на газ двигателят се замърсява много по-бавно, отново поради по-малкото количество примеси. Освен това смяната на маслото може да се извършва на по-големи интервали.
Недостатъци на колите с АГУ
В името на икономичността и екологичността ще трябва да пожертвате малко от мощността на автомобила. Причината за това е различното октаново число на газта. Дори ако нивото на компресия остане същото, това гориво гори по-бавно и по-лошо. Но този проблем е частично решен в последните поколения на газовите уредби.
Струва си да се отбележат и трудностите при стартиране на двигателя през студения сезон. Въпреки че обикновено такъв проблем обикновено възниква, когато LPG е инсталиран неправилно.
HBO заема много място в багажника. Но това не се отразява много на автомобили с голямо багажно отделение.
Ще трябва да решим проблеми с документацията, тъй като след инсталирането на оборудването за пропан-бутан ще е необходимо да се въведе преоборудването на вида гориво в информационния талон.
Като цяло обаче основните недостатъци не са чак толкова сериозни и имайки предвид все по-голямото поскъпване на бензина, то монтирането на АГУ става все по-примамлива идея за средностатистическия български шофьор. Трябва добре да си направите сметка колко струва хубава (модерна) газова уредба и предвид това колко километра изминавате годишно, да определите кога автомобилът ви ще стане по-икономичен откъм разходи за гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боко
Коментиран от #10, #11, #80, #201
18:43 28.10.2021
2 Калоян
Коментиран от #112
18:44 28.10.2021
3 Буцефал
Коментиран от #49, #141
18:44 28.10.2021
4 човек от народа
Коментиран от #36, #45, #108, #180
18:46 28.10.2021
5 Анонимен
18:49 28.10.2021
6 И ТАКА ДЕ
Коментиран от #42, #92, #113
18:50 28.10.2021
7 дали
Коментиран от #16, #121
18:50 28.10.2021
8 МИЯ
Коментиран от #20
18:51 28.10.2021
9 оги
Коментиран от #97, #105, #174
18:53 28.10.2021
10 Gero
До коментар #1 от "Боко":
Ако си карал жигула на АГУ преди 25 години .. е възможно.В момента ГИ няма нищо общо и никога не мирише на LPG !
Под никога, означава = никога !
Сега карам дизел, но предпочитам LPG.
Коментиран от #81
18:55 28.10.2021
11 Gost
До коментар #1 от "Боко":
Епа къпете се, иначе няма как да е от газта, дизела пуши и мирише повече в тоя ред на мисли.Коментиран от #109
18:55 28.10.2021
12 прррц
Коментиран от #79, #205
18:56 28.10.2021
13 Боратино
Коментиран от #37, #117
18:56 28.10.2021
14 Пучо Капучо
Коментиран от #41, #76, #86
18:58 28.10.2021
15 6969
Коментиран от #31, #176
19:01 28.10.2021
16 ПЕНЧО
До коментар #7 от "дали":
Абе бакшишо шинпанзенов вие какво очаквате , глава пълна с мухи . И на разстойство ще кара ако може .19:03 28.10.2021
17 Стефан
Коментиран от #53
19:05 28.10.2021
18 Само мизерници карат АГУ
Коментиран от #23, #62
19:05 28.10.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 ИГОР БЕНЗИНА
До коментар #8 от "МИЯ":
ХАХАХАХАХАХАХАХАХАХАХХАХ АБЕЕ БЕЗ КОМЕНТАР . НАЙ МИ СЕ СМЕШНО V6,V8 НА ГАЗ НАПРАВО ГО СЪЖЕЛЯВАМ ЧОВЕКА .Той пълни 15г барака за 20 лв газ А до него на колонката човек с 25 г кола пълни до горе бензин .СМЯХ СМЯХКоментиран от #24, #26, #126
19:07 28.10.2021
21 турбо як
Коментиран от #168, #169
19:08 28.10.2021
22 deutschland
Коментиран от #84, #157, #161
19:10 28.10.2021
23 инаТА
До коментар #18 от "Само мизерници карат АГУ":
ПРАВ СТЕ , Познавам един такъв с 20 г опел голям смях ,мисли си че като купува оригинално масло GM чорба и вече е качествено.19:11 28.10.2021
24 турбо як
До коментар #20 от "ИГОР БЕНЗИНА":
Шестаци и осмаци, да настъпиш педала и да изреве и замирише едно хубаво на бензин отзад, да си караш с кеф...не да смърди на пръдня и в багажника да си сложил бомба с размера на бойлер.19:11 28.10.2021
25 смех
19:12 28.10.2021
26 trol
До коментар #20 от "ИГОР БЕНЗИНА":
А не може ли газ до горе да напълни?19:13 28.10.2021
27 мизерници
Коментиран от #110, #160
19:14 28.10.2021
28 Ю ЕС ЕЙ
Коментиран от #32, #135
19:15 28.10.2021
29 Гост
Коментиран от #35
19:16 28.10.2021
30 бензин до горе
Avantgarde
Petrol 5.0 liter
306 Hp
Много поздрави от батко.
Коментиран от #68, #114
19:20 28.10.2021
31 Тя сигурно
До коментар #15 от "6969":
и твоята е от тия.19:22 28.10.2021
32 Димитър
До коментар #28 от "Ю ЕС ЕЙ":
А какви са цените на бензина в САЩ и в Европа??? Значи когато бензинът в САЩ стане толкова скъп колкото в Европа ще ВИ видя какво ще карате и ще има ли 3.2 литра двигатели и нагоре. Всеки скача според възможностите си, САЩ няма да направят изключение.19:22 28.10.2021
33 ВикиЛексъсВарна
Коментиран от #34, #39
19:24 28.10.2021
34 смех
До коментар #33 от "ВикиЛексъсВарна":
Тя газчицата е лесна за монтаж и експлоатация ако си с Голф 3 моно, но на някоя нова и достатъчно икономична кола, не се знае какви проблеми ще ти прави. Едно че майсторите не разбират, друго че колата е направена за да се кара на бензин, и то качествен, не на газ отделен след прияждане с боб.Коментиран от #46
19:29 28.10.2021
35 Аз карам на бензин
До коментар #29 от "Гост":
Замисли ли се какво пишеш (около месец карах на газ само заради съсипана помпаКоментиран от #38, #40
19:30 28.10.2021
36 Варненец
До коментар #4 от "човек от народа":
Колкото и да ти е икономичен трактора, по цена газта не можеш да я биеш.19:30 28.10.2021
37 Варненец
До коментар #13 от "Боратино":
Ще смениш, дизелите вече отиват в историята.Коментиран от #202
19:33 28.10.2021
38 И аз карам само на бензин
До коментар #35 от "Аз карам на бензин":
Моята помпа умря от нищото. При положение, че не оставям колата с малко бензин.Коментиран от #173
19:34 28.10.2021
39 Димитър
До коментар #33 от "ВикиЛексъсВарна":
Ами късмет Вики, не си попаднала на майстор. Аз също сложих преди 5 години висок клас уредба за 1800+ лева на едно Гранд Чероки 5.2L V8 и освен, че няма никакъв проблем си върви като все едно е на бензин, не намирам разлики. За 5 години каране зиме/лети не съм имал абсолютно никакви проблеми. Единствено на 10000км сменям филти и на 20000км чат пат ми сменят дюзите с нови, старите ги чистят и после пак. Това е.19:35 28.10.2021
40 Гост
До коментар #35 от "Аз карам на бензин":
Много добре съм се замислил, в цетката и имаше около шепа пясък и черна субстанция подобна на мазут, ако намекваш че се е прецакала от газта си в грешка, стига да не се остави без бензин няма проблем.19:36 28.10.2021
41 Варненец
До коментар #14 от "Пучо Капучо":
Хахаха, как си с математиката? Взех си кола, икономична, съвсем съзнателно. Докато и сложа газ, я карах на бензин, 100лв на цените от преди 3 години, не ми мърдаха на месец. Сложих газ и паднах на 40лв на месец, пак тогава. Я сметни 3 години по 60лв на месец, са 2160, дадох 1000лв за газовото, изби се за година и половина. Марш в първи клас.Коментиран от #69
19:37 28.10.2021
42 хамилтънчо
До коментар #6 от "И ТАКА ДЕ":
Карай по над 30К на години кола, която харчи средно 10 и си направи сметка кое е най-скъпото нещо в колата. И не, не са частите, нито гумите. Хора, които са изгубили връзка с реалността, сипят малоумни коментари. Как от 3 коли и над 300 000 км на газ, нито една не ми е мирисала, нито една не е имала проблеми на студено, нито една не ми е съсипала двигател. Намерете си читави майстори, спрете да цепите стотинката на 2 и ще имате качествена система, която не създава проблеми и няма забележима разлика в мощността. Или мрънкайте по сайтовете... трябва и клоуни да има.Коментиран от #56
19:43 28.10.2021
43 АБВ
19:43 28.10.2021
44 Газаджията
Октановото чило на пропан-бутана е 103 Октана !!!
Коментиран от #48, #145
19:45 28.10.2021
45 Сравнението
До коментар #4 от "човек от народа":
Аз карам и на "нафта" и на газ/бензин ! Става въпрос за две различни коли. На 3 и 4 години са двете, почти нови. По един и същи маршрут с "нафтата" ми прави 4,8 л/100 км. а с газ 6,5 л/100 км. От дизела слагам ECTO Diesel на Лукойл, а пропан бутана пак зареждам от там. Виж цените и смятай ! Газовата уредба на бензиновата кола си е монтирана фабрично и е в цената - инжекцион BRC. С газта не е два пъти по евтино, НО е ДОСТА по евтино в момента !!!19:45 28.10.2021
46 Варненец
До коментар #34 от "смех":
Ти първо се научи да пишеш грамотно, тогава изказвай компетентни мнения. Пише се прЕяжда с боб. От 15 години карам на газ и гарантирам, че няма повреди по двигателите на 3-те коли, които смених. Както бензина, така и газта са ми догоре във всеки един момент, не съм беден, просто съм решил, че не си заслужава да плащам 2 пъти повече, за едно и също нещо.19:45 28.10.2021
47 Македонеца
Коментиран от #52, #88
19:46 28.10.2021
48 Газаджията
До коментар #44 от "Газаджията":
Карам МЛ 350 на Газ, возя се евтино и така съм си направил настройките че, доста от автомобилите гледат отдалечаващият се от Тях заден регистрационен номер.Коментиран от #146
19:48 28.10.2021
49 КОНЧЕ ВИХРОГОНЧЕ
До коментар #3 от "Буцефал":
И ЛА...ТА 💩💩ОТ КОНЧЕТО МОЖЕ ДА ГИ ПОЛЗВАТЕ ЗА ГОРИВО НА ПЕЧКАТА „РОМСКА ЛЮБОВ”💓Коментиран от #57
19:50 28.10.2021
50 Тоалетна хартия
Коментиран от #54, #55, #70, #83
19:52 28.10.2021
51 Коч
Коментиран от #58
19:55 28.10.2021
52 Варненец
До коментар #47 от "Македонеца":
Само маке тиква, може да снесе такава простотия, какви ремонти бе? Ако си взел барутник, ще се скъсаш от ремонти и без газ.Коментиран от #184, #191
19:56 28.10.2021
53 гост
До коментар #17 от "Стефан":
Защо? Дай нещо конкретно,иначе празни приказки от женски пазар.Дизела да не е станал еко-гориво?19:57 28.10.2021
54 Варненец
До коментар #50 от "Тоалетна хартия":
Горкия, аз вземам повече от това, но не искам да ги давам за бензин, с газта ми е по-комфортно. Особено при километрите които въртя. Ти си карай турбо надутия си барутник, който ти харчи по 100лв на 100км, пък после се оплаквай, че заплатата ти е ниска.Коментиран от #60
20:00 28.10.2021
55 Глей са
До коментар #50 от "Тоалетна хартия":
Те натам вървят нещата. Заплатите до година две ще са даже и повече от 3000 лева, НО ! Предвид "зелената сделка" се очаква горивата да стигнат до 4лв/л , а "луксозните" им варианти 4,50 до 5 лева. Газта пак ще е доста надолу. Между другото от днес върви леко надолу, не по бензиностанциите обаче ! Така че не виждам нужда да плащам излишни пари, след като газов инжекцион не прави проблеми, по екологичен е и автоматично превключва режимите на работа !20:00 28.10.2021
56 Тоалетна хартия
До коментар #42 от "хамилтънчо":
Даже не трябва да ти обяснявам. В един автомобил, горивото, ти е най-малкия разход.. Има милиониииии статии за това, но ако не вярваш се запитай следнито....Колко струва такси на километър. Колко струва да наемеш камион и откъде идва цената. Защото, ако едно такси, лек автомобил, гори 10\100 газ, има разход, към днес 12лв. А ще ти вземе 180 лв.....20:00 28.10.2021
57 Виж как знаеш
До коментар #49 от "КОНЧЕ ВИХРОГОНЧЕ":
И за замаски.20:01 28.10.2021
58 Варненец
До коментар #51 от "Коч":
Те и там са като зелените сертификати, никой не ме е изгонил от паркинг на мол с газовата, а е редовна и имам стикер, вижда се отдалече.20:02 28.10.2021
59 НОВ СВЕТОВЕН РЕД
Коментиран от #147
20:04 28.10.2021
60 Тоалетна хартия
До коментар #54 от "Варненец":
Дрън, дрън. 100лв.на 100км, туй да не е танк. Разбрах ,що за индивид си. Ваксинира ли се???20:05 28.10.2021
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 някой
До коментар #18 от "Само мизерници карат АГУ":
Една пета от таралясниците в Германия карат с такова масло и нико им няма.Фабричката официално го продава под друга марка,за Кауфланд само сменя етикета.А колата ти попушва ,щото е за ремонт.И пълен естер за 150лв.тубата да сложиш,пак ще попушва ,а може и тотално да окотиш мотора.Коментиран от #63
20:08 28.10.2021
63 Тоалетна хартия
До коментар #62 от "някой":
Колко време си живял в Гернания????? Само идиот, би си купил масло от магазин, в който продават и чорапи!!!!Коментиран от #66, #150
20:11 28.10.2021
64 Ввв
20:15 28.10.2021
65 ....
20:17 28.10.2021
66 някой
До коментар #63 от "Тоалетна хартия":
Живял съм и живея повече от на колкото години си . Говоря за фабриката която го произвежда/смесва/ и бутилира. В Кауфланд ,ако става въпрос продават сирене и кашкавал стотици пъти повече ,отколкото чорапи. Карай Голфчето или бавареца и не се прави на оригинален.Коментиран от #74
20:18 28.10.2021
67 5.0 на газ
Коментиран от #151, #206
20:19 28.10.2021
68 666
До коментар #30 от "бензин до горе":
V8 от ботуша- променливо газоразоределение, само 100 октана, 400 коня и задно предаване. И 2007 цените бяха високи, ако сме живи и здрави пак ще паднат цените, не правете тънки - никога не водят до нищо добро.20:20 28.10.2021
69 Пучо Капучо
До коментар #41 от "Варненец":
Марш ти в 1-ви клас ве, варненски ку.харник!Коментиран от #133
20:21 28.10.2021
70 Лекар
До коментар #50 от "Тоалетна хартия":
Аз и женами заедно печелим по 10000 на месец. Тя кара хибрид с 4 градско, аз американски двигател на газ. Мога да си позволя и бензин, обаче ти сметни, бензин градско 12 литра, газ 14 литра.Коментиран от #77, #152, #181
20:34 28.10.2021
71 Фен
Коментиран от #78
20:36 28.10.2021
72 Кольо
20:41 28.10.2021
73 PlimP
Коментиран от #75
20:43 28.10.2021
74 Тоалетна хартия
До коментар #66 от "някой":
Купи си от коаунамагазин и костюм...Недей да гласуваш. Колата ми харчи над 12 литра извън градско, данъка ми е повече от заплатата ти. Ако нямам пари ше я продам, ама на газ няма да карам. Пробвал съм, със служебни коли. Простотия голяма. Назначих личен газаджия...Газ, за пишман селски тарикати! И Аз съм човек и аз греша. Но съм българин- око да види, ръка да пипне. Газ, никога повече!!!20:46 28.10.2021
75 Тоалетна хартия
До коментар #73 от "PlimP":
Етанол....като в Бразилия!20:47 28.10.2021
76 osemshest
До коментар #14 от "Пучо Капучо":
Колега, много си зле с представите за АГУ. Карам Toyota Yaris Verso. Купих я с измислените 162 000км, сети се дали са реални! Едно бе ясно само-колата не е имала АГУ. 1700лв беше инсталацията на газовото и регистрацията. На 20 000км го избих (година и половина), като в сметките включвам лубриканта на омасляващата система, прегледа за газовата уредба+ гаранционното ѝ обслужване и 8% бензин който колата хаби преди да мине на газ! Аз поне съм ходила в училище и съм учила математика. Газовото се избива за година-година и половина или 15-20 000км. Не ме карай да ти вадя сметките, че цяла нощ ще ми отнеме, но грубо казано ако литър бензин ти е 2.41, a газта ти е 1,35, то не се смята че, 1.06 ти е разликата, а се приспадат поне 15ст. Следователно 0,90 го умножаваш 2000л (тъй като моята в града с тези чакания по светофарите и на климатик и парно, агресивно шофиране стига 10/100), та ти излизат едни 1800лв спестени. Или грубо казано на година една хилядарка си прибираш. Казват, че на 100 000км се налагало обслужване на двигателя- да се налага, то и на бензин да е пак ще го правиш. Едно обслужване на кола като моята е между 500-800лв, следователно излиза изгодно, защото за тези 100 000км първите 30 000 да са ти в разход, следващите 70хил. са си чиста пара, което не е малко, като имаме предвид, че тази кола най-вероятно върши и някаква работа (евентуално)!20:50 28.10.2021
77 Тоалетна хартия
До коментар #70 от "Лекар":
Смятал съм ги не за две коли ,а за 20+. Направих опит с 3. Гъзта е за пишман селски тарикати!!!!20:51 28.10.2021
78 Тоалетна хартия
До коментар #71 от "Фен":
Колата ти е с директно впръскване. TFS, JTS...не се занинавай с глупости!!20:54 28.10.2021
79 osemshest
До коментар #12 от "прррц":
Колега, градусите са 30С. Моята в зависимост от времето минава на газ от 2 до 5мин. Обикновено не изминава 2км и е обърнала. Регистрацията не е толкова сложна-след като се постави газовото, се отива на технически пункт за газово уредби, от там издават розов талон, с който се отива в КАТ (без колата), за да се подмени талона. На всеки 10г. се подменя бутилката и пак се прави май въпросния преглед, но вече без пререгистрация на талона, ако не се лъжа.20:54 28.10.2021
80 osemshest
До коментар #1 от "Боко":
Ако вътре мирише, значи инсталацията не е наред. Зареждала съм десетки пъти и с пасажери, даже не разбират, че съм заредила газ!20:55 28.10.2021
81 osemshest
До коментар #10 от "Gero":
Колега, тя ако мирише няма да може да мине ГТП! А ако въпреки това мирише, значи наистина има проблем и е желателно час по-скоро да се отстрани...20:58 28.10.2021
82 Нафталин
21:01 28.10.2021
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 osemshest
До коментар #22 от "deutschland":
Има сериозни фирми, които наистина си разбират от АГУ. Аз се доворих на такава и ако се качиш в колата и я разцъкаш няма да разбереш кога е на газ и кога на бенз, повярвай ми! Наскоро имах проблем с дебитомера- на газ си беше читава, но на бензин направо умираше! Няма какво повече да коментирам!Коментиран от #115
21:05 28.10.2021
85 Тоалетна хартия
Коментиран от #90, #149
21:07 28.10.2021
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Реклама
21:12 28.10.2021
88 osemshest
До коментар #47 от "Македонеца":
Разбира се, че ще я дадеш за ремонти, когато отидеш и си сложиш 2ра ръка АГУ или избереш такова за 1000лв, с монтаж за жълти стотинки. Слага ли се АГУ се гледат фирми с дългогодишен опит. Да си сигурен, че си разбират от работата! Там където аз си сложих моята, мои познати са навъртели 100-200 хил. без ремонти по ДВГ! Затова избрах въпросният сервиз! И дори те бяха тези, които ми откриха неизправност (зацапан дебитомер), която други не бяха забелязали. А дори не отивах с проблем при тях, видяха го на компютъра и се прояви и на яве. Затова съм доволна и спойна, че колата ми е в сигурни ръце, вече година и половина!Коментиран от #89
21:17 28.10.2021
89 Ел ягуар
До коментар #88 от "osemshest":
Браво госпожо, обаче с газта не съм съгласен. Пожелавам ви някоя по мощна и готина кола, като бмв з4, хонда с2000, дори и мазда мх5. Да видите че никога няма да си помислите за газ.Коментиран от #91, #153
21:24 28.10.2021
90 osemshest
До коментар #85 от "Тоалетна хартия":
Когато я закачихме на компютъра, за да прочете компютъра на газовото се забелязаха отклонения. Попита ме дали на бензин е правила така, след което я обърна на бензин и там оборотите паднаха критично и ако не бе подал газ щеше да загасне. При проверка в друг сервиз се видя, че дебитомера е зацапан и след зачистването този проблем изчезна. Никога не ми е правила проблем с паленето, единствено че при под 5С отнема повече време да запали, но е и опити- пали от първия път, но една идея (10тина сек.) по-продължително.21:37 28.10.2021
91 osemshest
До коментар #89 от "Ел ягуар":
Целта на газовата уредба не е да караш Поршето с такава. Аз ползвам миниван, в градски условия и целта му е да ми ВЪРШИ работа. Следователно слагайки АГУ, аз спестявам от разходите за този автомобил и спестените от него пари, отиват по предназначение.21:40 28.10.2021
92 И така да де
До коментар #6 от "И ТАКА ДЕ":
Карам си на газ и днеска си купих гуми за 500 лв,пък ти си взимай регенерата и се реди на колонката до тия с дизелаКоментиран от #95, #154, #197
21:49 28.10.2021
93 ЧУБАКА
22:04 28.10.2021
94 Тотални
Коментиран от #96
22:05 28.10.2021
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 ЧУБАКА
До коментар #94 от "Тотални":
ПРАВ СИ ЧОВЕЧЕ КАК ИМ СЕ ЗАНИМАВА С ГЛУПОСТИ22:08 28.10.2021
97 Еваларка
До коментар #9 от "оги":
Ти на ГОЛЕМО место си пиеш кафето бреКоментиран от #111
22:12 28.10.2021
98 Ежко Бежко
22:20 28.10.2021
99 gaz
22:26 28.10.2021
100 Пловдив
22:27 28.10.2021
101 Adones
22:43 28.10.2021
102 Какво нещо
23:06 28.10.2021
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 LPG
23:34 28.10.2021
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Фен
Коментиран от #107
23:52 28.10.2021
107 ТАЙГАТА
До коментар #106 от "Фен":
Разбирачев:САМО ДА ТИ ХВЪРЛЯ НА ЛЕЩА НЕКОИ НЕЩА ТИЯ КАЛПАВИ НАФТИ НА МАГАРЕШКИ НА ШЕЛ БИЛА СУПЕР НА ЛУКОЙЛ ОЩЕ ПО ДОБРА ТВА СА ПСИХО ДИАГНОСТИКИ КАРАМ КОМАНРЕИЛ МАТОР НА ТОЙОТА ТАЯ КОЛА НЕМА ИЗБОР ХАКАМ И НАФТА НС НАЙ- НИСКА ЦЕНА ДОБАВКИ НЕ Е ВИЖДАЛА НЕМАМ НИКВА ГРИЖИ ИМАМ И БУС ДАЛИ В ГЕРМАНИЯ РУМЪНИЯ БЪЛГАРИЯ РАЗХОДА МИ Е СЕ СЪЩИЯ ТВА Е ОТ МЕН застар дизел имаш предвид Фиат РегатаКоментиран от #158
00:18 29.10.2021
108 ГАЗар
До коментар #4 от "човек от народа":
Псевдо гъзарите вместо да слагат минуси и да карат коли,които не могат да си позволят да зареждат,да си купят по едно дизелово Поло Евро 5 с ДПФ и разход 4,5-5 нафта.Газта е за отопление и промишлени нужди,а не като бомба със закъснител в багажника.Колко народ си замина с тия газови….Коментиран от #188
00:27 29.10.2021
109 Нема кинти
До коментар #11 от "Gost":
Мирише и пуши,като няма кинти за ДПФ-че.Като искаш брадичка,ще си купиш и гребенче.00:31 29.10.2021
110 Tzar bomba
До коментар #27 от "мизерници":
Караш ли по-малко от 3-4 хиляди на месец,няма смисъл от “бомба”00:37 29.10.2021
111 Сандокан
До коментар #97 от "Еваларка":
Е при родата,кво толкова.00:44 29.10.2021
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 333
До коментар #6 от "И ТАКА ДЕ":
Предишната ми кола гореше 16/100. При 30000 годишно си я карах достатъчно време на бензин, примерно година. Нямах проблем да я карам всичките 120000, които минах с нея на бензин. Това, че мога да си плащам бензина на колата означава ли, че се налага да го правя? Гумите, които съм купувал са Дънлоп, Мишлен и Континентал или поне гуми, които са много близо до тях като пътно поведение. Там съм виждал разликата и съм преценил, че си струва, ама колата ми на газ се движи на практика както на бензин. Какво ще ми порасне ако я карам на бензин? Сега карам по 6000 годишно и много много смисъл от газова няма, ама ако пак почна да карам по 15000 годишно ще сложа.Въобще как решавате кой за какво има пари? Не ми е приоритет да си давам парите на Лукойл. Колкото по-малко, толкова по-добре.
01:28 29.10.2021
114 0000
До коментар #30 от "бензин до горе":
Недей лъга .W211 след фейслифта със стария мотор 305 коня няма.освен ако джамбазите не са я лифтирали след тупаник и после да са ти я наръгали02:19 29.10.2021
115 0000
До коментар #84 от "osemshest":
Е като няма какво да коментираш ,защо продължаваш да коментираш?карай си на газ и това е.аз съм имал две коли на газ.да евтино е,ама откакто ми се запали чисто новия изпарител ланди-ренцо вече не ща да карам на напърдяно.и така вече 15 години само нафтови уредби.бензин и газ повече не ща да чувам02:27 29.10.2021
116 номад
03:08 29.10.2021
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 НикогаПовечеСДС-Чума
05:50 29.10.2021
119 Бай Х.й
Сами сметнете и преценете !!! На ел.талига само смяната на батерията след 5-6г.ще е 1/3 от цената на колата ! Ел.кола=никога !!!
06:13 29.10.2021
120 Иво
07:23 29.10.2021
121 Иво
До коментар #7 от "дали":
карат на метан такситата и там бутилката е 100 кила,пропан бутана е различен.07:28 29.10.2021
122 Читател
Коментиран от #123, #166, #187
07:48 29.10.2021
123 Иванов
До коментар #122 от "Читател":
И след още некой километър , ще дадеш 2 хилки за основен ремонт на мотора и файдъта от дцелата работа- никаква.Тоя тупан съм го бил. Но, както се казва , око да види , ръка да пипне. Ще се убедиш сам.Коментиран от #129, #137
07:59 29.10.2021
124 bgttrfb
08:27 29.10.2021
125 Преминах
08:37 29.10.2021
126 Мод
До коментар #20 от "ИГОР БЕНЗИНА":
Преди двайсетина години сложиха газова уредба на ролсройса на кралицата 1967 година.Целта беше да покажат че е безопасно,go green,или нещо такова.
Тука разбира се често съм чувал за някое ауди например " на тая кола не и отива газ".
Ясно,ферари с газ не става,но някое ТТ ,на газ и да си го дъниш без много да харчи,съм За
08:40 29.10.2021
127 Сажди
08:43 29.10.2021
128 дъфак
08:57 29.10.2021
129 123
До коментар #123 от "Иванов":
бил си го, щото си отишъл при газаджиите и си им каза да сложат най-евтината уредба на кола на едн милион километраКоментиран от #138
08:59 29.10.2021
130 666666
Коментиран от #171
09:11 29.10.2021
131 Българин
Коментиран от #162, #164
09:30 29.10.2021
132 Yafa
09:43 29.10.2021
133 пакистанец
До коментар #69 от "Пучо Капучо":
Не знам дали са кухарници но в тоя град 90% са подкаблучници !Коментиран от #165
09:46 29.10.2021
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Хохохо
До коментар #28 от "Ю ЕС ЕЙ":
И нас това какво ни интересува?10:09 29.10.2021
136 Да добавя
10:17 29.10.2021
137 Читател
До коментар #123 от "Иванов":
Хахахаха.... имам и една Астра от 99-та, на нея направих 150 000 км.и сега я кара баща ми, той добави още 20 000 км.... та и там да чакам "основен ремонт", нали? :)))) Ако на теб ти се е случило - не е от монтираната АГУ. По-скоро или си избрал издухан автомобил. Или си мърляч - и в двата случая следва сериозен ремонт.Коментиран от #139
10:21 29.10.2021
138 Иванов
До коментар #129 от "123":
Не позна. Колата беше Субару Аутбек на 7 години, 3 литра мотор , 6 цилиндъра. Газовата- БРЦ - една от скъпите. Пука се мембраната на изпарителя, газ под налягане влиза в охладителната система, прави въздушна възглавница , спира охлаждането и прегря мотора. 3 хилки основен ремонт и се надитих на тая евтинийка газовото. Други въпроси имаш ли?10:31 29.10.2021
139 Иванов
До коментар #137 от "Читател":
Прочети пост 138. Мърляч ше викаш на баща си. Аз такива кочини на 500 000 не карам.Коментиран от #143
10:35 29.10.2021
140 Гост
11:01 29.10.2021
141 Аха ама
До коментар #3 от "Буцефал":
сертификат, ушна марка, регистрация като земеделски производител и животновуд, а самоосигуряване като такъв, а такса за превоз, и за градска мобилност- тия къде ги оставяш????11:02 29.10.2021
142 Ивайло
11:02 29.10.2021
143 Читател
До коментар #139 от "Иванов":
Баща ми е достоен за уважение човек. Няма как да го нарека по този начин. А дали колата е на 7,17,27 години - няма значение. Практиката показва, че и на 7 месеца може да е тотално издухана. Дори с малък пробег... може би, си се "нашил" с някоя напудрена кола. Или - монтажът на АГУ е бил некадърен. Ти не си мърляч, извинявай! Никак не исках да нараня голямото ти ЕГО. Приемам, че си топ в подръжката на автомобилите си. ;) Жив и здрав... от човек с над 320 000 км. на газ на 3 автомобила - 80К + 150К + 97К(текущият, ще видим колко ще го карам).11:09 29.10.2021
144 1234
"...HBO заема много място в багажника. Но това не се отразява много на автомобили с голямо багажно отделение...."
Ха-Ха-Ха,...
11:11 29.10.2021
145 Жгмъц
До коментар #44 от "Газаджията":
Тъй де, то затова се повишава мощността на газ))))))11:31 29.10.2021
146 Стига ва
До коментар #48 от "Газаджията":
То така легените от Щутгарт карат само кат бързат за сервиза щото опашката е бая))))))11:33 29.10.2021
147 Стига ва
До коментар #59 от "НОВ СВЕТОВЕН РЕД":
Такъв си е Тулупя, прав си ха ха ха смехурко11:37 29.10.2021
148 Госта
11:37 29.10.2021
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Чук
До коментар #63 от "Тоалетна хартия":
Ха ха точно.. и там и у нас "пълната синтетика" ПАО + естери е там накъде до рафта с лютеницата и киселото мляко...хи хи аз почти не познавам нашенец, който не кара със синтетика)))))11:42 29.10.2021
151 Оня с магарето
До коментар #67 от "5.0 на газ":
И кат се събуди дръпна ли си пръста от контакта оли си мазохист и те кефи, щот аз видях една газова след Хаскьой при Узунджово - София и обратно на газстанцията кат я тури да зарежда и почна да вруща в колонката сигурно е била твоята ха ха ха11:45 29.10.2021
152 Жгмъц
До коментар #70 от "Лекар":
И сетне що ги е страх хората от доктори....11:49 29.10.2021
153 Бай Соичиро
До коментар #89 от "Ел ягуар":
Немската кофа я махни...не и мисли лошото на жената))))(11:59 29.10.2021
154 Хи хи
До коментар #92 от "И така да де":
Най ме кефят "премиуми" с чистак бърсак нови гуми...Голдлайн, Лифланг и пр.)))) Те всички разбира се да с газови уредби...щот тънкач раута ръйш ли...хи хиКоментиран от #163, #177
12:04 29.10.2021
155 ПЕТКО
Коментиран от #198
12:05 29.10.2021
156 волен сидеров
12:09 29.10.2021
157 Коко Н
До коментар #22 от "deutschland":
"ЗА" за фабрично.100 пъти "ЗА" за БИОГАЗ-МЕТАН.Еднакво екологично с чисто-електрически автомобил.За съжаление се спира фабричното производство.
Управлявам фабрично на,метан, Volvo
12:10 29.10.2021
158 Саваната
До коментар #107 от "ТАЙГАТА":
Мое да земеш и един газов маторь от тия с каишите дет режеха дърва едно време...тия са най- непретенциозни.....хе хе12:27 29.10.2021
159 Metodi
12:28 29.10.2021
160 Този коментар е премахнат от модератор.
161 Коко Н
До коментар #22 от "deutschland":
"ЗА" за фабрично.100 пъти "ЗА" за БИОГАЗ-МЕТАН.Еднакво екологично с чисто-електрически автомобил.За съжаление се спира фабричното производство.
Управлявам фабрично на,метан, Volvo
Коментиран от #185
12:34 29.10.2021
162 Този коментар е премахнат от модератор.
163 Metodi
До коментар #154 от "Хи хи":
Остави това но и винаги гумите са за мъгла,кола за 70-100000 лв кара с гуми по 2.60 хахаха.12:36 29.10.2021
164 Този коментар е премахнат от модератор.
165 Хих
До коментар #133 от "пакистанец":
Ако мислиш, че някой те е разбрал си оптимист, тук са от ония 80%.....12:40 29.10.2021
166 Metodi
До коментар #122 от "Читател":
Аз така карам на газ с икономията си купувам нови гуми(не китайчета разбирасе)и ми е супер.Не искам да карам друго освен газ12:44 29.10.2021
167 Сникерс
До коментар #160 от "Metodi":
Че тя ако е 2016 на тия километри сигур е вече с трети двигател))))))12:47 29.10.2021
168 Скрии Се
До коментар #21 от "турбо як":
Като го караш по 5000 км годишно нормално караш като мен 30000 годишно.12:48 29.10.2021
169 аНормален
До коментар #21 от "турбо як":
След 2 години твоето AMG, ще те чака на бензиностанцията, от заплата до заплата, и така шест месеца, докато му напълниш резервоара12:57 29.10.2021
170 Реалист
13:11 29.10.2021
171 адаша
До коментар #130 от "666666":
Не захапваш разликата. Бензина е се продава на литър , а метана на килограм.13:18 29.10.2021
172 От чужбина
Като цяло не се е разпространила тази система защото се заменя само около 1/3 от дизелното гориво с газ. Така системата се изплаща 3 пъти по-бавно отколкото подобна система на бензинов мотор. Системата подава газ в засмуквания въздух. Сместа е много бедна и неможе да гори или да се самозапали. Запалва се едва когато се впръсне нафтата. От впръсканата нафта се "спестява" частта гориво която е вкарана чрез газ или точно тази част която не се смесва добре с въздуха и изпушва. А вкараната заедно с въздуха газ е вече смешана перфктно и позволява добро изгаряне заедно с нафтата. Така ако се монтира на лек автомобил ще ви трябва малка бутилка за газ - 20-40 литра и няма да заема много място, а пробега с едно пълно зареждане с газ и нафта ще се увеличи значително.
13:26 29.10.2021
173 П Пенчев
До коментар #38 от "И аз карам само на бензин":
В сервиза слагаш едно реле и когато превключи на газ бензиновата помпа спира да се върти.13:33 29.10.2021
174 Този коментар е премахнат от модератор.
175 Зайко Байко многознайко
13:46 29.10.2021
176 Ти какъв
До коментар #15 от "6969":
Бустанджия си с тия дини и зарзавати, хахахахахах.14:20 29.10.2021
177 Блек лайон
До коментар #154 от "Хи хи":
Е предпочитаната гума за бългърския псевдо гъзар14:22 29.10.2021
178 Истината е в метана,
15:37 29.10.2021
179 Corsa
16:06 29.10.2021
180 Народа за човека
До коментар #4 от "човек от народа":
карам на БЕНЗИН. не ми пука за някои си там нафта, газьол, дизел и тем.подобни отпадъци !16:21 29.10.2021
181 дзверо
До коментар #70 от "Лекар":
Вие от протестиращите за пари лекари ли сте!? Станахте търговци да ви......................16:37 29.10.2021
182 Киа Маджентис
бутилка на 10тата година, не знам как ви ги правят тия газови уредби, че да миришат и да имате проблеми. И да не забравя, за да върви колата сменят свещите с маслото, комплекта е 25лв
16:38 29.10.2021
183 т 64
17:09 29.10.2021
184 До Варня
До коментар #52 от "Варненец":
Тая е измислена.Икономията е майка на мизерията.Ако е трябвало от завода ще излезе с газ.Икономиято отива в ремонти !17:16 29.10.2021
185 Бамбука
До коментар #161 от "Коко Н":
Приятелю, работих в сервиз за ГИ, преди няколко години поставяхме на 80 бр. Пежо 107 "фабрична" газова уредба.Гаранционното обслужване, всичко като на нова кола. 90% от колите с така наречената фабрична газова са Ланди Ренцо. Гарантирам ти, че Ланди не произвежда коли, така, че до тук с "фабричните"газови. Просто автопроизводител, а в повечето случаи дилър подписва договор с фирма производител на ГИ и всички са доволни.17:26 29.10.2021
186 Дъстър
17:42 29.10.2021
187 Психо от Курило
До коментар #122 от "Читател":
Колега,аз съм на твоето мнение. При мен разхода е горе долу 8 на 100, колата е Поло 1,4 2005г 100к.с. До тука съм и направил над 280 000км на газ. С времето открих , че вместо да сменям през 15 000 свещи е по-удачно да сложа иридиеви и да си джиткам 100 000км. Разхода на Полото преди да сложа ГИ беше около 7,5 на 100 при моето каране. Да добавя , карам го с 10W40 масло от както я купих и не доливам. Не завиждам на хората каращи на бензин, те си решават как да си харчат парите. Дизелджиите с избушените талиги са за забрана. Хора, студено е, тия зад вас дишат черните сажди от вашите бегачки, но нали си знаете : ДИЗЕЛ БЕГАЧКА НЕМА!!!17:43 29.10.2021
188 Психо от Курило
До коментар #108 от "ГАЗар":
Хайде дай пример, тази година колко коли на газ изгоряха и колко са жертвите ? Аз ще ти извадя за секунди над 10 заглавия тук във факти , за камиони и рейсове изгорели по пътищата само тази година. Нали знаеш с какво гориво се движат камионите? Софиянци знаят метро станция Бели Дунав, та пред нея има (може и да са го вдигнали) изгорял ДИЗЕЛОВ Пасат.17:54 29.10.2021
189 PLAID
18:32 29.10.2021
190 3-фазния
18:37 29.10.2021
191 Македонеца
До коментар #52 от "Варненец":
Мой роднина внесе преди години от Щатите Мазда 6 2.3 166коня на реални 60000км ,естествено като голяма част от българите и сложи газ и развали двигагеля,откара я в оторизиран сервиз на Мазда в Гърция и майстора каза,че тези коли не са за ГАЗ,това му бяха думите.Къде господа освен бедният източен блок се кара на ГАЗ ?Коментиран от #192, #195
19:07 29.10.2021
192 Италианец
До коментар #191 от "Македонеца":
В Италия и Холандия.19:21 29.10.2021
193 бат боко
20:53 29.10.2021
194 У.ою
21:00 29.10.2021
195 газаджията
До коментар #191 от "Македонеца":
Веднага ти отговарям къде се кара много на газ: Германия, Холандия, Франция и Италия. За Испания не съм го видял, но са ми казвали приятели живеещи там, че и там доста хора са на газ. Даже Сеат имат фабрични модели на газ и много са търсени и продавани. В германия Ауди, ФВ и Шкода продават модели на газ, но най-много вървят Дачиите на газ. За тях се чака по половин година. В Италия Фиат предлагат модели на газ, но там има и много фирми, които преобразуват бензиновите коли на газ и се кара масово. Във Франция Решно предлагат коли на газ. Мисля, че и Пежо, но нямам данни в момента дали имат модели не ми се търси. Много коли там са на газ. Рено масово ги продават особено след рестрикциите на нафтовите печки и ограниченията им в големите градове и Париж най-вече. А Холандия е държавата с най-много коли на газ в Европа, а може и в света. Масово колите са на газ. Разберете хора, че на запад никой не го бърка кой с какво гориво кара. Лично съм виждал коли за над 100 000 евро преобразувани на газ. Хамърите са на газ сигурно 100%. Газта е екологично гориво и на запад се плащат по-ниски данъци, защото замърсяват много по-малко. Хората са го измислили и не си избиват комплексите, като се правят на баровци да плащат 2 пъти повече, като могат да платят 2 пъти по-малко. Само комплексаря у нас с нафтовата печка нов внос каращ с краден дизел или контрабанден се прави на велик, а всъщност е абсолютен селтак.21:43 29.10.2021
196 Мрънкал
Коментиран от #204
23:52 29.10.2021
197 Танкист
До коментар #92 от "И така да де":
И аз днеска си купих гуми за 500лв ама си джиткам бензин!!01:12 30.10.2021
198 Танкист
До коментар #155 от "ПЕТКО":
И аз днеска си купих гуми за 500лв ама си джиткам бензин!!01:34 30.10.2021
199 VTS
Извод само бензин/газ. Огромна е разликата в цената която ще платите за прилична бензинова кола, на която ще се монтира газова и цената на съвременен електрически автомобил.
11:12 30.10.2021
200 Този коментар е премахнат от модератор.
201 Моя милост
До коментар #1 от "Боко":
Много си изостанал във времето. Миришеше едно време във старите дрошки с тъпите АГУ. Технологиите и стандартите с промениха. Още ли живееш в 90 годинини.20:08 30.10.2021
202 Жжг
До коментар #37 от "Варненец":
Джондиарите по нивите, минавали масово вече на газ!07:29 31.10.2021
203 Бай Иван
За 8г съм спестил над 12 000лв.
11:03 31.10.2021
204 Saso
До коментар #196 от "Мрънкал":
Като возиш дини на село, вземи си магарешка каруца да имаш повече място 😃12:04 31.10.2021
205 Марто
До коментар #12 от "прррц":
Не е точно така15:15 31.10.2021
206 ???
До коментар #67 от "5.0 на газ":
Според изчисленията на колегата от газ(и цената на бензина и газта) се печели по 11 лв./100км. Не съм съвсем съгласен с това понеже той е дал пример с скорост 150 км./ч и разход 13-15л./100 което си е прекалено но да речем че този разход е вярен за смесено каране. Освен това до колкото си спомням при последното ми зареждане цените май бяха 2.38 лв. за бензин и 1.38 за газ което малко променя нещата в полза за бензина спрямо неговото изчисление. Бих закръглил печалбата от газ на 10лв./100км. Това прави 10000лв. печалба за 100000 км. каране. Но тук тррябва да извадим допълнителните разходи за газовата уретба 2000лв. ако е по свястна (БРЦ например). Ускъпяването на тех. преглед 30 лв.х10глодини=300лв. Изгорели гърнета минимум 2 смени по 500 лв. = 1000лв. Да сложим още 200 лв./10 години за допълнителни консумативи (филтър за микочастици на газовата; филтър за въздуха се смедня на 5000км а не на 10000км). И се оказва че от 10000 лв. печалба трябва да се извадят 3500лв. Така печалбата е 6500лв./10години. НО ТОВА Е АКО НАМАТЕ НИКАКВИ ТЕХНИЧЕСКИ ПРОБЛЕМИ С УРЕТБАТА. Аз също карам на газ и то с безпроблемни уретби (2 коли; 25г.) и все пак съм имал няколко посещения в сервиза. АМИ СМЯНАТА НА ДОКУМЕНТИТЕ ЗА ЛИЦЕНЗИРАНЕ НА УРЕТБАТА !!!. Е в крайна сметка има печалба от газта спрямо бензина около 5000лв/10години=>100000км. но не е кой знае какво. Чудя се дизела дали не излиза по-евтино? Ама там пък DPF, Демпферебн съединител, помпа, дюзи та не е ясно газ или дизе19:43 05.01.2022
207 Антон
Коментиран от #208
16:31 30.01.2022
208 Димитър
До коментар #207 от "Антон":
Има,що?20:45 09.02.2022
209 Този коментар е премахнат от модератор.