3 Ноември, 2021 12:08 24 730 55

ТОП 10 на употребяваните коли в БГ: Golf, Passat, немски премиуми и един Opel за цвят

  • автомобилът на старо-
  • българия
ТОП 10 на употребяваните коли в БГ: Golf, Passat, немски премиуми и един Opel за цвят - 1

Добре известен факт е, че българинът (основно поради финансови причини) предпочита употребявани автомобили. Продажбите на коли "нов внос" са в основата на българския автомобилен пазар. Разглеждайки статистиката на КАТ направихме една класация, показващи ни какви точно употребявани автомобили предпочита българският купувач.

ТОП 10 на употребяваните коли в БГ: Golf, Passat, немски премиуми и един Opel за цвят
Своеобразният бронзов медал се държи от Mercedes-Benz C-Klasse с продадени 4101 бр

Интересно е, че заради манталитет или пък нещо друго, у нас немските премиум автомобили са на почит. Вездесъщият Golf обаче все още не изпуска лидерската позиция. Съдейки по информацията за дестте месеца на тази година можем да заключим, че у нас най-продаваните автомобили са Passat, немски премиуми и един Opel за цвят.

Любопитно е още, че минивановете, които все повече губят позиции на Запад, у нас се продават добре. За това говори десетата позиция в класацията ни, която се заема от Volkswagen Touran с 2539 автомобила от началото на 2021 година. Деветото място е за петата серия на BMW с почти 3000 автомобила (2918 бр.).

ТОП 10 на употребяваните коли в БГ: Golf, Passat, немски премиуми и един Opel за цвят
Втората позиция е за Passat (4213 бр.)

На осмо място се нарежда въпросният Opel. Става дума за модела Astra от който са продадени 3233 бройки от началото на годината. Следват две Audi-та - A3 (3577 бр.) и Audi A4 (3676 бр.). Петата позиция се заема от Mercedes-Benz E-Klasse с 3778 броя, а четвъртото място е за любимата на младежите трета серия на баварците (3745 бр.).

И така, стигаме до призовата тройка. Своеобразният бронзов медал се държи от Mercedes-Benz C-Klasse с продадени 4101 бр., а пред него са двата най-популярни модела у нас при употребяваните автомобили, които са дело на Volkswagen. Става дума за Passat (4213 бр.) и за вездесъщият VW Golf, който държи лидерската позиция с 6599 бр.

ТОП 10 на употребяваните коли в БГ: Golf, Passat, немски премиуми и един Opel за цвят
Първото място се заема от Volkswagen Golf (6599 бр.)


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Христо

    66 55 Отговор
    Аз ли не мога да чета или никъде в класацията няма представител на дръпнатите очи? Пък уж били много по-добре от немските автомобили ...

    Коментиран от #2, #10

  • 2 Jacques Yves Moineau

    92 35 Отговор

    До коментар #1 от "Христо":

    Те са по добри, но българина е мазохист. И освен това не мисли. Предпочита някой да му каже че голфа е вездесъщ, и веднага си купува голф.

    Коментиран от #32

  • 3 Сатъра на Хана

    13 8 Отговор
    Хехе Минивановете губели позиция на Запад ....
    .....
    Ами че то повечето коли които се продават при нас в САЩ са си някакъв вид миниван ....
    .....
    Оня ден дойде един приятел с наета 2022 Тойота Камри .... ами то трябва да лазиш за да влезеш в нея
  • 4 Jambazina

    4 11 Отговор
    Употребаваните коли в БГ идват от ГМ и ИА , някои от ФА има и внос от УС и КД. Големо е и уважението към БГ правопис и БГ като цяло.
  • 5 Коментара

    40 6 Отговор
    Това за употребяваните автомобили в България е ясно. По интересно е (за мен) от кой години са посочените употребявани автомобили. Например Passat - 4213 бр. колко от тях са 5г, 10г, 15г ???
  • 6 jap

    55 4 Отговор
    В статията е пропусната една важна подробност.Бившите собдчственици на тези автомобили най често са немски пенсионери или италиански лекари и който си купи има невероятния късмет да кара уникат.
  • 7 jap

    22 1 Отговор
    Пардон-собственици
  • 8 Прост народ

    48 32 Отговор
    Има тойота и Хонда. Ама за по-интелигентните
  • 9 Шофьор от 38г. София

    59 36 Отговор
    Минал съм през всички немски марки. От 5 год имам две тойота. Само обслужване и консумативи. Няма да си взема немска кола

    Коментиран от #38

  • 10 Бай Шиле

    40 14 Отговор

    До коментар #1 от "Христо":

    Ааа не им отваряй очите че автомонтьорите няма какво да ядат!Нека си карат немските "премиуми" на 15+ лазарника!
  • 11 Нищо ново!

    52 16 Отговор
    Класацията е потвърждение на известното за нас, констатирано с думите-"Малък, но изключително прост народ! "
  • 12 видял

    43 27 Отговор
    Тойотата е най лошият автомобила за майсторите ,защото никога не влиза в сервиза !
  • 13 голфдвойкаджия

    29 3 Отговор
    То че Голф ще е то си е ясно, но нека внесем яснота-ЦВАЙКА! Другото не е Голф.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Кредисимо

    10 4 Отговор

    До коментар #14 от "japan":

    СТИГА ГЛУПОСТИ!
  • 16 Сектанта

    31 47 Отговор
    Наш Ганьо си обича буклуците и това си е! Вместо да си вземе нов, здрав и надежден автомобил, той избива комплекси! Западняците вече се усетиха и Сандеро изпривари Гоуфу по продажби, само наш Ганьо не разбрал... дава 8000 за бенве тройка, екотакса, регистрация, обслужване, гуми - още 2-3000, а до една година след покупката още 1-2000 в ремонтчета, джантички, реглажче, акумулаторче. На следващата година съединител, маховик, дюзички и хоп- още едно кредитче, че те скъпи тия работи, бре! И ако си направи сметката ще веде как е дал близо 20 000лв за 12 годишна кола, а за тия пари аз си карам 5 години с гаранция. Затова който разбира, Дачия избира :)

    Коментиран от #18, #29

  • 17 Qwerty

    34 21 Отговор
    Статията е целенасочена и цели коментари и драсканици по форума! Те естествено, не закъсняват! От интелигентни собственици на японски автомобили, които обясняват своето ментално превъзходство над останалите 80% балъми с немски коли! Да вземем пример с Пасат: негов японски еквивалент, масов, са три модела - Авенсис, 6 и Акорд. Е, кой от трите е по добър от Пасата? Кой е по ремонтно пригоден? Кой е с най качествен интериор? Кой има най мощните двигатели? Кой е с най много екстри? Кой има модел 4х4? А? Ми те хората това търсят, е поне част от тях! Японците са здрави, но проблемите са им дразнещи, а самите коли скучни! Качеството им се търси при 10-20 годишни екземпляри, дотогава са низвергнати! Това е…

    Коментиран от #21

  • 18 Qwerty

    35 8 Отговор

    До коментар #16 от "Сектанта":

    Аз като ползвам 2 нови немски, мислиш ли че не разбирам от коли, а? Че нали и ти си бил Ганьо преди да продадеш нивата и да се яхнеш на Дачия! За това си имал пари, това си взел! Но не си се родил с нея, ползвал си н-та употреба преди нея! Недей много да знаеш, и да си рекламираш бранда…., че и да окачествяваш пората според твоята камбанария!

    Коментиран от #20

  • 19 опелзафиров

    27 5 Отговор
    Опела ако няма ръжда значи е менте!
  • 20 Крум

    8 3 Отговор

    До коментар #18 от "Qwerty":

    Добре си му го казал...ама няма да разбере....
  • 21 Kizashi

    12 10 Отговор

    До коментар #17 от "Qwerty":

    Провери за Сузуки Кизаши 😉 и пак кажи за екс и и интериор,а също и за 4х4 .

    Коментиран от #22

  • 22 Qwerty

    17 5 Отговор

    До коментар #21 от "Kizashi":

    Колега, написах и визирах масови, не ‘бутикови’! Ти колко такива коли си виждал в БГ? Нещо не ги карат много😉

    Коментиран от #23

  • 23 Kizashi

    7 3 Отговор

    До коментар #22 от "Qwerty":

    То и в Европа ги няма много,като цяло. Аз от 1 година й се радвам и съм изключително доволен ! Няма ги на всеки ъгъл ,върви подобаващо и изглежда доста добре 😉
  • 24 WRC

    3 1 Отговор
    Много благодаря!!!
  • 25 Владислав

    38 6 Отговор
    Не разбирам за какво се връзвате на такива статии?Абе колкото марки и модели на пазара,толкова и мнения бре.Всеки да кара кой каквото му харесва,ама айде без да се обиждаме,защото не знаем човека отсреща какъв е и с какво разполага или е карал или се занимава.Нека да се води спор,нямам против ,но да е градивен и да дава някаква полезна информация на човека отсреща подкрепена с факти.Абсолютно малоумно ми звучи,някой да ме обижда на "Ганьо" защото видиш ли не карам японско или френско или италианско произведение.Ми ако имам избор никога не бих карал японец пък колкото и здрави да са и евтини и т.н и т.н Вкус бе....вкус.Това е ама не ви обиждам и да слагам нарицателни за хора които най-малкото не познавам.

    Коментиран от #31

  • 26 Жълтеницата

    9 25 Отговор
    Колко трябва да си пропаднал за да си купиш японско дърво
  • 27 Владислав

    35 10 Отговор
    В полза на горния ми коментар,нека предположим,само да предположим,че работя в голяма международна фирма която на всеки 5 г ми дава служебна кола от среден клас да кажем.Заради отстъпките от конкретните марки минах през Сеат,Опел,Форд и сега Рено и имам преки наблюдения върху тяхните модели от средния клас говорим.Не масовките баничарки които масово се дават на служители за да разнасят стока по магазините.След това да си представим,че имам братовчед в Америка който е достатъчно заможен за да си купува чисто нови коли от магазина на всеки 4-5г просто защото може и по друга случайност е маняк на тема автомобили.И имам преки наблюдения и върху японските представители от различни класове.Е наистина ли ще седнете да ми обяснявате колко съм прост ,защото да кажем съм избрал да карам Пасат или А6???? Ами аз лично може пък да не обичам да ми скърца на евтина пластмаса в купето?Може да ме дразни в дъното на душата ми слабата шумоизолация на повечето японски автомобили.Може да ме дразни скучния им интериор и евтини материали за да бъде достъпна и бюджетна?Всеки с предпочитанията си бе хора.Ама недейте да давате определения защото само показвате колко сте "зле".Живи и здрави и се пазете от болести.
  • 28 Коко боса

    4 3 Отговор

    До коментар #14 от "japan":

    Карат да горят масло колкото и гориво а за корозия да не говорим ,хайде стига разбирачи
  • 29 Курбанколи Пардимагомедов

    8 3 Отговор

    До коментар #16 от "Сектанта":

    Както се казва за всеки влак си има пътници.Всеки да избира за себе си и дакара каквото му е кеф и може да си позволи.А иначе като изреди сумите за втора употреба,за да е честно,кажи и за новата-3 г гаранционна ,,смяна на масло и филтри300 и нещо-400 и нещо,ако не си от голям град сметни си и горивото до сервиза и изгубеният ден.В повечето случаи минимум 3 години каско,през това време обезценяването върви с пълна сила.Мой приятел има среден клас (за България) японска кола ,купена нова 2008,в момента на около 120-130х км.Ами по грубите изчисления,които направих след всички тези разходи плюс гориво и обезценка,километър излиза нещо около 3лв\км ,че и повече.Най добрата кола е новата,но служебна,добре поддържана и повъзможност по висок клас.Карал съм и трите варианта,като третият е най добър.
  • 30 хо ха

    24 18 Отговор

    До коментар #14 от "japan":

    къде си видел японско на 30г освен да е в някой чувал събрана ръждата на която е станала. 30 годишни в движение освен 124 и голф 2 други отдавна не съм виждал по пътя да се движат

    Коментиран от #43, #53

  • 31 Риба

    13 3 Отговор

    До коментар #25 от "Владислав":

    Благодаря ти за смисления коментар и ПРИМЕР на общуване в сайта. Наистина БЛАГОДАРЯ! Лека и безаварийна вечер и нека всеки да е доволен от това, което притежава!
  • 32 Еии

    11 6 Отговор

    До коментар #2 от "Jacques Yves Moineau":

    Обичат да си карат чупливата каруца голф. Хем чупливо и всичко протрито по интериора, хем дървено като каруца.
  • 33 W124

    12 15 Отговор
    Чудя се какво ли трябва да ми причини живота, че да си купя японска кола. Освен в Лексус ,всичко друго японско в което съм се качил , е пълна конфекция. И то от най евтината. И няма как да е иначе защото това е бил замисъла при развитието на японските коли. Да бъдат възможно най евтини, За да откраднат клиентите при инвазиятаим в САЩ през 60те 70те години
  • 34 Бай Минду

    19 13 Отговор
    За кой луксозен интериор в пасат говорите, че не се сетих?

    Коментиран от #35

  • 35 За този

    11 15 Отговор

    До коментар #34 от "Бай Минду":

    Който го няма в нито една японска талпа която струва същите пари
  • 36 Опел кадетт

    5 2 Отговор
    Да не забравяме Опел кадетт
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Жоро

    9 11 Отговор

    До коментар #9 от "Шофьор от 38г. София":

    Имам golf6 2010 a дядо има avensis. Avensisa мирише на лепило и на евтино а е взиман нов 2008.
    Вътре дашборда е някаква нелепица.
  • 39 Кико

    11 2 Отговор
    Спрете! Имат право на коментар само перничани!
  • 40 Ха,Ха

    2 1 Отговор

    До коментар #37 от "ха ха":

    Не мозък, а пари няма! Но тези две "няманя" са свързани, така че имаш право!
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Машала

    4 3 Отговор
    Радославчо, че те всички коли са за употреба. Тук там някоя може да стои в музея. Когато пишеш, все пак мисли какво пишеш. И как пресметна коя от всички е най-употребявана. Че като гледам фирмите по цял ден лангъркат Дачии, а не фолксвагени и мерцедеси!
  • 43 фен

    14 2 Отговор

    До коментар #30 от "хо ха":

    моето Ауди 80 е на 31г. на 550 000 км без ръжда без осн.ремонт вдига 182 гори 6.6 газ при 90км/ч жал ми е да го продам макар че си взех Ц класа

    Коментиран от #54

  • 44 Bob Viking

    8 5 Отговор
    Когато се изнесох от България през 86 бях с Жигули,закара ме без проблем до северна Норвегия,после купих Форд,влязох на първия месец в шоурум на Тойота и питах дилъра как са тези японски коли...Отговори ми- най скучните коли са това!Казвам е защо?Човека ми отговори- защото приятел ,караш караш и нищо не се случва...Купих такава след 5 години и наистина е скучнна кола...Смених доста Японки,но от 5 години карам Мерцедес ес класа...Интересна кола и не е скучна,пожелавам ви такава!!!Но е от ценови клас над 200К!

    Коментиран от #45, #46

  • 45 морски

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Bob Viking":

    Това,за което говориш,е да се возиш на задната седалка,ако можеш да си го позволиш,не да го шовираш лично.
  • 46 спайдърмен

    1 2 Отговор

    До коментар #44 от "Bob Viking":

    И кое му е интересното на С-класата?Кола за дърти чичаци, какъвто си и ти!
  • 47 фв форум

    3 9 Отговор
    Купих си Голф (5), защото има много резервни части по моргите, защото е надежден, защото е дуракоустойчив, двигателят е що годе качествен, защото мога да си го ремонтирам сам.
    Основната причина да си купя Голф 5 е, че нямам пари за Голф 8!
  • 48 Димид

    0 3 Отговор
    Нормално да е такъв пазара на употребявани коли в България. Всеки има мечти, не всеки маже да ги сбъдне. Имам приятел собственик на сервиз средна работа. Питал съм неведнъж - каква кола ще препоръчаш. Той казва - VW, че са лесни за ремонт и частите не са скъпи. И такива кара. Като говорим за френски, японски, италиянски коли се ядосва и ги попържа до 9-то коляно. Питам - кажи каква кола не е влизала за ремонт? Мълчи. Бях с японска машина и ми хареса….но двигателя (170кс, дизел) започна да ми дава знаци след 220х км. Наистина преди това минах през какви ли не френски, немски и дори италианска машина. Японката беше по-добре. След нея се качих в премиум класа на немска машина. Няма сравнение. И така - като се сравняват автомобилите, не напразно са в различни класове: градски, семейни, среден клас, висок клас, премиум, лукс. Няма сравнение между 10г премиум клас и 1г. среден клас седан или
    комби. Разбира се, 1г. премиум клас е най-добре. А стара кола среден клас….просто си е стара кола, която да те придвижи от т.А до т.Б и (дай Боже) да те върне обратно. Забрави за комфорт, удоволствие, возене, и разни такива глезотии. Най-гадната кола (взета под наем) която съм карал е VW T-Rock, 150кс на 12000км. По дискомфортна седалка не знам. За 3 коли съжалявам, че съм ги продал: Austin Mini Metro,
    Opel Corsa A, 1.5d и Renault 4.
  • 49 Ко не

    6 3 Отговор
    Аз карам фиат,най-лошата марка според българина.Браво 2-турбо дизел .Колата не създава абсолютно никакви проблеми-за цена двойно по ниска от другите марки,и не се чупи повече от другите марки.Просто не робувам на марки.
  • 50 Плам

    3 2 Отговор
    Браво -2 ,наистина доста добър автомобил ,и евтин.А,мултиджета-уааау класика1.6-16 v-турбодизелТози двигател дърпа като змей-300 нютона
  • 51 Дедовия

    1 2 Отговор
    Опел Вектра с ръжда на 29 г.1.7д Пали и зима и лете с един подгрев .Имам я като втора кола .Тази кола е чук наистина е правена от инжинери .а не от менинджери .За съжаление вече не правят такива автомобили защото става въпрос за бизнес.Още е с оригиналните шарнири и нитове

    Коментиран от #52

  • 52 Бен

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Дедовия":

    Това е дроб сърма.Двигателите както немския чист дизел с 57к.с,така и уж японския Исудзу са леш откъдето и да ги погледнеш.Вектра А е мъртво родена още от завода.Този дарак не струва и 200лв.
  • 53 Петър

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "хо ха":

    Има все още.От японските на 30г виждам по пътищата Мазда 323 и Тойота Карина.От немските Опел Вектра А,Фолксваген Пасат 3/4 особенно масови с 1.8 АБС мотора.От френските Пежо 405/306 пак много масовка с дизела си 1.9 или 2.0 хди.Италиянските пък Фиат Пунто/Типо/че даже и Регата все още цапат тук таме.Има и още много над 30 лазарника-просто ме мързи да изброявам.
  • 54 Ники

    4 1 Отговор

    До коментар #43 от "фен":

    Ауди 80 Б3 претполагам е колата? Още ги карат! Моито е Б4 1.9тди 93г. Без ръжда! Затова не го махам

    Коментиран от #55

  • 55 фен

    4 1 Отговор

    До коментар #54 от "Ники":

    да така е 1.8 моноинжекция 90к.с.