4 7160

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ I)

  • bmw
Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ I) - 1

BMW е марка, известна в цял свят. Компанията е основана през 1916 г. в Мюнхен, Германия, за да произвежда първо части за самолети, след това селскостопански машини, мотоциклети и накрая автомобили. Първият модел е лицензен, наречен е Dixi и е лансиран през 1928 г. Именно той поставя началото на дълга линия от известни автомобили с марката BMW.

Компанията преминава през трудни времена през 50-те години на миналия век, но успява да се измъкне от кризата с помощта на своите гениални разработки, които впоследствие раждат много първокласни автомобили, продаващи се по целия свят. Сега ще ви покажем най-добрите модели на BMW за всички времена.

1. BMW NAZCA C2

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ I)


Проектиран от гениалния Джорджето Джуджаро, този модел е останал в историята като един от най-великолепните проекти на BMW. Концептуалният спортен автомобил е разработен от баварците в тясно сътрудничество с известната инженерингова компания Italdesign и завършен през 1992 г.

Това е втори опит за концепцията Nazca M12 от 1991 г. Инженерите модифицират 5.0-литровия V12 двигател, използвайки Alpina BMW Series 8, за да генерира 380 к.с. с. и максимална скорост от 295 км/ч. Построени са общо три такива скъпоценни автомобила, оборудвани с врати от въглеродни влакна. Nazca C2 е един от най-желаните колекционерски коли с марка BMW.

2. BMW ALPINA B10 Biturbo

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ I)


B20 Biturbo показва творческият гений на Alpina, който преосмисля представителния автомобил на BMW Серия 5 (E34), което води до изключителна производителност. Общо 507 от тези коли са произведени преди края на производството им през 1994 г.

Сглобяването започва през 1989 г., когато моделът се появява на автомобилното изложение в Женева за официално представяне пред света. Автомобилът продължава развитието си благодарение на обмислените подобрения, извършени от екипа на Alpina и почти веднага се превръща в най-бързия седан на планетата.

3. E30 BMW M3

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ I)


Моделът се произвежда от 1987 до 1991 г. и през цялата тази епоха именно М3 служи като вдъхновение за всички вариации с индекс M. Динамиката на шофиране е отлична и E30 постави високо летвата за другите производители на автомобили, които впоследствие се опитаха да постигнат същото удоволствие от шофирането.

Сред почитателите на състезателните автомобили тази кола е известна, като"Божията колесница". Тази перла беше най-добрият начин за постигане на спортни победи и споменът за нея е жив и до днес.

4. BMW Isetta

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ I)


Може да сте чували Isetta, наречена Iso или Bubble car. Тази малка кола, подобна на балон, е вдъхновението за всички сладки кръгли мини-автомобили, които последваха.пIsetta беше първата в историята, която постигна невероятно нисък разход на гориво от 3 л/100 км. Това се дължи на четиритактовия двигател с обем 247 cm3, създаден на базата на компактен мотоциклетен агрегат.

Iso Isetta се произвежда от 1953 до 1956 г., BMW Isetta от 1955 до 1962 г., Velam Isetta от 1955 до 1958 г. и Romi-Isetta от 1956 до 1961 г. Това "бебе" с италиански дизайн е конструирано за Германия, Франция, Испания , Бразилия, Белгия и Обединеното кралство. През краткия период, когато микрокарът е в продажба, са произведени и продадени 161 728 екземпляра. Тези малки съкровища днес се считат за ценни колекционерски предмети.

5. BMW 507

Най-добрите BMW-та в историята (ЧАСТ I)


Моделът, произведен за първи път през 1956 г., просъществува до 1959 г. Произведени са общо 252 бройки, което прави 507 важен колекционерски автомобил от ерата на 50-те години. Концепцията е изобретена от американския вносител Макс Хофман. Той моли BMW да изгради роудстър със специално изработено шаси от ламарина, вдъхновено от Албрехт фон Херц.

Полученият автомобил беше отличен пример за инженерно майсторство, задвижван от 3,0-литров V8 двигател и 4-степенна ръчна скоростна кутия ZF. Този красив кабриолет е построен с надеждата, че ще стане хит в продажбите, но ожесточена конкуренция на пазара на автомобили в САЩ и високата цена на роудстъра веди до търговски провал и малък брой произведени копия. По-късно този модел е заменен от Z1 и Z8.

ЧАСТ II



Свързани новини