Тежък инцидент с Tesla Model S P90D направи електромобилът неузнаваем след като падна от скала в Пуерто Рико. За катастрофата бе съобщено в Twitter, където са публикувани и няколко кадъра на останките от колата.
Въпреки тежките поражения по автомобила, водачът ѝ се е измъкнал без никакви сериозни наранявания, а единствено с драскотина на ръката. В публикацията са изказани и благодарности към Илон Мъск, който в свой стил отговори, че се извинява за това, че е отнело твърде много време.
Model S P90D accident in Puerto Rico. Car fell through a cliff. Driver walked out alive with only an arm scratch. Happened yesterday. Thanks @elonmusk for your innovative safety features! pic.twitter.com/J9otsbWNI0
— Elias Sobrino Najul (@eliassob) November 25, 2021
В много от публикациите си, Мъск твърди, че Tesla води класациите за безопасност в своя клас, като не малко пъти това е доказвано и в различни официални и неофициални тестове.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #6
14:58 30.11.2021
2 Тесла е виновна
15:00 30.11.2021
3 ъхъ
15:02 30.11.2021
4 омъскаряване
15:02 30.11.2021
5 Това не е първият случай
Коментиран от #8, #10
15:04 30.11.2021
6 Гост
До коментар #1 от "сектант":
"Господ бог...." Хахахахахаха.Велика реплика15:06 30.11.2021
7 карчи
15:08 30.11.2021
8 Мухи на стъклото
До коментар #5 от "Това не е първият случай":
Ако се ударят две тесли, кой от двамата сектанти, ще оцелее?Коментиран от #11, #17
15:10 30.11.2021
9 Werty
Коментиран от #13
15:13 30.11.2021
10 ежко
До коментар #5 от "Това не е първият случай":
Ако Тесла се забие в БТР, то и водаяа на военното возило няма да има драскотина.Даье може да забележи яак след 50 км.,че го е блъснала Тесла.....Коментиран от #12
15:14 30.11.2021
11 Отговора е прост
До коментар #8 от "Мухи на стъклото":
И двамата. Неслучайно Тесла модел S беше рекламирана като най-сигурния автомобил на света. Както виждаш в реални условия това се доказва многократно. Разбира се от човешката глупост спасение няма и дори Тесла не може да те спаси от самия тебе, ако например включиш автопилота и седнеш на задната седалка, а се окаже че се намираш на участък в който автопилотът не работи, но ти не си разбрал. Както виждаш този също е излетял от пътя и автопилота не е могъл да го спаси.15:16 30.11.2021
12 Това няма значение
До коментар #10 от "ежко":
Важното е, че и шофьора на теслата ще оцелее, дори БТР да го влачи. Както виждаш и при падане върху скала, която е по-тежка от който и да е БТР, с ускорение 9,8 метра в секунда, шофьорът е само с няколко драскотини.Коментиран от #18, #34
15:18 30.11.2021
13 Прост ама жив
До коментар #9 от "Werty":
Този теслер може да е прост по твоите критерии, ама е жив. Хайде сега си помисли какво щеше да се случи с тебе, най-умният човек на земята, защото си си избрал автомобила който караш, ако беше паднал от същата скала с него?Самия факт че определяш акъла на някого само по някаква вещ, която си е купил, говори достатъчно за твоя умствен багаж.
15:23 30.11.2021
14 DrivingPleasure
Коментиран от #15
15:56 30.11.2021
15 Така е!
До коментар #14 от "DrivingPleasure":
Трудно се взимат завои с 2,5 тона туч, който е набрал 200 км в час от предния завой, откъдето е излязъл със 100. Много по-лесно и безопасно се взима завоя с баничарката на турбо със същото тегло, която се движи по същите тези завой с 20 км в час на втора, защото по негови думи не му стига мощност за да включи трета.Коментиран от #16, #28
16:07 30.11.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Хайл
До коментар #12 от "Това няма значение":
Ти и ВЪРХУ100 тонен влак да паднеш ще оцелееш,но 100 т влак ако падне върху теслата с теб тесльо само ДНК от теб ще остане и то без да е сигурно...за теб е все едно дали ще те ударят с 1 кг памук или 1 кг желязоКоментиран от #21
17:55 30.11.2021
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Хайл
До коментар #21 от "Трол, сър":
А какво си писал в 12 коментар тъ пунг ер пpoст,ти хората за кьорави ли ги мислиш.такъв глопав досадник трябва да му забранят да "пише статии" във факти и да бъде изгонен...ИГНОРИРАЙТЕ ТОЯ НЕ ЩАСТНИККоментиран от #27
18:06 30.11.2021
24 До факти
Коментиран от #25
18:12 30.11.2021
25 Хайл
До коментар #24 от "До факти":
Чакаш гален ганев да напише нещо против тесла-няма как да стане18:15 30.11.2021
26 teslata
18:32 30.11.2021
27 То не се иска много акъл
До коментар #23 от "Хайл":
За да направиш разликата между челен сблъсък с btr и БТР да ти падне отгоре. Има много случаи при които влакът влачи по стотина метра автомобили, но пътниците нямат и драскотина защото влакът ги е ударил с ниска скорост. Сещаш ли се какво ще се случи ако ги блъсне в стена? Ако Тесла и БТР се блъснат като всеки кара с 50 км в час, сблъсъкът за теслата ще е равностоен на това да се удари в бетонна стена със 100 километра в час, при което шофьорът ще оцелее. Точно както в момента се е блъснал падайки в пропастта. Точно както се прицелиха челно в онази катастрофа като двамата караха с доста по-голяма скорост и сумарният момент върху Тесла беше по-голям от 100 километра в час, но шофьорът излезе невредим.Точно както в теста в който 2,5 тона volvo го блъснаха челно в 1,5 тона Рено модус и травмите на шофьора на реното бяха минимални, докато травмите върху шофьора на волвото бяха оценени като без шанс да оцелее, въпреки очевидната разлика в теглото на двата автомобила. Обаче нашия умник гледа единствено от теглото и си представя, че единият автомобил пада и смачква другия в земята. Дори заради айкюто ти трябва да ти забранят да пишеш тук.
Коментиран от #31
18:43 30.11.2021
28 Turbo
До коментар #15 от "Така е!":
С колко км/ч и на коя скорост според теб трябва да изкача прохода Шипка тесльо,с 700 кг натоварена баничарка?Коментиран от #29
19:41 30.11.2021
29 Отговора е много прост
До коментар #28 от "Turbo":
Претоварил си баничарката е отговорът. Но предвид разходът, който даде, си я карал с максимум една четвърт от мощността и, следователно още по простият отговор е, че не можеш да караш. А най най-простият отговор е че си избрал неподходящ автомобил, за да превозваш такива товари през Шипка. Особено пък след твърдението ти, че времето ти е по-ценно от парите. Ако беше си купил по-мощна баничарка, щеше да си качваш Шипка с 40 50 км в час като пич, а на магистралата да можеш да вдигаш повече от 80-90 км в час. Но е така като пестиш. Дето се вика евтин на триците и скъп на брашното.Коментиран от #30, #36
19:48 30.11.2021
30 Turbo
До коментар #29 от "Отговора е много прост":
В техническите характеристики Партнера му дават 600 кг.Товара не съм го теглил на кантар предполагам ,че е бил около600 - 700 кг.Шофьор съм с категория "С" от 40 години.Партнера ми е 90 к.с. и ми са достатъчни.Движих се със скорост между 20 и 40 км/ч, обратните завои на Шипка с повече от 20 км/ч с натоварена баничарка не можеш да ги вземеш безопасно.Винаги изваждаш думите ми от контекста и ги използваш както ти е удобно.Партнера е работен кон за фирмаджии,не е за състезания.Коментара ти показва некомпетентност и опит за заяждане.Ти тесльо може да си качвал Шипка с буса, натоварен с краставици с по висока скорост.Коментиран от #32, #35
20:17 30.11.2021
31 Хайл
До коментар #27 от "То не се иска много акъл":
Ти изобщо гледаш ли какво пишеш-явно това което ти оттърва-паднала теслата ВЪРХУ СКАЛА,Правиш ли РАЗЛИКА ОТ КОЛА ПАДНАЛА ВЪРХУ СКАЛА И СКАЛА ПАДНАЛА ВЪРХУ ТЕСЛА????? ЯВНО СИ МНОГО МНОГО ОГРАНИЧЕН С АЙ КЮ ПОД 0.2 ЗА ДА МИСЛИШ....ТИ ИЗОБЩО ВИЖДАЛ ЛИ СИ БТР ЗА ДА ПЛЯМПАШ ГЛУПОСТ СЛЕД ГЛУПОСТ...УДЪР ОТ БТР С ТЕСЛА ЗНАЕШ ЛИ КАКВО ОЗНАЧАВА???? БТР ВЪРХУ ТЕСЛА-ТОВА ЗНАЧИ,11 ТОНА ВЪРХУ 2.5 ТОНА...ДАВАМ ТИ ЗА РАЗМИСЪЛ "ЗАЩО БТР Е ВЪРХУ ТЕСЛАТА" НО ПОНЕЖЕ СИ TЪПO НЕДОУЧИЛО ПАРЧЕ ЩЕ ТИ ДАМ ЖОКЕР-ВИЖ ПРЕДНИЦАТА НА БТР ЗА ДА ТИ Е ЯСНО....т ъп пъ пчив неyдaчник...и няма да обиждаш хората които знаят повече от теб20:34 30.11.2021
32 Хайл
До коментар #30 от "Turbo":
Не го ли виждаш,че само едно и също-теслата вдига 100км за 2 сек,теслата вдига.240 км/ч и мъск е голяма работа-нещо съществено да си прочел-НЕ,и няма да прочетеш...20:39 30.11.2021
33 Дрън-дрън
И въобще не ти вадя думите от контекста. Самият ти твърдеше, че при изкачване на Шипка на втора предавка с 20 км в час и разход 10 на сто, мощността е по-висока, отколкото при движение със 140 километра в час с неуточнен разход и твърдиш че си машинен инженер, което е още по-голям срам, при положение, че на магистралата се движиш с пълната си мощност, а на баира ползваш 10-20 киловата мощност. Ама не иска да рискуваш 1000 лв за да ти го докажа. Сега ще рискуваш ли 1000 лв, ако се кача на твоята баничарка и мина разстоянието с два пъти по-висока средна скорост на изкачване и по-нисък разход? Очевидно е че шофьорските ти умения са същите като и инженерните.
Коментиран от #39, #42
20:43 30.11.2021
34 Гост
До коментар #12 от "Това няма значение":
Имам чувството, че влизаш да пишеш тук всеки път, след като си ял яйца и риба20:46 30.11.2021
35 Гост
До коментар #30 от "Turbo":
Какво са твоите 40 години шофиране пред четирите години клавиатурен стаж на един хлъзгав теслю?Коментиран от #37, #38
20:49 30.11.2021
36 Гост
До коментар #29 от "Отговора е много прост":
50 км средна скорост на Шипка е възможно само на състезание, теслю. И не е за никоя баничарка.Коментиран от #40
20:51 30.11.2021
37 Хайл
До коментар #35 от "Гост":
Хахахаха 🤣🤣🤣👍👍👍20:51 30.11.2021
38 Поне мога да чета
До коментар #35 от "Гост":
А ти май само пишеш и не можеш да разбереш Какво четеш, камо ли да отговориш я пак прочети мнение 10 на което отговарям?"Ако Тесла се забие в БТР, то и водаяа на военното возило няма да има драскотина.Даье може да забележи яак след 50 км.,че го е блъснала Тесла..."
Последно за сблъсък ли става въпрос, или за качване върху Тесла? Блъснала ли го е или е минала под него? Я пак прочети? Откъде го е блъснала? Пише ли? Отпред, отзад, отстрани? Ако можеше да разбереш контекста на написаното, авторът има предвид че БТР е по тежък и не се огъва и при сблъсъка само теслата ще се смачка.
Коментиран от #41, #43
20:56 30.11.2021
39 Хайл
До коментар #33 от "Дрън-дрън":
Тесльо я кажи как качи 4 европалета с размер 240/160 в коша на "пикапа" тесла с размер 210/190 🤣🤣🤣🤣 "инжинере"20:59 30.11.2021
40 Хайде да не е 50
До коментар #36 от "Гост":
Но 40 километра в час СРЕДНА скорост нагоре по Шипка си е напълно постижимо за баничарка.20:59 30.11.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Turbo
До коментар #33 от "Дрън-дрън":
Всеки инженер с двг може да пресметне съпротивлението на магистрала с 140 км/ч и съпротивлението при изкачване на стръмен наклон като Шипка.Ако знаеше теорията и можеше да направиш изчисленията,нямаше да пишеш глупости по форумите.Коментиран от #44
21:10 30.11.2021
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Смятай де?
До коментар #42 от "Turbo":
С каква средна мощност качваш Шипка? Аз залагам на максимум 20 киловата, а ти? Каква е средната ти мощност при движение със 100 километра в час? Аз залагам на 25-30 киловата, а ти? Каква тогава е средната ти мощност при движение със 150 километра в час? По-голяма или по-малка от 25-30 киловата? Ето аз съм ти дал конкретни цифри, дори да са грешни, хайде сега и ти дай някакви различни от броя на дипломите ти, които очевидно нямат край.Коментиран от #45, #46, #49
21:28 30.11.2021
45 Димов
До коментар #44 от "Смятай де?":
Карай тогава през Шипка,вместо през прохода на Републиката щом ще ти е по икономично. Всичко при теб е наобратно.Както ти препоръчах да караш през Родопите,вместо по магистралата.Коментиран от #47
21:36 30.11.2021
46 Turbo
До коментар #44 от "Смятай де?":
Тези числа от пръстите ли си ги изсмука?Може би имаш кристална топка или гледаш на боб?Можеш ли да подкрепиш твърденията си изчисления?Не можеш.Аз съм направил изчисленията отдавна и съм направил сравнение.Каквито и резултати да ти кажа,ти тесльо ще заявиш,че не са верни.Остани си заблудено аг не.Коментиран от #48
21:43 30.11.2021
47 Абе господин инженер
До коментар #45 от "Димов":
Научи се да правиш разлика между мощност и енергия. Все още не ти се отдава. Баничарката на турбо се движи с по-малка мощност -около четвърт от максималната по Шипка, но по магистралата се движи по-икономично, въпреки че се движи на пълна мощност. Знам че ти е невъзможно да го схванеш като инженер, но е така за всеки който е завършил гимназия. Правилно се отказа от облога за 1000 лв, защото щеше да ги изгубиш.Коментиран от #83
21:46 30.11.2021
48 Давай ги де?
До коментар #46 от "Turbo":
Каква е била мощността при качване на Шипка с разход 10 на сто и 20 километра в час със седемстотин килограма товар? Предвид разхода на енергия, теоретичната ти мощност е максимум 10 киловата на изхода на двигателя и 9 киловата до гумите. Като това е теоретичния максимум, а на практика значително по-малко. Ако ги докараш повече, пак караш перпетомобиле господин инженер.21:50 30.11.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 А ти ако имаше IQ поне единица
До коментар #49 от "Хайл":
Щеше да се сетиш, че щом по равно баничарката се нуждае от 30 киловата за да поддържа 100 километра в час, ако има дори малък наклон, ще се нуждае от доста повече мощност за да поддържа тази скорост. Неслучайно баничарката на турбо не може да вдигне 150 километра в час. Просто не и достига мощност. Той самият каза че не може да вдигне дори 140км/ч, но изчисленията му явно показват, че може да поддържа тази скорост с по-малко от 20 киловата, но не може да види очевидната причина защо не може да вдигне толкова. Виж го че две прости цифри не мога да каже за необходимата мощност за движение по наклон със 700 кг и празен със 150 километра в час. Ако беше сметнал наистина, всичко щеше да е достатъчно очевидно, че мощността на наклона е малка, а за 150 км в час 90 коня не стигат.Още откакто пишеше с Ник Радев, не знаеше за какво служи скоростната кутия и продължава да не знае.
Коментиран от #51, #67
22:50 30.11.2021
51 Turbo
До коментар #50 от "А ти ако имаше IQ поне единица":
С господин Радев си контактуваме в един друг сайт,в който ника е защитен с парола.Праща ти поздрави хахахаха.Измислени данни изсмукани от пръстите,без да са подкрепени от изчисления няма да коментирам.Няма как да направиш верни изводи с грешни начални данни.Мощноста не се "казва",а се изчислява.
Радев не знаел за какво се използва скоростната кутия???Давай да ми обясниш,че да се посмеем малко, тесльо.
Коментиран от #52
09:26 01.12.2021
52 Ти да видиш!
До коментар #51 от "Turbo":
Значи си контактувате с Радев в някой инженерен форум. С 99,9 99 9 процента вероятност Това е форумът Мазето, където си коментирате магнитни двигатели, водородни генератори за ДВГ, енергия от Етера и други видове перпетомобиле.Хайде питай инженер Радев, дали при разход 10 на сто и скорост 20 километра в час е теоретично възможно да получиш повече от 10 киловата мощност на изхода на двигателя да видим дали си е научил урока след три години или не са му стигнали да осмисли за какво сме спорили? Ти повече от 10 киловата мощност ли изкара, като прави сметките за изкачването на наклона на шипка със 700 кг товар? Даже не те карам да ми споделяш сметките си, а само питам повече или по-малко?
Коментиран от #53
10:33 01.12.2021
53 Гост
До коментар #52 от "Ти да видиш!":
Мун4о,ти изкара баничарката на турбо с 10% КПД.Може ли да ти видим аргументите,под формата на аналитични изчисления.Локумджийски приказки не вървят между инженери.Коментиран от #54
11:09 01.12.2021
54 Ти пък какъв си?
До коментар #53 от "Гост":
Очевидно не си инженер за да говориш такива глупости!Коментиран от #55
11:10 01.12.2021
55 Гост
До коментар #54 от "Ти пък какъв си?":
Глупостите ги говориш ти Мун4о.Мощността била толкова на магистрала,на баир била толкова.Сигурно си ял риба или нещо друго от което познаваш резултата без да смяташ.Само дрън - дрън каш.Коментиран от #56
11:15 01.12.2021
56 Три години очевидно не стигат
До коментар #55 от "Гост":
Все още не си разбрал за какво говорихме с Радев. Очевидно няма и да разбереш никога, така че се скрий някъде когато другите си ги мерят! Да видим поне другите двама инженери разбраха ли разликата между мощност и енергия! Искрено се надявам турбо инженера да има презиме и фамилия Радев и Димов, че хич не ми се иска да са трима различни инженери с такива знания.Коментиран от #57
11:20 01.12.2021
57 Гост
До коментар #56 от "Три години очевидно не стигат":
Никой не си го мери с теб.Правим си гаргара с теб Мун4о не се ли усещаш.Мисли си че може да спори с инженерите Мун4о.Чеше се по главата нашия и решава: мощността на магистрала е по голяма от тази на стръмен наклон.Казах!Инженерите могат да смятат и да ти докажат точно обратното.Коментиран от #58
11:33 01.12.2021
58 Давай де!
До коментар #57 от "Гост":
Докажи го? Много рязко се отдръпнахте от облога за 1000 лв. Нали бяхте много отворени и вие го предложихте? Хайде сега да видим тримата инженера, включително Радев, каква мощност са сметнали за изкачване на баничарката със 700 кг багаж по Шипка при скорост 20 километра в час и разход 10 на сто. И както винаги не ги питам за точна цифра, а си играем на тест по-голямо и по-малко. Повече или по-малко от 10 киловата мощност. Това е затворения въпрос с единствено два възможни отговора без нужда от много обяснения, но дори на него не получавам отговор от нито един инженер, а уж били смятали. Как ще го сметнат като не правят разлика между мощност и енергия? Мисия невъзможна!Не виждаш ли че аз си правя гаргара с всичките инженери тук, които не могат да отговорят на този елементарен въпрос. Пак развиват с някакви теории за перпетомобиле и огромни мощности които идват от етера.
Коментиран от #59
12:03 01.12.2021
59 Гост
До коментар #58 от "Давай де!":
Чакам да видя ти как ще ги изчислиш.Само локуми ми разтягаш без грам изчисления.Коментиран от #60
12:30 01.12.2021
60 Има време
До коментар #59 от "Гост":
Ще питам всеки ден инженер Радев Димов и турбо инженера дали мощността е по-голяма или по-малка от 10 киловата до Коледа, за да им дам възможност да кажат ако някой пише с техния Ник. Вече съм им сърбал попарата как Радев не бил писал два месеца, че от 12,5 киловата входяща мощност получава 23,45 киловата изходяща мощност. Доколкото разбрах следи темата, така че му давам възможност за реванш да сметне този пример който е абсолютно същия като онзи, за да си вземе реванш и да си изчисти името. Само че в момента всички са взели грешната страна и обясняват как мощността за изкачване на Шипка с 20 км в час и разход 10 на сто е по-висока от 10 киловата. Както виждаш повтарям го във всеки пост както повтарях и за двд-тата после да няма не разбра ли ме чу ли и че съм крил информация. И така във всяка тема в която пишат до Коледа, за да може излагацията им на Коледа да е доказана и още по-голяма. Пък ако могат да докажат и как ще се движат със 150 км в час с по-малко от 10 киловата мощност, направо ще разбият всички физични закони и ще могат с гордост да се кандидатират за Нобелова награда!Коментиран от #61
12:37 01.12.2021
61 Гост
До коментар #60 от "Има време":
Облога за 1000 лева беше част от гаргата и ти се хвана Мун4о.Защо реши че някой ще ти се върже да си губи времето с теб?Всички локумджийски коментари който не са потвърдени с изчисления ги игнорирам.Коментиран от #62
12:44 01.12.2021
62 А къде са твоите изчисления?
До коментар #61 от "Гост":
Моите вече ги дадох. Не видях някой да намери грешка в тях или поне да ги коментира. Къде са твоите изчисления?Коментиран от #63
12:53 01.12.2021
63 Гост
До коментар #62 от "А къде са твоите изчисления?":
Това не са изчисления а грешни разсъждения.За да станат изчисления трябва да ми опишеш кое как,по какви формули си изчислил.Така както го правят инженерите.Тук виждам само умствени напъни на аджамия който чул нещо някъде и е решил че е завършил инженерство онлайн по форумите.Нямам намерение да си губя времето да смятам нещо което няма да разбереш и ще обявиш за грешно.Ще чакам да те видя ти Мун4о какво ще изчислиш.Коментиран от #65
13:03 01.12.2021
64 Нямало изчисление. А къде са твоите?
Край на цитата.
Нещо имаш ли да кажеш по същество или ще продължиш да разтягаш локуми които не са свързани с цифрите? След този пост поне се усетиха и се оттеглиха от облога с 1000 лв, ама ти продължаваш с неграмотното писане. Не виждаш ли, че се покриха като мишки и сега ще работят до Коледа да изкарват пари и няма да отговорят.
Коментиран от #66, #88
13:31 01.12.2021
65 Turbo
До коментар #63 от "Гост":
Колега,в предишна тема тесльо си призна,че не може да направи изчисленията,не му било цел в живота,не искал да може и други подобни бля бля хахахаха тесльо си прави някакви аналогии с електромобилите и превръща мощността в киловатчаса и от там става манджа с грозде хахахаха длъжен съм да кажа,че на тема електротехника тесльо е перфектен.Не мога да твърдя същото обаче за машинното инженерство.Там тесльо е за съжаление аматьор.13:54 01.12.2021
66 Turbo
До коментар #64 от "Нямало изчисление. А къде са твоите?":
Тесльо,подсказах ти как се процедира.Изчисляваш съпротивлението от въздуха,триенето и наклона и сравняваш.Сметки на салфетки за цигара време.Такава е методиката.При изкачване на Шипка разхода ми варира от 10 до 20 л/100,да речем средно 15л/100.На магистрала с 100 км/ч разхода е 5л/100.С 140 км/ч отива на 6 л/100.Къде гори повече?Кое число е по голямо 6 или 15?Дори на слизане да имаш 0л/100, средният разход ще стане 7,5 л/100.Кое е по голямо 6 или 7,5?
Коментиран от #68, #69, #71, #85
14:08 01.12.2021
67 Хайл
До коментар #50 от "А ти ако имаше IQ поне единица":
Никога не съм си сменял ника за разлика от теб тесльо с 1000 ника,ти "бетон без кофраж" щеше да лееш,да лееш алуминиеви купета с преса като не правиш разлика какво е да ЛЕЕШ АЛУМИНИЙ и как се ПОЛЗВА ПРЕСА ЗА АЛУМИНИЕВИ ДЕТАЙЛИ,та точно ти гашл ьо ганеф може да имаш претенции за IQ по-голямо от -1...30 км денивелация и даваш ток на къщите нощно време с "камиона"...просто всяка обида за теб е комплимент🤣🤣🤣🤣Коментиран от #70
14:39 01.12.2021
68 Хайл
До коментар #66 от "Turbo":
Сега ще направи запитване към мъск да му каже кое е по-голямо,дали да е 6 или 7.5🤣🤣🤣що си губиш времето с тоя невежия14:43 01.12.2021
69 Е така де!
До коментар #66 от "Turbo":
Трета година не можеш да направиш разлика между мощност и енергия. Като не можеш да направиш разлика между DVD и видеокасета колкото и да ти го повтарят. 10 литра на 100 километра мощност ли е или енергия? Още оттам ви тръгват грешките в изчисленията. Изчисляването на мощност, е едно и също, както в електротехниката, така и в топлотехниката, а също и в механиката. Разлика няма, като дори взаимно се преплитат заради КПД. Ти не можеш да си изчислиш дори входящата мощност за да почнеш някакви изчисления, защото не знаеш как да превърнеш енергията в мощност понеже не ги различаваш двете и за тебе са едно и също.Пак те питам, мощността която изчисли за изкачване на 750 кг с баничарката по Шипка по-голяма ли беше от 10 киловата или по-малка. Ако въобще нещо си смятал, трябваше вече да си казала отговора. Отговори ясно и конкретно за да си го запиша, ако ти стиска де. Ама нямаш топки да се изразиш мнението. Продължаваш да твърдиш че това не е така както казвам аз, но ти абсолютно нищо не казваш. Тоест си признаваш че разбираш от материята по-малко от мен. Отговори ясно и конкретно по-малка или по-голяма от 10 киловата?
14:44 01.12.2021
70 Трол та дрънка
До коментар #67 от "Хайл":
ИгнорКоментиран от #77
14:45 01.12.2021
71 Милен
До коментар #66 от "Turbo":
Видях спора ви и нямаше как да не се намеся, защото избухнах в смях 😁. Ти не си никакъв инженер приятелю, ти даже се съмнявам да си завършил основно. Твърденията ти са все едно аз да вадя по 100 лв на ден, а ти да вадиш 200лв за 3 дни и да ми кажеш, че ти вадиш повече, защото 200 е повече от 100. На колегата дето ви обяснява незнам как му се занимава с такива т@ пун гери. И си оправи компютъра на колата, че показва грешно. По показанията 5/100 със 100км/ч и 6/100 при 140км/ч излиза, че със 140км/ч гори по малко 😁.Коментиран от #72, #74, #86
15:44 01.12.2021
72 Turbo
До коментар #71 от "Милен":
Тесльо,сега с ник Милен ще ми пишеш?Коментиран от #76, #78
16:22 01.12.2021
73 Кози
16:36 01.12.2021
74 Объркала си се нещо
До коментар #71 от "Милен":
Въобще не е казвал разход при 140 километра в час, защото не му достига мощност за да вдигне толкова по негови лични признания. Само дето не се сеща, че за да не му стига мощност значи двигателя вече му работи на пълна мощност и не може да ускори повече, за разлика от движението по баира на втора, където дори със 700 кг багаж при натискане на газта автомобила ускорява, защото на практика работи с една десета от мощността си.Коментиран от #75, #80
16:47 01.12.2021
75 Извинявам се
До коментар #74 от "Объркала си се нещо":
Писането в женски род не беше умишлено.16:57 01.12.2021
76 Не съм аз
До коментар #72 от "Turbo":
Даже ще помоля Милен да не ви обяснява къде ви е грешката до Коледа, за да се позабавляваме с инженерната ви мисъл. Няма ли да отговориш повече или по-малко от 10 киловата мощност сметна за изкачване на 700 килограма с баничарката по Шипка?Коментиран от #79, #89
17:02 01.12.2021
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Turbo
До коментар #74 от "Объркала си се нещо":
Партнера по каталог му дават максимална скорост 161 км/ч и си ги вдига без проблем.Просто аз си пазя двигателя и гледам да карам по икономично.Мощността за преодоляване на наклона се пресмята бързо на салфетка от инженеите.По формулата съпротивителната сила е Fн=m.g.sin@.Наклона на планински път е от 10% до 30%.Вземам по малката стойност 10%=5.71 градуса.Замествам и получавам Fн=2000.9.81.sin 5,71=1962 N.Мощноста се получава P=Fн.V=1962.8,3=16,284 квт само от съпротивлението на наклона.Ако наклона е 30% мощността за преодоляване на наклона скача до 49 квт.За какъв наклон мощността била 10 квт?
Коментиран от #81, #91, #100
19:17 01.12.2021
81 Исак Нютон
До коментар #80 от "Turbo":
А бе с тези Нютони не се ли мереше сила? Дали пък нямат нещо общо с онези нютон-метри, дето ги променяше скоростната кутия, а вие не знаете за какво служи? Дали пък, при един и същ въртящ момент на гумите, но при различни обороти с които се въртят, мощността няма да е различна?Ти за каква скорост на движение сметна мощността? Взе ли предвид диаметъра на гумите? Май си тръгнал по непознат път и налучкваш.
А 10 киловата е максималната теоретична мощност, която може да осигури двигателя при разход 10 на сто и скорост 20 километра в час. Тези цифри ти си ги дал, не съм си ги измислил аз.
Коментиран от #82, #87
20:13 01.12.2021
82 Turbo
До коментар #81 от "Исак Нютон":
Чети тесльо,съпротивителна сила в Нютони.Мощност в квт.То е написано тесльо.Средна скорост 30км/ч=8,3 м/с.Във формулата за съпротивлението на наклона участват само теглото на автомобила ,ъгъла на наклона и скоростта..Няма диаметър на гуми.Скоростната кутия не променя мощността към колелата,а само оборотите и въртящият момент.То ако мощността се променяше със скоростната кутия щяха да слагат мотори по 10 квт и през скоростната кутия да увеличават мощността до 1000 квт,ама няма как да стане хахахаха от 10 литра гориво можеш да получиш 30 до 50 квт (от теоретично възможните 100 квт) в зависимост от кпд на двигателя.
Дал съм ти скорост от 20 до 40 км/ч (средна скорост 30 км/ч) и разход 10-20 л/100 (средно 15 л/100 км)
От 15 литра можеш да получиш от 45 до 75 кв мощност(при теоретични 150 квт) в зависимост от кпд на двигателя.Толкова с безплатните уроци.
Коментиран от #84
21:15 01.12.2021
83 Димов
До коментар #47 от "Абе господин инженер":
Каква е тази дилема с мощност и енергия?С кого си спорил за нея?
Какво толкова сложно има? Учи се в четвърти клас по физика, сегашното ви Човек и природа.
Защо си мислиш, че щом на тебе са ти го преподали вчера, значи вече си открил топлата вода?
Бясната ти еуфория по елементарни въпроси издава незрялата ти възраст, както я издават и прибързаните ти грандомански заключения с липсващи, криворазбрани и набързодоскалъпени изходни данни.
22:29 01.12.2021
84 Димов
До коментар #82 от "Turbo":
луд ли си да се занимаваш? Той ще спори с теб и за цветът на дъгата.Това е провокатор на коментари. Плаща му се да те дразни, за да вдигаш рейтинга на сайта.
22:43 01.12.2021
85 Димов
До коментар #66 от "Turbo":
Няма как да има 0/100 през цялото слизане. Наклонът твърде често е недостатъчен, за да преодолее моторната спирачка и се налага да изключиш от скорост, че и на места да подаваш газ, особено при по-острите завои. Имаш разход на гориво дори при спускане, точно защото пътят е нееднороден. Момчето щеше да го знае, ако беше карал кола.22:51 01.12.2021
86 Димов
До коментар #71 от "Милен":
Как го направи този извод бе, нобелист?22:53 01.12.2021
87 Димов
До коментар #81 от "Исак Нютон":
Аз му прочетох неговият пост 80 и не видях да мери мощност в Нютони.Ти как пак се оплете, само ти си знаеш.
22:57 01.12.2021
88 Димов
До коментар #64 от "Нямало изчисление. А къде са твоите?":
Методиката ти е грешна. Дори не е и методика. Прочети пост 80, да се научиш как се прави, въпреки, че има липси и в него. Той е получил нужната мощност на колелата, а трябват кпд на трансмисия и други за да получи мощността на мотора, която, естествено, ще е по-голяма.23:05 01.12.2021
89 Димов
До коментар #76 от "Не съм аз":
Ало, джинджинерина! Ако Шипка можеше да се изкачва с 10 квт мощност и 700 кг товар, ти щеше да я качиш с твоят мотопед с ремарке, натоварено с тухли.Коментиран от #93
23:12 01.12.2021
90 Променяш условията и пак перпетомобиле
Коментиран от #92
23:19 01.12.2021
91 Димов
До коментар #80 от "Turbo":
Липсват ти съпротивителната сила на пътя, при търкаляне, както и челното съпротивление на въздуха. Добави ги и получената ти мощност е на колелата. Раздели я на кпд на трансмисията за да получиш мощността на двг. Имаш към 9 зъбни двоици по 0,97 и десетина лагера по 0,99.После, за да получиш разхода, смятането е по-сложно. Зависи в какъв режим управляваш мотора, а там са обороти и натоварване, които варират. Не е така лесно, както си го представя нашичкия. Неговите сметки са от онлайн калкулатори за лаици, където не се взимат под внимание поне 38 от 40 параметъра. Едно време ги ползваха новобранците за да спорят по авто форумите и моментално биваха баннати, защото там се търсеше полезна мисъл и тАп0тията не се толерираше. Беше то, едно време. Сега са важни бройките коментари. Съдържанието е като след хранително натравяне.
Коментиран от #95, #102
23:25 01.12.2021
92 Димов
До коментар #90 от "Променяш условията и пак перпетомобиле":
Не те знам към кого се обръщаш, но те моля да спреш с това "перпетОмобиле". Такава дума няма. На фона, на всичките си претенции можеше поне да научиш думата, неграмотнико.Коментиран от #94
23:27 01.12.2021
93 Не вярвах, че ще го кажа
До коментар #89 от "Димов":
Но Турбо е на по-прав път от тебе! За да качиш Шипка със 750кг товар, ти е необходима ЕНЕРГИЯ. Можеш да го качиш за повече време с малка мощност или за по-кратко време, но с голяма мощност, но необходимата енергия е константа.Променливата е мощността за преодоляване на челното съпротивление. При увеличаване на скоростта, мощността рязко се покачва, но ти си я избираш и можеш да и влияеш. Следователно можеш да намалиш разхода при изкачване.
За поддържане на 150км/ч мощността на челното съпротивление не е променлива, а константа и нямаш влияние върху нея. Затова аз исках да карам баничарката на баира. За магистрала няма значение.
При спускане високия разход се компенсира в доста голяма степен. На магистралата няма такова нещо.
Коментиран от #96
23:37 01.12.2021
94 Разбира се се обръщам към Турбо
До коментар #92 от "Димов":
Писна ми да "споря" с редактора как се пише перпетуум мобиле, пък и няма такава българска дума, така че двете изписвания са верни. За разлика от твърдението на Турбо "Дал съм ти скорост от 20 до 40 км/ч (средна скорост 30 км/ч) и разход 10-20 л/100 (средно 15 л/100 км) От 15 литра можеш да получиш от 45 до 75 кв мощност(при теоретични 150 квт) в зависимост от кпд на двигателя."Хайде обясни му разликата между мощност и енергия и защо 15литра в случая не са "теоретични 150 квт"
Коментиран от #98
23:46 01.12.2021
95 Остави другото
До коментар #91 от "Димов":
Кажи механичната мощност по-голяма ли е от 10kW или по-малка при разход 10/100 и 20км/ч на втора предавка с 750кг.товар по Шипка, че още не си отговорил.Или пък при новото условие 30км/ч средна скорост и 15л/100 среден разход, средната мощност по-малка или по-голяма е била от 22,5kW при 50% КПД на двигателя?
Коментиран от #97, #99
00:00 02.12.2021
96 Димов
До коментар #93 от "Не вярвах, че ще го кажа":
И всичкото това само защото звездите ти го говорели. Железен довод, от мека манерка.00:18 02.12.2021
97 Димов
До коментар #95 от "Остави другото":
Никой не ме е питал, че да отговоря.Мислех, че спорите за разход. При 20 км в ч ще е отчайващо голям. За час ще изминеш само 20 км, докато по магистралата ще си изминал 140, пък ако ще и с по-голяма мощност.
00:23 02.12.2021
98 Димов
До коментар #94 от "Разбира се се обръщам към Турбо":
То и българска дума турбо няма, ама си я ползваш.Радвам се, че поне погледна в уикипедията, да се поправиш.
00:26 02.12.2021
99 Димов
До коментар #95 от "Остави другото":
Въпросът не е за мощност, лаик. Интересува те разход НА КИЛОМЕТЪР. Схващаш ли? НА КИЛОМЕТЪР? Докато ти изгориш 15/100 и изминеш едва 30 км за един час през Шипка, аз ще съм минал 140 км по магистралата. И разходът ми ще е под 15/100.Коментиран от #101
00:34 02.12.2021
100 Гост
До коментар #80 от "Turbo":
Респект!!!!Ето така работят инженерите.С формули и изчисления.Без разтягане на локуми.07:42 02.12.2021
101 Ай Добютро
До коментар #99 от "Димов":
А за какво беше облогът за 1000 лв бе умник? Хиляда пъти вече ви повторих че не правите разлика между мощност и енергия! Спорът е дали на магистралата или при изкачване на Шипка МОЩНОСТТА е по-голяма. Но понеже турбо не прави разлика между мощност и енергия мисли че щом разхода е по-голям при изкачване на Шипка, значи и мощността е по-голяма. Хайде кажи му кога мощността е по-голяма и му затвори устата накрая!Коментиран от #103, #120
08:13 02.12.2021
102 Turbo
До коментар #91 от "Димов":
Пресметнал съм и съпротивлението от въздуха и търкалянето на колелата.Домързя ме да опиша и тези изчисления.Общо двете съпротивления са около 4 квт и имат малко влияние при изкачване на планински път с голям наклон.Приех разхода при спускане по наклон да е 0л/100км в полза на тесльо.За да види,че и при най изгодния за него вариант пак не му излизат сметките.
09:36 02.12.2021
103 Turbo
До коментар #101 от "Ай Добютро":
Пресметнах ти колко е мощността при изкачване на Шипка.При 10% наклон,който отговаря на планински път с малък наклон,мощността е 16,2 квт +4=20,2 квт.При 30% наклон,който отговаря на планински път като на Шипка, мощността е 49,8 квт+4квт=53,8 квтОставям на теб тесльо да изчислиш,колко е мощността при движение по магистрала с 140 км/ч.Аз съм направил изчисленията и се получи доста под 50 квт.Чакам резултата,сметки на салфетки хахахаха
Коментиран от #104, #105
09:47 02.12.2021
104 Ти четеш ли въобще
До коментар #103 от "Turbo":
Самоцитирам се от другата тема "От примера на Турбо "С натоварен пикапа с 100 км/ч разхода не надхвърля 5- 6/100." Приемаме, че горивото има енергийна стойност 10kWh/l, и КПД на двигателя 50%, следователно механичната мощност подавана от двигателя при разход 6л/100км е 30 киловата. Очаквам да се съгласите или да коригирате методиката на изчисляване, докато стигнем до консенсус..." Или пак ще е аз не знам как е, но знам че не е така. Край на цитата.Коментиран от #106
10:10 02.12.2021
105 50 киловата казваш
До коментар #103 от "Turbo":
Хайде Сега сметни колко трябва да ти е разхода на гориво при 50 киловата изходяща мощност и 50% КПД на двигателя при 30 километра в час и виж дали твоя е бил толкова някога. Това ще ти покаже дали сметките ти са верни10:15 02.12.2021
106 Turbo
До коментар #104 от "Ти четеш ли въобще":
Не виждам никъде изчисления.Само голословни твърдения подкрепени с приемаме,следователно,да предположим и т.н умозаключения,без грам формули и изчисления.Пресметнал съм ти теоретично колко е съпротивлението при изкачване на Шипка и колко мощност трябва.Очаквам ти тесльо да ми изчислиш колко се получава при движение с 140 км/ч по магистрала.Прочете ли потвърждението на Димов?За мен е важна подкрепата на инженерите Димов и Гост.Без значение е какво ще кажеш ти тесльо.
Разхода на Шипка и на магистрала с 140 км/ч ще го засека при следващото пътуване.Сещам се,че прохода на Републиката е отворен и кой знае кога ще мина през Шипка.
Чакам сметки на салфетки за една цигара за мощността при 140 км/ч на магистрала до довечера.
Коментиран от #107
10:42 02.12.2021
107 Дай разхода де?
До коментар #106 от "Turbo":
Дори предполагаем за 150км/ч. Оттам сметката за максималната възможна теоретична мощност се смята и на ум без салфетки.Формулите на Коледа, да се посмеем на бисерите ти дотогава. Дано почнеш да правиш разлика между мощност и енергия дотогава
Коментиран от #110
11:03 02.12.2021
108 И още един бонус въпрос
Коментиран от #111
12:20 02.12.2021
109 smeh
Защото, ако е за разхода на гориво, то е повече от ясно, че колкото е по-висока предавката - толкова по-ефективно се придвижвате за единица енергия, стига двигателя да е в оптимален режим! Нали именно това е идеята на скоростната кутия. Прост пример - ако приемем, че натоварването на кола н1 от наклон + товар е еквивалентно на въздушното съпротивление от високата скорост на кола н2, то чисто теоретично, те ще харчат еднакво на ЧАС. Разликата в РАЗХОДА, ще от ПРЕДАВКАТА на която се придвижват. Ако първата драпа на 3-та с 50км/ч, а втората се движи на 6-та със 100км/ч, то е ЯСНО, че разхода на 2-рата ще е двойно по-нисък.
15:12 02.12.2021
110 Turbo
До коментар #107 от "Дай разхода де?":
Салфетките ли ти свършиха,тесльо хахахаха не съм се и надявал да изчислиш нещо.Колегата инженер Гост ще излезе прав,че само локуми разтягаш и нищо съществено не коментираш.Даваш някакви числа,без да е ясно откъде си ги взел и след това разсъждаваш върху тях.Думи като предполагам,възможно, следователно,приемам са за кръжока по философия.Инженера се обосновава теоретично и аналитично т.е. като вземеш началните данни като тегло,скорост и т.н. чрез формули може да пресметне всичко.Ти само ми л@л@ш.Коментиран от #112, #113
18:13 02.12.2021
111 Turbo
До коментар #108 от "И още един бонус въпрос":
Пълна каша ти е в главата,тесльо хахахаха колегата Димов май е познал,че звездите ти говорят хахахаха18:17 02.12.2021
112 Точно началните данни са ти пълна каша
До коментар #110 от "Turbo":
Ти даже не знаеш горивото мощност ли ти е или енергия за да почнеш отнякъде. Пак изръси глупостта че 15 литра имат 150 киловата мощност, а те имат 150 киловатчаса енергия. За наклоните е същата каша. Цифри изсмукани от пръстите.Коментиран от #122
18:51 02.12.2021
113 Максимално възможно
До коментар #110 от "Turbo":
Когато нещо е теоретичното максимално възможно, ако го надвишиш нарушаваш физичните закони, а ти правиш точно това. Отново караш peugeot перпетуум-мобиле. Няма да ми дадеш разход за 150 километра в час, затова ще те оставя да поразсъждаваш до Коледа как така при 15 на сто среден разход за катерене на Шипка максималната ти теоретична възможна механична мощност е 22,5 киловата, а ако приемам два пъти по-нисък разход за 150 км в час, тоест 7,5 литра на 100, максималната ти теоретична мощност е 56,25 киловата.Ей сега вече може да сравниш кога мощността е по-голяма - на магистралата или при качване на Шипка със 750 кг багаж. Особено пък ме изкефи когато изкара възможни 75kw мощност за качване на Шипка от автомобил с паспортна мощност 90 коня и разход 15 на сто. Перпетуум мобиле та дрънка!
Сметни си пак наклоните и ако можеш се поправи до Коледа, за да отнесеш по-малко подигравки.
Коментиран от #114
18:59 02.12.2021
114 Turbo
До коментар #113 от "Максимално възможно":
Звездите тази вечер са изключително ярки и нежно ти нашепват числа хахахаха пак ми сипеш числа,без изчисления.Димов е прав за меката манерка.Наклона се изчислява лесно,стига да си учил как.По лесно е да заявиш,че нещо не е верно дори и без изчисления и доказателства.И до Коледа няма да ти стигне време да изчислиш нещо,което не си учил.Стигат ти толкова коментари,ще вземеш после да се чудиш как да ги изхарчиш.
Коментиран от #115
21:06 02.12.2021
115 Развален грамофон
До коментар #114 от "Turbo":
Повтаряш едни и същи глупости, как звездите ми говорили, но не коментира поне някоя част от изчисленията, които няколко пъти ти цитирам. Кажи кой резултат не е верен?Самоцитирам се от другата тема "От примера на Турбо "С натоварен пикапа с 100 км/ч разхода не надхвърля 5- 6/100." Приемаме, че горивото има енергийна стойност 10kWh/l, и КПД на двигателя 50%, следователно механичната мощност подавана от двигателя при разход 6л/100км е 30 киловата. Очаквам да се съгласите или да коригирате методиката на изчисляване, докато стигнем до консенсус..." Или пак ще е аз не знам как е, но знам че не е така. Край на цитата.
Кое не можа да схванеш? Не можеш да умножиш 6 литра по 10 киловатчаса и да получиш 60 киловатчаса енергия за изминаването на 100 километра за един час? Тази формула ли да те затрудни? Или те затрудни да изчислиш колко е 50% от 60, за да получиш 30? Формула ли ти трябва?
Кое от всички не е вярно? Всички изходни данни с изключение на енергията на гориво ги даде ти. 50% е теоретичния максимум на КПД, който ти в никакъв случай не можеш да постигнеш в реалността, но въпреки това ти правя реверанс и приемам най-високата възможна мощност. Кое точно не те удовлетворява при сметките и с какво не си съгласен, след като ти даде данните. Както виждаш и салфетки не трябват.
Коментиран от #116
22:35 02.12.2021
116 Гост
До коментар #115 от "Развален грамофон":
Верен ти е само разхода 5-6 /100,Мун40.Като видях мощност измерена в киловатчаса и до там,нобелистие.Виж в пост 88 какво ти казва Димов.Верният начин ти посочен в пост 80.Коментиран от #117
08:06 03.12.2021
117 Цитирай?
До коментар #116 от "Гост":
Дай цитат къде съм мощност в киловатчас? И ти повтаряш като грамофон, но досега цитат не си дал! Или и ти твърдиш, че 6 литра дизел имат мощност 60 киловата. Не, имат ЕНЕРГИЯ 60 киловатЧАСА и осигуряват енергията на двигателя за да работи с входяща мощност 60 киловата за час, която при 50% КПД осигурява 30 киловата изходяща мощност от двигателя. Нещо неясно? Формули някакви необходими ли са ти и на тебе, за да разбереш този елементарен пример?Чакам цитата къде говоря за мощност в киловатчас, а аз ще ти дам десетина цитата където турбо говори за мощност на литър гориво в киловати, при положение че то няма мощност, а има енергия. Три години вече не можете да го разберете.
Коментиран от #118
10:48 03.12.2021
118 Гост
До коментар #117 от "Цитирай?":
В киловатчаса мерят електромерите,мой.На твоята кола електромер ли си сложил,нобелисте.Къде турбо е казал че горивото има мощност, Мун4о.Горивото има енергия която се преобразува в механична мощност в двигателя и се измерва в киловати или конски сили.Даже и таблица ти посочи турбо за връзка между литър дизел и колко киловата мощност може да се получи.Таблицата я има в всеки учебник по ДВГ.Провери ако не вярваш,то и учебника е написан от хора които не разбират нищо според теб.Коментиран от #119
11:28 03.12.2021
119 Какви електромотори бе пич
До коментар #118 от "Гост":
Всякаква енергия се измерва в киловатчаса. Както механична, така и топлинна така и електрическа.12:54 03.12.2021
120 Димов
До коментар #101 от "Ай Добютро":
Какъв облог бе, умник?Коментиран от #121
13:00 03.12.2021
121 Хайде не се прави на разсеян
До коментар #120 от "Димов":
Самоцитирам се от тема в която последните мнения са писани от тебе, следователно си ги чел :"Казах ти че предварително ще формулираме как точно ще смятаме мощността, заедно с формулите и дори някакъв хипотетичен пример, а после според разхода на гориво който е измерен при тестовете, по същите формули ще сметнем реалните данни и ще сравним кое число е по-високо - това на средната мощност за преминаване на зададения предварително проход в двете посоки или средната мощност за движение в даден участък по магистралата със скорост 150 км в час пак в двете посоки, за да се елиминира ефекта от денивилацията и скоростта и посоката на вятъра. Парите при нотариус и ги получава който е заложил на получения в крайна сметка резултат. Стиска ли ви? Вече започнахте да давате заден!"
https://m.fakti.bg/avto/631066-tesla-bavi-opredeleni-model-s-i-x-do-2023-godinacomment107
Като опре въпросът до пари и мишоците се разбягаха, но иначе бяха отворени и те предложиха облога, а не аз!
За мощност ли става въпрос в облога или за енергия?
Разходът на гориво литри на 100 енергия ли изразява или мощност? Според турбо инженерите Това е мощността!
14:20 03.12.2021
122 Гост
До коментар #112 от "Точно началните данни са ти пълна каша":
Наклона се изчислява лесно Мун4о.Достатъчно е да измериш с навигацията на автомобила колко метра е денивелацията H на пътя и дължината на маршрута L.Ъгъла на наклона се получава sin a=H/L.Турбо е смятал за планински път с наклон 30% и превърнато в градуси отговаря на 17 °.Вземи един транспортир и виж колко е ъгъл от 17°и сам прецени дали е много.08:59 04.12.2021
123 Туитър
Коментара на Мъск е в отговор на предишен пост на човека споделил новината с падналата от скала Тесла.
Поста се отнася за нов ъпдейт на навигацията в Тесла.
Хубаво е да отваряте и да четете директно в Туитър :)
17:22 13.12.2021