Last news in Fakti

17 Ноември, 2001 00:00 844 0

Дойде му времето!

  • honda nas 1000-
  • aprilia-
  • suzuki-
  • ducati multistrada

Като почитател на двуколесните удоволствия, може би често си задавате въпроса, какво ново може да предложи един мотоциклет, който е заменил свой събрат само след около година. Най-вероятно това ще бъде повишена мощност с около 10 конски сили и още по-атрактивен дизайн. И най-запалените оптимисти едва ли биха очаквали за толкова малко време да се случи нова техническа революция, която да превърне двуколесните в точно копие на возилата от Междузвездни войни. Но ако все пак сте решили да вЕрвате, че може да има и изключения от това правило, значи сте на прав път. Дойде му времето да ви кажем, че четири от най-добрите производители на двуколесни шедьоври в света са се заели с обяснението на това, как биха могли да изглеждат мотоциклетите на бъдещето.

Първенец засега остава Honda NAS 1000, който громи конкуренцията със силен спортен имидж

Шикозната студия е разработка на Honda Research & Development America и вече разполага с някои неоспорими преимущества. Като истински мотоциклет на бъдещето NAS 1000 е оборудван с еднораменна телескопична вилка, която подсказва, че доста е заимствано от... самолетните технологии. При задното колело конструкторите отново залагат на единичен захват. Лаиците пък веднага са готови да спорят, че спойлерите са разположени на идеалното място - в задната част под допълнителната седалка за втори пасажер. Разочарованието при тях настъпва с момента, в който им се обясни, че това всъщност са двата ауспуха на нестандартното возило. Въздухозаборниците, осигуряващи притока на въздух за бегача на дълги разстояния практически остават незабележими. От фирмата производител засега отказват да “пропуснат” повече подробности. Обещават обаче със сигурност, че максималната скорост при NAS 1000 ще бъде не по-малко от 300 км/ч, а мощността 200 к.с.

За имидж и признание се борят и от Aprilia

Tехният “космически” флаг­ман се нарича 1000 Blue Marlin и е издържан изцяло в прецизния стил на компанията. За италианците погледът в бъдещето преминава всъщност през далечното минало - 60-те години на миналия век. Специалистите са единодушни, че южняците добре са си свършили работата. Линиите и формите на двуколесното излъчват чиста агресия и сила. Хромираните части на двигателя предвидливо са изложени на показ. Въртящият момент се предава от верига, а рамката на возилото е изработена от стоманени тръбни профили. Максималната скорост е 280 км/ч, а мощността 186 к.с. От компанията-производител гарантират, че до края на 2003 новият уличен боец ще влезе в първия си истински двубой.

Suzuki основават нова династия на пътя

Японският шампион носи названието B-King и е истинско олицетворение на върховите постижения при изработката на шикозни двуколесни. Максималната мощност при азиатеца е 250 к.с. Използваните материали наистина са достойни за “кралско” возило. Самураите залагат на въглерода, благородната стомана и кожата. За любителите на екстрите B-King ще предлага и CD-Changer както и вградена система за управление на мобилен телефон.

Ducati Multistrada е последният от четиримата тенори

Студията умело съчетава в себе си качествата си на спортен мотоциклет и турър. Двигателят е с въздушно охлаждане и осигурява мощност от 245 к.с. и максимална скорост от 295 км/ч. Возилото е лишено от всякаква излишна натруфеност. Линиите са максимално изчистени и донякъде нетипични за традиционния стил на италианската компания.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА