12 Януари, 2022 10:04 3 146 19

Явно американците не харесват толкова много електромобилите

  • автомобил на годината-
  • сащ

Сред победителите в кола на годината на САЩ няма нито една електрическа кола

Явно американците не харесват толкова много електромобилите - 1

В САЩ бяха обявени победителите в конкурса за автомобил на годината в Северна Америка. Колкото и да е странно, сред победителите няма нито един електрически автомобил.

В САЩ бяха обявени най-добрите автомобили на годината в три категории. Най-добрият модел лек автомобил е новата Honda Civic, която изпревари Lucid Air и Volkswagen Golf 8.

Явно американците не харесват толкова много електромобилите

При кросоувърите и SUV-тата победител е Ford Bronco, а второто и третото място заеха съответно Hyundai Ioniq 5 и Genesis GV70. И накрая, най-добрият пикап на годината е новият Ford Maverick, който изпреварва Rivian R1T и Hyundai Santa Cruz.

Явно американците не харесват толкова много електромобилите

Конкурсът за автомобил на годината в Северна Америка се провежда от 1989 г. Победителите се избират от жури от 60 автомобилни журналисти от САЩ и Канада. През 2021 г. най-добрите станаха Hyundai Elantra, Ford Mustang Mach-E и Ford F-150.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ами ...

    21 0 Отговор
    Нищо странно няма. Електричките са екзотика.
  • 2 Димов

    5 16 Отговор
    Причината, вероятно, е в батериите и недостатъците им. Те са най-проблемното им нещо. Намери ли се решение за тях, електромобилите ще станат в пъти по-привлекателни и предпочитани.
    Отдавна се работи по инерционни акумулатори, които имат в пъти по-добра енергийна плътност, зареждат се за минути, не се влияят от температурни промени и са с 90% КПД. Остава само да се преборят с жироскопичният им ефект, за което вече уж има две-три решения. Въпрос на време е.

    Коментиран от #4, #10

  • 3 USA

    22 4 Отговор
    ТИЯ ЕЛЕКТРИЧКИ СА КАТО ВАКСИНИТЕ !!!
  • 4 Ами ...

    12 4 Отговор

    До коментар #2 от "Димов":

    Доколкото знам е имало нещо като автобуси с инерционно задвижване. Неудобно е. От време на време маховика трябва да се развърта. И хората се отказали. Според мен бъдещето е на енергийни източници използващи статични полета. Шаубергер е построил няколко модела, но нямаме теория и не знаем какво и как се случва. Знаем само, че работи. Вместо да се занимаваме с глупавите идеи на фантазьорите от ЕК, трябва да се финансират нови проучвания. С наличните знания нищо ново не можем да създадем.

    Коментиран от #17

  • 5 DrivingPleasure

    22 3 Отговор
    То никой не харесва електрическите трошляци - в европа ги налагат насилствено и всеки гледа да е полит-коректен иначе ще яде шамарите от брюкселските тъпагьози
  • 6 Гост

    18 1 Отговор
    Американец е много широко понятие. Така наречените джендъри са основно в Калифорния и на западния бряг, на източния бряг са по-близко до европейците като култура и са по-космополитни, а в средните щати са груби фермери с пикапи и пушки.

    Коментиран от #8

  • 7 Така е

    5 3 Отговор
    В Щатите карат предимно големи пикапи. Когато излязат добри електрически пикапи, не само че ще станат автомобил на годината, но и ще станат най-продаваните автомобили в Щатите. Кой ти кара малки автомобилчета като Тесла модел 3 в Щатите? Такива електромобили имат шанс в Европа, но не и в Щатите.
  • 8 Точно там ще са най-големите продажби

    4 8 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    За разлика от гостите на осмия етаж в панелката, които нямат дори собствено паркомясто, а паркират в градинките, фермерите за които говориш имат стотици декари земи и достатъчно сгради по които да си наредят фотоволтаици, от който да си зареждат както електромобилите, така и селскостопанската техника, без да зависят от цените на бензиноколонките. Когато бъдат създадени електрически превозни средства по техните изисквания ще са първите, които ще забравят бензина.

    Коментиран от #15

  • 9 Механик

    14 2 Отговор
    Дори дебилите в САЩ са наясно, че електомобилите такива каквито са сега, са просто писък на изкуствено налагана мода.
    Рекламирането на тия лаптопи на колела е подобно на рекламата на социализма: "Да, сега на всички ни е трудно и неудобно, но гледайте в светлото бъдеще, когато ще достроим комунизма!"
    Таргет групата на тия реклами са шилетата, които се мислят за модерни. Имало ги е винаги, ама сега май станаха прекалено много.

    Коментиран от #12

  • 10 Механик

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "Димов":

    Такива опити с маховици са правени, но...
    Няма как нещо, което се върти да има 90% КПД, защото то трябва да лагерува някъде (триене), самото това нещо се трие с въздуха (триене). Голям инерционен момент може да има нещо, което е много тежко и се върти много бързо, от където следва голямо тегло и натоварване на осите, големи габаритни размери, голяма опасност от само разрушаване, което представлява много мощен взрив с множество осколки. Отделно трябва да има "развъртащи" станции, което е неудоно. Също така си представи, че туку що си "развъртял" маховика и се налага да прекъснеш движението за неопределено време. Маховика си се върти и полеко почва да губи инерция. Суринта ставаш и не можеш да стигнеш до развъртачка. Хехеххе.

    Коментиран от #14, #18, #19

  • 11 🇧🇬БАЙ Х@Й‼

    9 2 Отговор
    Ами сетете се за една стока , която е много търсена , а се субсидира яко от правителствата ‼️
  • 12 АC\DC

    5 6 Отговор

    До коментар #9 от "Механик":

    Такива ги говореше дядо ми за цифровите фотоапарати в началото, сега не помисля за лента!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 къф механик си бе

    2 6 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    Как може един електромотор да има кпд над 90%,като този общ кпд е сбор от механични ,електрически и електромагнитни загуби?!Какви експлозии те гонят,като този проблем е решен още шейсетте години.Какво триене те гони,като маховика е във вакуум?!Колко може да тежи ротор,акумулирал 100квч енергия (периферна скорост и обороти).
  • 15 Ами ...

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "Точно там ще са най-големите продажби":

    Ако и когато. 😀
  • 16 Еми

    0 1 Отговор
    То за електрически коли трябва и инфраструктура. Само Тесла до колкото знам има що годе изградена такава в щатите. Как да обявят електрическа кола за кола на годината.
  • 17 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ами ...":

    Жиробусите са били преди поне 50 години. Старата технология беше много несъвършена. Днешната е почти без недостатъци и навлиза сериозно. Много фирми в щатите и в Германия внедряват инерционни акумулатори за соларни мрежи. Тази техника се развива и прави големи скокове. Вече почти няма недостатъци. Особено след като вкараха роторите в технически вакуум и на магнитни лагери. Държи тока със седмици и се зарежда/развърта за минути.
  • 18 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    Чел съм ти коментарите и не даваш вид на неинформиран. Вече няма триене в тези устройства. Магнитни лагери и технически вакуум. КПД се подобри драстично, а аз не си измислям числа. Можеш да попрочетеш, ако ти се рови из нета. В момента ме карат да избера доставчик на такова нещо, за един клиент. Самият аз съм доста изненадан от показателите на тези машинки.
  • 19 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    Взривовете са били преди Гулия да разработи и внедри неговите ротори, от навита кевларена лента. Когато тя се размотае, запира в камерата, като заплетено гнездо и взрив няма. Немските фирми, които открих да предлагат такива изделия, използват точно тази система.