Ford Taurus отдавна престана да бъде "американски". В САЩ последният автомобил с това име беше пуснат през пролетта на 2019 година. Но още през 2015-а се появи съвсем различен Taurus - седан за Китай, построен върху разтегната платформа на модела Fusion/Mondeo.
Първоначално съвместното предприятие Changan Ford произвеждаше такива четириврати седани само за вътрешния пазар на Китай, но през 2020 година започна износ за Близкия изток (ОАЕ, Саудитска Арабия, Кувейт, Оман, Бахрейн и т.н.). Именно в Близкия изток Taurus държи титлата бестселър на марката Ford от 2017 г. и компанията не иска да загуби този пазар.
В Близкия изток китайският Taurus успешно пое щафетата на "американеца" и запази първото място в класацията за корпоративни продажби. Въпреки това, в началото на тази година китайският Ford Taurus беше спрян от производство, като остана без пряк наследник. Така новото Mondeo се превърна в най-големия седан на Ford в Китай. А специално за страните от Близкия изток, то беше превърнато ... в ново поколение Ford Taurus.
Разсекретеният днес "арабски Taurus" на практика не се различава от китайското Mondeo. Оригинални са само табелите с имена и малките декоративни елементи. В сравнение с предишния модел , новият Taurus е по-къс с 83 мм, а дължината вече е по-малко от пет метра: 4 935 мм от носа до опашката. Междуосието е станало по-малко само с 4 мм (2 945 мм).
Технически Taurus и Mondeo са идентични: двулитров EcoBoost турбо двигател (246 к.с. по китайските спецификации), осемстепенен автоматик и задвижване само на предните колела. Доставките на нови седани от Китай за Близкия изток ще започнат през лятото.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Макрон
Коментиран от #4
10:15 29.04.2022
2 Aлфа Bълкът
10:27 29.04.2022
3 Дфен
20:49 29.04.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.