Last news in Fakti

5 Юни, 2022 12:00 22 424 51

Какви модели ще произвежда Москвич и каква е връзката с VW? Имаме отговор

  • москвич-
  • jac-
  • volkswagen

Най-вероятно китайците от JAC ще предоставят автомобили

Какви модели ще произвежда Москвич и каква е връзката с VW? Имаме отговор - 1

Събитията в бившия завод на Renault Russia се развиват с бързи темпове. Наскоро стана известно, че компанията се преименува на МАЗ Москвич и ще стартира производството на нови модели с двигатели с вътрешно горене, а в бъдеще и електрически превозни средства.

Очевидно цялата съществуваща гама на Renault (Arkana, Kaptur и Duster) ще напусне поточната линияq но тогава възниква логичния въпрос: „И какво ще се произвежда вместо тях?“. Предвид наличната информация до момента ще се опитаме да отговорим.

Първо, трябва да се каже, че КамАЗ , който отскоро работи в тясно сътрудничество с китайския JAC като част от проекта за камиони Compass, ще стане индустриален партньор на Москвич . Освен това още през януари тази година производителят на камиони представи електрическия автомобил.

Какви модели ще произвежда Москвич и каква е връзката с VW? Имаме отговор

Тогава медиите предположиха, че местната компания обмисля възможността за масово производство на електрически автомобил под марката Kama, но не се появи потвърждение за това. Сега самият шеф на Министерството на промишлеността и търговията Денис Мантуров каза, че се водят преговори с няколко китайски компании наведнъж. Най-очевидният кандидат обаче вероятно е JAC. Освен това, ако говорим за електрически превозни средства, тогава тази компания има опит в продажбата на модела iEV7S в Русия.

Между другото, марката Москвич беше закупена от Renault от Volkswagen през 2015 г. и всички права принадлежат на дъщерно дружество на Renault Russia CJSC. След прехвърлянето на московския завод в ръцете на местните власти, правата върху марката всъщност също станаха собственост на столичната администрация. Днес в предприятието работят около 5 000 души, а производственият му капацитет е 188 000 автомобила годишно.

Но ето какво е любопитното: днес JAC е 50% собственост на VW. Освен това 75% от съвместното предприятие JAC-Volkswagen, което произвежда автомобили под същата марка Sehol, отиде при германците преди няколко години. Тоест Volkswagen е почти пряко свързан с руската марка Москвич, а правата върху експортното име Алеко, изглежда, все още са в ръцете на Volkswagen!

Какви модели ще произвежда Москвич и каква е връзката с VW? Имаме отговор

Но да се върнем към състава на JAC и Sehol. Най-вероятно МАЗ Москвич ще овладее производството на електрическия компакт Sehol E10X, който вече споменахме. Тази кола с двигател от 41 или 61 конски сили е идеална за каршеринг, който е особено популярен в Москва. Това се улеснява и от малък резерв на мощност с едно зареждане, който според метода NEDC няма да надвишава 300 километра. Батерията е с капацитет 31.4 kWh. Цената на електрическия автомобил в Китай стартира от варира от 69 900 (9 700 евро).

В линията на марката има и кросоувър E40X, който идеално ще допълни гамата от електрически автомобили Москвич. Тази кола има на предната ос електродвигател със 150 конски сили, а батерията от 55 kWh допринася за по-дълги пътувания. Китайската методика NEDC, уверява, че пробегът на високопроходимия автомобил е около 420 км. Цени - от 130 000 юана (18 000 евро).

Какви модели ще произвежда Москвич и каква е връзката с VW? Имаме отговор

JAC също има няколко интересни седана. Например, iEV7L, който очевидно може да се нарече триобемна версия на хечбека iEV7S. Мощността на единствения електродвигател тук е същите 61 к.с. като при Sehol E10X. А благодарение на батерията от 35.2 kWh, можете да изминете около 320 километра с едно зареждане. Цената започва от 109 500 юана (15 200 евро).

Въпреки това, нещата все още могат да се променят драстично. Както уверяват специализираните руски медии, преговорите с китайски производители ще продължат поне още месец, така че не бива да очакваме конкретика в близките дни.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 48 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 И отново

    58 42 Отговор
    Москвич-спортен модел на трактор Беларус!
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 КОй

    54 48 Отговор
    Нямам търпение да видя тези неща по родните пътища,нашите рашисти само такива ще карат.По 20 гидини пред корекома,и ако имат късмет след 30 че я карат втора употреба.
  • 4 АВЕ..НЕ ЧЕ НЕЩО...АМА

    65 47 Отговор
    РУСНАЦИТЕ ТАКА И НЕ МОЖАХА САМИ БЕЗ ЧУЖДА ПОМОЩ И КРАДЕНЕ НА ТЕХНОЛОГИИ ДА НАПРАВЯТ СОБСТВЕН АВТОМОБИЛ КАМИОН И Т.Н.....ПРОСТО ТОЛКОВА СИ МОГАТ ТОВА РЕАЛНОСТА.....

    Коментиран от #11, #26

  • 5 ДА АМА НЕ

    66 48 Отговор
    КИТАЙСКИТЕ КОЛИ ОТ ГОДИНИ СА ДОСТЕ ПО-СПОЛУЧЛИВИ ОТ МАСОВИЯ ЕВРОПЕЙСКИ СКРАП, КАРАЙТЕ СИ ГОЛФОВЕТЕ И НЕ ГИ МИСЛЕТЕ РУСНАЦИТЕ, КАКТО И ТЕ НЕ ВИ МИСЛЯТ ВАС ХАХАХАХА

    Коментиран от #34

  • 6 Киро Камика

    35 37 Отговор
    Абе лошо нема..нека да праат. Ама да си ги карат те. А ние ще броим времето, за което ще се ос..рат братоците.
  • 7 Последния Софиянец

    41 33 Отговор
    То е ясно , че китайци ще правят масквичУ . Те сибирците още се учат да правят котлон без копчета!

    Коментиран от #23

  • 8 Рушляк

    25 13 Отговор
    Аз си купих Москвич,а ти
  • 9 Дгйлп

    37 18 Отговор
    Руснаците дали са щастливи от китаизацията на Русия?
  • 10 Копейкин

    40 27 Отговор
    Пуснете старите модели,за нашите колхозници рашисти
  • 11 Адолф

    25 19 Отговор

    До коментар #4 от "АВЕ..НЕ ЧЕ НЕЩО...АМА":

    Абе Запорожеца май си е техна разработка.Друг е въпроса към кой разред превозни средства спада и дали въобще се води автомобил това недоразумение на съветската "иженерна мисъл".

    Коментиран от #13, #17

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Емил

    41 6 Отговор

    До коментар #11 от "Адолф":

    Глупости! "Старият" ЗАЗ е копие на ФИАТ 500, а "новият" - на НСУ "Принц"!
  • 14 Нищо нищо

    10 9 Отговор

    До коментар #2 от "Да живее Украйна 🇧🇬🇺🇦":

    Пак ще е повече ЗАЗ-а!
  • 15 Кеф

    26 8 Отговор
    Връзката е че ФВ се чудят къде да продават че навсякъде им се сриват продажбите
  • 16 Aлфа Bълкът

    16 21 Отговор
    Освен Лада Нива друга кола измислял ли е руснакът?
    И нея я превърнаха в нискокачествена тойота!

    Коментиран от #18, #20, #48

  • 17 Анонимен

    30 8 Отговор

    До коментар #11 от "Адолф":

    Заради ЗАЗ-ките София има околовръстно - за две обиколки да намалят достатъчно скоростта на идване по магистралата и да влизат към центъра!

    Коментиран от #45

  • 18 един от стадото

    10 5 Отговор

    До коментар #16 от "Aлфа Bълкът":

    Тойота ще стане нискокачествена когато Лада стане висококачествена. Дерзай за втората, ако искаш да убиеш първата
  • 19 Съвет

    18 8 Отговор
    Отваряйте сервизи на Москвич, ще има много работа.

    Коментиран от #21, #38

  • 20 Георги

    11 5 Отговор

    До коментар #16 от "Aлфа Bълкът":

    А за такова кола КАТО "Победа" Да си чувал? Или виждал?

    Коментиран от #31

  • 21 един от стадото

    24 4 Отговор

    До коментар #19 от "Съвет":

    москвич сервиз не търпи. Само пред блока или на село под сайванта. И ти какво, искаш да убиеш монтьорите от работа ли. И те душа носят
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Ганю какво произвежда?

    17 9 Отговор

    До коментар #7 от "Последния Софиянец":

    Сигурно Тиквата от Банкя е негова разработка и производство!

    Коментиран от #32

  • 24 Да живее България,радослафчо....

    16 0 Отговор
    Ако мислиш така да натрупаш точки пред господарите....терзай....продажниците са повече от комарите в България...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 МИГ29

    19 9 Отговор

    До коментар #4 от "АВЕ..НЕ ЧЕ НЕЩО...АМА":

    Важното е, че правят. Айде да видим,
    нашето пройзводство. Българска.
    Няма. Преди да хулите, погледнете
    себеси. 🤔🤔🤔🤔

    Коментиран от #29, #39, #41

  • 27 Иван

    14 12 Отговор
    Тея ватници ще ще ще ,ама друг път!Най-много да се опитат пак да откраднат и сделат някой западен модел ама калпаво по руzzки и с некачествени материяли!Освен средства за убиване нищо полезно не чакайте от орките!
  • 28 така е

    19 15 Отговор
    Стига сте ни информирали за жалката руска автопромишленост.Винаги е била много зле.Основно залагайки на лицензи или копия на лошия западен империализъм.Последните 10 години въпреки масираните инвестиции от свободния свят, едвам помръдна от 80-те години.И това приключи.Не е по силите на великата страна да произведе завършен продукт.Сега и мита за военната промишленост се срина.Можеха да си продават като арабите петрол,газ и ценни залежи и да си живеят живота с вносни стоки.Но избраха да освобождават света по особен начин.
  • 29 Иван

    21 17 Отговор

    До коментар #26 от "МИГ29":

    Психофили,не сравнявайте малка България с огромната територия на орките!най много ресурси,горива,руди.145милиона население...иии седемдесета икономика в света,никакво производство(освен средства за убиване)и обща бедност на фона на шепа назначени олигарси!Хайде да си пиете хапчетата руzzофили!
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 И тя

    10 3 Отговор

    До коментар #20 от "Георги":

    Не е тяхна. Само самоходна, Т 34 и самовара може би са чисто тяхни, но едва ли.

    Коментиран от #33, #35, #51

  • 32 Ганю

    12 3 Отговор

    До коментар #23 от "Ганю какво произвежда?":

    Е произвеждал много работи, даже самолети, но Масква Му е подрязвала крилата редовно.
  • 33 И тя

    8 3 Отговор

    До коментар #31 от "И тя":

    Не самоходна... СамоГона
  • 34 Роко

    13 4 Отговор

    До коментар #5 от "ДА АМА НЕ":

    Не разбираш ли че технологиите на китайската фирма са предимно на фолксваген.Китайците предимно царе на копията

    Коментиран от #37

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 смех

    9 4 Отговор

    До коментар #34 от "Роко":

    Че какви технологии има почти фалиралата държавна печатница ФВ
  • 38 Българин

    11 5 Отговор

    До коментар #19 от "Съвет":

    Инструментите без които сервиза за москвич не може да работи са: Чук,Клещи и Тел.
  • 39 МИГ 29

    3 2 Отговор

    До коментар #26 от "МИГ29":

    Пич ти какво образование си завършил ? Не е задължително да ми отговориш.
  • 40 Стилиян Костов

    12 9 Отговор
    Освен простотии не помня друго да са произвели руснаците за 50 ми години съзнателен живот!
  • 41 Хммммм

    2 3 Отговор

    До коментар #26 от "МИГ29":

    Вместо да ръсеш тъпотии , образовай се бе, срамно е да пишеш , а още по срамно е да ръсиш мнения с тоя интелект !
  • 42 Рамбир Калуджа

    6 4 Отговор
    Дали и Копейкин ще яхне такъв?
  • 43 Като глупаци...

    6 4 Отговор
    Поредният научнотехнически експеримент на руските кратуни дето ще завърши със страдание и мъки за собствениците на този генеален технически автомобил. Дано поне палят да не ги блъскаме пак сутрин ....хахааа
  • 44 Тодор. Живков.

    8 9 Отговор
    Тато,, се возеше в Мерцедес на времето не в москвичи и Волги. По добре голф 3 на 30г от колкото нещо зделано в СССР...
  • 45 ВМ2181

    7 2 Отговор

    До коментар #17 от "Анонимен":

    Аааа и за "Трабант"-ите...Аз навремето ,кога се приземявах в края на магистралата Правец-София идвайки от Варна ,още някъде от високото , рано сутрин зървах комините на "Кремиковци" само те да стърчат , а в далечината високото на Витоша да се извисява ...а всичко долу бе в някаква мъгла - все едно си летял над облаците -София не се виждаше ...та тогава пришпорвах надолу към гара Яна преди да вляза в Богровите и пълнех километража чак стрелката стигаше там де свети крушката за мигачите на километража (то в Трабанта друг уред нямаше) ...

    Коментиран от #47

  • 46 Тарикат

    7 2 Отговор
    Шкода също е почти Фолксваген, както и мастурбацията почти секс.
  • 47 един от стадото

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "ВМ2181":

    мдаа.. и минаваше гара Яна със 120 казваш. С Трабант. Стига бе. Точно там пък аз спирах хапвах едно шкембе чорба, щото в София е лудница и с 80 после влизах кротко в навалицата
  • 48 хахахахахахаха

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Aлфа Bълкът":

    алфа мишока каза че имало високо качествени тойоти хахахахахаха е това беше весело тойта и качество тойота са най-слабия концерн в качество на автомобили за япония и затова заливат европа и америка защото новите поколения са като алфа мишки вярват на всичко което им се каже без да се опитват да мислят дали е така …
  • 49 гост

    1 3 Отговор
    хахах, 13квч на 100км ще харчи, ама само в сънищата. Коли като Хюндай с много опит в електричеството постигат по 18-20квч при добри условия, Тесла и БМВ слизат до 15-16квч на леките си модели, но средното е над 20квч. ФВ Ъп пък в покой на колата консумира 4квч, понеже има допотопен подгрев, върви го обясни що за напредък е това. Тези искат да кажат, че с минимални пари и знания постигат по-висока екективност от компанията, която реално възроди електрическата мобилност и има огромен напредък пред останалите ?
  • 50 Аааааа не!

    1 0 Отговор
    12-така не го сменям!
  • 51 МИлиев

    3 4 Отговор

    До коментар #31 от "И тя":

    Т34 е базиран на м1931 на Уолтър Кристи . Купуват два танка обявени за трактори .
    За самовара идея нямам
    За Калашников всички знаем смятам - мкb 42 , stg 44 sturmgewehr - Хюго Шмайзер , разбира се
    Еййй да не забравите минусите ..няма да промените историята