2 04326

Volkswagen може да изпревари Tesla още през 2024 година

  • tesla-
  • vw-
  • volkswagen-
  • byd

Германците могат да се превърнат в най-големия производител на електромобили

Volkswagen може да изпревари Tesla още през 2024 година - 1

Доклад на Bloomberg Intelligence твърди, че Volkswagen може да изпревари Tesla като лидер в продажбата на електрически автомобили още през 2024 година. Плановете на германската компания са с такава цел още от анонсирането на ID бранда, който се грижи за колите на ток на марката и изглежда германците работят твърдо в тази посока.

Volkswagen може да изпревари Tesla още през 2024 година

Според изданието, Volkswagen Group ще вземе лидерството над Tesla с представянето на 16 нови електромобила в следващите две години. Данните показват, че през изминалата година в Европа са продадени 310 хиляди автомобила от германския бранд и 170 хиляди от колите на Мъск. Това, обаче, не важи за САЩ, където Tesla доминира.

Volkswagen може да изпревари Tesla още през 2024 година

От Bloomberg добавят и нов “играч” в сферата на електрическите автомобили в лицето на BYD. Китайският производител активно развива технологиите си и от авторитетното издание смятат, че именно той ще бъде на трето място през следващите три години. Разбира се, тези прогнози се базират единствено на данни и само времето ще ни покаже какво точно ще се случи.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 13 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 А дано

    8 8 Отговор
    Ама надали

    Коментиран от #2

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Пилот на Ферари

    12 8 Отговор
    От два счупенака , кой да избера ?

    Коментиран от #4

  • 4 Е как кой?

    8 8 Отговор

    До коментар #3 от "Пилот на Ферари":

    Ferrari разбира се!

  • 5 Дали съм разбрал правилно

    14 4 Отговор
    Тесла има планове да увеличава продажбите си средно с 50% годишно. Това означава


    2022 година 1,5 милиона продажби
    2023 година 2,25 милиона
    2024 година 3,4 милиона продажби

    Дали фоксваген ще успее да продаде 3,5 милиона електромобила за 2024 г?

    Аз се съмнявам че дори Volkswagen group ще успее да продаде толкова, да не говорим само за марката Volkswagen.

    За Volkswagen Това би означавало над 50% подажба на чисти електромобили, а за Volkswagen group над 30% като и двете ми се струват практически невъзможни.

    Коментиран от #7, #8

  • 6 Фолксваген

    8 3 Отговор
    Вече изостава от Дачия за тесла незнам
  • 7 Гост

    7 5 Отговор

    До коментар #5 от "Дали съм разбрал правилно":

    Тази година Тесла няма да успее да достигне ръст от 50%.

    Коментиран от #9

  • 8 Гост

    8 10 Отговор

    До коментар #5 от "Дали съм разбрал правилно":

    Фолксваген произвежда 10млн автомобила за година.Дали няма да ги настигне?

    Коментиран от #10, #12, #15, #17

  • 9 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    За първите две тримесечия дори е минала 50 те процента !! А фабриките в Берлин и Остин са още в "пусков " режим и втората половина на годината се очаква да произведат 2-3 ПЪТИ повече от първата !
  • 10 гост

    15 5 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Няма ли да вденете най-после , че да произведеш 10 милиона пушилника и 10 милиона електромобила няма нищо общо ?? Най-малкото ВАГ все още няма дори една фабика за батерии , всички до една са от външни доставчици и то ограничен брой !! А Тесла има вече две фабрики за батерии и завършва още две в Берлин и Остин и то по СОБСТВЕНА патентована технология !! Освен това изкупува с дългосрочни договори и над 30 % от производството на най-големите си конкуренти от Китай и Корея , тоест за останалото трябва да се борят всички останали , включително самите производители на батерии , които имат собствено производство на електромобили !! ВАГ в следващите поне 10 години няма да има и половината от батериите , с които ще разполага Тесла !! Могат само да плащат на такива "експерти" за докладчета за спасяване на бонусите на шефовете !

    Коментиран от #16

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 гост

    10 5 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Между другото и информацията ти за пушилниците е безнадеждно остаряла !! Може и да са били 10 милиона преди 3-4 години , ама в момента се въртят около 8 !!! И продължават да падат всяка година , само гледай !
  • 13 уеаож

    7 3 Отговор
    А може и да не изпревари. Дори отявлен електрофоб като мен трябва да признае, че електрификацията нито на ФВ, нито на другите им се получава. Дали нарочно, дали толкова си могат, е друг въпрос, но и при тях "ще"-тата преобладават над "вече"-тата. Ще направим това, ще направим онова, ще има това, ще има онова, вместо вече правим това или правим онова.

    Казано по нашенски - на маса голям го вадят, но извън нея мек и къс.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 Какво да настига

    5 7 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Ако ще броим автомобили, Тесла трябва да стига Volkswagen, а не Volkswagen Тесла.

    Само че тук става въпрос за електромобили. Дали въобще може да произведе 3,5 милиона електромобил в обозримо бъдеще, а да не говорим след 18 месеца?

    Но понеже отвори въпрос за 10-те милиона, ако през 2023 година Тесла произвежда 3,4 милиона и запази средния си 50% ръст, Тесла още през 2026-а година ще произвежда 11,4 милиона автомобила и ще е изпреварила както Volkswagen така и Toyota по продажби.

    Още тази година ще започне строежа на следващата фабрика някъде в Северна Америка, а има слухове за втора фабрика в Китай.

    Коментиран от #19, #21

  • 16 Май си пропуснала новината

    9 3 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Тези най-големите конкуренти на Тесла BYD, които миналата година представиха практически незапалими батерии с по-голяма енергийна плътност от тези на Тесла, миналата седмица обявиха че ще произвеждат тези батерии за Тесла.

    Не за Toyota, не за Volkswagen, а за Тесла. Добре дошли в бъдещето!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 А Тойота?

    9 3 Отговор
    Toyota произвежда повече автомобили от Volkswagen. По твоята логика още по-лесно ще стигне Тесла по продажби на електромобили?

    Само където се опитаха да произведат десетина хиляди електромобила тази година и не можаха да намерят толкова батерии. Тесла произвежда десетина хиляди електромобила за около два дни.

    Тоест едно е да искаш, друго е да можеш, а трето да го направиш.
  • 19 Гост

    4 3 Отговор

    До коментар #15 от "Какво да настига":

    Ще ще ще ,много станаха ще тата.Тойота и Фолксваген имат готови фабрики,който трябва само да се преоборудват за електромобили.Кое става по бързо?Строеж на нова фабрика или преоборудване на нова.Батерии когато и сами да си произвеждат.

    Коментиран от #23, #24

  • 20 Ахам

    8 5 Отговор
    Тесла ако пуснат модел 2 догодина за $25 000 не мисля че някой от старите автопроизводители ще ги стигне.
  • 21 Турбо

    7 10 Отговор

    До коментар #15 от "Какво да настига":

    Преброй колко модела имат ФВ и Тойота и колко модела има Тесла.Ако ФВ и Тойота си електрифицират всички модели,дали няма да произвеждат повече от Тесла.Батерии могат също да си ги произвеждат.Тесла монтират батерии от външни доставчици.

    Коментиран от #22

  • 22 То ако ставаше така

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "Турбо":

    Ами преброй моделите на BMW audi и Mercedes.

    Защо тогава Тесла е по продаваната марка в Щатите със своите само два модела миналата година?

    В статията става въпрос за 2024 година, когато Тесла все още ще продава само четири модела, но ще има над 3 милиона продажби. Колко модела трябва да електрифицират BMW audi и Mercedes за да изпреварят продажбите на Tesla?

    А за производството на батерии направо ме разсмя. Но най-много се смях като включи и Toyota, която разработва твърди батерии от времето на създаването на Тесла и ако ги слушаме вече трябваше да имат няколко фабрики за такива батерии, а още през 2020-та година да има милиони водородни автомобили по улиците.

    Автомобилните компании се спънаха с недостига на чипове за по 2 долара с тегло 3 грама и не можаха да си ги произведат сами, а ти ми говориш, че щели да си произвеждат сами батерии с тегло 600 кг и цена двайсетина хиляди долара?

    А батериите от външни доставчици са изкупени за десетина години напред дори от непостроените им още фабрики. Тесла финансира изграждането на доста от тях, включително за blade батериите на BYD като им осигурява и материали за производство, защото са си осигурили дългогодишни концесии за добив.

    А батериите също са пълни с чипове!
  • 23 Имали фабрики

    3 3 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Май си се объркал нещо. Volkswagen няма нищо. Всичко принадлежи на банките. Volkswagen има 200 милиарда дългове, които са в инвестиции за производство на ДВГ. Сещаш ли се още колко автомобили с ДВГ трябва да продаде само за да си върне инвестициите за да се стигне до преоборудване на заводите? На практика този дълг е повече от пазарната им капитализация и ако си продадат всички акции не могат да си върнат само дълговете.

    И точно затова Тесла беше, е и ще бъде в най-продавания електромобил в света. Защото е проектиран от нулата за електромобил, произвежда се във фабрика за електромобили с части за електромобили.

    Другите се опитват на същата поточна линия вместо ДВГ да сложат един електродвигател, да закрепят някъде една батерия на платформа проектирана за ДВГ и да кажат на клиента ето ти електромобил, защото ние така печелим повече.

    То всъщност даже не печелят повече, а пестят повече. Пестят от инвестиции, но Тесла печели повече от продаден автомобил защото не е 3в1, защото въпреки покачване на цените на суровините, Тесла вече има над 30% брутна печалба, която реинвестира и няма дългове.

    Коментиран от #26

  • 24 Стара срещу нова фабрика

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Ако беше по-лесно с преоборудването на стари фабрики, Илон Мъск досега да е напазарувал няколко марки, включително Mercedes, който струва колкото Туитър.

    Мъск очевидно е сметнал че не е толкова ценен колкото Туитър и купи Туитър с лични финанси, а не Mercedes.

    Представяш ли си какво може да купи Тесла? Само в кеш в касата имат свободни средства за над 50% от акциите на Mercedes. А само за седмица две могат да емитират акции за останалите до 100%

    Вместо това, Тесла предпочете да инвестира в две фабрики на гола земя, които ще струват колкото половината Mercedes, но ще произвеждат повече продукция от всичките заводи на Mercedes, като на всичко отгоре не разчитат на доставчици, а от единия край на завода влизат сурови материали а в самия завод от тях се отлива шасито, произвеждат се батериите, включително и самите клетки, произвеждат се електродвигателите, а от другия край излиза готовия електромобил, който се товари и вместо да отлежава в складове и при дилъри, директно се доставя на клиента без допълнителни надценки и разходи.

    Дали това могат да си го купят отнякъде колкото и пари да имат? Дали някой автомобилен производител има по-голяма вертикална интеграция и не разчита на външни изпълнители, подизпълнители, под под изпълнители и още под под под под под под под под под под изпълнители всеки от които си е сложил своята печалба и има своя фабрика, създавайки зависимости и пречки в доставките?

    Въобще няма да се учудя Тесла да строи или да е

  • 25 Стара срещу нова фабрика

    3 1 Отговор
    Въобще няма да се учудя Тесла да строи или да е купила фабрика две за чипове, както купи немската фабрика за производствено оборудване, която им каза, че ще трябва да се изчакат оборудването за Тесла модел 3, защото от Mercedes им дали нова поръчка, а ги обслужвали с приоритет. Е сега вече въобще не ги обслужват!

    А това се случи точно когато имаха проблем с производството на модел 3, заради саботаж от страна на производители на оборудване - очевидна провокация от страна на Мерцедес и останалите производители с оказване на натиск върху доставчиците на на Тесла.

    Това обаче им изигра най-лошата шега в дългосрочен план, защото Тесла успя да оцелее тогава, но заради тази случка стана доста по-силна, защото вече не разчита толкова на външни доставчици, които могат да я саботират.

    Осигурява си направо материалите директно от мините като подписва дългосрочни концесии и при нужда ги разпределя на партньорите си при производство на батерии или други компоненти. Така и партньорите са зависими от Тесла и не могат да си правят своеволия. Как си представяш че ще произвеждат за Toyota или Volkswagen без позволение от Тесла?
  • 26 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #23 от "Имали фабрики":

    Прост въпрос за умни хора.Кое става по бързо?
    Строеж на нова фабрика или подмяната на платформата за петролни коли с платформа за електромобили?
    Суровини и материали има колкото искаш по борсите.