Last news in Fakti

14 Юли, 2022 08:45 4 664 34

Hyundai разкри колко километра може да измине Ioniq 6

  • hyundai-
  • ioniq-
  • ioniq 6

320 конски сили и до 610 километра пробег

Hyundai разкри колко километра може да измине Ioniq 6 - 1

През изминалия месец Hyundai показа дизайна на четиривратия Ioniq 6, а сега корейската компания разкри и техническите характеристики на втория модел в своята гама. В началото колата ще се предлага в различни версии, само със задно предаване или със задвижване на четирите колела, както и в конфигурация с по-малка и по-голяма батерия.

Hyundai разкри колко километра може да измине Ioniq 6

Базовият модел ще разполага с 53кВч батерия и електромотор върху задните гуми. От Hyundai не назовават неговата мощност, но според слухове той генерира около 218 конски сили. Очакванията са тази версия да постига разход от около 14кВч на 100 километра, което означава, че максималният пробег с едно зареждане ще бъде под 400 километра.

Hyundai разкри колко километра може да измине Ioniq 6

Купувачите ще могат да изберат и вариант с по-голям пробег и повече мощност, като той ще разчита на 77.4кВч батерия. При този вариант Ioniq 6 разчита на два електромотора със системна мощност от 325 конски сили и максимален въртящ момент от 605 нютон метра. Това позволява ускорение от 0 до 100км/ч в рамките на 5.1 секунди и пробег от 610 километра. Това е с около 100 километра повече от този при Ioniq 5, което е постигнато с по-добра аеродинамика и намален коефициент на съпротивление от 0.21.

Hyundai разкри колко километра може да измине Ioniq 6

Подобно на Ioniq 5, новият модел е построен на E-GMP архитектура и поддържа 400V и 800V зареждане с до 350kW. Това позволява зареждане на батерията от 10 до 80% в рамките на 18 минути. Колата също така може да отдава енергия с подходящи адаптери и да захранва различни електроуреди.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Байденко

    19 3 Отговор
    Разход от 14 киловата изглежда добре, но това е само пролет и есен.
    Зимата е двойно.
    Цената на киловат в зарядните станции е 0.90лв. + 0.50лв. първоначална такса.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Ааа

    14 4 Отговор
    Много пари. Мен екологията не ме интересува. Все още е по скъпо на ток, като стане по евтино тогава. Няма нужда от толкова пари за една кола...

    Коментиран от #5

  • 5 Колко

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Ааа":

    струва, имате ли информация?
  • 6 Потърсих

    20 2 Отговор
    и намерих. Около 40 000 - 50 000 британски лири в зависимост от модела. 50000 лири са около 116 000лв. Благодаря, карайте си ги!

    Коментиран от #7

  • 7 Ти до колко пари търсиш?

    11 12 Отговор

    До коментар #6 от "Потърсих":

    Колко пари ти се дават за автомобил от този клас на газ?

    Струва ми се че си отишъл в магазина на Ферари да си търсиш автомобил за 4000 евро ?

    Ами отиди в магазина на Москвич, ама съм 100% сигурен че и там ще останеш разочарован от цените.

    Затова недей ги чети тези статии, за да не се ядосваш и да ни занимаваш с емоциите си, а отивай на Горубляне. Там са евтините и хубави автомобили, които не са като чисто новите боклуци, дето се развалят, защото са пълни с електроника и ненужни екстри.

    Даже не виждам причина да си сменяш сегашния автомобил, който ти върши перфектна работа и си много доволен от него. Само сипваш и караш! Познах ли?
  • 8 Така е!

    5 7 Отговор
    Вярно е че при 90 стотинки за киловатчас, пътуването с електромобил е адски скъпо и излиза 13лв на 100 километра, но май забрави да споменеш че с тези 13 лв НЕ можеш да купиш дори 4 литра гориво, следователно дори най-скъпото възможно зареждане на почти двутонен електромобил с над 300 коня е по-евтино, отколкото зареждането на най-малката и икономична градска колица с петдесетина коня мощност.

    Другото, което си забравил да отбележиш е, че хора които могат да си позволят да дадат 120 000лв за нов автомобил, най-вероятно имат гараж, а дори да нямат, надали ще им е проблем за бюджета да си наемат.

    Тогава тази колосална сума от 13 лв на 100 километра, пада на 2 лв.

    Казано по друг начин, за цената на един резервоар гориво, този hyundai може да измине 10 000 словом ДЕСЕТ ХИЛЯДИ километра.

    А обратното, десет хиляди километра при 5 на сто разход с розови очила, са 500 литра и 1800 лева.

    Дали тези сметки са важни за човека който е дал 120 хиляди за автомобил, вече е съвсем друг въпрос, но ти подхвана темата за сравнението.

    Ако питаш онзи предишния, автомобила от Горубляне е по-добър и по-икономичен!

    Коментиран от #10, #13, #15, #20

  • 9 Автофен

    4 3 Отговор
    Хубаво ел.седанче - но +100к - това не е за средно-статистическия американец: та камо ли средно-статистическия българин! Дай 100к за 1.5т железо и чакай да спестяваш ... Да си ги карат ...
  • 10 В нашата

    9 3 Отговор

    До коментар #8 от "Така е!":

    любима родина нещата не стоят точно така. Мислиш ли, че държавата ще се лиши от акциза на петролните горива по 1лв.на литър? При 4млн тона консумация това са над 4млрд. лв. Просто електромобилите у нас са малко, но като станат 10-20% и консумацията на петрол видимо намалее ще се вземат мерки.Ще се опитам да позная: Електромер във всеки електромобил и хибрид, пломбиран естествено като тези от енергото. Ако щеш зареждай от солара "без пари" електромера се върти и ще трябва да се плаща акциз. Разбира се всичко ще е осеяно с добри намерения - екологичност, зелена сделка и др. подобни. Сегашните електромери са безконтактни и полицията ще има данни дали си платил само като минеш покрай тях.

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Ами

    6 0 Отговор

    До коментар #10 от "В нашата":

    Прав си, от оня ден в Пловдив решиха че безплатното паркиране за спарк приключва. А някой дали помни от преди 25 години, как тия дето си санират жилищата няма да плащат данък за имота. И тая утече в канала.
  • 12 То вече е измислено!

    1 8 Отговор

    До коментар #10 от "В нашата":

    Повтарям го от няколко години, но вече от тази година е внесено и като предложение в Швейцария мисля беше.

    Няма нужда от никакви електромери и никакви пломби. Това вече работи дори в България при тежкотоварния транспорт и се казва тол-такса.

    Напълно справедливо е електромобилите да плащат повече за изминат километър, защото са по-тежки и рушат повече пътната настилка. Ето ти го заместителя на акциза - плащаш си за всеки изминат километър, пък ако щеш зареждай на левче, ако искаш си произвеждай тока сам.

    Даже има възможност да си плащаш точно на този, който поддържа пътя включително на всяка община, по чиито общински път се движиш. Това ще е 2в1 - хем те следят на всеки метър, хем си плащаш за това. Биг Брадър ряпа да яде.

    Коментиран от #14

  • 13 i-рян

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Така е!":

    Аз карам таралясник за около 9000лв. На газ. Нямам и Каско и не ми дреме за гъзарията... Защо да дам още поне 100000за да карам на ток. Можеш ли да сметнеш за разликата в цената колще карам? Тази нова кола като излезе от автосалона губи 20% трябва и Каско... А карай ако искаш и за един лев на сто километра.

    Коментиран от #16

  • 14 Дали

    5 0 Отговор

    До коментар #12 от "То вече е измислено!":

    ще измерваш електроенергията или пробега е почти едно и също. Има една разлика обаче. Ако караш бързо и с големи ускорения ще изразходваш повече ток на километър и ще рушиш повече пътя. Затова е нужно електромерчето, по справедливо е и не е скъпо като уред. Не е честно един електромобил за двама приличащ на сапунерка и нещо като автомобила в статията да плащат една и съща тол такса само защото са на ток.

    Коментиран от #18

  • 15 сектант

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Така е!":

    стар мерцедес на газ за 5000 лева 10 години каране пак ще са по евтини от 120000 лева.

    Коментиран от #17

  • 16 Така е!

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "i-рян":

    Аз също карам автомобил втора употреба макар и да е на по-висока цена, но не съм тръгнал под всяка статия за porsche ferrari или дори някакъв по-евтин чисто нов автомобил, да си късам ризата как няма да си го купя защото е скъп!

    Също така, ако някой е тръгнал със 120 хиляди лв да си купува нов автомобил, няма да тръгна да му обяснявам как може да си купи втора употреба за 40 хиляди лв. Парите са си негови и кеф цена няма. В никакъв случай няма да си помислят че е по-прост от мен, камо ли пък да го кажа на глас.

    Пък и нали все отнякъде и ние трябва да има откъде да си купим автомобил втора употреба. Това няма как да стане, ако някой преди нас не ги е купил нови.

    Дето се вика за всеки влак си има пътници. Най-вероятно и ти изглеждаш прост в очите на този, който ще го купи след тебе на още по-ниска цена, че си дал 9000 лв за тоя автомобил!

    Коментиран от #21

  • 17 За какво ти е да се набутваш

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "сектант":

    Има и dacia за 1000 лв с газ. Там спестяването е още по-голямо. Знаеш ли колко е газ за 4000 лв разлика в цената с мерцедеса?
  • 18 Не е баш тъй

    0 7 Отговор

    До коментар #14 от "Дали":

    Един автомобил тежащ един тон, който кара по магистралата със 150 км в час и харчи 25 киловатчаса енергия на километър, няма да руши повече пътя, отколкото 2,5 тона SUV, който кара с 80 километра в час и харчи 15 киловатчаса на 100 километра.

    Рушенето на пътя зависи повече от теглото, отколкото от скоростта. Напълно нормално е по-тежките автомобили да плащат повече на километър, а не по-неефективните или тези които карат по-бързо.

    Например една и съща Тесла модел S със 700 коня, при 40 км в час изминава 1000 километра с едно зареждане 100 киловатчаса, но при движение с 200 км в час трудно може да мине и 200 км. Смяташ ли че във втория случай е разрушила пет пъти повече асфалта, защото е изхарчила 5 пъти повече енергия?


    Аз си мисля че ще е точно обратното, в първия случай ще е разрушила пет пъти повече асфалта защото е изминала пет пъти повече километри със същата енергия и ще трябва да плати 5 пъти повече, защото и в двата случая теглото е било едно и също.

    Коментиран от #19, #22

  • 19 Няма

    9 1 Отговор

    До коментар #18 от "Не е баш тъй":

    елкола тежаща 1 тон и развиваща 150км/ч. Само батерията ѝ ще тежи поне 300кг. т.е. около 40-50кВтч. Трябва голяма батерия за голяма мощност. Такава бърза кола няма да има пробег дори и 200км. Получава се противоречие между класа на колата(бърза и луксозна), но с малък пробег. Такива коли( 1 тон празни) са от типа Дачия Спринг с максимална скорост 125км/ч.
  • 20 Турбо

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "Така е!":

    Като е толкова изгодно,ти защо отлагаш покупката на Тесла?
  • 21 Турбо

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "Така е!":

    Сигурен ли си?А кой ме убеждаваше,че карането на нов автомобил взет на лизинг е глупаво,а ти умника караш втора употреба на 3-5 години платен в брой?

    Коментиран от #23

  • 22 Никой

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "Не е баш тъй":

    няма да кара Тесла с 40км/ч( за това ли си е купил такава скъпа кола), това е експеримент. Пътя се руши от подскачанията на автомобила, по-честото използване на спирачки, търкането на гумите при завой със свирене. Рушат се и елементите по окачването на колата(сравняваме каране с 40 и 200км/ч). Да не говорим, че Тесла тежи 2,5т. При 40км/ч определено износването на пътя и колата са по-малки. Въздействието върху пътя е 5 пъти "разредено" освен всичко друго. В България няма къде да се кара с 200км/ч, освен на писта за кеф.

    Коментиран от #24

  • 23 Научи се да четеш

    0 4 Отговор

    До коментар #21 от "Турбо":

    "Също така, ако някой е тръгнал със 120 хиляди лв да си купува нов автомобил, няма да тръгна да му обяснявам как може да си купи втора употреба за 40 хиляди лв."


    Правиш ли разлика между лизинг и да си тръгнал със 120 хиляди лв в кеш да си търсиш автомобил?

    А лизинга беше заради подигравката, че според думите ти понеже си велик бизнесмен изкарваш само от една от многото ти стоки чиста печалба 50 000 лв само за два месеца, но си купил автомобил за 30 000 на лизинг за да не си намаляваш оборотните средства. Има "малка" разлика нали?

    Особено пък, като го изкарваш от гаража по 40 пъти в годината пак по твоите думи, за да изминеш само 30 хиляди километра с него, като повечето пъти минаваш по повече от 1000 км на ден.

    А ако автомобила от статията ти върши работа и минаваш по много километри на ден и можеш да си го зареждаш нощно време в гаража, вероятно месечния лизинг плюс тока, ще ти излезе същия или по-малко, отколкото да вземеш по-евтин дизелов автомобил и да му плащаш лизинга и горивото. Въпрос на сметки и конкретика, та няма универсален отговор.

    Моите сметки за електромобил не излизат, защото карам по малко километри годишно.

    Коментиран от #25

  • 24 Не си познал

    1 6 Отговор

    До коментар #22 от "Никой":

    Ако беше така, трябваше да преасфалтират нюрбургринг всеки месец. Трябваше лявата лента на магистралата да се разрушава повече. През зимата пътищата щяха да се рушат по-малко, защото е хлъзгаво и всички карат бавно.

    Само че пътищата се рушат точно от тежките автомобили, например когато малка дупчица е пълна с вода и автомобила стъпи отгоре и направи хидравличен удар. При висока скорост автомобила буквално прелита върху нея, като дори да има локва няма да стъпи на асфалта, а ще направи аквапланинг върху повърхността на водата.

    Ако не вярваш, пробвай да караш водни ски с ниска скорост. Високите скорости са много по-щадящи за пътната настилка. Гумата има много по-кратко съприкосновение с единица площ.

    А при спиране си търкаш гумите, а не асфалта. Дори нанасяш нов слой върху асфалта, а не взимаш от неговия.

    Скоростите разбира се бяха преекспонирани, за да се види разликата между 40 и 200. Защото трудно ще ти я обясня между 90 и 140.
  • 25 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Научи се да четеш":

    Пак си измисляш числата,както на теб ти е изгодно.Цяла Европа си купуват коли на лизинг,сигурно са много глупави.

    Коментиран от #26

  • 26 Чувствай се свободен

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "Турбо":

    Поправи ме, все пак аз интерпретирам по думите ти че повечето курсове са ти над 1000 километра и изминаваш 30000 км годишно.

    Нали точно тези цифри даде? Нали каза че в определени периоди не изкарваш автомобила по две седмици, защото ходиш пеш в града и го използваш само за дълги разстояния?

    Както казах, в лизинга няма нищо лошо, а учудването ми беше защо говориш за блокиране на оборотни средства за дребна сума като 30 000 лв , след като от един-единствен артикул печелиш по 50 хиляди на два месеца и очевидно въртиш милиони оборот и няколкостотин хиляди лева печалба годишно? Пък и да речем нямаш автопарк, а един-единствен служебен автомобил. Това ми беше чудното, а не самия лизинг. Нещо не ми се връзват фактите?

    Възможно е и да не си спомням правилно. Поправи ме, ако греша? Кое от тези твърдения не е вярно?

    Коментиран от #27, #28

  • 27 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Чувствай се свободен":

    Печалбата от 50 х.лв от един артикул не е вярна.

    Коментиран от #30

  • 28 Турбо

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Чувствай се свободен":

    Вчера курса ми беше само 400 км.Миналата седмица 700.Всеки път е различно.Пак лъжеш.Годишният ми пробег е около 35 х км,като е стигал до 50 х.км. в по добри години.

    Коментиран от #31

  • 29 Турбо

    1 0 Отговор
    Това,че съм изкарал повече от една тарикатска стока не означава,че всичките ми стоки са такива.Такива сделки са няколко в годината.Точно затова ми трябват оборотни пари и предпочитам кола на лизинг с 3% оскъпяване за 5 години, вместо да я платя в брой.

    Коментиран от #32

  • 30 Възможно е

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "Турбо":

    Припомни ми колко беше?

    Не ми се рови в темите, но със сигурност беше повече отколкото струва баничарката! И това е само от един артикул и само за две седмици и само чистата печалба. Дори да имаш само 5 такива попадения, пак стават стотици хиляди печалба само от тях, да не говорим за другите стоки. Надявам се че не продаваш само два-три артикула?
  • 31 Припомни ми

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Турбо":

    Колко пъти в годината имаше по 1000 и повече километри пробег та ти трябваше поне толкова пробег с едно зареждане да не си губиш времето?

    Нали 400- 500 км бяха крайно недостатъчни, защото такива кратки курсове почти нямаш и дори да има баничарка с такъв пробег, няма да ти върши работа?

    Като си споделял с каква скорост караш дори по магистралата, очевидно няма да ти е проблем да спреш за 20 минути за да дозаредиш, за да минеш 700 км.

    Прекалено очевидно беше, че в рамките на България трудно ще правиш чести курсове дори с 1000 км дължина.

    Коментиран от #33, #34

  • 32 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Турбо":

    Не му се връзвай на тоя провокира те да му отговаряш и да се трупат постове.
  • 33 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Припомни ми":

    Пак ли се месиш в избора на хората?Карай си Теслата с милиони цикли на зареждане и 1000 км пробег.Всеки си има право на избор.
  • 34 Турбо

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Припомни ми":

    Колкото ми трябва,толкова карам.Ти нали вече щеше да спираш със съветите,без някой да ти ги е искал?Купувам и карам какво аз си реша,акъл не ща.Бях те питал за хибридите на Тойота,но не ми отговори.