В началото на месеца от Hyundai загатнаха за появата на нов спортен електрически автомобил, като тогава показаха снимка на модела под покривало. Мнозина смятаха, че днес ще бъде дебюта на наточения Ioniq 5 N, но това така и не се случи. Корейците представиха интересен концепт с името RN22e базиран на Ioniq 6. Все пак от компанията уточниха, че Ioniq 5 N ще има, но той ще дебютира през следващата година.
Връщайки се на концепта RN22e, той разполага с два електромотора със системна мощност от 576 конски сили и максимален въртящ момент от 740 нютон метра. Те задвижват четирите колела, а за захранването се грижи 77.4кВч и 800-волтова архитектура. Колата е базирана на E-GMP платформата, а бързо зареждане позволява „пълнене“ на батерията от 10 до 80% в рамките на 18 минути.
Концептът може да се похвали и с агресивна визия. В предната част откриваме огромна решетка с логото N, както и ясно изразен преден сплитер. Калниците са по-широки и съответстват на по-изнесените прагове и задни раздувки. Отзад откриваме голям фиксиран спойлер и дифузьор под задните стопове. За да пресъздаде максимално усещането от спортен автомобил, колата може да издава и спортни звуци и да симулира смяната на предавки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Това май става Стандарт
Ето че само в рамките на 4-5 години, електромобилите от часове, стандартно започнаха да се зареждат за минути.
Тоест за да идеш и да се върнеш до която и да е точка на България, ще изгубиш по максимум десетина минути спиране на отиване и на връщане за зареждане, ако си тръгнал със сравнително заредена батерия. Ако не си, трябва да добавиш още десетина минути.
Вече няма технически пречки закупуването на електромобил. Всички са икономически, които са по-трудни за преодоляване за съжаление и ще отнемат доста повече време!
Коментиран от #4, #6
13:33 15.07.2022
4 сектант
До коментар #3 от "Това май става Стандарт":
да и след няколко години бързо зареждане батерията ще се износи и няма да става нищо от нея13:56 15.07.2022
5 Димов
Коментиран от #9
17:49 15.07.2022
6 Димов
До коментар #3 от "Това май става Стандарт":
Който е зареждал знае, че бавното зареждане насища по-добре батерията. Бързото я скапва лесно.Коментиран от #7
17:51 15.07.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 небрежнев
До коментар #5 от "Димов":
Зелената енергия е хубаво нещо, но за съжаление не е технически възможна. Това не се обяснява на обществото и е основа за политически спекулации.Нека видим реално нещата.
В момента човечеството добива около 100 милиона барела петрол на ден. Те отиват основно за горива и по-малка част за масла, асфалт, пластмаси и химически продукти.
Около половината ако са горива, това са 50 млн барела дневно, което е еквивалентно на енергията от 3625 реактора като тези на АЕЦ Козлодуй.
Някой да се е замислил дали може човечеството да построй 3625 нови ядрени реактора, с които да замени енергията от петрола?
1 kWh = 860 420.650096 cal 860 kcal
1 kg нафта = 10 000 kcal
50 млн барела = 159х50 млн литра 7 950 млн литра 7.5 млрд кг нафта
7.5 млрд кг нафта х 10 000 kcal = 75 000 млрд kcal = 75 000 млрд kcal / 860 kcal 87 млрд kWh = 87 млн MWh
Един блок на АЕЦ Козлодуй е 1000 MW и за денонощие произвежда макс 241000= 24 000 MWh електричество.
T.е. от нафта получаваме - 87 млн MWh дневно, а от един блок на АЕЦ - 24 000 MWh дневно.
Като разделим енергията от нафтата - 87 000 000 MWh / на енергията от АЕЦ - 24 000 MWh = 3625 реактора
00:08 29.08.2022