13 83037

Трите най-ужасни украински автомобила

  • украийна-
  • ссср-
  • съветски автомобили

Според HotCars това са и едни от най-лошите съветски автомобили

Трите най-ужасни украински автомобила - 1

вече сме ви разказвали за "Най-грозните руски автомобили", а сега вниманието ни привлече една класация на канадското издание HotCars. Те правят собствен рейтинг на най-лошите съветски автомобили. В него има няколко критерия за оценка - комфорт, безопасност и контрол, тоест онези качества, които не се различаваха в моделите, произведени в СССР и в първите години след разпадането на Съюза.

В същото време канадците признават, че някои автомобили от онова време са били страхотни - сред тях, например, Lada Niva, която все още има фенове по целия свят. Интересното е, че освен ВАЗ-1111 Oka и триколката СМЗ С1Л, създадена като инвалиден автомобил в помощ на ветераните от Втората Световна Война, останалите в петицата са три автомобила, произвеждани на днешната територия на Украйна. Ето и кои са те.

ЛуАЗ-969

Трите най-ужасни украински автомобила

Първи в класацията е ЛуАЗ-969 , съветски лек автомобил с повишена проходимост. Произвежда се в съоръженията на Луцкия автомобилен завод от 1966 г. Канадците наричат ​​този модел „най-лошият SUV, излизал някога на пътя“: бавен, неудобен за управление и няма никакви системи за безопасност.

ЗАЗ-965

Трите най-ужасни украински автомобила

Останалите две коли в списъка са за модели, произведени от Запорожския автомобилен завод. Първият от тях е ЗАЗ-965, известен още като Запорожец. HotCars признава успеха на ЗАЗ-ките, като първия масово произвеждан съветски автомобил. В същото време канадците напомнят за проблемите с прегряването на двигателя и бавността.

ЗАЗ1102 Таврия

Трите най-ужасни украински автомобила

Вторият от ЗАЗ е 1102 Таврия, първият лек автомобил с предно задвижване на Запорожския автомобилен завод. Хечбекът се произвежда от 1987 г. „Това е рядък случай, когато съветска кола има успех в чужбина“, отбелязват от HotCars. - Таврия има по-прогресивен двигател в сравнение с предшественика си, но тук предимствата свършват. Самата кола е направена от най-евтините материали.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 16 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ккк

    16 26 Отговор
    Русофилията е в шах, иска да защити любимата си ЗАЗ на, ама нали е украинска.

    Коментиран от #5, #25

  • 2 Омърчиегутуроан коърбъчефърчуй

    11 3 Отговор
    И кво му е на паткарника?
  • 3 А някъде по света

    9 4 Отговор
    Ако знаете какви мотоциклети правят с мотора от ЗАЗ 965!
  • 4 Циганин

    3 3 Отговор
    ЗАЗ 😍

  • 5 Адолф

    30 5 Отговор

    До коментар #1 от "Ккк":

    Русофобията също,иска да плюе по този откровен боклук,но пустият се оказва укров!Евроатлантическото му самосъзнание не му позволява!!!
  • 6 Механик

    42 10 Отговор
    Тези украински "автомобили" са единственото нещо в Украйна, което е собствена конструкция и производство. Всичко останало там е коструирано,подарено и построено от руснаците. Дори калашниците, БУК-овете, Точка "У-тата, танковете и изобщо всичко с което стрелят срещу руснаците са РУСКИ. Пътищата по които вървят тия машини също са руски. Заводите в които държат щитове от цивилни, също са руски!
    Ако Русия е "бензиностанция с ракети" както твърди един хрвардски тарамбук, то Украйна бензиностанция без бензи и без ракети. Таратор без краставица, кисело мляко, орехи, олио и вода. Демек кръгла НУЛА. Даже не една нула а цели две (ОО)

    Коментиран от #14, #24

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Дедо ви

    21 1 Отговор
    ЛУАЗа е перфектен за гората! Един приятел му сложи дизелов мотор/ неговия е от ЗАЗ не става/, и тая грозна машинка се качваше на невероятни места.....Е определено не е за млади да ходят на кафе....
  • 9 Димов

    15 0 Отговор
    Таврията не беше ли с по 3 болта на джантите?

    Коментиран от #10

  • 10 Дааа

    10 0 Отговор

    До коментар #9 от "Димов":

    да с 3 болта е на джанта.
  • 11 Украинка

    21 3 Отговор
    А, щом украински, значи най - доброто, внимавайте, какво пишите, ще се разсърди Зеленото
  • 12 Украинка

    12 11 Отговор
    А я българите похвалете се от Ваш автомобил. А? Само знаете да плювате, а себе си не виждате.

    Коментиран от #13, #16

  • 13 Димов

    27 3 Отговор

    До коментар #12 от "Украинка":

    Булгаррено, Рила, София, Хеброс 1100 от 1968 г, с наш двигател 70 кс и петстепенна кутия, Пионер - първият електрически за България. При лекотоварните имаме БГКар и Пони. При камиони и автобуси има Димитровец и Чавдар. Турси де, що те мързи? За компютри искаш ли да ти кажа, или не ти се слуша как сме правели 20 модела компютри, преди французите да направят калкулатор?

    Коментиран от #17, #23, #26

  • 14 Случаен

    8 2 Отговор

    До коментар #6 от "Механик":

    Шшш, по-тихо, че ЗАЗ-965 е проектиран от МЗМА, но поради недостиг на производствени мощности го прехвърлят на ЗАЗ. (МЗМА по-късно се преименова на АЗЛК, та гърбатата зазка си е чист москвич)

  • 15 Дам, правилно

    4 11 Отговор
    Да добавим в списъка и :
    Лада
    Москвич
    Волга
    Жигули
    УАЗ
    Както и всички други руски извращения на автомобилостроенето...
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Случаен

    14 3 Отговор

    До коментар #13 от "Димов":

    В булгарреното няма нищо българско. Рилата е Москвич 408/412, София може да се каже че е български проект, ок. Чавдар към края си бяха по лиценз доколкото помня. Хеброс и Пионер така и не влизат в масово производство, даже в никакво производство не влизат, чисто прототипи са си.

    Ми не че нещо, ама нямаме кой знае какво откъм автомобилна индустрия.

    Коментиран от #19, #20, #27

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Благодари

    3 11 Отговор

    До коментар #17 от "Случаен":

    затова, че си неграмотен и без автомобилостроене на варварските руски окупатори !
  • 20 Димов

    23 2 Отговор

    До коментар #17 от "Случаен":

    Така е, но нали знаеш защо е така? Едно време, тогавашният ни Голям брат ни спираше да правим коли, защото беше решил други страни от соцлагера да играят тази роля. Ние пък им правихме и давахме дрелки, ъглошлайфи, електрожени и селскостопанска техника. Днес, новият ни Голям брат ни спира по същият начин, защото трябва някой да е кош за боклук за западните отпадъци на колела. Ако не са страните от бившият соцлагер, няма кой да купува стари Голфове и БМВта. А колко милиарда ще струва на Германия да си ги рециклира? Къде, къде по-добре е да ни ги продаде а ние да им берем гайлето за рециклиране. Мисълта ми е, че и сега ни дърпат юздите, просто кочияшът е друг.

    Коментиран от #21, #28

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 ЗАЗ - 965

    3 2 Отговор
    е интересен автомобил. Двигател с въздушно охлаждане. Прегряването е болка на всички автомобили с двигатели с въздушно охлаждане. Бавен…. не съм толкова сигурен. За годините кагато се е произвеждал скоростта си е била добре. Това беше първият автомобил на баща ми. Колко сме обикаляли България с тази кола…

    Коментиран от #29

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Кози

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Механик":

    Ако беше такава нула защо и се точи Путинчо от 10 години на тая Украйна?

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Имам

    8 0 Отговор

    До коментар #13 от "Димов":

    БулгарРено 8 от първите сглобени в пловдив не в завода а в една от палатите на Пловдивския панаир.В момента си го възсатновявам,но всичко е френско и купувам части от френски сайтове,а иначе на книжката му и фактурата с която баща ми я е купил страна производител НРБ,но една българска част няма в него и в сглобяваните после тук освен акомулатори и някой с динамо от Светлина-Сливен имам някъде и български мигачи но пластамасата е все едно от 20 литрова туба,та ги пазя само като спомен и реликва.Що се отнася до Хеброс-а той е посторен на базата на Пежо 104 с двигател от Рено 8,10 -1100 куб см. и скоростна кутия от Рено 8 Гордини.Интересното в този модел е каросерията разработена специално за него от стъклопласт българска изработка.За другите неща е точно така.

    Коментиран от #32

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Не си прав

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "Димов":

    а аз като притежател на Рено 8 съм се интересувал от причините за спирането на производството и се оказва,че не е големия брат,както се прокламира и тиражира тук.Причините са в липса на невъзможност да си плащаме комплектите които получаваме от Франция и Италия.Оказва се за ад имаш автомобилан промишленост си трябва широк набор от производства,които ние не сме имали и не сме могли във времето да миаме.

    Коментиран от #33

  • 29 Е в такъв точно

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "ЗАЗ - 965":

    965 само че с жигулски карбуратор съм се возил и километража се пълнеше с две думи 120 колкото пише не бе проблем въобще.км/ч разбира се не температура на маслото.
  • 30 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Сънувал ли? Ти може и да си сънувал, моето момче, но аз съм живял в онова, лошото време. Около 20 модела компютри собствено производство правехме, като производството стигна до 10 000 бройки годишно. Мога да ти ги напиша по модели, ако държиш. Говоря ти за персонални компютри през 80-е години, но промишлен компютър сме правили още през 60-е - Витоша. Тия, персоналните, бяха с монитор портативен телевизор София-31, които бяха раздавани по заводите и училищата. Много им крадяха мониторите, но след като спряха да ги вграждат с тунерите, изведнъж спряха и да се крадат. Първият персонален комп в България е ИМКО-1. Той е предшественик на Правец. Отначало най-скъпата част в него е корпусът, защото са го фрезовали от алуминиев блок и е излизало златно. Много бързо са преминали на пластмасов корпус, шприцван в завода за кофички за кисело мляко, което е свело себестойността му от 1800 лева (само за корпуса), до едва няколко лева. За сравнение, мониторът София-31 струваше 350 лв. Бил е толкова успешен модел, че моментално го плануват в индустриални мащаби. През 1983 се правят 500 броя, а на следващата стават 2500, а на по-следващата - 18 000 компютъра. Плановете са били да се достигнат 100 000 броя годишно и базите са били подготвяни за такова масово производство, но в действителност са достигнати едва 60 000 бройки годишно, което пак си е впечатляващо. Половината училища в България бяха снабдени с Правец компютри, а също и много от предприятията ни. През 80-е години

    Коментиран от #34

  • 31 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    През 80-е години Правец се произвежда в съвместно наше предприятие в Ташкент. През 1990 г България има изграден завод в Ирак за производство на 1 000 000 бройки Правец-16 годишно, с осигурен пазар в страните от арабския свят. Помниш ли какво стана в Ирак през 1991г или не си бил по него време?
  • 32 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "Имам":

    При автомобилите е така - чаркове от цял свят. Едно време е било друго. Сега карам кола, на която само емблемата й е от Европа. Всичко в нея е направено в Тайланд,Тайван и в Китай.
  • 33 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #28 от "Не си прав":

    Съжалявам, но няма как да се съглася. Правили сме собствени модели, като София и Хеброс, а да ми кажеш, че сме нямали производствени условия?! Ако на днешните деца им кажа какво сме имали и какво сме произвеждали по онова време, ще ме помислят за луд, защото си мислят, че сегашното ни е максимума. А и аз и ти знаем, че сегашното е някаква жалка сянка на предишното ни производство. Говоря за всички отрасли, не само за машиностроене.
  • 34 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Димов":

    Някак неволно забрави да споменеш, че първите Правеци са копия на Apple 2. Неслучайно шеговито разшифроват ИМКО като Иван Марангозов Краде Оригинала. Процесорът 6502 е или внос по второ направление или българското откраднато копие CM630, както и останалите важни чипове. Предишните големи машини за изчислителни центрове също са съвместими със западните модели - случайност? А многото произведени бройки са заради специализацията в СИВ. За Ирак също хич не се хвали - сигурно заводът е построен на кредит, я върнат, я не, както сме им давали и оръжия за милиони левове пак на кредит

    Коментиран от #35

  • 35 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #34 от "Гост":

    Че кой не прави компютърни чаркове в други страни? Що за упрек е това и как обезсмисля фактът, че сме правели компютри преди французите? Твоят комп да не мислиш че е правен в САЩ? Всичко в него е от някоя бананова република. И да, копирали са в началото, но ти забрави да споменеш, че за следващите серии разработваме наш софт и дори и наши дъна. А че заводът в Ирак бил строен на кредит - просто недей! Участвал съм в построяването на няколко чуждестранни завода, всичките на кредит. Друг начин едва ли има. Въобще, защо се мъчиш да обезличиш големите ни постижения с жалки, изсмукани от пръстите доводи? Да не би да те дразнят българските успехи? Какво? Вече не можете да си пускате лафът за чушкопеците ли? А за лазерните ни разработки, ползвани от западният свят да си изградят на наша база техните технологии, чувал ли си? Да почна ли и там? Я, вместо да пълним форума с излишни постове, що не се поровиш малко сам? Току виж си понаучил нещо.

    Коментиран от #36

  • 36 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Димов":

    С копирани текстове от amuseum няма да ме убедиш, че периодът преди 89-та е бил хубав. Животът е тук и сега, а не "билетчето беше 6 стотинки" и "всяко лято ходехме на море в едно и също бунгало". И сега имаме производство, и сега имаме млади хора, разработващи нови неща, ама чугунените глави сте застинали в оня период и не щете да излизате. Вместо аз да чета, вземи ти прочети малко. Например в момента произвеждаме авточасти за на 4 милиарда лева годишно.

    Коментиран от #37

  • 37 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    В момента произвеждаш биологичен гарбидж. Половината ти фирми, правещи авточасти в България, са чуждестранни. Аз работя с някои от тях, затова не ме пращай да чета неща, които съм писал. Днешното ни производство е жалко и не става въпрос за това, кое време е било хубаво, а за възможностите на българите да произвеждаме и творим. А на вас, както винаги, пак ви се присънват комунисти.