28 Юни, 2013 13:08 129 725 39

Милионери в километри

  • рекорд-
  • пробег-
  • volvo-
  • p1800-
  • ърв гордън
Милионери в километри - 1

В тази класация участват само возила, чийто пробег е документиран официално. След тях има както евтини хечбекове, така и брутални пикапи. Собствениците им също са хора от всякакви професии и социален статус. Обединява ги само едно - всички са мъже и са полагали грижи за колите си.

Honda Accord, 1990 г.

Пробег: 1 609 344 кмМилионери в километри

Американецът Джо Лосисеро си купува този Accord през 1996 г., когато колата е на 74 000 мили (119 091 км). Отнася се към обслужването ѝ изключително отговорно, не пропуска периодичен преглед и следи за качеството на маслото и бензина. Когато преодолява границата от 1 млн. мили (1 609 344), най-износената част се оказва салонът - тапицерията, коланите и воланът са видимо протрити. Сериозен ремонт е правен чак на 1 192 520-ия километър, когато е сменена горивната помпа.

Dodge Ram, 1995 г.

Пробег: 1 609 344 кмМилионери в километри

През 2006 г. Робърт Суон получава поздравление по телефона лично от изпълнителния директор на Chrysler Том ЛаСорда и подарък книга по случай преодоляването на 1 млн. мили с неговия Dodge Ram 3500.

Chevrolet Silverado 3500 HD, 2006 г.

Пробег: 1 609 344 км

Хю Пенингтън навърта милион мили със своя пикап Chevrolet Silverado 3500 HD само за шест години. През това време са сменени само дюзите на горивната система и тапицерията. Дизеловият двигател и трансмисията са в оригиналното си състояние.

Saab SPG, 1989 г.

Пробег: 1 611 573 кмМилионери в километри

През 2006 г. амбулантният търговец Питър Гилбърт дарява своя Saab 900 SPG (заводски тунинг от Special Performance Group) на малък музей в Уисконсин. Към онзи момент шведското купе е навъртяло 1 001 385 мили за 17 години, износило е 88 комплекта гуми, три гарнитури на главата и една предавка. Двигателят и турбокомпресора са оригинални, но каросерията не е в много добро състояние заради солта по зимните пътища в северните щати.

Lincoln Town Car, 1983 г.

Пробег: 2 092 147 км

Чет Белайл никога не е срещал трудности с поддръжката на своя Lincoln Town Car. Купил колата с пожизнена гаранция и само сменял износените части с нови без пари. Двигателят е оригиналният, но скоростната кутия е ремонтирана. Белайл не пропуска периодичен преглед и е твърдо убеден, че автомобилът му никога няма да се поведи.

Mercedes-Benz 240D, 1976 г.

Пробег: 4 599 999 кмМилионери в километри

През 2004 г. DaimlerChrysler Hellas разменя колата на гръцкия таксиметров шофьор Грегориос Захинидис срещу чисто нов C 200 CDI. Самият Захинидис купува златоносния си рекордьор си през 1981-ва от Германия на 220 000 км и в продължение на 23 години върти денонощни курсове из Солун с него.

Volvo P1800, 1966 г.

Пробег: 4 811 938 кмМилионери в километри

Ърв Гордън купува своето любимо Volvo P1800 през един петък на 1966-а. Още през уикенда навърта 1 500 мили и в понеделник пристига при дилъра за първия периодичен преглед. Ърв буквално не слиза от колата - пътува по 200 км до работа всеки ден и пътешества непрекъснато из Америка. Само сменя масло и гуми, налива бензин и кара. Твърди, че една от тайните за отлично съхранената каросерия е измиването с топла вода след всеки контакт с разтворите, с които обработват пътищата в Щатите през зимата. Когато навъртял 600 000 мили, накарал механиците в сервиза да разглобят двигателя и да сменят всички износени части. Те отказали с аргумента, че моторът работи като часовник. Гордън и Volvo-то му попадат в Гинес за пръв път през 1998 г. Скоро ще поднови рекорда си с постижение от 3 млн. мили.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    6 6 Отговор
  • 2 Mercedes-Benz

    20 13 Отговор
    Само една японска кола,що така?

    Коментиран от #6

  • 3 Тончо токмакчиев

    13 25 Отговор
    Това е една легенда БМВ Е30 и един много добър мотор М20В25,представям си ако бяха взели да тестват 325е който е 2.7 сигурно щеше да надживее Волвото

    Коментиран от #19

  • 4 Фикри Ферадов

    18 2 Отговор
    Интересно 4 коли с един и същи пробег 1 609 344

    Коментиран от #12, #13, #37

  • 5 Благовест Стефанов

    7 32 Отговор
    Това са пълни глупости. Как се доказва този пробег и с колко цифри е брояча на този Мерцедес? Тоя дарак може да ги навърти само ако няма стъкло на таблото и си върти цифрите с пръстче.

    Коментиран от #31

  • 6 ZXCVBNM

    16 5 Отговор

    До коментар #2 от "Mercedes-Benz":

    Май качествените мерцедеси са правени до 1976г? Аз последните 10- 15 години не съм виждал мерцедес да поведе класация за качество. Списъка с дефектите доближава размера на легендата за мерцедес, създадена навремето у комунистическа България.

    Коментиран от #8, #24

  • 7 Мирослав Георгиев

    35 0 Отговор
    До коментар #2 от Благовест Стефанов
    Километрите се доказват чрез сервизни книжки,фактури и посещения в сервизи,къде колата е записана в тефтерите им...
    На повечето стари коли..наричани от теб "дараци" шайбите на километражите им стигат до 999 999...след това започва отначало..
    Зимата предадохме на вторични рено 9 1.6 дизел-купено от баща ми чисто ново от Кореком...84та година....е изпратихме го на
    1 288 724 километра...С ОРИГИНАЛЕН ДВИГАТЕЛ.
  • 8 Mercedes-Benz

    12 3 Отговор

    До коментар #6 от "ZXCVBNM":

    За "У комунистическа България" знам легендата за руските дъргели и как са хвалели волгата,виж за Мерцедес не знам,ама щом си рекъл разбирачо се съгласявам,все пак с радиото не се спори!

    p.s. Сега се очаква много помия да се излее под тази статия,от "шофери" на азиатски аФтомобили хаха
  • 9 Юлиян Димитров

    10 1 Отговор
    хареса ми сааба че е с турбо двигател и толкова много километри

    Коментиран от #16

  • 10 асдфгххх

    12 3 Отговор
    Новите коли както ги правят да се развалят направо след изтичане на гаранцията, не вярвам скоро да се подобрят тези рекорди.

    Коментиран от #27

  • 11 Красимир_0

    11 4 Отговор
    В България няма милионици, защото са ни много скъпи горивата. Две коли имам въртя им по 6-7 хиляди на година. Да взема човек 7-8хиляди долара като американците и горивото да е долар като при тях...
  • 12 Nashio

    13 1 Отговор

    До коментар #4 от "Фикри Ферадов":

    1 609 344 = 1 000 000 мили А иначе Мерцедеса може още много да измине - 115-ката е танк :)
  • 13 Nashio

    0 5 Отговор

    До коментар #4 от "Фикри Ферадов":

    http://www.youtube.com/watch?v=gEvtUYC7M1I
  • 14 Petar Diamanta

    6 16 Отговор
    da vzemat po dobre opel vektra tova sa nai izdarjlivite koli za pat..

    Коментиран от #15

  • 15 Димитър Димитров

    4 4 Отговор

    До коментар #14 от "Petar Diamanta":

    па ти да се вземеш малко в ръце
  • 16 Maurice

    5 10 Отговор

    До коментар #9 от "Юлиян Димитров":

    Без да се правя на статист, ти от къде знаеш колко пъти е сменяно това турбо?? Никъде не пише за тези коли, че са навъртели дадените километри без ремонт. Дори съм 101% сигурен, че някои от тях са сменили по 10-20 пъти всяко едно болтче и гайка. А километрите определено не се доказват със сервизни книжки!! Инъче в БГ щеше да има милиардници! Всичко става при посещението на оторизираните сервизи, където се вписва дата, пробег и извършена манипулация! Но при бай Пешо в последния гараж на блока има една тетрадка, в която се записва резултата от таблата или картите с комшиите!

    Коментиран от #17

  • 17 Юлиян Димитров

    9 3 Отговор

    До коментар #16 от "Maurice":

    Извинете , но е написано "Двигателят и турбокомпресора са оригинални,"

    Коментиран от #18

  • 18 Maurice

    4 5 Отговор

    До коментар #17 от "Юлиян Димитров":

    Сиреч, старите са подменени с оригинални, а не фалшификати от Китай!! Възможно е да е така, но само ако са навъртяни на стенд като при БМВ.
  • 19 хххххххххххх

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "Тончо токмакчиев":

    Чети Внимателно!
    "Производителят на масла го използва за тестове на стенд за проверка на износването на двигателя. Изпитанията продължават 4 години при средна скорост 137 км/ч. Когато след пробег 1 милион мили го разглобяват, резултатите съответстват на нормите за нов мотор."
    Таза кола е навъртяла тези километри на стенд.
  • 20 маляка

    6 2 Отговор
    мерца може да е бавен но ще кряка още дълго време не като новите ширпотреби да си кажеш аман от ремонти
  • 21 мария спасова

    5 4 Отговор
    Да сте чули за някоя Шкода на тези километри?

    Коментиран от #33

  • 22 hienata

    8 2 Отговор
    Виждал съм кола ГОЛФ 2 1987 внесена 1991, чист дизел. При купуването е била на 142 000км (тогава още не въртяха килиметражите) карана е като такси до като забраниха да се ползват стари коли за таксита, през 2009г на 812 000 се поврежда километража и си остава на тези километри ,кара се ежедневно и днес. На мотора е правен ремонт след употреба на корабно гориво вместо нафта през 2007г, ръжда почти няма, сменяни са седалките и облицовката на тавана. Според мен в момента е на повече от 1 мил. км.
  • 23 мария спасова

    13 3 Отговор
    Не намирам смисъл да се дискутира тъй като първемеца е ясен и той е Мерцедес.Не гледайте само километрите а гледайте как са изминати а Мерцедеса е бил такси през цялото време.Няма по голямо предизвикателство за една кола от това да бъде такси .Така,че според мен 115ката с най удачния от всички 240 двигател печели!

    Коментиран от #28

  • 24 мария спасова

    15 1 Отговор

    До коментар #6 от "ZXCVBNM":

    За твое сведение качествени Мерцедеси са правени доста по до късно до 1997г след това започва една игра на котка и мишка между производители и клиенти която продължава до 2008г когато от Мерцедес за сетен път разбират ,че ако продължават така и ще си загубят клиентите като през края на 80те години и отново започват да налагат някакво качество което и вмомента е доста спорно!
  • 25 Nikola

    10 5 Отговор
    Съседът ми има една Хонда Сивик, произведена през 1979 и навъртяни към 940000 км. Без ремонт на двигателя, поне той не е правил такъв, а е собственик от 1990г. Вярно, че автомобила е "нахапан от мишки", но от към ремонти е без грижи. Пали от четвърт и няма грам масло никъде по двигателя. Явно едно време, хората са държали повече от сега на качеството, когато са произвеждали колите.
  • 26 Симеон Тасев

    26 8 Отговор
    КОЛЕГИ МОГА САМО ЕДНО ДАВИ КАЖА КОЕТО Е ФАКТ СТАРИТЕ МЕРЦОВЕ СА СИ ЖЕЛЕЗО НОВИТЕ НЕЗНАМ НО СТАРИТЕ БЕЗ ОТВАРЯНЕ НА МОТОР СИ КАРАТ И НАД МИЛИОН КИЛОМЕТРА КОЕТО Е ФАКТ ДЕ ТАКАЧЕ НЯМА СМИСЪЛ ДА ГОВОРИМ ФЕН СЪМ НА БМВ НО ТЕ В ТОВА ОТНОШЕНИЕ ИМАТ ПО-МАЛКО ЯКИ ДВИГАТЕЛИ МЕРЦА ИМАТ ПОВЕЧЕ ПРИ БМВ М20 СА СИ СТАБИЛАРКИ ИНАЧЕ И МЕРЦА И БАВАРЕЦА ПОСТАВЯТ НА КОЛЕНЕ ДРУГИТЕ МАРКИ
  • 27 Иван Белев

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "асдфгххх":

    много си прав. четох статистика в нета за 10 чисто нови немски автомобила. мерцедес, бентли, VW т.н. купена нова от магазин 70 хил евро например. ако искаш да я събереш с оригинални нови части - 120 000 евро. почти двойно. заради тази криза печелят повече от ремонт и подръжка отколкото от продажба на нови коли.
  • 28 Иван Белев

    11 6 Отговор

    До коментар #23 от "мария спасова":

    да съгласен съм мерцедеса е номер 1
  • 29 Ahche

    5 4 Отговор
    Да , дори скоро имаше статия за една Фабия :)
  • 30 Никос

    1 6 Отговор
    Да не забравяме хюндай елантра.
  • 31 гостът

    7 3 Отговор

    До коментар #5 от "Благовест Стефанов":

    ZXCVBNM
    Брато , вероятно си нямаш и представа от мерцедес, особено за тези модели , провери навсякъде в мрежата за дизеловите агрегати на мерцедес (от старото поколение) и едва ли ще намериш някъде да кажат че са боклук само подобни хора като теб без капка понятие в тази сфера може да каже подобна глупост . Баща ми беше земеделец и имаше следващия модел посочения мерцедес т.е (w123) но двигателя беше същия като този , и въпросния мерцедес беше навъртял над 1М км , а поне 300 000хл бяха по земен път, кара го около 10г и с основен ремонт на около 1м кн не че имаше проблем в двигателя но всяко нещо си има износване , и за това го направи след като го отремонтира го покара около година или 2 . Продаде го след това на един човек който си го кара и до ден днешен . Така , че не си мисли че не е възможно да ги направи
  • 32 Radoslav

    7 4 Отговор
    Здравеи те на всички ... ще кажа само аз и баща ми сме собственици на Мерцедеси w124 и 2-та са над 1 милион и половина мога да кажа це по добра кола в света няма и неможе да баде саздадена никога секи помни това животно а сме и сас наи големите и здрави мотори 6-цилиндрови редови 3000 кубикови цисти дизелови животни ...както. се казва thebest or nothing .....
  • 33 Васил....

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "мария спасова":

    На толкова чак не но виждах обява за продажба на шкода фабия такси на 490 000 км
  • 34 Mclaren P1

    5 0 Отговор
    Мисля, че можем да направим извода, че няма значение дали колата е немска, японска, италианска и т.н. Ако се поддържа една кола и се гледа както трябва, кара се с качествено гориво, редовно се преглежда в сервиз, автомобилът ще издържи милион километра без проблем.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Борислав

    1 0 Отговор
    Имаме клиент (Volkswagen Пловдив), който има Кади на 900 000 км- без смяна на съединител. Скоро мисли да я върне в Германия.Двигател( на пук на критиците) метанов без никакви ремонти.
  • 37 Харабейшио

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Фикри Ферадов":

    Copy-Paste колкото до колите bmw-то кърти
  • 38 Кракра

    0 0 Отговор
    Тука Хюндаите на бакшишите масово правят по 1 милион километра за 10-ина години.
  • 39 Тулуп

    0 0 Отговор
    Няма кола каквато и да е която да мине четири милиона километра