Група от недоволни собственици на Tesla обяви, че ще организира гладна стачка, за да привлече вниманието на изпълнителния директор на компанията – Илон Мъск. Причината за това са проблеми с качествения контрол, които датират още от създаването на компанията. Въпреки, че през последните години този проблем сякаш отшумя, то изглежда, че напоследък собствениците на автомобили от марката отново не са доволни с качеството на колите, които купуват.
„Ние сме група недоволни норвежки собственици на Tesla.”,пише групата на своя уебсайт. “Вярваме, че ако Илон Мъск е запознат с нашите проблеми, той ще разреши ситуацията.“ Кадри от страницата и Twitter профилите на участници в стачката показват как те са подредили автомобилите си във формата на думата „HELP” (помощ) на празен паркинг. Кадрите са от 27 август, а на тях се виждат поне 17 автомобила.
Според собствениците, проблемите засягат норвежки автомобили, които не могат да „запалят“ или имат проблеми с дръжките на вратите, Други оплаквания сочат проблеми със седалките и мехури в тях, пълнещи се с вода багажници, жълти рамки около дисплея и други. Освен тези проблеми с качеството на материалите, собствениците описват и по-нисък живот на батериите, проблеми със зареждането и невъзможност за зареждане на нови зарядни станции, заради смяна на порта за зареждане, въпреки обещанието за доживотно безплатно зареждане.
#TESLA HUNGER STRIKE IN TESLA COUNTRY #1 🇳🇴 NORWAY 27. aug 2022 @elonmusk
— Erlend Mørch (@monstermasten) August 27, 2022
NORWEGIAN TESLA OWNERS ARE SUFFERING pic.twitter.com/2XkiIiG6df
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 шегичка
12:43 01.09.2022
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
-това е провокация !
12:43 01.09.2022
3 Хаха
Коментиран от #5
12:43 01.09.2022
4 Про100 100
12:45 01.09.2022
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "Хаха":
Защо обиждаш Москвича 😉😉😉12:45 01.09.2022
6 Дааааа
12:46 01.09.2022
7 Съдията Дред
Коментиран от #11, #25
12:46 01.09.2022
8 Що, ве, супер са си теслите!
12:46 01.09.2022
9 механик
12:47 01.09.2022
10 Адам Хилтън
Коментиран от #20
12:48 01.09.2022
11 Ако ти предлагат нещо, безплатно
До коментар #7 от "Съдията Дред":
“До живот”, очевидно са предвидили “животът” да не е много дълъг!!!12:51 01.09.2022
12 Истината
13:04 01.09.2022
13 оня с магарето
13:04 01.09.2022
14 Мнение
Сега евроатлантиците, които сляпо вярват на "еко" концепцията за съвременните електрички, какво ще правят???
Електричка ли е (особено задокеанска), значи е хипер-мипер-дупер-мупер екологична, надеждна, качествена и красива!!!
14:06 01.09.2022
15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
.... Теееееесльо,
...........Тееееееееееесльо ...
Коментиран от #19
14:29 01.09.2022
16 Тесла Клуб БГ
14:37 01.09.2022
17 Тузара
Коментиран от #21, #23
14:52 01.09.2022
18 Прозрачен си
-това е провокация !
12:43 01.09.2022
11 мнение
“До живот”, очевидно са предвидили “животът” да не е много дълъг!!!
12:51 01.09.2022
11 мнения за осем минути в един стил. Сигурно всички ще са писани от 11 човека!
Не оставяте човек да влезе в морето и да обядва!
И какво очаквате 11-те човека да кажа, освен да си повторя за стотен път мнението, че качеството на Тесла куца и всички включително аз, се надяват, че ще се подобри във фабриката в Берлин, което обаче лично аз очаквам да се случи най-рано след година две, когато си оправят проблемите с производството и започнат да си произвеждат батериите в същата фабрика.
А че е провокация, си е провокация от адвокатска фирма, която си изкарва хляба с дела срещу тесла и си търси клиенти, като си направи пиар по време на посещението на Илон Мъск в Норвегия миналата седмица.
14:54 01.09.2022
19 Зор ли имаш?
До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Да не би да искаш да ми обясниш защо въпреки проблемите, в норвегия има най-много тесли на глава от населението и това е най-продавания автомобил въобще, независимо от задвижването?Да не би да е, защото пробваха и други марки, но се оказа че там проблемите са доста повече и са доста по-сериозни от некачествено боядисване и разминаващи се фуги?
Като се почне от самозапалвания и се стигне до невъзможност за бързо или въобще за зареждане при минусови температури, каквито не са изключения в Норвегия?
Коментиран от #22
15:01 01.09.2022
20 морски
До коментар #10 от "Адам Хилтън":
Че то почти всичко ( made in USA ) е така!15:59 01.09.2022
21 Лъжльо
До коментар #17 от "Тузара":
Все си се метнал...какво кърти бе момче???Не направи нищо по-различно тая смешка от всяка една изрядна 2.5-2.8 мотор в Е36-46....
Излагация тотална е...по-добре хич да не правят подобни "демонстрации"....избива на смях....
16:12 01.09.2022
22 Леко леко
До коментар #19 от "Зор ли имаш?":
Тесльоо, пяна пускаш през устата - успокой се!!!Нито си основател, нито акционер, че да ги защитаваш тези дървета така самоотвержено!!!
Я кажи сега - кога ще си купиш истинска кола??? А не да ходиш с влак и рейс до морето, в края на сезона???
Коментиран от #30
16:15 01.09.2022
23 3-фазния
До коментар #17 от "Тузара":
Така е, брат, няма по-безпощадна машина от тая!Коментиран от #24, #29, #32
16:16 01.09.2022
24 гост
До коментар #23 от "3-фазния":
То и други мощни електрички го правят същото!16:58 01.09.2022
25 Азазел
До коментар #7 от "Съдията Дред":
Доживотно (доживотна гаранция) е до периода на живот на машината и това е записано с дребен шрифт в условията. А живота го определя производителя на база на статистики (така че да не се набута) и може да бъде три, пет или десет години като често има допълнителни условия които покриват разликата.17:01 01.09.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Българин
17:18 01.09.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 2-фазния
До коментар #23 от "3-фазния":
Ама брат, то нищо не се случва брат!!!Престани да си пушеш и да си пускаш клипчета сам брат!!!
🤣🤣🤣
18:00 01.09.2022
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Леко с намотките
До коментар #30 от "Какво леко бе пич?":
“пич”!!!Какви високи продажби, какви 5 лв???
Много чувствителен ми идваш….
Кажи кога ще правим практическо сравнение от живия живот с теслата????
18:26 01.09.2022
32 Пиши
До коментар #23 от "3-фазния":
в тубата ОМ605/606 и лека нощ!!!18:27 01.09.2022
33 Гост
До коментар #30 от "Какво леко бе пич?":
И коя от прогнозите си се сбъдна? Тази за поевтиняващите Тесли, които до пет години (прогноза отпреди три години) щели да станат съвсем достъпни за обикновените купувачи? Или онази, според която до две години (прогноза също отпреди три години) пикапът на Тесла щял да залее света? Или пък другата, че батериите на Тесла щели да издържат по един милион километра и щели да траят доживот, докато собствениците в Норвегия се оплакват, че се скапват за няколко години? Ти НЯМАШ СБЪДНАТА ПРОГНОЗА. НЯМАШ!!! Това е действителността. Ивсеки път, когато някоя твоя прогноза рухне, ти започваш да се измъкваш, как точно това си казал, че щяло да стане. Последното ти беше, когато каза, че никога не си приканвал хората да си купят Тесла, за да търгуват с ток през батерията й.18:33 01.09.2022
34 Гост
До коментар #30 от "Какво леко бе пич?":
Я дай пак онази прогноза, че гигафабриката в Берлин ще заработи до 2020.Коментиран от #35, #36
18:35 01.09.2022
35 Сега разбра ли за какво говоря
До коментар #34 от "Гост":
Както винаги не разбираш написаното, а си го интерпретираш както ти си го разбрал.Защото прогнозата ми никога не е била за по-рано от юли месец 2021, когато бяха първоначалните планове на тесла, когато си мислеха че ще получат екологично разрешително в началото на 2020 година, преди да започнат да разчистват терена от дърветата, а го получиха март месец 2022 - 5 календарни месеца след производството на първия автомобил защото тестовото производство започна 2021 година. Както виждаш говоря с цифри и факти и прогнозите не винаги се сбъдват.
Обаче мълчиш за прогнозите за производството на тесла модел У? Нито че производството му започна шест месеца по-рано от обявеното, нито че търсенето му е много повече от прогнозите и се наложи да отменят производството на нови модели за да задоволят неговото търсене.
Как пък все едностранно гледаш на прогнозите?
А ще видим до 2025 година дали няма да се изравнят цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ и тогава електромобилите да задминат 50% пазарен дял, както предвиждах.
Коментиран от #42
18:51 01.09.2022
36 Да те питам същото
До коментар #34 от "Гост":
Я кажи кога старите автомобилни компании ще започнат да произвеждат електромобили и продажбите на Тесла да секнат?Хайде нека да не спират, кажи кога най-накрая ще спрат с този 50% годишен ръст на продажбите, че вече пета година обясняваш, че това е последната година с ръст, а като гледам вече 5-ти път грешиш и Тесла продължава с още по-голямо темпо?
Нали Тесла никога нямаше да излезе на печалба и беше пирамида, разчитаща на събиране по 100 долара за предварителни поръчки и въглеродни емисии от останалите, а в момента има една от най-големите брутни печалби в автомобилната индустрия, дори по време на кризи?
Коя от твоите прогнози за края на Тесла се е сбъднала?
Коментиран от #37, #38, #41, #43
19:02 01.09.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Турбо
До коментар #36 от "Да те питам същото":
Чакам отрицателни цени на тока,а в Европа цената е над 1 евро квтч.Чакам Семи и Кибергрозника.Чакам батерии с милиони цикли и Тесли с милиони пробег.Чакам цената на Тесла да се изравни с тази на бензинова кола.Чакам Тесла да произвежда 20 млн коли.Коментиран от #40, #62
21:46 01.09.2022
39 6747
21:56 01.09.2022
40 Кога
До коментар #38 от "Турбо":
Ги чакаш? Да не вярваш в дядо коледа и мармотите и да мислиш че всичко става с магическа пръчка на мига? Все още вече пета година не можеш да схванеш разликата между дългосрочен процес и еднократно действие.Коментиран от #44
22:06 01.09.2022
41 Гост
До коментар #36 от "Да те питам същото":
Веднага щом спрат да имат печалби от нормални коли, без субсидиране от държавата. Традиционните марки не са пирамиди, разчитащи на квоти.Коментиран от #46
00:08 02.09.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Гост
До коментар #40 от "Кога":
Чакаме ги тия обещани неща от 2018 г, когато ги обещавахте до две три години. Колко още да ги чакаме? От тогава ти и другия теслар гост сменихте по две коли, като всеки път казвахте, че следващата ще ви е Тесла.Коментиран от #45
00:16 02.09.2022
45 Бебешка логика
До коментар #44 от "Гост":
Въпросите ти ме върнаха преди години, когато дъщеря ми помогна да посадим няколко дървета в двора и ме попита кога ще станат черешите. Казах и на третата година. Поне една седмица след това, всяка сутрин ходеше да проверява дали вече са узрели черешите и питаше "тате кога ще станат черешите" а аз отговарях след три годиниИ ти си същия. Кога ще стигнем до морето? след четири часа. Кога ще стигнем до морето, след три часа и 59 минути. Кога ще стигнем до морето, след три часа и 59 минути. Кога ще стигнем до морето, след три часа и 58 минути. Кога ще стигнем на морето.....
Коментиран от #47
09:07 02.09.2022
46 Още по-зле от бебешка логика
До коментар #41 от "Гост":
"Веднага щом спрат да имат печалби от нормални коли, без субсидиране от държавата. Традиционните марки не са пирамиди, разчитащи на квоти."Аз ще ми обясниш ли защо въобще трябва да произвеждат нормални коли, щом от електромобилите се печели по повече?
Защо им трябва да ги произвеждат докато станат на загуба от тях? Защо въпреки това не произвеждат повече електромобили за да имат повече печалби?
Ти изкара автомобилните компании благотворителни дружества!
Тесла последното тримесечие се мръщеше, че брутният марш на печалбата паднал от 35% миналото тримесечие на 25%, заради спрелите в шанхай фабрики. Останалите компании си мечтаят за 10%.
Защо мислиш, че се втурнаха всички да произвеждат електромобили и да се опитват да стигат Тесла? По твоята логика искат да станат пирамиди и фараони?
Коментиран от #48, #51
09:19 02.09.2022
47 Гост
До коментар #45 от "Бебешка логика":
Я сметни от 2018 кога са минали две-три години, преди да се правиш на умен.Коментиран от #49
18:48 02.09.2022
48 Гост
До коментар #46 от "Още по-зле от бебешка логика":
Тесла не печели от коли. Ако печелеше, нямаше да продава квоти. И понеже другите почнаха да правят повече електромобили, и да купуват по-малко квоти от Тесла, затова печалбите на Тесла паднаха. Стана ли ти ясно?Коментиран от #50
18:50 02.09.2022
49 Е така де!
До коментар #47 от "Гост":
"Я сметни от 2018 кога са минали две-три години, преди да се правиш на умен."2018
-тате тате, кога Тесла ще произвежда 20 милиона?
-След 12 години
2019
След още 2 дни
-тате тате, кога Тесла ще произвежда 20 милиона?
-След 12 години
И така през ден до вчера
-тате тате, кога Тесла ще произвежда 20 милиона?
-След 8 години
Днес пак:
-тате тате, кога Тесла ще произвежда 20 милиона?
Отговорът пак ще е същия:
-След 8 години
Ама ти утре пак ще питаш за всеки случай, нали?
Коментиран от #55
19:25 02.09.2022
50 Я да поговорим с цифри
До коментар #48 от "Гост":
На колко паднаха печалбите на тесла тази година, като намаляха квотите? Ако махнат квотите, тесла пак ще има по-голяма брутна печалба от почти всички останали автомобилни производители, въпреки милиардите инвестиции, които продължава да прави, въпреки че двата завода работят на милиарди загуби и въпреки, че останалите ограничават производствата, затварят заводи и уволняват служители в останалите работещи заводи, за да намалят разходите.Тесла ще влезе в учебниците с 50% ръст на продажбите и растящи печалби, а в случая трябва да добавиш и няколко кризи в уравнението.
Обикновено такъв ръст дори без кризи се свързва с милиардни дългове, а тесла на практика няма дългове за разлика от volkswagen и toyota, които без никакъв ръст само заради кризата натрупаха по 200 милиарда дългове при подобни на тесла печалби и продажба на 10 пъти повече автомобили.
Тесла има много по-устойчив бизнес от тях, доказан в кризи. Ама ти все още си мислиш, че тесла е балон, нали?
19:34 02.09.2022
51 Турбо
До коментар #46 от "Още по-зле от бебешка логика":
Я прочети пак заглавието на статията.Не съм чул собственици на Тойота да организират гладни стачки и протести свързани с качеството на Тойота.За Тесла се случва постоянно.Коментиран от #52
20:07 02.09.2022
52 Така е!
До коментар #51 от "Турбо":
Всички 2700 собственици които представляват 100% от собствениците на електрически toyota са изключително доволни от електромобилите си и нямат никакви забележки, за да организират каквито и да е протести. Просто са им забранили да ги карат и няма нито една електрическа toyota по пътищата.Други подобни въпроси имаш ли? Например tesla дали произвежда 20 милиона автомобила годишно? Последния час не си ме питал?
Коментиран от #53, #60
20:51 02.09.2022
53 Гост
До коментар #52 от "Така е!":
Колко е 2700 електрически Тойота от 10 млн. общо годишно производство на Тойота?За разлика от Тесла, Тойота си признава грешките и ги отстранява.При Тесла това не се случва.Коментиран от #56
09:38 03.09.2022
54 Гост
Коментиран от #58
09:51 03.09.2022
55 Гост
До коментар #49 от "Е така де!":
След 8 години мечтаните 20 млн Тесла няма да се сбъднат.Коментиран от #59
10:00 03.09.2022
56 Е именно де!
До коментар #53 от "Гост":
Нали точно това ти казвам - светът преминава към електромобили, а по пътищата не се движи нито един електромобил toyota, защото 100% от произведените са дефектни!Тоест toyota е компания от миналото, ще продължи още няколко години по инерция да произвежда автомобили с технология от миналия век в, която е най-добра и такава си остава.
Що се отнася до новите технологии и тенденции в автомобилостроенето, до миналия век те бяха диктувани от toyota, но в момента дори китайците са по прозорливи и използват по-високи технологии, от които toyota копира.
Единствените електромобили на toyota в движение са ребрандирани китайски модели, които се продават само в Китай, за да може toyota да изпълни изискванията за квоти. По ирония на съдбата, тези електромобили се оказаха много по-качествени от оригиналните на Toyota, които също не са проектирани от toyota, а от subaru като използват дори задвижвания и батерии от subaru и на практика това е електрическото Subaru с лепната табелка Toyota на него.
А е време да преразгледаш твърденията за тези 10 милиона продажби, защото много рязко започнаха да намаляват, а до скоро бяха 12 милиона. Стоят си приблизително около 10 милиона от миналия век насам. Други автомобилни компании които въобще не съществуваха до преди десетина години, започнаха да продават по милиони.
Дори производители на смартфони като xiaomi имат по-добри технологии за батерии от дългогодишния лидер toyota и като нищо ще я изпреварят по про
10:08 03.09.2022
57 Е именно де!
Но в същото време toyota продължава да произвежда само стационарни телефони в ерата на смартфоните, а ти ми даваш за пример колко стационарни телефони била произвела тази година.
10:09 03.09.2022
58 Дрън-дрън
До коментар #54 от "Гост":
Разбира се че при предаването си оглеждаш автомобила и ако желаеш може да не го вземеш, а да изчакаш следваща доставка.Единствената разлика с дилърите е, че собственикът лично трябва да отиде да се отстранят досадни проблемчета като одраскана боя при доставката, не добре припаснати панели при сглобяването и някоя друга забележка, включително отпечатъците по стъклата и други лъскави детайли на работниците.
Клиентът трябва да си изгуби времето да ходи в сервиз за да му ги отстранят напълно безплатно в сервизите на тесла или дори във външна фирма, а тесла да осребри разходите.
При другите марки това го правят дилърите и клиента въобще не разбира, че е имало подобни забележки. Точно затова се получава абсурда, че чисто новите тесли имат най-много забележки, но в същото време клиентите са най-доволни от тях и са най-лоялни.
Драскотина по капака, не е като вероятност да ти падне колелото. Първото можеш да го преглътнеш и да го пишеш дефект, но при второто си остава горчив привкус в устата, дори да не падне и да не бъде отчетено в статистиката. В крайна сметка в статистиката на 10 надраскани калника и две паднали колела, ще излезе, че Тесла е пет пъти по-дефектна марка, защото има пет пъти повече дефекти от toyota.
Коментиран от #61
10:21 03.09.2022
59 Така е!
До коментар #55 от "Гост":
Няколко пъти съм споменавал, че това е свръхен амбициозна цел, като повечето цели на Тесла и е малко вероятно да бъде постигната както като бройки, така и като срок, въпреки че по принцип съм оптимист.Въпреки това, тесла ме опровергава с всяка изминала година и продължава със своя над 50% ръст на продажбите.
Като гледам тенденциите, до 2030 година тесла със сигурност ще продава над 10 милиона електромобила годишно. За 20 милиона все още и аз съм песимист, но няма да се учудя Тесла да ме опровергае отново.
Ако преди това имах някои съмнения заради финансовата част и заради търсенето на електромобили, сега това не е проблем за Тесла.
Ако преди заставах зад тезата, че Тесла може много бързо да построи много заводи, които да произвеждат милиони бройки, но няма да има кой да ги купува, сега вече е точно обратното. Търсенето е повече отколкото Тесла може да произведе, а слабото място е производството на батерии и бързата разработка на нови мини за материалите за батерии.
Дори и аз се оказах песимист относно търсенето на електромобилите и бързото им навлизане на пазара.
10:30 03.09.2022
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Турбо
До коментар #58 от "Дрън-дрън":
Коментара ти показва пълна некомпетентност.Не си купувал нова кола никога.Интересно ми е как се отстраняват дефекти, като недобре припаснати панели?Такава кола не може да напусне завода,освен ако не е Тесла.12:22 03.09.2022
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 И това ли не си го писал ти
До коментар #60 от "Турбо":
Чакам отрицателни цени на тока,а в Европа цената е над 1 евро квтч.Чакам Семи и Кибергрозника.Чакам батерии с милиони цикли и Тесли с милиони пробег.Чакам цената на Тесла да се изравни с тази на бензинова кола.ЧАКАМ ТЕСЛА ДА ПРОИЗВЕЖДА 20 МЛН КОЛИ.21:46 01.09.2022
Не ти върви номера!
13:02 03.09.2022
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.