6 Септември, 2022 12:40 6 126 16

Как се промени решетката на Mercedes-Benz през годините?

  • mercedes-
  • mercedes-benz-
  • решетка-
  • традиция

Над 120 години еволюция

Как се промени решетката на Mercedes-Benz през годините? - 1

Решетките на автомобилите се превърнаха в един от най-разпознаваемите дизайнерски елементи и освен функционална роля, те имат и дизайнерска такава. Днес ще ви покажем и разкажем за това как еволюира една от най-известните решетки, тази на Mercedes-Benz, през годините и какви са плановете за развитие на германците в ерата на електрическите автомобили.

През 1900-та година, Вилхелм Майбах вгражда изобретения от него радиатор в Mercedes 35 PS, за да разреши проблема с охлаждането, който автомобилите с двигател с вътрешно горене имат тогава. През 1931 година се появява и същинската предна решетка с представянето на Mercedes-Benz 170. Тогава за първи път радиаторът е монтиран зад решетка, която е част от предния капак. Именно тогава за първи път виждаме хромираната решетка, позната ни и до днес с монтирана върху нея емблема с три лъча.

През 1954 година Mercedes представя 300 SL Gullwing, заедно с по-малкия 190 SL малко по-късно. Те представят нова хоризонтална решетка, която през 70-те години остава и единствения вариант за германската компания. През 2007 година Mercedes дава избор на клиентите си в зависимост от нивото на оборудване с голяма емблема в средата.

През 2010 година е възродена и решетката на Maybach с вертикални бленди, а през 2012 година бе представена и така наречената „диамантена“ решетка. Няколко години по-късно, през 2016 година, се появи и “Panamericana” за AMG моделите, а с навлизането на електрическите коли и EQ названието, Mercedes добави пластмасов елемент, който да скрива сензорите и да прикрива липсата на традиционната вече предна решетка.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 16 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ОБЕКТИВНИЯ

    23 11 Отговор
    НАЙ ПРЕСТИЖНАТА МАРКА!
    🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪
  • 2 Яко!

    16 10 Отговор
    Всички вече копират Мерц с големите решетки!
  • 3 Иво

    22 19 Отговор
    От няколко години зад решетките на някои модели потраква дизелов мотор от Рено който се среща и в най базовите модели на Дачия така,че звездата отдавна залезе.

    Коментиран от #5, #6

  • 4 Ивайло Попов

    11 4 Отговор
    The Best Or Nothing. ( Всичко или нищо). С Renault или без зад предната решетка Mercedes-Benz си е Mercedes-Benz!
  • 5 Михаил

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Иво":

    Така е има двигател на рено ,но пък да не забравяме колко е евтин за подръжка 😉
  • 6 неслучаен

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Иво":

    Сега на пазара има голям избор-есен е! За разбиращите и можещите има и сладко грозде.А за другите все ще си остане кисело!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Мерцедес:

    2 0 Отговор
    Най-доброто или нищо!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Анонимен

    1 3 Отговор
    Мерцедес е прехвалена марка от Ганьовците
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.