42 029 31

Автомобилът на старо: Subaru Legacy за шест-седем хиляди лева

  • автомобилът на старо-
  • subaru-
  • legacy
Автомобилът на старо: Subaru Legacy за шест-седем хиляди лева - 1

Обръщаме внимание на един по-непопулярен автомобил, който обаче у нас има малка, но доста хардкор ориентирана група от почитатели. Обявите в най-големия сайт за автомобили mobile.bg също не са малко, като сред тях се забелязват и доста запазени екземпляри. Струва ли си обаче да се купи такъв автомобил на старо, ви разказваме сега. По-конкретно си говорим за Subaru Legacy от четвърто поколение - един автомобил, произвеждащ се в периода 2003 - 2008 година. Във външния вид на Subaru Legacy няма ярки детайли - с изключение може би на вратите без рамки.

Но този автомобил е обичан не заради външния си вид, а заради задвижването на всички колела, което е без алтернатива, както и заради боксер мотора с характерен глас. Салонът с преден панел, леко обърнат към водача, е здраво сглобен и направен от качествени материали, като е и добре проектиран от гледна точка на ергономичност. Жалко е само, че на кормилната колона липсва надлъжно регулиране. На втория ред наистина е удобно и увеличеният наклон на гърба на седалките и големият подлакътник ще направят дори дългото пътуване много комфортно. Багажникът на седана е сравнително скромен - 433 литра.

Автомобилът на старо: Subaru Legacy за шест-седем хиляди лева

Изборът на автомобили от въпросното IV поколение, произведени преди 2009 година е приличен. На пазара у нас доминира Legacy с двулитров двигател (150 или 164 к.с.) в комбинация с четиристепенна автоматична скоростна кутия. Автомобилите с механични трансмисии са по-рядко явление, но не липсват. Legacy с двигател 2.5 (173 к.с.) обикновено са оборудвани с автоматична скоростна кутия, но в продажба има малко заслужаващи внимание, такива автомобили. Що се отнася до модификациите, налчни са седан и комби, като комбито е за предпочитане заради своята практичност.

Шестцилиндровото Subaru от този модел са съвсем друга бира. Това са коли за познавачи и колекционери и ако не сте от тях, просто подминете тези предложения. Иначе средната цена за Legacy от това поколение е напълно нормална за качествата, които предлага моделът. Трудно е обаче да се намери екземпляр на под 200 000 реални километра. От опциите можете да разчитате на двузонов климатроник, кожен салон с електрически седалки и шибедах. Цените, в зависимост от годината на производство и състоянието, варират в интервала от три до десет хиляди лева.

Автомобилът на старо: Subaru Legacy за шест-седем хиляди лева

Как се вози? Legacy, с твърдото си окачване и рязко управление, се усеща като спортен автомобил. Активният пилотаж с висока скорост на криволичещи планински пътища е радост за водачите на такова Subaru. Жалко е само, че динамиката на версиите с атмосферни четирицилиндрови мотори е доста скромна.

Какво да очакваме? Лаковото покритие на Legacy не е твърде здраво, но не е и капризно. Най-проблемните места в тези автомобили, които не са катастрофирали, са рамката на предното стъкло, предните колони и задните надкалникови арки. Като цяло колата се отличава с добра издръжливост на каросерията. Проблемните зони в купето включват дръжките на вратите, залавните места на седалките и бутоните на волана, от които са изтрити иконите. Няма оплаквания относно електрическата система на Legacy.

Автомобилът на старо: Subaru Legacy за шест-седем хиляди лева

Атмосферните четирицилиндрови опозитни двигатели EJ204 и EJ253 са надеждни и имат добър ресурс от 300 или повече хиляди километра. В замяна обаче тези двигатели изискват внимание и компетентна грижа. Трябва внимателно да следите нивото на маслото, което често излиза през уплътненията на разпределителния вал и през гарнитурата на капака на клапаните. Сродните турбо мотори EJ205 и EJ255 не са толкова издръжливи, но пък са по-динамични. В зависимост от режима на работа те изкарват 100 - 250 хиляди км. Редкият трилитров EZ30 е доста надежден, основното е да не се прегрява.

Legacy е оборудван с четири опции за трансмисии. Всички те са здрави и надеждни. Пет- и шестстепенните ръчни трансмисии изкарват най-малко 200 хиляди км преди ремонт и изискват намеса само в отделни случаи. Четиристепенният автоматик е не по-малко надежден, с почти вечна механична част. Същото може да се каже и за петстепенната автоматична трансмисия, с която са оборудвани турбо моторите и шестцилиндровата версия с естествено пълнене.

Автомобилът на старо: Subaru Legacy за шест-седем хиляди лева

Дизайнът на задвижването на всички колела зависи от инсталираната скоростна кутия. Екземплярите с "ръчка" са снабдени с механичен централен диференциал с не много надежден вискосъединител. Доста по-здрава е 4х4 системата на автоматиците, като там предаването на момента към задния мост става с помощта на електроника. Legacy комбинира предно окачване McPherson и пружинно задно окачване с двойни носачи. Ресурсът на окачването не е много голям, но определено надхвърля 100 000 км. Слабите места на кормилното управление са шарнирите на кормилната щанга, както и самата кормилна рейка.

С други думи четвъртото поколение на Subaru Legacy представлява комфортен и сравнително надежден автомобил, характеризиращ се обаче с трудна и недотам евтина поддръжка. Бендиновите мотори са доста лакоми, но пък управлението на такава кола е истинско удоволствие. 4х4 системата е перфектна, особено комбинирана с автоматик, а грижовното отношение към такава кола обаче определено ще ви се отплати. А какви екземпляри от модела се предлага у нас, можете да проверите ТУК.

Автомобилът на старо: Subaru Legacy за шест-седем хиляди лева


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 47 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Опа

    71 12 Отговор
    Нищо не казвате за реглаж на клапаните, гарнитурите, ръждата?
  • 2 Опорка

    49 17 Отговор
    Не бих казал, че са "редки", напоследък ги виждам навсякъде. Пропуснали са основното - на всеки 100К км мотора се вади, ревизия на главите и блока и смяна на гарнитури. 2.0 е по-надежден и от 2.5 и от 3.0, но е зеленчук.
  • 3 Алексей

    55 21 Отговор
    За мен Субару е оставил отпечатък - СКЪПО и КАПРИЗНО ( чупливо - некачествено) Не може да изкара 700 000 км като такси или като полицейска кола, защото е супер специфично. Това е кола само за фенове, готови да преглъщат пари за възли и за части, без да страдат за направените разходи. Като цяло специфичните, нестандартни решенияносят със себе си, малък ресурс и скъпи части.

    Коментиран от #17

  • 4 байрактар

    35 12 Отговор
    Колко бензин харчи тоя гродзил?
    Дизелите около 2011 г хапват валовете за закуска, имаха конструктивен дефект.
    Бензинките съмк чувал, че нямат насита, стари автомобили.

    Коментиран от #18


  • 5 КОй

    59 10 Отговор
    Било скъпо, било ръждвсало и харчило много.... Ми карайте си БМВ-та тогава.... Имал съм субару, Форд, голф, пежо.... Ако трябва да избирам сега кола, пак бих избрал субаруто. Вие искате да карате 20 годишна кола и само да наливате гориво, еми не става. Сега карам чисто нова кола за 40хил Евро и не пипам нищо по нея, но не е като субару.

    Коментиран от #12

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 субару са

    17 39 Отговор
    Най-големите боклуци
  • 9 Майстора

    28 31 Отговор
    Бягайте далече от тези трошливи гнилочи
  • 10 Синдикат на Ало Измамниците

    29 12 Отговор
    По нашите географски ширини има един лаф : субарист,до първия ремонт! И тоя лаф не е случаен ,тия коли са за люде които са си надвили достатъчно на "масрафа". Същото важи и за собствениците на Волво ,но не чак в такава степен . Дай му на Ганя немската ширпотеба и не го мисли !

    Коментиран от #11, #13

  • 11 Ккк

    8 16 Отговор

    До коментар #10 от "Синдикат на Ало Измамниците":

    Аз имам субару форестър и волво с90 значи съм си навил на масрафа? Ама са още в гаранция и когато свърши друг да му бере ......
  • 12 Гост

    18 9 Отговор

    До коментар #5 от "КОй":

    Самият факт че не си си взел ново Субару говори! Другото е носталгия…

    Коментиран от #14

  • 13 Гост

    11 7 Отговор

    До коментар #10 от "Синдикат на Ало Измамниците":

    Немска шир потреба? За 80 000 лева? Да, бе? Щото 2.0 Субару струва толкова, със 150 коня! А, ама то май други двигатели няма? Що? Мииии, няма обяснение? Вземи Форестър, после погледни Тигуан, Х3, Q5 , и други! Или си реалист, или си болен фен! Второто не е проблем, но без да обиждаш…

    Коментиран от #22

  • 14 КОй

    16 2 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    На този етап си прав, но този "етап" не е защото не искам... А защото избирам, скоро ще дойде момента в който ще имам и събару.

  • 15 ГФГГ

    21 16 Отговор
    СТАР БЕНЗИНОВ ЛАКОМ АВТОМОБИЛ ЗА МАНИЯЦИ МАЗОХИСТИ
  • 16 Мислех да си купя

    9 17 Отговор
    Субару ама май пак ще е мерцедес ...
  • 17 Опорка

    19 7 Отговор

    До коментар #3 от "Алексей":

    Това важи единствено за мотора, който няма как да бъде направен надежден колкото обикновен такъв. Всичко останало е направено много добре.
  • 18 Случаен

    20 4 Отговор

    До коментар #4 от "байрактар":

    Имам такава,3ка мотор 245 коня.Харчи 11/100 газ
  • 19 с опит

    32 2 Отговор
    имах такова и почти всичко в статията е вярно - много добра сглобка, беше на близо 400 х.км. и салона беше като нов, уникално 4х4 и въпреки, че не са бегачки, определено предразполагат към по-спортно шофиране. Но също така е вярна и скъпата поддръжка, проблемите с гарнитурите на главите, кормилната рейка - направо няма субару на повече от 10 години, което да не са правени поне по веднъж ремонти там. Като всички японски автомобили, имат и склонност да ръждясват. Друг голям проблем е и че трудно се намира кой да ги поддържа, а сервизите, които го правят осъзнават че нямаш много избор и цените, а понякога и отношението са....Но иначе, въпреки че вече 4 години карам друг автомобил, си оставам субару фен.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Японец

    10 40 Отговор
    Японска здрава кола няма! Бягайте далече от такива

    Коментиран от #26

  • 22 Синдикат на Ало Измамниците

    14 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Болен фен съм на тема японски автомобили ! Обаче имам и автосервиз ,и работя с колеги които се занимават единствено и само с двигатели на субару. Така че съм напълно наясно с предпочитанията и възможностите на нашенеца. Особено с тия дето значително си надскачат възможностите!
  • 23 Автоджамбазов

    5 2 Отговор
    ще мога ли с нея да влизам в сентъра на столисата щото кметисата не пуща стари коли там?
  • 24 смърфа

    10 5 Отговор
    Верно е , че "Субару" е болестно състояние. Имам две , голяма беля са, много пари отидоха по ремонти, части. Капризни и трошливи са , много обичат сервиза, през седмица някое влиза за по нещо на ремонт. Нооо , зимата като падне снега не ми пука , вървят и се надсмивам на останалите, изпреварвам ги на зиг - заг в педя сняг. Едната веднъж само спря в 70 санта сняг...

  • 25 Случаен

    4 1 Отговор
    Тия 164 и 173 от кое отверстие си ги извадихте?
    Има 165 и 175 коня двигатели.
  • 26 Кирпича

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "Японец":

    Има, моята Тойота 4 рънър v 8 е супер здрава.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Спиро

    3 0 Отговор
    Дайте някаква статия за Субару Леворг
  • 29 Хейтърчета

    9 1 Отговор
    Само като Ви чета коментарите,ми става ясно ,че 90%от коментиращите не сте се и качвали на Субару,да не говорим и на сняг.А двигателите за реглаж на клапаните ,на двигател 2.0 ,се вадят само от лакомите майстори,за да ви дерът .От 2010г карам само Субару 1-Импреза ,1 Фори и 1 точно такова Легаси ,а смених преди това много чупентаци Аудита,Фолкове,опел и БМВта.
  • 30 Така е

    8 0 Отговор
    Нищо ново не научихте, нищо старо не забравихте.
    Това клише, че японските автомобили гният е също толкова вярно колкото да се каже, че германските гният, заради старите опели.
    Преди 25години гниеха.Отдавна повечето японски са прилично защитени срещу корозия.Е Мазда пак имат проблеми, ама не като преди.

    Коментиран от #31

  • 31 илен.....

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Така е":

    бе не ръждясват купета от около 10 години, което не е много отдавна :D:D:D, окачването продължава да гние до безобразие, като цяло японецът е скаран с думите шумоизолация, практичност и комфорт(говорим за евтините автомобили) и няма как да е постоянно 4х4, да е 200к.с., тежи над 1500кг. и да гори малко