Обръщаме внимание на един по-непопулярен автомобил, който обаче у нас има малка, но доста хардкор ориентирана група от почитатели. Обявите в най-големия сайт за автомобили mobile.bg също не са малко, като сред тях се забелязват и доста запазени екземпляри. Струва ли си обаче да се купи такъв автомобил на старо, ви разказваме сега. По-конкретно си говорим за Subaru Legacy от четвърто поколение - един автомобил, произвеждащ се в периода 2003 - 2008 година. Във външния вид на Subaru Legacy няма ярки детайли - с изключение може би на вратите без рамки.
Но този автомобил е обичан не заради външния си вид, а заради задвижването на всички колела, което е без алтернатива, както и заради боксер мотора с характерен глас. Салонът с преден панел, леко обърнат към водача, е здраво сглобен и направен от качествени материали, като е и добре проектиран от гледна точка на ергономичност. Жалко е само, че на кормилната колона липсва надлъжно регулиране. На втория ред наистина е удобно и увеличеният наклон на гърба на седалките и големият подлакътник ще направят дори дългото пътуване много комфортно. Багажникът на седана е сравнително скромен - 433 литра.
Изборът на автомобили от въпросното IV поколение, произведени преди 2009 година е приличен. На пазара у нас доминира Legacy с двулитров двигател (150 или 164 к.с.) в комбинация с четиристепенна автоматична скоростна кутия. Автомобилите с механични трансмисии са по-рядко явление, но не липсват. Legacy с двигател 2.5 (173 к.с.) обикновено са оборудвани с автоматична скоростна кутия, но в продажба има малко заслужаващи внимание, такива автомобили. Що се отнася до модификациите, налчни са седан и комби, като комбито е за предпочитане заради своята практичност.
Шестцилиндровото Subaru от този модел са съвсем друга бира. Това са коли за познавачи и колекционери и ако не сте от тях, просто подминете тези предложения. Иначе средната цена за Legacy от това поколение е напълно нормална за качествата, които предлага моделът. Трудно е обаче да се намери екземпляр на под 200 000 реални километра. От опциите можете да разчитате на двузонов климатроник, кожен салон с електрически седалки и шибедах. Цените, в зависимост от годината на производство и състоянието, варират в интервала от три до десет хиляди лева.
Как се вози? Legacy, с твърдото си окачване и рязко управление, се усеща като спортен автомобил. Активният пилотаж с висока скорост на криволичещи планински пътища е радост за водачите на такова Subaru. Жалко е само, че динамиката на версиите с атмосферни четирицилиндрови мотори е доста скромна.
Какво да очакваме? Лаковото покритие на Legacy не е твърде здраво, но не е и капризно. Най-проблемните места в тези автомобили, които не са катастрофирали, са рамката на предното стъкло, предните колони и задните надкалникови арки. Като цяло колата се отличава с добра издръжливост на каросерията. Проблемните зони в купето включват дръжките на вратите, залавните места на седалките и бутоните на волана, от които са изтрити иконите. Няма оплаквания относно електрическата система на Legacy.
Атмосферните четирицилиндрови опозитни двигатели EJ204 и EJ253 са надеждни и имат добър ресурс от 300 или повече хиляди километра. В замяна обаче тези двигатели изискват внимание и компетентна грижа. Трябва внимателно да следите нивото на маслото, което често излиза през уплътненията на разпределителния вал и през гарнитурата на капака на клапаните. Сродните турбо мотори EJ205 и EJ255 не са толкова издръжливи, но пък са по-динамични. В зависимост от режима на работа те изкарват 100 - 250 хиляди км. Редкият трилитров EZ30 е доста надежден, основното е да не се прегрява.
Legacy е оборудван с четири опции за трансмисии. Всички те са здрави и надеждни. Пет- и шестстепенните ръчни трансмисии изкарват най-малко 200 хиляди км преди ремонт и изискват намеса само в отделни случаи. Четиристепенният автоматик е не по-малко надежден, с почти вечна механична част. Същото може да се каже и за петстепенната автоматична трансмисия, с която са оборудвани турбо моторите и шестцилиндровата версия с естествено пълнене.
Дизайнът на задвижването на всички колела зависи от инсталираната скоростна кутия. Екземплярите с "ръчка" са снабдени с механичен централен диференциал с не много надежден вискосъединител. Доста по-здрава е 4х4 системата на автоматиците, като там предаването на момента към задния мост става с помощта на електроника. Legacy комбинира предно окачване McPherson и пружинно задно окачване с двойни носачи. Ресурсът на окачването не е много голям, но определено надхвърля 100 000 км. Слабите места на кормилното управление са шарнирите на кормилната щанга, както и самата кормилна рейка.
С други думи четвъртото поколение на Subaru Legacy представлява комфортен и сравнително надежден автомобил, характеризиращ се обаче с трудна и недотам евтина поддръжка. Бендиновите мотори са доста лакоми, но пък управлението на такава кола е истинско удоволствие. 4х4 системата е перфектна, особено комбинирана с автоматик, а грижовното отношение към такава кола обаче определено ще ви се отплати. А какви екземпляри от модела се предлага у нас, можете да проверите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Опа
14:51 28.09.2022
2 Опорка
15:15 28.09.2022
3 Алексей
Коментиран от #17
15:51 28.09.2022
4 байрактар
Дизелите около 2011 г хапват валовете за закуска, имаха конструктивен дефект.
Бензинките съмк чувал, че нямат насита, стари автомобили.
Коментиран от #18
16:36 28.09.2022
5 КОй
Коментиран от #12
17:09 28.09.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 субару са
19:02 28.09.2022
9 Майстора
Коментиран от #33
19:27 28.09.2022
10 Синдикат на Ало Измамниците
Коментиран от #11, #13
20:10 28.09.2022
11 Ккк
До коментар #10 от "Синдикат на Ало Измамниците":
Аз имам субару форестър и волво с90 значи съм си навил на масрафа? Ама са още в гаранция и когато свърши друг да му бере ......20:21 28.09.2022
12 Гост
До коментар #5 от "КОй":
Самият факт че не си си взел ново Субару говори! Другото е носталгия…Коментиран от #14
21:21 28.09.2022
13 Гост
До коментар #10 от "Синдикат на Ало Измамниците":
Немска шир потреба? За 80 000 лева? Да, бе? Щото 2.0 Субару струва толкова, със 150 коня! А, ама то май други двигатели няма? Що? Мииии, няма обяснение? Вземи Форестър, после погледни Тигуан, Х3, Q5 , и други! Или си реалист, или си болен фен! Второто не е проблем, но без да обиждаш…Коментиран от #22
21:30 28.09.2022
14 КОй
До коментар #12 от "Гост":
На този етап си прав, но този "етап" не е защото не искам... А защото избирам, скоро ще дойде момента в който ще имам и събару.22:28 28.09.2022
15 ГФГГ
22:48 28.09.2022
16 Мислех да си купя
23:09 28.09.2022
17 Опорка
До коментар #3 от "Алексей":
Това важи единствено за мотора, който няма как да бъде направен надежден колкото обикновен такъв. Всичко останало е направено много добре.23:20 28.09.2022
18 Случаен
До коментар #4 от "байрактар":
Имам такава,3ка мотор 245 коня.Харчи 11/100 газ07:37 29.09.2022
19 с опит
08:21 29.09.2022
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Японец
Коментиран от #26
11:33 29.09.2022
22 Синдикат на Ало Измамниците
До коментар #13 от "Гост":
Болен фен съм на тема японски автомобили ! Обаче имам и автосервиз ,и работя с колеги които се занимават единствено и само с двигатели на субару. Така че съм напълно наясно с предпочитанията и възможностите на нашенеца. Особено с тия дето значително си надскачат възможностите!12:50 29.09.2022
23 Автоджамбазов
13:33 29.09.2022
24 смърфа
14:01 29.09.2022
25 Случаен
Има 165 и 175 коня двигатели.
17:23 29.09.2022
26 Кирпича
До коментар #21 от "Японец":
Има, моята Тойота 4 рънър v 8 е супер здрава.03:03 01.10.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Спиро
09:37 01.10.2022
29 Хейтърчета
20:55 01.10.2022
30 Така е
Това клише, че японските автомобили гният е също толкова вярно колкото да се каже, че германските гният, заради старите опели.
Преди 25години гниеха.Отдавна повечето японски са прилично защитени срещу корозия.Е Мазда пак имат проблеми, ама не като преди.
Коментиран от #31
21:26 01.10.2022
31 илен.....
До коментар #30 от "Така е":
бе не ръждясват купета от около 10 години, което не е много отдавна :D:D:D, окачването продължава да гние до безобразие, като цяло японецът е скаран с думите шумоизолация, практичност и комфорт(говорим за евтините автомобили) и няма как да е постоянно 4х4, да е 200к.с., тежи над 1500кг. и да гори малко07:16 15.11.2022
32 хехехе
21:37 13.01.2023
33 хехехе
До коментар #9 от "Майстора":
ЩОТ НЕ ГИ РАЗБИРАШ ЩОТО СА ДРУГА БИРА21:42 13.01.2023
34 0000
00:18 05.08.2023