2 370 40

Америка постепенно се отказва от бензиновите и дизеловите коли

  • ню йорк-
  • електрически автомобили-
  • електромобил-
  • сащ-
  • америка-
  • tesla

Ню Йорк е третият щат, който обяви решението

Америка постепенно се отказва от бензиновите и дизеловите коли - 1

Ню Йорк е третият щат на територията на САЩ, който ще забрани продажбата на нови коли с двигател с вътрешно горене от 2035 година. Това стана ясно след изказване на губернатора на щата – Кати Хочил. Тя заяви, че е дала задача на щатските агенции да проучат и променят нужните закони и регулации, за да забранят продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели.

„С устойчивите държавни и федерални инвестиции, нашите действия стимулират нюйоркчани, местни власти и предприятия да направят прехода към електрически превозни средства“," каза Хочил по време на церемония в чест на Националната седмица на електрическото задвижване. "Ние водим прехода на Ню Йорк към чист транспорт и днешното съобщение ще бъде от полза за нашия климат и здравето на нашите общности за следващите поколения."

Предложението следва плана на щата за повишаване на продажбите на „чисти“ превозни средства, включително и електромобили през следващите 13 години. Властите искат колите, които не замърсяват да генерират 35% от продажбите на всички нови коли през 2026 година, като този процент се повишава до 68% през 2030 година и 100% през 2035 година. Подобен план има и в Калифорния, където също бе взето подобно решение наскоро.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 10 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джо бидоня

    22 7 Отговор
    ше минаваме на еко транспорт
    магарета и катъри
  • 2 Акио Тойода

    11 15 Отговор
    Най-накрая след като забранят бензиновите и дизелови автомобили, ще дойде време за водорода за което се готвим и разработваме от 30 години насам, а останалите автомобилни компании са неподготвени.

    През 2030 година ще продаваме по 20 милиона водородни автомобили на годишно
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    26 1 Отговор
    География :
    САЩ и Америка са
    РАЗЛИЧНИ НЕЩА ‼️‼️‼️
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    23 5 Отговор
    Пазарната икономика отдавна е подчинена на ВЛАСТТА ‼️‼️‼️
    А уж ни учеха, че пазарът определя ‼️

    Коментиран от #11


  • 5 Каруцаря от края на града

    30 7 Отговор
    Глупостите на идиотите продължават да ни набиват небивалици ! Не са по икономични ,не са практични от към време за зарядка ,не са по евтини , не са по екологични ! Нищо не им е по добре !

    Коментиран от #8

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 6 Отговор
    Вече стартират фирми чиито автомобили да не се ПРОДАВАТ , а само да се ПОЛЗВАТ срещу определена сума ❗
    Глобалният Рент-а-кар вече идва ❗
  • 7 Москвич AMG на газ

    10 8 Отговор
    И в Русия ще е така,ама друг път,
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 6 Отговор

    До коментар #5 от "Каруцаря от края на града":

    Знанията са глупост!
    Глупостта е знание!
    /ДЪЛБОКАТА ДЪРЖАВА/
  • 9 бря

    13 6 Отговор
    каубойците от дивия запад ще яхнат крантите
  • 10 Носталжи Йово

    8 7 Отговор
    Ей,какви автомобили правеха американците преди 40 години......
  • 11 Пазарна икономика

    5 15 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Разбира се, че клиента решава какво да си купи, а политиците е редно да се грижат за здравето и сигурността на хората и да не ги оставят да си вредят взаимно.

    Предлагат се като алтернатива както водородни автомобили така и електромобили и всеки може да избира. Засега изборът е ясен!

    Хората избраха електромобилите. На този пазар също имат огромен избор, който се увеличава всяка изминала година. Също клиента решава коя марка и модел да избере и всички имат равни възможности, въпреки че в сащ някой марки са по-равни от другите.

    Например всички марки получават по 7500 долара за продаден електромобил с изключение на Тесла, която не получава нищо вече трета година, което е нелоялна пазарна практика, но въпреки това владее 70 80% от пазара.

    Тоест политиците дори когато искат не могат да влияят на пазара, защото клиентът избира и субсидиите не работят.

    В китай вече спряха да дават субсидии за електромобили, но въпреки това тази година продажбите им се увеличиха двойно и така наречените в Китай NEV вече владеят 25% от пазара по напълно пазарни принципи. Надали са се впечатлили, че ще спират двг след 15 години, за да си купуват електромобил днес. Дотогава ще сменят поне три автомобила.

    Коментиран от #14

  • 12 Факт

    10 3 Отговор
    В америка дизелови коли никога не е имало масово само фв опитаха и ги изритаха
  • 13 Мисля

    8 5 Отговор
    Идва ерата на тротинетките-фююуу!Когато се натрупа критична маса от тротинеткаджии(а в щатите това е факт от 10-12г.)идват тротинетките.Харлей-Дейвидсън и Форд Мустанг са символ на мачовщината и подтисничеството.Алилуя бейби!
  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 4 Отговор

    До коментар #11 от "Пазарна икономика":

    Явно НЯКОЙ неща НИКОЙ не ти ги е разяснил !
    ЗАБРАНЯВАТ със закон ДВГ ...
    Вече никой не гледа черно-бяла телевизия , но хората САМИ преминаха на цветна !
    Вече няма телефони тип дуплекс, но не защото ги забраниха със закон !
    Масово хората минават на новия тип осветление , но стария не е забранен със закон!
    Вече много хора не носят ръчен часовник, но не защото е забранен със закон !
    Нека Ел.ките се наложат сами , а не чрез закон !
    Защо загрижените за здравето ни политици у нас не дават субсидия, че предавам ДВГ за скрап и купувам Ел.ка❗
    Между другото Тойота вече близо 20 години прави хибриди без политиците да дават субсидии за тях ❗
    Доста проучвания има , че цялостният живот , от създаването до унищожаването , на Ел.ките не е толкова екологичен , колкото ни го представят ❗
    Дали това , че фирмите вдигат БезБожно цените на колите и хората карат всеповече стари коли също не е в играта ! Факт е , че всички производители бяха подготвени и никой "не скочи" срещу промените !

    Коментиран от #18, #19, #20


  • 15 Русенец

    6 4 Отговор
    В Румъния е забранено да се регистрират автомобили втора употреба над 10 години.Затова в Гюргево карат стари коли с русенска регистрация.
    В Ню Йорк ще карат коли,купени и регистрирани в съседните щати.
  • 16 Явно е, наистина

    2 6 Отговор
    "Явно НЯКОЙ неща НИКОЙ не ти ги е разяснил !
    ЗАБРАНЯВАТ със закон ДВГ ..."

    Винаги е "забавно" да спориш с технически неграмотни хора с ниска обща култура.

    Няма как да разбереш реалността, ако си я обясняваш с неверни твърдения.

    Никой не забранил ДВГ, а ЩЕ го забраняват след 15 години, ама евентуално! Точно както са забранени работещите в момента в Германия въглищни централи.

    Да видим другите твърдения :

    "Вече никой не гледа черно-бяла телевизия , но хората САМИ преминаха на цветна !"

    Така е. В началото цветните телевизори струваха три пъти повече от черно-белите и се продаваха в пъти по-малко. После цветните транзисторни телевизори станаха по-евтини и хората спряха да купуват ламповите чернобели.

    Същото стана и с плоските телевизори, които в началото бяха адски скъпи и с по-лошо качество от тези с кинескопите. После цените им се изравниха, а качеството се подобри. Същите като тебе само преди десетина години мрънкаха, че няма HD качество и няма смисъл да си купуват HD телевизор. После същото мрънка не беше за FULL HD, после за 4К, сега същото мрънкане е за 8К 100 инчовите телевизори, които са "адски скъпи и няма такова излъчване", но само след 5-10 години ще са сред най-евтините телевизори.

    Също като електромобилите, които ще са по-евтини от автомобилите с ДВГ и с много повече възможности.
  • 17 СМОГ

    5 8 Отговор
    Всеки, който е с всичкия си, му е пределно ясно, че от ауспуха излиза нещо, което е смъpтоносно за живите организми. И най-опасно в непосредствена близост.
    На останалите изобщо няма нужда да се обяснява.
  • 18 Да продължим

    4 6 Отговор

    До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Вече няма телефони тип дуплекс, но не защото ги забраниха със закон !"

    Следващата техническа неграмотност. Все още съществуват стационарни телефони свързани с кабели. Но неграмотността е да ги наричаш "дуплекс"

    Поради ограничението на телефонните чифтове, се налагаше на един кабел да се свържат два телефонни номера, което се нарича дуплекс. Неудобството беше че когато единият номер говори, другия не може да ползва телефона.

    Точно както ДВГ ще се ползва и през 2070 година, а такива като тебе ще си мислят, че са изчезнали от години и ще ги назовават с някакви странни имена, както ти вместо за стационарен телефон говориш за дуплекс.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Продължаваш със самозаблудите

    2 11 Отговор

    До коментар #14 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Вече много хора не носят ръчен часовник, но не защото е забранен със закон !"


    Пак живееш в паралелна реалност!
    Всъщност все повече хора започват да носят ръчен часовник в сравнение с преди няколко години и носенето на ръчни часовници ще става все по-масово и по масово и накрая всеки ще носи. В момента повече деца носят ръчни часовници, отколкото когато ние сме били деца. И знаеш ли защо? Защото ръчния часовник вече не служи за да гледаш часа на него.

    Точно както електромобилите не са и няма да бъдат средство за придвижване от точка А до точка Б, шофирани задължително от хора с книжки, а са много повече от това.

    Те ще са гръбнакът на електроразпределителната система и ще са неразривна част от нея, като освен за изчистване на емисиите на транспорта, ще изчистят и емисиите от централите са с изкопаеми горива, които ще се ползват все по-малко с течение на времето.

    Електромобила няма да е бездънна яма, поглъщаща огромни количества пари изкарани с труд от собственикът си, а ще е възможно да бъде източник на доходи, балансирайки енергийната система. Също така ще може и да пести разходи за електричество в домакинството. Точно за това ДВГ си заминава и без забрани.

    Коментиран от #23, #24, #28

  • 21 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Продължаваме, но не промяната":

    Ще спестиш,ама някой друг път.Ако не си разбрал още,в Европа тока е рекордно скъп.Скоро и в България след 1 януари 2023 г.

    Коментиран от #33

  • 22 Заблуда за нас или самозаблуда?

    2 6 Отговор
    "Между другото Тойота вече близо 20 години прави хибриди без политиците да дават субсидии за тях ❗"

    Не знам нас ли се опитваш да заблудиш или си си заблуден по принцип? Toyota е усвоила най-много субсидии в световен мащаб, включително и в САЩ.

    Наскоро им се смееха, че си опукаха квотата за субсидии с хибридите и тя свършва точно когато изкараха първия си електрически автомобил и няма да могат да ползват субсидии за него, точно както Тесла си опука квотата още преди 3 години.

    А за водорода японското правителство открито е субсидирало toyota с десетки милиарди долари, а кой знае още колко задкулисно. Също така и за разработка на твърдотелни батерии, на каквито представиха прототип още преди повече от 10 години и оттогава държат десетки патенти за тяхното производство, за да не би някой да започне да ги произвежда, спъвайки конкуренцията.

    Съвсем скоро ще лъсне хибридгейт, за който говоря от години.

    Коментиран от #26

  • 23 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #20 от "Продължаваш със самозаблудите":

    Чакаме те вече толкова години да си купиш електрокар.Ама не щеш,само дрън дрън каш.
  • 24 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #20 от "Продължаваш със самозаблудите":

    Давай бе многониковия,продавай ток кой ти пречи. Нещо май пак бъркаш.
    Те затова ли магазините за часовници ги закриват.Никой от семейството ми,колегите на работа,приятели и родата не носи часовник от 20 години.Същото е с стационарните телефони.

    Коментиран от #27


  • 25 Едни учени направиха проучване

    2 6 Отговор
    Вече като чуя как някои учени били направили проучване и казали нещо, първото нещо което правя е да видя кой е платил това проучване и почти винаги се оказва, че е била toyota, а в краен случай някоя петролна компания.

    Не ти ли е направило впечатление, че всички проучвания приемат че живота на автомобилите приключва на третата четвъртата година и смятат емисиите за производството и отделените от ауспуха емисии за този период или максимум за 50 000 км, за да изкарат електромобилите по замърсяващи?

    Не ти ли прави впечатление, че всички проучвания признават, че дори електромобила да се кара в Полша където над 80% от тока идва от въглищни централи, този електромобил ще стане по-чист след по-малко от 80 хиляди километра, при положение че в българия почти не влизат автомобили втора употреба под 200 000 км?

    Въпреки това, заглавията и изводите на тези проучвания се опитват да ни убедят колко са замърсяващи електромобилите. Тоест заглавията и изводите не отговарят на резултатите, получени от така или иначе нагласените "проучвания"
  • 26 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #22 от "Заблуда за нас или самозаблуда?":

    Афрото не прибира ли пари от въглеродните квоти на останалите автомобилни производители.

    Коментиран от #29

  • 27 Излизал ли си от вкъщи

    2 4 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Застани на която и да е улица и поне един на 20 човека ще носи на ръката си часовник.

    Магазин за часовници? Ти в кой век живееш! Дори в момента чакаме доставка на поредния часовник за дъщеря ми и се ядоса защо не пристигна вчера, а трябва да чака до другата седмица.

    Часовниците отдавна се продават в магазините за телефони. А ако преди време във визитките специално пишехме телефон, мобифон, gsm а мобилните телефони бяха разделени на смартфони и телефони с копчета, сега когато кажеш телефон обикновено се има предвид смартфон.

    Същото е и с часовниците и за новите часовници не ти трябва часовникар, което също е изчезваща професия.

    След години същото ще се случи с думата автомобил и автомонтьор.

    Вече никой не говори за gsm, плазма, плосък телевизор, смарт часовник, смартфон. Свиквай с терминологията, защото дори не разбираш какво ти говорят хората и си представяш неща от преди 20 години!
  • 28 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #20 от "Продължаваш със самозаблудите":

    Електрокара е точно бездънна яма с цена от над 100 к лв цена като нов.Батерията и електромотора са консуматив,който не изкарва дълго.А подмяната им струва колкото половината електрокар.

    Коментиран от #30

  • 29 Така е!

    2 5 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Прибира, ама не в Щатите. Но от toyota прибират повече, нали за това ти говоря за хибридгейт, който предстои.

    И това не са държавни субсидии. Тесла не ги взема. Автомобилните фирми и ги дават, за да купят на по-ниска цена квотите, защото замърсяват повече отколкото им е позволено. Това е като да платиш индулгенция на църквата и да си изплатиш греховете защото си убил поредните 400 хиляди човека само в Европа всяка година, защото замърсяваш въздуха.

    Плащаш ги на някой, който е спестил убиването на няколко хиляди човека.

    Не мога да разбера какъв човек трябва да си, за да смяташ че убийството на хора не трябва да се наказва, а спасяването на човешки живот и не трябва да се поощрява и смяташ това за нередно!

    Не виждам какво против имаш, политиците да се стремят да намалят замърсяването и убийствата на хората, защото макар и непредумишлено това си е убийство! Хората си умират наистина. Не ми казвай че нямаш роднини и познати които нямаш роднини и познати които да са умрели през последните 20 години от рак или заболявания на дихателните пътища.

    Ако е така признавам, че живеем в различни паралелни реалности и си прав за всичко, което пишеш, защото може да е вярно за твоята паралелна реалност.

    Коментиран от #31

  • 30 Така е!

    1 6 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Същото като смартфона за 2000-4000 лв, смарт часовника за 200-1000 лв, 70-инчовия 4к телевизор за 2000 лв и още куп подобни вещи, които бяха много по-евтини в сравнение от преди години, когато за скъп се приемаше часовник seiko 5 за 40 лв и телевизор Велико Търново 85 за стотина лева.


    Но както виждаш продажбите им само се увеличават, точно както и на електромобилите. Продължаваш да сравняваш цветен телевизор Велико Търново с 8k 100 инчов телевизор и да се опитваш да си обясниш разликата в цените!
  • 31 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #29 от "Така е!":

    Много лице мерно от твоя страна да караш стар дизелов сув,а да пишеш за електрокари.

    Коментиран от #34

  • 32 Търново

    5 1 Отговор
    Телевизорите Велико Търново струваха над хиляда лева ,нещо бъркаш.

    Коментиран от #35

  • 33 Е именно де!

    2 7 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Точно скъпият ток ще е най-големия катализатор както за преминаване към възобновяеми източници които предлагат най-евтиния ток и най-бързото изграждане на мощности, така и към електромобили, които да се възползват първоначално от евтиният ток от възобновяеми източници при излишък, за да зареждат, а на по-късен етап, когато разликата в цената на тока денем и нощен стане драстична, да връщат този евтин ток в мрежата за да им го плащат на висока цена.

    Колкото по-голяма е разликата в цената толкова ще е по-голяма и печалбата. При евтин ток никой няма да има стимул да го прави.

    Тоест цената на тока няма как да се задържи висока за повече от няколко години, необходими за изграждане на достатъчно възобновяеми източници.

    Това се знае от всички и никой не желае да инвестира в разработка на нови петролни кладенци, което ще създаде недостиг и високи цени на нефта в дългосрочен план. Какво ли ще стане с цените на горивата и дали ще има нужда от забрани през 2035 година или просто няма кой да си позволи да кара на бензин много преди тази година?
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Така е!

    2 5 Отговор

    До коментар #32 от "Търново":

    Около 1000, а не около стотина лева имах предвид. Моя грешка.

    И за да не остана неразбран, да обясня на по-младите, че трябваше да работиш половин година за да си купиш български цветен телевизор с голям екран - 20 инча. Последно поколение на техниката, който дори нямаше дистанционно.

    Днес с половин месечна заплата можеш да си купиш 4k 60-инчов телевизор, който има повече памет и по-мощен процесор от най-мощните компютри по онова време, които струваха хиляди долари.

    Точно това не могат да разберат. Електромобилите са свръх мощни компютри с power bank на колела, като най-полезната функция в бъдеще ще е тази на power bank, а не като средство за придвижване.

    И ако телевизор велико търново трябваше да се ремонтира от телевизионен техник средно веднъж годишно дори без външна причина, то съвременните телевизори биват убивани предимно от токов удар или мълния в 90% от случаите.

    Същото се случва и с батериите, като най-новите технологии предлагат десетина хиляди цикъла живот, които няма как да бъдат употребени само със шофиране и е логично да се ползват за други цели.
  • 36 Класика

    8 1 Отговор
    Затова ги е страх от Тръмп! Защото Байдън вампирски притиска с цялата си злоба да прекъсне производството на коли и лансира под чуждо влияние ,защото е болен и подкупен склероптика,лансира най опасните за атмосферата и здравето на човека еко-ел убийци, безпощадно- безвъзвратно унищожители на живота!
  • 37 тоз

    2 0 Отговор
    Погледнете си минусите и си помислете за истината.

    Коментиран от #39

  • 38 Путлер

    0 2 Отговор
    А ток от къде? Да да имате ток трябва да организирате референдум за присъединяване към Руската империя
  • 39 Така ли било?

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "тоз":

    Колко минуса искаш в рамките на 10 минути? Фактите не могат да се променят с брой минуси или плюсове. Това са лапешки разсъждения!
  • 40 ТУЗАРА

    1 2 Отговор
    Който няма ел.ракета с 300+ коня стои тука и дрънка глупости. Нормално: Горивото е цифра, майсторите също. Който има - кара, кефи се и се разхожда