Собственик на Tesla Model X трябва да се извини на американската компания след като отправи обидни епитети към кросоувъра пред китайски медии през изимналите месеци. Това се случва след като личният автомобил на господин Уен получава неизправност в спирачките на магистрала и колата губи скорост.
В изявление пред китайските медии, господин Уен нарича колата „играчка за самоубийства“, което от Tesla oтнасят към съда. От компанията поясняват, че са се свързали с него в деня на инцидента, за да получат повече информация и ако е нужно да прегледат автомобила за неизправност. Това е било отказано няколко пъти от собственика.
Според решението на съда, думите на собственика са повлияли на репутацията на Tesla и е нужно той да се извини за думите си. Извинението вече е публикувано официално, а до 10 дни трябва да бъде преведена и сумата от около 1500 евро.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Госあ
Коментиран от #3, #4, #6, #7
13:44 24.11.2022
2 омъскаряване
Коментиран от #24
13:46 24.11.2022
3 Пешо
До коментар #1 от "Госあ":
Демокрация в действие. Компаниите имат права над потребителите, но потребителите какви права имат?! Реално!Коментиран от #5, #17
13:48 24.11.2022
4 Гоуст
До коментар #1 от "Госあ":
И аз им се чудя що допуснаха теслЪ на пазара сиКоментиран от #8
13:52 24.11.2022
5 Госあ
До коментар #3 от "Пешо":
Интересно е, кой съд е постановил тази глоба…и защо китаеца трябва да плаща. В Китай ли е това…Ако това е китайския съд, лошоКоментиран от #9
13:52 24.11.2022
6 Точно обратното е
До коментар #1 от "Госあ":
Трябва да започнат да вкарват такива лъжци и измамници в затвора, вместо да им правят услуга с такива малки глоби. Сега ще тръгнат още 1 000 като този поблазнени от евтината минутка слава, а да не говорим за фирми с користни цели, които ще спечелят милиарди от очернянето на Тесла.Далече съм от мисълта че тесла произвежда качествени автомобили, но китайските конкуренти определено хвърлят измислени обвинения, които при Тесла не вървят, защото всичко се записва в логовете и отивам в централата на Тесла в реално време.
Онази която скачаше по таваните на тесла на изложенията с тениска "спирачките не работят" май вече влезе в затвора за измама и уронване на престижа, защото се доказа, че е инсценировка. Тя също не пожела да предостави автомобила на произволен сервиз по неин избор за независима техническа експертиза, въпреки че тесла предложи да плати всички разноски.
13:54 24.11.2022
7 Китай едва ли ще фалира
До коментар #1 от "Госあ":
Но тези прецеденти фирма да съди потребител на стока защото е отправил негативен коментар за продукт са много опасни. Още една причина потребителите да избягват стоки от американски фирми.13:55 24.11.2022
8 В огромна грешка си
До коментар #4 от "Гоуст":
Тесла не е допусната до пазара в Китай.Tesla беше специално поканена там и то с огромен жест който не е правилен към никоя друга компания в световен мащаб. Тесла беше първата и единствена чужда компания, която си построи собствен завод в Китай.
Коментиран от #31
13:56 24.11.2022
9 Защо смяташ
До коментар #5 от "Госあ":
Че в китай няма присъда за клевета и уронване на престижа?Коментиран от #11, #28
13:58 24.11.2022
10 Факт
Коментиран от #12
14:05 24.11.2022
11 Госあ
До коментар #9 от "Защо смяташ":
Защото това не е клевета, а самата истина.Коментиран от #13
14:05 24.11.2022
12 Никой не е свободен
До коментар #10 от "Факт":
Да лъже, да убива и да изнасилва! Точно затова са измислени законите.Виж никой не може да ти забрани да казваш истината. Но очевидно този лъже.
Коментиран от #16
14:14 24.11.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Турбо
Коментиран от #15
14:35 24.11.2022
15 А дали Тесла иска такива клиенти
До коментар #14 от "Турбо":
Ти как ще постъпиш с клиент, който засипва социалните мрежи с клевети по адрес на стока закупена от твоя магазин? Как ще реагираш ако искаш да му я замениш, но той вместо да дойде да се възползва, продължава да те клевети, а ти знаеш много добре, че лъже, защото стоката ти е качествена, а това е клеветническа кампания на твой конкурент?Ще си замълчиш ли за да си запазиш този "лоялен " клиент? Ще искаш ли отново да му продадеш нещо, за да те "похвали"?
Разбирам омразата ти към Тесла, но се опитай да бъдеш малко по обективен. Досега не съм чул тесла да съди някой защото е казал, че има неравномерни фуги или калпава боя. А както виждаш не са отрекли, че е възможен и проблем със спирачките, техника е все пак. Но такъв очевидно не е имало.
Коментиран от #18, #19
14:53 24.11.2022
16 Е как ще не е
До коментар #12 от "Никой не е свободен":
Че всекидневието ти в което живееш се базира на лъжи15:05 24.11.2022
17 Мнение
До коментар #3 от "Пешо":
Не колега. Диктатура на концерните под прикритието на демокрацията. Чиста диктатура си е не бъркайте демокрация с диктатура. Викат че е демокрация ама вършат диктатура.15:22 24.11.2022
18 Турбо
До коментар #15 от "А дали Тесла иска такива клиенти":
Не разбираш от търговия тесльо,затова си фалирал с краставиците.За 24 години не съм си позволил да обидя клиент.Заменям им стоката или им връщам парите само да са доволни. Всеки доволен клиент за мен е безплатна реклама и ми води нови клиенти. Лоши клиенти няма,Тесла си създава сама лошите клиенти.Те НИКОГА повече няма да си купят Тесла и ще са антиреклама за Тесла.Коментиран от #20
15:36 24.11.2022
19 Гост
До коментар #15 от "А дали Тесла иска такива клиенти":
Многониковия,колко от твоите клиенти,които не ги искаш,си осъдил да ти се извинят и да платят глоба?Коментиран от #21
17:30 24.11.2022
20 Ти май наистина не четеш?
До коментар #18 от "Турбо":
Освен заглавието друго четеш ли? Кажи ми къде се разминава аналогията, която ти дадох с твоя клиент:"От компанията поясняват, че са се свързали с него в деня на инцидента, за да получат повече информация и ако е нужно да прегледат автомобила за неизправност. Това е било отказано няколко пъти от собственика."
Пак те питам, ако твоя клиент пише глупости в интернет за твоята стока и след пет телефонни разговора и 10 съобщения във фейсбук в които му предлагаш да му върнеш парите или да му смениш стоката, той вместо да го направи и да се разберете като хората, извика журналисти от новините на Нова и btv за да твърди че си го измамил. Като им цъфнеш в новините, ще защитиш ли клиента си и ще държиш ли да се върне?
В такъв случай не би ли го осъдил за клевета, ако си абсолютно сигурен, че лъже и можеш лесно да го докажеш, както със запис на телефонните разговори, така и с използване на съобщенията за доказателство, че си му предложил замяна или връщане на парите?
Коментиран от #22, #36
18:08 24.11.2022
21 Повярвай ми
До коментар #19 от "Гост":
Когато не искам някой да ми е клиент, той веднага го разбира. И да, имал съм такива клиенти, които буквално съм гонил. Човек трябва да има достойнство и парите не струват повече от него.Коментиран от #23
18:12 24.11.2022
22 Турбо
До коментар #20 от "Ти май наистина не четеш?":
А ти четеш ли какво съм ти отговорил?Лошият клиент го създава търговеца.Нямам такъв случай,защото не съм позволил да обидя клиент.Клиента за малко да се пребие,Тесла нито лук яли,нито лук мирисали.
Коментиран от #46
18:33 24.11.2022
23 Турбо
До коментар #21 от "Повярвай ми":
Не се учудвам,защо си фалирал в бизнеса с краставици. Щом си се съгласил да извършваш дадена услуга,работиш без да мрънкаш.Клиента винаги може да си търси правата в съда.Коментиран от #25
18:39 24.11.2022
24 Някой си
До коментар #2 от "омъскаряване":
Ако китаеца не знае български или сръбски просто няма какво да каже!18:41 24.11.2022
25 Дрън дрън
До коментар #23 от "Турбо":
Бизнеса с краставици го прекъсна казармата, а след това беше друг, който можеше да се мащабира.Сега е съвсем друг и също не може да се мащабира и нямам капацитета да обслужвам всички желаещи клиенти, така че си ги подбирам.
Обаче като те знам с какво "уважение и респект" се отнасяш към мен и към всеки който не е съгласен с мнението ти и как изопачаваш факти и събития, само за да излезеш прав въпреки, че знаеш че грешиш, само в твоите фантазии си задържаш клиентите.
Умните клиенти отдавна са те отсвирили, особено ако демонстрираш подобна компетентност, както към специалността ти от университета - пълна некомпетентност.
Представям си и как отговаряш на клиентите на конкретни въпроси - ако въпросът е прекалено сложен просто обясняваш на клиента колко е тъп, както правиш с мен.
Контролен въпрос - по какъв начин пали парният двигател с копче?
Ще кажеш ли кой беше най-добрият ти отговор на 20 пъти зададения ти въпрос?
Характерът си проличава дори зад клавиатурата.
А клиентите ми идват при мен, защото знаят, че никога не търся оправдания, а винаги търся решения, дори на проблеми, които конкурентите ми са обявили за нерешими или прекалено скъпи за решаване. А и редовно самите те са създали на клиентите ми.
Като дойде някой дървен философ и лъжец като тебе, директно го отсвирвам!
Коментиран от #26, #27, #34
20:01 24.11.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Има
До коментар #9 от "Защо смяташ":
Но няма глоба в евро.Всичко е пунта мара.
Кога китаец плати патент тогава ще плати и глоба в евро.
Лъжат кат сиган нашите джорналя.
20:54 24.11.2022
29 Турбо
Коментиран от #30
22:06 24.11.2022
30 Не можах да го прочета
До коментар #29 от "Турбо":
За кое си прав?Вероятно си се държал възпитано и уважително, като с клиентите си?
Казах ти, че не можеш да си скриеш характера, защото умните хора не слушат какво говориш, а гледат какво правиш.
Коментиран от #35
23:11 24.11.2022
31 Знайко
До коментар #8 от "В огромна грешка си":
....беше поканена , за да е по-удобно да бъде изкопирана и подобрена. Справка-моделите на BYD и JellyКоментиран от #33
02:45 25.11.2022
32 Един
07:53 25.11.2022
33 Незнайко
До коментар #31 от "Знайко":
Е какво да крадат от Тесла, като както ти казах това беше първата частна компания допусната да си направи завод в Китай? Единствените които не е нужно да споделят каквото и да било.И от друга страна, китайската тесла се произвежда с батерии произведени в Китай. Също така повечето от частите също са произведени в Китай.
А тесла е един от първите клиенти на безопасните и незапалени блейд батерии на BYD.
08:15 25.11.2022
34 Гост
До коментар #25 от "Дрън дрън":
Бизнеса с краставици ти бил преди казармата.Ти на колко години взе книжка и обикаля да разнасяш стоката с буса.Пак се оплете в опашати лъжи за въображаемите си бизнеси.Коментиран от #39
08:37 25.11.2022
35 Гост
До коментар #30 от "Не можах да го прочета":
Не можа да прочетеш поста,но го изтри.Отношението към човека зависи от самия човек.С теб никой не говори възпитано и уважително.Ти си всезнаещ , всеможещ и винаги прав,дори когато грешиш. Уважението се печели,не е задължително да уважаваш някой,който те дразни и наглее с кухите си теории.Коментиран от #37
08:43 25.11.2022
36 Гост
До коментар #20 от "Ти май наистина не четеш?":
За какво да се извинява.Учудвам се защо този китаец не съди Тесла за опит за непредумишлено убийство.08:45 25.11.2022
37 Каквото повикало такова се обадило
До коментар #35 от "Гост":
Както виждаш дори когато се държа "грубо" с вас, го правя възпитано и уважително. А това че наричаш куха теория изреждането на неопровержими факти и доказателства, говори достатъчно.Кое е кухата теория? Паленето на парен двигател с копче? Въпросът който чакам да ми зададете вече втора седмица за да ви отговоря, но вие дори не искате да знаете как става това, защото ви е страх да научите нещо ново, за да не вземе да си повишите общата култура и да си промените мисленето?
Вие дори не искате да научите нещо ново, вие отричате както реалността, така и историята, а да не говорим за физичните закони.
Аз знам само ЧАСТ от това и нищо друго. За разлика от вас не си измислям нито нови физични закони, нито не съществуващи перпетууммобиле, нито пък мога да се съглася с вашите очевидно грешни виждания.
Както виждаш всички "мои" кухи теории накрая излизат верни.
Следващият път като не знаеш нещо, за да си спестиш унижението, просто попитай. Ама ти не искаш да научиш нищо ново - пак черта от характера, която не можеш да скриеш зад каквито и да е никове.
09:30 25.11.2022
38 БАРС
Коментиран от #40
09:46 25.11.2022
39 А ти кога взе книжка?
До коментар #34 от "Гост":
Аз си взех А и В категория още в четвърти курс и ходих в техникума с колата, а понякога и с микробуса и товарих отзад целия курс - прави и ходихме заведенията в околията. На практика ходех с мотора."Бизнеса" с плодове и зеленчуци просъществува цяло лято, а Септември влязох в казармата. Не е куха теория, а собственият ми живот.
Не че се гордея, ама още си спомням ходенето при директорката, че съм правил понички на училищния двор с Жигулито. "Много вървеше" пущината. Поне по критериите ми за онова време. Ех ако можеше да говори! Много първи неща се случиха с това Жигули, ама дето казват, спомените са хубави защото бяхме млади! Благодаря, че ме върна в онези времена!
Коментиран от #41
09:48 25.11.2022
40 Дрън-дрън
До коментар #38 от "БАРС":
Говориш за съвсем отделен случай. Май наистина не четете статиите, а само заглавията? Това прочете ли го?"Това се случва след като личният автомобил на господин Уен получава неизправност в спирачките на магистрала и колата губи скорост."
Какво общо има с написаното от тебе? Ако наистина е имал проблем със спирачките е напълно нормално автомобила да го диагностицира и да намали скоростта за да предотврати инцидент.
А онзи случай ще видим какво ще излезе. Там китаеца беше тръгнал с не работещи по негови думи спирачки и за спиране ползвал режима за паркиране.
Но очевидно е включил без да иска круиз контрола, който е бил настроен на висока скорост, но заради не работещите спирачки, не е могъл да го изключи както обикновено се прави с натискането на спирачките, а не се усетил да го изключи от лостчето от което го е включил.
Той със сигурност може да ги съди и то с право. Вероятно при следващия ъпдейт, ще направят невъзможно включването на круиз контрола, ако имаш проблеми със спирачките.
Въпросът обаче е защо въобще е тръгнал с не работещи спирачки, а не е закарал автомобила в сервиз? Ще видим и оттам какво ще излезе.
10:00 25.11.2022
41 Гост
До коментар #39 от "А ти кога взе книжка?":
Ако не беше смешно,щеше да е жалко.Бизнес продължил "цяло" лято ,с възможност за мащабиране.Коментиран от #42
13:41 25.11.2022
42 Някога да съм твърдял обратното
До коментар #41 от "Гост":
Винаги съм казвал, че това ми е бил първия бизнес и няма какво да се объркам какво съм казал преди, защото това е самата истина. После бяха складове на едро, за които имаше повече клиенти и по-големи обороти, а между другото и видеотеки. Дали ми беше до зеленчуци? Не че не зареждах дини и други по-големи количества на приятели, но това беше по-скоро услуга с транспорта.За разлика от вас които не помните какво лъжете. То не бяха баничарки с по над 100 хиляди километра годишно, то не бяха перпето mobile-та със среден разход 4,5 на 100 при постоянно претоварване и преминаване през Шипка. А след всичките милиони километри заедно нито един от вас не знаеше колко гори една баничарка при магистрална скорост. Ама всичките имате баничарки!
18:21 25.11.2022
43 бай Даньо
Коментиран от #44, #45
21:58 25.11.2022
44 Дори да съм метач на тоалетни
До коментар #43 от "бай Даньо":
Какъв проблем виждаш? Срамна професия няма. Само вие определете умствения капацитет на човек по телефона колата и професията!А умните хора си правят изводи за вас от тези ваши изказвания.
10:54 26.11.2022
45 И между другото
До коментар #43 от "бай Даньо":
Какво е това твое подсъзнание, което от "превоз на едро на плодове и зеленчуци", веднага изтласка в подсъзнанието ти една голяма краставица?Един психолог доста изводи ще си направи и от тази твоя аналогия!
10:57 26.11.2022
46 Теодор
До коментар #22 от "Турбо":
И кое доказва, че наистина е имал проблем със спирачките? Кълвеш на гола кука!04:17 27.11.2022