Last news in Fakti

17 Януари, 2023 11:50 23 070 77

В САЩ искат да забранят продажбата на електромобили от 2035 година

  • електромобили-
  • забрана-
  • сащ-
  • уайоминг

Щата Уайоминг се противопоставя на тенденциите

В САЩ искат да забранят продажбата на електромобили от 2035 година - 1

Докато 2035 година може да се окаже фатална за всички бензинови и дизелови коли в Европа, то през същата година електромобилите могат да изчезнат от пазара в САЩ или поне в щата Уайоминг. Властите там заявиха, че искат да се противопоставят на мярката, която въвеждат в Калифорния и Ню Йорк, където се обмисля забрана на колите с ДВГ през 2035 година.

Причините за това са няколко, като например населението от 600 хиляди души, което има щата. Според местните използването на електромобили няма да е толкова практично, както и изграждането на инфраструктура за тяхното зареждане. В този район някои домакинства дори нямат интернет, а още повече зарядни станции за автомобили.

Може би основната причина е голямата заплаха за работата на хората. Основното препитание на местните е свързано с производството на горива и масла, които се преработват именно на местно ниво. И докато властите едва ли ще вземат това кардинално решение, те заявяват, че се надяват въпроса да се разгледа отново, за да не се налагат такива мерки от по-големи щати.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 59 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мдааа

    173 18 Отговор
    Така става, когато света се води по акъла на откачалки, като Грета Т и всякаква паплач зелени екоталибани!

    Коментиран от #9, #70

  • 2 Дааа

    79 10 Отговор
    Който седи върху бомба от напалм, трябва да има и втора гражданска отговорност, заради щети върху околните сгради, коли. А това, че са решили да изгорят както в ада, за да свети Мъск си е техен проблем.

    Коментиран от #8

  • 3 ДрайвингПлежър

    88 5 Отговор
    Почти безсмислена забрана... до 2035 и най-ограничения ментално електрик ще е почнал да зацепва, че талигите не са решение на проблемие, а цял нов проблем и то по-сериозен... винаги съм бил защитник на плурализма и свободната воля - трябва да се остави правото на електро-мазохистите да си ги купуват...
  • 4 Милен

    22 51 Отговор
    Значи тия хора интернет нямали, а тръгнали да се притесняват за зарядните станции. Май трябва да се сърдят на някой друг и да си оправят тия неща, а не те да налагат какво трябва и не трябва и света да се съобразява с тях. Като нямат интернет, ток и други такива "модерни" работи ще карат стари бракми изхвърлени на боклука. Все пак от 2035 спират производство на ДВГ, а не експлоатация.

    Коментиран от #5, #14, #53

  • 5 🌈🛴😱

    43 5 Отговор

    До коментар #4 от "Милен":

    Ей сега разплачи се, че няма да може да, си караш тротинетката 😪

    Коментиран от #20

  • 6 Иви

    25 21 Отговор
    Браво, водородните двигатели е бъдещето !

    Коментиран от #10, #12

  • 7 Механик

    111 5 Отговор
    Електромобилът, особено такакъв какъвто е в момента е една мания и нищо повече. Нито е по-безопасен, нито е по-екологичен, нито нищо. Просто е е една фикция, която за определен вид хора (нови-модерни) се явява неотделим момент от чувството им за модерност и е начин да блеснат пред другите.
    Да, електродвигателят е много по-подходящ за транспорта. НО... но с батериите които имаме, това му качество, лесно минава е недостатък.
    Вместо да се чудят как да накарат хората да се отказват от ДВГ, по-добре да се заемат с намиране на нов тип батерии (леки, малки, мощни и бързи в зареждането, но най-вече трайни).
    Всичко друго е спекула, манипулация, принуждение и алабализми.

    Коментиран от #15

  • 8 3-фазния

    9 21 Отговор

    До коментар #2 от "Дааа":

    Каза човека с пластмасовия резервоар и бутилка метан 200 кг в багажника - НУРС (който е ходил в казарма, знае кво е)

  • 9 Ракета Пейтриът ☢️

    18 11 Отговор

    До коментар #1 от "Мдааа":

    05.01.2012. Еквадорски съд потвърди присъдата срещу "Шеврон" за $ 18 милиарда долара заради т.нар. "Чернобил в джунглата" - изхвърлени 18 МИЛИАРДА ТОНА (дoларче глоба глоба на тон) токсични отпадъци в Амазония. "Ще платим, когато Адът замръзне и после ще продължим битката върху леда" - заявил говорителят на Шеврон Donald Campbell. Продължавайте да спонсорирате най-миризливата простотия в познатата ни история.

    Коментиран от #13

  • 10 караТок бакшиш

    37 3 Отговор

    До коментар #6 от "Иви":

    "Водородният двигател" е 100% електромобил с добавени горивни клетки с живот 160 хил. км и бутилки с втечнен водород на -253 градуса и 1013 атмосфери, дето като думне и yйде квартала.
  • 11 Гост

    21 4 Отговор
    Двамата електрофили ще коментират ли?
  • 12 Гост

    34 2 Отговор

    До коментар #6 от "Иви":

    Водородът е опасен. Бутилките му са тежки. Не е работа за коли това.

    Коментиран от #33

  • 13 чичо стамат шумков

    18 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ракета Пейтриът ☢️":

    "Чернобил в джунглата" - изхвърлени 18 МИЛИАРДА ТОНА (дoларче глоба глоба на тон) токсични отпадъци в Амазония. "Ще платим, когато Адът замръзне и после ще продължим битката върху леда" - заявил говорителят на Шеврон Donald Campbell. Продължавайте да спонсорирате най-миризливата простотия в познатата ни история. ....................................................................................................................Трябва да те попитам имаш ли си представа какво означава 18 МИЛИАРДА ТОНА ОТПАДЪЦИ КАКВО КОЛИЧЕСТВО И ОБЕМ ОЗНАЧАВА ТОВА Или си се подвел по накоя публикация на псевдожурналист или си нямаш представа от количества,обеми мерки теглилки и т.н.Иначе за другите работи в твоя коментар си прав.

    Коментиран от #71

  • 14 Ти не разбра ли?

    9 17 Отговор

    До коментар #4 от "Милен":

    За какви коли говориш. Те тепърва щяли да си прекарват ток и да слизат от конете и да се качват на автомобили с ДВГ и се движат със 100 години назад в този щат, доколкото разбирам. Има време с тези темпове до 2135 година, тъкмо ще са си прекарали и ток и интернет и може пък и да се съгласят да пробват някой електромобил. Току виж им харесало.

    Коментиран от #56

  • 15 И как мислиш да стане това

    11 21 Отговор

    До коментар #7 от "Механик":

    Как си представяш че ще се изобрети лека мощна и евтина батерия, ако никой не се опитва да го направи защото слуша такива като тебе, които пък слушат toyota и повтарят мантрата как сегашните технологии с 10 000 цикъла живот и 15 минутно зареждане, които осигуряват на автомобилите по 2000 конски сили за нищо не стават.

    А това е само постигнатото до миналата година, при положение че само преди 10 години, батериите имаха 400 цикъла живот, зареждаха се за най-малко четири часа и имаха пробег 100 км.

    Ако не беше тесла, за да вдигне летвата на останалите, всички още щяха да се водят по акъла на toyota е да обясняват как на пазара никой не търси плъгин хибриди и електромобили и затова няма да произвеждат такива. И от години да лъжат че разработват твърдотелни батерии и водородни технологии. А през 2020 щяло да има милиони водородни автомобили

    Коментиран от #16

  • 16 Турбо

    26 1 Отговор

    До коментар #15 от "И как мислиш да стане това":

    Сегашните батерии са с 1000 цикъла на бавна и 400 цикъла на бърза зарядна станция.Това което не се споменава е ниският кпд на батерията.

    Коментиран от #17, #34, #41

  • 17 Нисък КПД

    4 15 Отговор

    До коментар #16 от "Турбо":

    Не те ли е срам да споменеш думата КПД или ефективност? След толкова излагации с десетина перпето mobile-та, как въобще ти излезе тази дума от устата в публичното пространство? Отново ли искаш да се излагаш?

    Колко очакваш да се повиши КПД на батерията от сегашните над 90%? Какво ще се промени, ако вдигнат с още 10% и станат 100% -любимото ти перпето мобиле. Но вероятно очакваш, че ще стане от още по- любимите ти перфето мобиле от втори вид с над 100% КПД?

    Коментиран от #19

  • 18 Малко цикли

    3 15 Отговор
    А как ще коментираш онази те са от 2013 година, която има реален пробег около 300 км и с последната си батерия измина около 1 милион километра зареждане само на бързо зарядно. Колко ли цикъла е направила за да ги мине и още се движи. При това не му е била сложена нова батерия при гаранционната смяна. А дори оригиналната батерия е изкарала близо половин милион километра на бързо зареждане, въпреки че беше от най-скапаните, които някога са монтирани в автомобил на Тесла.

    Коментиран от #37

  • 19 Турбо

    17 1 Отговор

    До коментар #17 от "Нисък КПД":

    Кпд на нова батерия при 20 градуса е над 90%.При минус 20 градуса кпд пада на 45 -50% .За пълния живот на батерията кпд е 45 - 60%.

    Коментиран от #21, #22, #39

  • 20 ТИРбушон

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "🌈🛴😱":

    Става въпрос за коли, не за тротинетки!
  • 21 Я първо обясни

    5 5 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Какво според тебе е КПД на батерия, че цифрите които си ги дал не мога да ги свържа с нито един термин.

    Дай ми практически пример с една 100 ватчаса батерия за фенерче, да видя какво имаш предвид?

    Коментиран от #23

  • 22 Собственик

    4 9 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Ти поговори с някой, който сервизира батерийни модули. Така от интернет не стават нещата. Защото масово използваните NMC (nickel manganese cobalt) клетки от автомобилен клас, с частично използван капацитет чрез BMS (battery management system) и активно термоуправление (подгрев и охлаждане), както е в новите коли среден и висок клас, имат 20 години живот! И надживяват всяко купе.
    Zoe40 Uber таксита в Истанбул с такива NMC клетки, след 500 хил. батериите им са на 90%.
    С такива е и BMW i3.
    Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове"

    Lexus UX300e e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км. Преди този срок ако падне под 70% капацитетът, Lexus я подменят гаранционно.
    Масовите литиево-йонни батерии са с живот 800-1200 цикъла, литиево-ферофосфатните (Li-FePO4) - 3000-4000 цикъла, а литиевият титанат (LTO) 20000 - 30000 цикъла.
    А Тесла ползва още по-масов, индустриален стандарт 2170 и 4680.
    И в крайна сметка тя се изплаща, а и кой търкаля една и съща кола над 10 години?

    Коментиран от #24, #32, #72

  • 23 Гост

    10 0 Отговор

    До коментар #21 от "Я първо обясни":

    КПД е отношението на съхранената енергията в батерията (изходяща)към енергията необходима за нейното пълно зареждане(входяща).За новите батерии при оптимална температура КПД е 99 процента,за старите клони към нула.При отрицателни температури КПД е около 50 процента.За целия живот на батерията КПД е около 50 процента.
    Точно затова след около 1000 цикъла батерията практически е неизползваема,зареждаш 1000 квтчаса ползваш само 500 плоско 4ели.

    Коментиран от #25

  • 24 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #22 от "Собственик":

    Да те свържа с комшията,търси на кога да пробута електрическо БМВ с батерии за ремонт.
  • 25 Гаргара ли си правиш пак

    2 8 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    С електриците, като пишеш абсолютни глупости и провокираш някой да тръгне да ти обяснява. Не си познал. Няма кой да клъфи на тази абсолютно глупост, която си написал отново само да се заяждаш въпреки, че знаеш че е глупост. Не си прави труда. Единственото което ще получиш е игнор.

    Коментиран от #26, #27, #38

  • 26 Вие сте си

    8 1 Отговор

    До коментар #25 от "Гаргара ли си правиш пак":

    за гаргара, не го ли разбрахте и ти и Даниелчо….та чак по 2000 коня миксери започнаха да му се присънват….за 15 мин….

    Коментиран от #30

  • 27 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гаргара ли си правиш пак":

    Колко е КПД на батерията на стария ми телефон,който след три години употреба напълно зареден се самоизключва след като го изключа зарядното?
  • 28 Гост

    9 1 Отговор
    Научи плоско 4елия какво е КПД.Делиш изходяща енергия ,на входящата енергия.Какво се получава,Мун40?

    Коментиран от #29

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Разбира се че съм преувеличил

    1 6 Отговор

    До коментар #26 от "Вие сте си":

    Не са 2000 коня. Жестоко съм ви излъгал, защото са само 1914 коня.

    И това е фирма която съществува от 14 години и виж какво е постигнала. Сещаш ли се след още 14 и още 14 и още 14 и още 14 години плюс още няколко пъти по 14, колкото са имали стогодишните за развитие на ДВГ?

    Коментиран от #31

  • 31 РЗС

    5 1 Отговор

    До коментар #30 от "Разбира се че съм преувеличил":

    проблема винаги е бил батерията и затова електромобилите са по-стара технология от двг, защото проблема е в батерията. между другото има камара тесли със сменени батерии и мотори преди 200 хиляди километра още в гаранция, а след това са за сметка на собственика

    Коментиран от #35

  • 32 Ангел.

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Собственик":

    Имаш ли сметката за допълнителните вл.мощности нужни са дадена страна,континент.?

    Коментиран от #36

  • 33 Ако баба ти.

    0 2 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Я пак повтори тази безцвбна приказка .
  • 34 Ако баба ти.

    1 3 Отговор

    До коментар #16 от "Турбо":

    Поне литият,титанът са евтини и има ги лесно достъпни на всякъде и много

    Коментиран от #42

  • 35 Правилно време

    0 6 Отговор

    До коментар #31 от "РЗС":

    "проблема винаги е бил батерията".

    БЕШЕ е ключовата дума. Вече не е.
  • 36 Смятана е хиляда пъти

    0 4 Отговор

    До коментар #32 от "Ангел.":

    Ако всички електромобили в една държава преминат на ток, потреблението ще се вдигне с 10% и в над 90% от времето в годината, консумацията в държавата няма и да се доближава до максималното натоварване на системата което е имало преди електромобилите в големи жеги и студове.

    Ако това преминаване към електромобили стане за 30 години, на година мощността ще трябва да се увеличава с 0,3%

    Коментиран от #44

  • 37 Ти си

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Малко цикли":

    Ти лично с твоята електичка колко хиляди километра си изминал ?
    Някой прочел някъде нещо чул някой да разказва като робар или ловец и взима всичко за чиста монета без да има лични наблюдения по материята ....

    Коментиран от #40

  • 38 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гаргара ли си правиш пак":

    Електрика,истината понякога боли и е доста неприятна.Батерията може да работи и повече от 10000 цикъла,но след 1000 цикъла и пада капацитета и не е ефективна за ползване.Затова повечето производители дават от 160 до 180000 километра гаранция на батерията.

    Коментиран от #43

  • 39 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Резервоара за дизел има 100% кпд.Колкото налееш,толкова ще намериш, за разлика от батериите.
  • 40 А ти нямаш ли опит

    0 4 Отговор

    До коментар #37 от "Ти си":

    Никога ли не си имал мобилен телефон лаптоп или поне фенерче със зареждащи батерии от най-скапаните и без никакво отопление и охлаждане?

    Телефоните работят в възможно най-съсипващия за батерията режим - при температури от 60-80 градуса до минусови температури, съчетани с постоянно разреждане до 0 и зареждане до 100%.

    Само стоенето на батерия заредена на над 80% я скапва по-бързо, отколкото да ѝ направиш няколко цикъла заряд разряд между 20 и 80%.

    А повечето си включваме телефоните вечерта и цяла нощ стоят заредени на 100%. Въпреки това предишният ми телефон изкара над три години и половина, а батерията му държеше по цял ден ако не го тормозя, но понеже постоянно ми е в ръцете, го зареждах и през деня на бързо зарядно и на практика имаше над 2000 цикъла и прилична батерия преди да излезе от строя по други причини.

    Коментиран от #49

  • 41 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "Турбо":

    Кпд е трудно да се измери за целия жизнен цикъл на батерията,но не надхвърля 60%.Батерията е консуматив,сменя се и не е евтина.

    Коментиран от #45

  • 42 Димов

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "Ако баба ти.":

    Цените на материалите за батериите са рекордно високи,нещо си с грешка.Скоро няма да паднат заради голямото търсене.

    Коментиран от #47

  • 43 Бинго! Точно в десятката!

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Димов":

    "Електрика,истината понякога боли и е доста неприятна."

    Позволи ми да те цитирам непрестанно, като казвам, че това са твои думи, а не мой. Истината боли и им е трудно да я приемат на антиелектриците.

    А напоследък истината им забива такива шамари, че не могат да се обърнат и няма как да я отрекат, а единствените им аргументи остават заяжданията със събеседниците. То вече дори няма тема за дискусия.

    А относно батериите има много ясен критерий кога става негодна - когато капацитетът и намалее до 80% от първоначалния, което пък означава че пробегът ти е паднал до 80% от първоначалния. Ако преди е минавала 500 км, след 2 -3-5 хиляди цикъла ще минава по 400 км.
  • 44 Димов

    4 2 Отговор

    До коментар #36 от "Смятана е хиляда пъти":

    Без масово ползване на електрички,в Германия се връщат на ТЕЦ,разработват нови въглищни мини.Въвеждат се забрани за използване на електрички в Германия и Швейцария.Строят се нови АЕЦ и ВЕЦ навсякъде по света.Всичко това се случва без масово използване на електрички.

    Коментиран от #46

  • 45 Какво КПД на батерия

    0 1 Отговор

    До коментар #41 от "Димов":

    Уж беше инженер и се съмнявам да пишеш ти. вероятно гост пише с този ник защото го отсвирих.

    Няма такова понятие КПД на батерия.

    За да разбера какво имаш предвид, просто ми дай практически пример.


    Предполагам, че говориш, че ще заредиш 100 киловатчаса в една батерия, а после можеш да изкараш само 60 киловатчаса от нея. Е няма как да си по-далече от истината и всеки инженер го знае.

    Тоест ти не си Димов или поне онзи Димов - ерудирания, който е истински инженер. Ако е просто съвпадение на имената се извинявам и по никакъв начин не се опитвам да те обидя. Това не са неща които всеки е длъжен да знае от обща култура. Но пък ако не знае е по-добре да попита отколкото да си демонстрира незнанията.

    Коментиран от #65

  • 46 И ще продължава да се случва

    0 2 Отговор

    До коментар #44 от "Димов":

    Светът преминава към възобновяеми източници и това ще е дълъг сложен и изпълнен с трудности процес.

    А електромобилите не са проблем в него, а част от решението. Но ще са решение на доста по-късен етап, когато възникнат ОТНОВО излишъци на енергия. Сега има недостиг заради спиране на два вида базови мощности, без които уж света не можел - газовите централи в Германия и атомните централи във Франция. Е както виждаш, можело и без тях.

    Коментиран от #73

  • 47 Парадокс

    2 2 Отговор

    До коментар #42 от "Димов":

    Цените на материалите високи и се качват, цените на енергията високи. А Тесла свали цените с до 12 000 на автомобил, а в Китай цените на електромобилите вече са по-ниски от цените на автомобилите с ДВГ.

    Още сега при тези високи цени и недостиг, както в Китай така и в Европа, 30% от продажбите са на автомобили които се зареждат в контакта, а какво ли ще стане като материалите поевтиният отново?

    А те ще поевтинеят, защото както мините които се разработват в момента, така и заводите за батерии които се строят в един момент ще заработят и недостигът ще се превърне в излишък.

    А след още десетина години, вече ще има достатъчно суровини и за рециклиращата промишленост, която ще бълва огромни количества евтини материали.

    Коментиран от #50, #74

  • 48 Димов

    2 1 Отговор
    Какво е Кпд?Ефективност при преобразуването на енергията.Електрическата енергия се преобразува в химическа енергия при зареждане.При консумация химическата енергия се преобразува отново в електрическа.При преобразуването има загуби.Как ще ги наречеш,ефективност или кпд е без значение.

    Коментиран от #52

  • 49 Ти си

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "А ти нямаш ли опит":

    Колега , иместваш фокуса на темата говорим за Ел.автомобили а не за мобилни телефони !
    Несравнявай ореха с овеса !
    А и одговора ти неразбах от от личен опит ли говориш или си видял нещоси в тик ток ...

    Коментиран от #59

  • 50 Ония с Фордо

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "Парадокс":

    Димов, нещо да си чел или чувал за принципа на Форд в търговията ?

    Коментиран от #51

  • 51 Ония с Фордо

    2 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ония с Фордо":

    Извинявай Димов , коментара за пост 47 на "Парадокс"
  • 52 Елементарен въпрос

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "Димов":

    Значи правилно съм те разбрал. Тоест твърдиш, че една Тесла с батерия 100 киловатчаса има около 90% КПД, защото от контакта харчиш 110 киловата часа за да я заредиш и да изминеш 600 км, но след примерно 400 цикъла бързо зареждане според Турбо, КПД вече ще е паднало на 50% и пак ще заредиш 110 киловатчаса, но ще успееш да минеш само около 300 км с тях.


    Правилно ли съм ви разбрал разсъжденията?

    Коментиран от #76

  • 53 Те не налагат на света

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "Милен":

    да се съобразява с тях, а само в своя щат от 600 000 - ЛГБТ тротинеткаджиите не можете да четете с разбиране! В Уайоминг имат ток, просто са проумели, че Ел колите са либерастко еко безумие

    Коментиран от #54

  • 54 Объркал си се жестоко

    1 4 Отговор

    До коментар #53 от "Те не налагат на света":

    Просто са се хванали като удавник за сламка.

    Даже по-точното сравнение е, че кучето не пуска кокала. Електромобилите им заплашват препитанието - производство на горива и смазочни материали. Забележи че не желаят отмяна на забраната за автомобили с ДВГ, а искат да се забранят електромобилите и не оставят избор на клиентите.

    А клиентите в Китай например, въобще не се пробваха от бъдещите забрани, нито пък желаеха да ползват огромните субсидии за електромобили до преди три години, когато пазарният дял на автомобилите които се зареждат в контакта беше под 5%. Оттогава субсидиите бяха намалени а тази година напълно отпаднаха, но за последния месец пазарния дял на автомобилите които се зареждат в контакта беше над 35%. Седем пъти увеличение само за три години.

    А причината е една единствена и нищо друго - в китай вече е по-евтино да си купиш електромобил дори без субсидии, отколкото автомобил с ДВГ. Сега единствено със закон могат да принудят с някой да си купя автомобил с ДВГ, защото повечето шофьори избират по-евтиния вариант за придвижване.
  • 55 Некой си

    6 1 Отговор
    В щата Уайоминг зимните прекъсвания на тока, нявявания от по 4-5 метра и пътни блокади за по 2-3 дни се случват по няколко пъти ВСЯКА ГОДИНА.
    Как си представяте оцеляване в електромобил в пряспа, при -16 градуса, в продължение на 24 часа?
    Тва да не ви е Бевърли хилс?

    Коментиран от #57

  • 56 Нещо се бъркаш

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Ти не разбра ли?":

    Приятелю, средният годишен доход в Уайоминг е около 53 000 долара нето според чичко Гугъл. Това прави по 4416 долара на месец. Твоята заплата каква е? 1000 с тенденция към 1100 лева? Там хората са достатъчно богати да си карат на бензин и са си преценили, че няма смисъл да инвестират в скъпа инфраструктура за ел. коли. Те не са като тебе да зареждат газчица за 20 лева, там такива тънки сметки никой не прави. Не сравнявай БГ със САЩ - дори и най-бедния щат има нашия стандарт умножен по три...

    Коментиран от #58

  • 57 А ти как си представяш

    0 2 Отговор

    До коментар #55 от "Некой си":

    Оцеляването с бензинов пикап, какъвто е масовият транспорт там? Харчат по два литра на час. За колко мислиш че ще им стигне резервоара?

    Как мислиш, ако някога минат на ток, ще слязат ли от пикапа за да се качат на модел 3 или ще си купят за почти същите пари пикапът на Тесла, който може да изкара и три денонощия с включено отопление на място.

    По време на миналогодишните блокади, всъщност децата бяха прибирани от пикапите на които им свърши горивото в електромобилите на топло. Имаше доста репортажи по случай и дори новина тук.
  • 58 Нищо не бъркам

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "Нещо се бъркаш":

    Колкото и да взимат, явно не им стига да си платят сметките за интернет и както виждаш от статията повечето жители нямат интернет. Няма ли даже и ток, за да могат да си инсталират прекалено скъпата най-мощна зарядна станция на тесла, която струва колосалните 500 долара и очевидно и тази цена им е огромен проблем.

    Както казах, търсят под вола теле, за да намерят някаква причина за забрана на електромобилите. Самият ти доказваш, че не е въпрос на финансови възможности, а на начин (липса) на мислене.

    Коментиран от #60

  • 59 Не измествам фокуса

    0 2 Отговор

    До коментар #49 от "Ти си":

    Темата е за батерии, които били проблемът на електромобилите, според антиелектриците.

    Уж казват че е проблем, но не могат да дадат нито една конкретна причина, защо точно батериите били проблема. Даже и измислиха нов технически термин - КПД на батерия и в момента се опитват да ми доказват съществуването му. Тоест разговаряме точно по темата за батериите.

    А ако ме питаш за електромобилите, проблемите към момента са само два - високата им цена и липсата на достатъчно развита зарядна инфраструктура. Но вторият проблем е пряко свързан с първия и ще бъде решен много по-лесно и бързо. От нито една, бързите зарядни станции до морето станаха десетина с по няколко зарядни колонки на всяка зарядна станция само за две години и вече на всеки 50 100 км от магистралата има бърза зарядна станция. И това при липса на електромобили.
  • 60 Я пак пимисли

    1 0 Отговор

    До коментар #58 от "Нищо не бъркам":

    Ти сериозно ли вярваш, че в Уайоминг няма Интернет? Ако да, спирам да си губя времето... Това е щат с повече от 2 пъти по-голяма територия от БГ. По-голямата част от щата са чукари, където не е стъпвал човешки крак. Нормално е да няма Интернет навсякъде. Освен това имат много тежки зими, с прекъсвания на тока. Пак казвам, хората са изчислили, че ел колите не стават за условията и явно инвестицията не би се избила бързо... А ти си вярвай каквото искаш!

    Коментиран от #61

  • 61 Хайде сега инвестиции и избиване

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "Я пак пимисли":

    Последно какво твърдиш, че са гащници, които цепят стотинката на две или са богати на които не им пука колко струва бензина и ще си го плащат и не се интересуват от икономии?

    А това че нямат интернет не го твърдя аз, а сенаторът. Също така аз твърдя че всеки може да си позволи станция за зареждане, която струва 500 долара, а сенаторът обяснява че това бил основният проблем хората да не си купуват електромобили.

    След като този сенатор твърди такива глупости с които дори ти не си съгласен и го опонираш, защо въобще реши, че си е правил някакви сметки че чак пък и да са му излезли.

    Щатът може и да е с два пъти по-голяма площ от България, но най-дългото разстояние е приблизително колкото в България - 5-600 км. Тоест може да се измине с едно единствено презареждане по средата на маршрута, дори и през зимата.

    Коментиран от #62

  • 62 Анализирай това

    0 1 Отговор

    До коментар #61 от "Хайде сега инвестиции и избиване":

    Ти смяташ ли, че богатите не си правят сметка на парите? Хората са богати, но и пресметливи. Ако на пазара на външен вид 2ма продавачи продават еднакви домати, но едните са 4 лева, а другите 6, ти от кои ще си купиш? Освен това, едно е отделния индивид да е богат, а съвсем друго щата като цяло. Със само 600 000 население вероятно не е много евтино да се поддържа огромната инфраструктура, нужна за такава голяма територия. Много фактори влизат в една такава сметка и няма как такова решение да се вземе без конкретни изчисления. Пък и никъде в статията не е цитиран сенатор, това не знам от къде ти дойде... В крайна сметка явно са преценили, че ел колите не са рентабилни за техния конкретен случай и затова се опъват на пълната забрана на двигателя с вътрешно горене. Интереса винаги клати феса..

    Коментиран от #63, #64

  • 63 Не говорили за сенатор

    0 2 Отговор

    До коментар #62 от "Анализирай това":

    Тоест ти въобще не си си включил критичното мислене и по най наивния начин прие всичко написано тук за чиста монета без да провериш за друг източник?

    Ами без да чета отново статията ще ти кажа че всъщност нищо не е прието а това е законопроект на някакъв си сенатор, който не пуска кокала и това е само предизборно говорене, защото законопроектът няма никакъв шанс да мине.

    Нещо подобно на наш кирчо който обясняваше че за три години ще вдигнем завод за батерии който ще произвежда повече батерии отколкото цял свят взет заедно.

    Въобще няма да се учудя да си повярвал и на онази новина, която упорито се тиражираше в медиите.
  • 64 Бърз анализ

    0 2 Отговор

    До коментар #62 от "Анализирай това":

    Колко да е огромна инвестицията в зарядна инфраструктура, след като дължината на щата е приблизително колкото дължината на българия, а по почти по цялата дължина на българия преминава магистрала тракия по която само за две години бяха построени 10 бързи зарядни станции през 50 100 км.

    Единствената разлика е, че онзи щат е почти квадратен с размери 500 на 500 км. Тоест е дълъг колкото България но по-широк. Тоест още десетина зарядни станции са му напълно достатъчни за да си покрият цялата държава.

    Като имаш предвид че са 10 пъти по-малко като население, даже няма да са необходими кой знае колко колонки

    Ако частен инвеститор в бедна България е успял да изгради тази зарядна инфраструктура за две години, дали пък не могат да си го позволят богатите американци които пестят от сметки за интернет

    Коментиран от #66

  • 65 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "Какво КПД на батерия":

    Акумулатори, мощност и кпд по капацитет и енергия.Булгариенбаскет.ком и още Витолукс.ком.
    Чети образовай се.Стана за смях,нямало кпд на акумулатори.

    Коментиран от #68

  • 66 Прочетете пак статията

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "Бърз анализ":

    В нея се говори за противопоставяне срещу пълната забрана на коли с двигатели и как това не е практично за този конкретен щат. Тук не става въпрос само за финансовата страна на нещата. Хората там си имат вили/къщи високо в планините - как се придвижва човек през зимата дотам с електричка? Който е ходил в САЩ знае как там си обичат пикапите с 4х4, а за този щат пък такива машини са необходимост. Пак повтарям става въпрос за съвкупност от фактори като релеф, климат и т. н. Просто само електрички там няма да вършат работа

    Коментиран от #67

  • 67 Ти да видиш!

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Прочетете пак статията":

    Ако целият щат е 500 на 500 км с всичките му десетки окръзи, къде точно трябва да ти е вилата за да не можеш да стигнеш до нея през зимата с електромобил? На колко километра от главен път, като през средата на щатът преминава щатската магистрала на която ще има стотици зарядни станции заради преминаващите от другите щати автомобили?

    Коментиран от #75

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Не ми пука

    1 0 Отговор
    ако доживея 2035 г., тогава ще си забраня да шофирам, и ще си управлявам велосипеда !
  • 70 Антикомунист

    0 3 Отговор

    До коментар #1 от "Мдааа":

    Мъдаааа, имаш се за умник заедно с тъпаците , които ти пишат плюсчета но правилото е русофили и комундета сте най- големите малоумници!!!!!
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Румен

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Собственик":

    А какво ще я правиш колата след 10 г ?Смяната на батерията струва колкото малък автомобил на бензин. Ще си държиш електрокара на улицата?
  • 73 Румен

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "И ще продължава да се случва":

    Да те питам,кога точно Франция се е отказвала от АЕЦ. Строят 3 нови. А газовите в Германия не работят поради високите цени на втечнения газ.
  • 74 Румен

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Парадокс":

    В Германия има 600000 електрокара,което е по-малко от 1% от всички коли. Не е трудно да вдигнеш бройката с 30%.

    Коментиран от #77

  • 75 Ти пак не схвана

    0 0 Отговор

    До коментар #67 от "Ти да видиш!":

    Първо, зарядни едва ли биха построили по планините и близо до затънтените малки градчета. Погледни картата на щата, всичко на всичко има 3 големи магистрали, ако там са съсредоточени зарядните, бедна им майка на жителите... Второ, кой електромобил замества Форд Ф150, като фунционалност и проходимост? За тези хора такива машини са необходимост в ежедневието. С Тесла Модел 3 ли ще си прекарва животновъда храната за животните до ранчото на 2500 метра надморска височина?
  • 76 Не съм Димов,

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Елементарен въпрос":

    но ще се опитам да отговоря. Батерията е нова 100кВтч и с КПД 90%. След определени цикли и начини на зареждане капацитетът ѝ е спаднал до 50кВтч. Възможно е и КПД да е спаднал или зареждаш 60кВтч, а ползваш 50кВтч. В случая КПД е станал 80%, а капацитетът е спаднал до 50%. Това са две различни неща и се променят различно. Възможно е КПД да се е запазил т.е. зареждаш 55кВтч, ползваш 50кВтч.
  • 77 Нищо не си разбрал

    1 0 Отговор

    До коментар #74 от "Румен":

    "В Германия има 600000 електрокара,което е по-малко от 1% от всички коли. Не е трудно да ВДИГНЕШ БРОЙКАТА С 30%."

    "Още сега при тези високи цени и недостиг, както в Китай така и в Европа, 30% ОТ ПРОДАЖБИТЕ са на автомобили които се зареждат в контакта"

    Откриваш ли разликата?