Last news in Fakti

6 Януари, 2001 00:00 1 401 0

Степният вълк

  • audi-
  • projekt rosemeyer-
  • golf iv/audi a3

Audi не е от производителите, които представят концептуални автомобили често. През миналата година обаче германците се отчетоха с цели два прототипа. Освен зашеметяващия Projekt Rosemeyer, посетителите на последния за ХХ в. автосалон в Париж можеха да видят студията Step­penwolf - компактен всъдеход на платформата Golf IV/Audi A3.

“Степният вълк”, както се превежда името на модела, моментално прикова вниманието на специалистите. Подобно на Allroad, който дефилира като концепткар преди три години, а вече се произвежда серийно без почти никакво съществени изменения, Step­penwolf изглежда напълно готов за конвейера. Публиката вече е свикнала да вижда по улиците автомобили с четири преплетени кръга в емблемата, само година-две след като са обирали овациите по автосалоните като прототипи.

Дизайнът на всъдехода е дело на Ромулус Рост, според когото така изглежда бъдещето на най-популярната платформа в семейството VW/Audi/Seat/Skoda. Steppenwolf напомня на “качено” на 19-цолови гуми ТТ-комби. Екстравагантните стилови решения обаче не свършват дотук. “Универсалът” е с твърд снемаем покрив, който мо­же да се замени с обикновен брезентов. Напълно в духа на фирмения дизайн основният “пояс” на купето е огромен за сметка на приплеснатия остъклен купол. В страничните огледала са интегрирани мощни прожектори, а резервната гума е в “чекмедже” под багажника. Всеки детайл в интериора изглежда масивно, плътно и дори грубовато. По думите на самия Рост, целта е била да се постигне внушение за машина, подготвена добре за тежка работа.

Audi въведе в интериора много материали, които днес използват редица други производители. Такъв бе случаят с полирания алуминий по арматурното табло. Ако тенденцията се запази, новият хит в обзавеждането на купето ще бъде дебелата груба кожа. С такава са тапицирани арматурата и дори пода на Steppenwolf.

Всъдеходът от Инголщад се оборудва с 3.2-литров V6 с мощност 225 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм. С него “Степният вълк” достига скорост от 230 км/ч и ускорява до 100 км/ч за по-малко от 8 секунди. В конструкцията има доста сходни решения с Al­l­road. Окачването например е пневматично, с четири нива на клиренса между 223 и 102 мм. Интересна особеност е хидравличната ръчна спирачка, която се задейства с копче на арматурното табло. Трансмисията на Steppenwolf е заимствана от А3 quattro. В случай на пребоксуване на предните колела многодисковото сцепление Haldex включва задния мост, а вместо блокировки на диференциалите се използват електронни системи EDL (заменя раздатъчната кутия) и ESP (активира спирачката на буксуващото колело и не му позволява да за­тъне).

В Инголщад все още отричат да имат планове за серийно производство. Така обаче бе и през 1998 г., когато се състоя премиерата на Allroad. Повечето специалисти обаче предричат на Steppenwolf скорошна поява в салоните на дилърите. SUV-модата все още е актуална, а VW и Audi нямат силни позиции в този сегмент.

Димитър Борисов


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА