Last news in Fakti

16 Август, 2002 00:00 888 0

Фермата

  • ferrari-
  • ferrari challenge stradale-
  • challenge stradale

В тази история определено не се разказва за секретни операции, за тайни и явни агенти на ЦРУ и въобще не е в сила максимата, че нищо не е такова, каквото изглежда, а тъкмо обратното. Расовото червено “конче” е отгледано при специални грижи във “фермата” в Модена - безспорно едно от най-добрите места на Стария континент, където се раждат шампиони. Атлетът носи названието Ferrari Challenge Stradale и определено представлява сбъдната мечта за хората, които винаги са имали желанието да подкарат болид от Формула 1... само че на пътя. За създаването на своя шедьовър италианците влагат

 много усилия и средства

които обаче са щедро възнаградени от неистовата мощ и перфектната динамика, които демонстрира спортистът. Формулата, която прилагат “фераристите” при създаването на Challenge Stradale е максимално много конски сили, добро поведение на пътя и намалено тегло - модел, който специалистите от друг основен конкурент - Porsche, прилагат доста успешно от години при своите GT- и RS-модели. Последователите на Енцо Ферари пък демонстрират завидно приспособяване към условията и от упор “разстреляха” съперниците, като решиха да очароват клиентите си с автомобил, който трудно може да намери достоен противник. Като донори на Challenge Stradale служат основно други два модела от Модена - 360 Modena и ексклузивната версия Chalenge. От последния Stradale е заимствал по-голяма част от детайлите, осигуряващи много по-ниско тегло, по-голяма сила, модифицираното окачване и по-здраво “захапващите” спирачки. Инженерите обаче доста се поизпотяват докато приведат в желаната спортна форма, познатия от 360 Modena V-образен двигател с осем цилиндъра. В крайна сметка обаче по-голямата компресия, която постигат, намаленото време за реакция на мотора, увеличеният размер на всмукателните и изспусквателни клапани, както и доработката на някои други дребни детайли дават желания резултат.

Осемцилиндровото чудовище е напомпано до 425 к.с, което според статистиката осигурява специфична мощност от 118.5 к.с. на литър работен обем, а това превръща сърцето на Ferrari Challenge Stradale в най-мощния двигател с непосредствено засмукване на горивно-въздушната смес, монтиран при автомобил, движещ се извън състезателните писти. Едновременно с това темпераментните италиански кончета се грижат за задвижването на четириколесно с тегло едва 1180 кг, което е дори с 89 кг по-малко от това на 360 Modena F1. Във вътрешността също
 

бихте се чувствали удобно

Желанието за максимално ниско тегло не е подвело конструкторите да изхвърлят всички “дребни” удоволствия за бъдещите собственици на автомобила. Със сигурност купувачите ще получават не само висока доза спорт, но също така и комфорт и сигурност. Централното заключване, въздушните възглавници и климатроникът са неразделна част от оборудването. Усещането за специфичното спортно предназначение на Ferrari Challenge Stradale се подсилва допълнително от качествените материали, използвани при направата на детайлите в салона. Вътрешната страна на вратите, част от седалките, както и страничните огледала са изработени изцяло от въглеродни нишки. Хромираните повърхности пък със сигурност също заемат подобаващ дял при разкрасяването.

Може би с подобен автомобил най-вече биха ви интересували подробности около спирането (ускорението е ясно, че е на максимална висота). И тук обаче няма повод за безпокойство, тъй като апенинските конструктори залагат на най-доброто. Керамичните спирачни дискове и накладките, изработени от въглеродни сплави уверено доказват високата си стойност. Спирачните апарати пък са от алуминий като отпред и отзад са съответно с шест и четири цилиндъра. Като цяло спирачната система действа безотказно и при нужда “кове” спортиста на място с подобаваща бързина и сигурност. Но пък и едва ли някой очаква по-малко за 168 000 евро в брой...

 

Технически характеристики

Двигател:
V-образен осемцилиндров, средноразположен колянов вал лагеруван на пет места, два горно разположени разпределителни вала

Диаметър на цилиндъра/ход на буталото:
85.0/79.0 мм

Работен обем:
3 586 см3

Обем на цилиндъра:
448.25 см3

Степен на сгъстяване:
11.2:1

Максимална мощност:
313 кВт / 425 к.с. при 8 500 об./мин.

Максимален въртящ момент:
373 Нм при 4 750 об./мин.

Мощност на единица работен обем:
118,5 к.с./л

Габарити, дължина/широчина/височина:
4 477/1 925/1 200 мм

База:
2 600 мм

Каросерия:
двуместно купе, алуминиева каросерия

Коефициент на въздушно съпротивление/челна площ:
Сх=0.33

Трансмисия:
шестстепенна механична, задвижване на задните колела

Маса:
1 386 кг

Маса на единица мощност:
3.3 кг/к.с.

Гуми отпред/отзад:
225/35 ZR 19 / 285/35 ZR 19 (Pirelli P Zero)

Максимална скорост:
300 км/ч.

Ускорение от 0 до 100 км/ч:
4.4 сек.

Ускорение от 0 до 160 км/ч:
9.7 сек.

Ускорение от 0 до 200 км/ч:
15.5 сек.

Разход на гориво:
16.8 л/100 км

Цена (2003 г.):
168 000 евро

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА