В тази история определено не се разказва за секретни операции, за тайни и явни агенти на ЦРУ и въобще не е в сила максимата, че нищо не е такова, каквото изглежда, а тъкмо обратното. Расовото червено “конче” е отгледано при специални грижи във “фермата” в Модена - безспорно едно от най-добрите места на Стария континент, където се раждат шампиони. Атлетът носи названието Ferrari Challenge Stradale и определено представлява сбъдната мечта за хората, които винаги са имали желанието да подкарат болид от Формула 1... само че на пътя. За създаването на своя шедьовър италианците влагат
много усилия и средства
които обаче са щедро възнаградени от неистовата мощ и перфектната динамика, които демонстрира спортистът. Формулата, която прилагат “фераристите” при създаването на Challenge Stradale е максимално много конски сили, добро поведение на пътя и намалено тегло - модел, който специалистите от друг основен конкурент - Porsche, прилагат доста успешно от години при своите GT- и RS-модели. Последователите на Енцо Ферари пък демонстрират завидно приспособяване към условията и от упор “разстреляха” съперниците, като решиха да очароват клиентите си с автомобил, който трудно може да намери достоен противник. Като донори на Challenge Stradale служат основно други два модела от Модена - 360 Modena и ексклузивната версия Chalenge. От последния Stradale е заимствал по-голяма част от детайлите, осигуряващи много по-ниско тегло, по-голяма сила, модифицираното окачване и по-здраво “захапващите” спирачки. Инженерите обаче доста се поизпотяват докато приведат в желаната спортна форма, познатия от 360 Modena V-образен двигател с осем цилиндъра. В крайна сметка обаче по-голямата компресия, която постигат, намаленото време за реакция на мотора, увеличеният размер на всмукателните и изспусквателни клапани, както и доработката на някои други дребни детайли дават желания резултат.
Осемцилиндровото чудовище е напомпано до 425 к.с, което според статистиката осигурява специфична мощност от 118.5 к.с. на литър работен обем, а това превръща сърцето на Ferrari Challenge Stradale в най-мощния двигател с непосредствено засмукване на горивно-въздушната смес, монтиран при автомобил, движещ се извън състезателните писти. Едновременно с това темпераментните италиански кончета се грижат за задвижването на четириколесно с тегло едва 1180 кг, което е дори с 89 кг по-малко от това на 360 Modena F1. Във вътрешността също
бихте се чувствали удобно
Желанието за максимално ниско тегло не е подвело конструкторите да изхвърлят всички “дребни” удоволствия за бъдещите собственици на автомобила. Със сигурност купувачите ще получават не само висока доза спорт, но също така и комфорт и сигурност. Централното заключване, въздушните възглавници и климатроникът са неразделна част от оборудването. Усещането за специфичното спортно предназначение на Ferrari Challenge Stradale се подсилва допълнително от качествените материали, използвани при направата на детайлите в салона. Вътрешната страна на вратите, част от седалките, както и страничните огледала са изработени изцяло от въглеродни нишки. Хромираните повърхности пък със сигурност също заемат подобаващ дял при разкрасяването.
Може би с подобен автомобил най-вече биха ви интересували подробности около спирането (ускорението е ясно, че е на максимална висота). И тук обаче няма повод за безпокойство, тъй като апенинските конструктори залагат на най-доброто. Керамичните спирачни дискове и накладките, изработени от въглеродни сплави уверено доказват високата си стойност. Спирачните апарати пък са от алуминий като отпред и отзад са съответно с шест и четири цилиндъра. Като цяло спирачната система действа безотказно и при нужда “кове” спортиста на място с подобаваща бързина и сигурност. Но пък и едва ли някой очаква по-малко за 168 000 евро в брой...
Технически характеристики
|
Двигател: Диаметър на цилиндъра/ход на буталото: Работен обем: Обем на цилиндъра: Степен на сгъстяване: Максимална мощност: Максимален въртящ момент: Мощност на единица работен обем: Габарити, дължина/широчина/височина: База: Каросерия: Коефициент на въздушно съпротивление/челна площ: Трансмисия: Маса: Маса на единица мощност: Гуми отпред/отзад: Максимална скорост: Ускорение от 0 до 100 км/ч: Ускорение от 0 до 160 км/ч: Ускорение от 0 до 200 км/ч: Разход на гориво: Цена (2003 г.): |
Станислав Гавазов
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА