Last news in Fakti

4 Март, 2023 10:20 3 464 67

Отложиха финалното гласуване за забраната на нови ДВГ коли в Европа

  • двигатели с вътрешно горене-
  • европейски съюз-
  • европейска комисия-
  • електромобили-
  • мярка-
  • италия-
  • полша-
  • герамния-
  • българия

Три държави са гласували против

Отложиха финалното гласуване за забраната на нови ДВГ коли в Европа - 1
Снимка: Shutterstock

Решението за забраната на нови коли с бензинови и дизелови двигатели няма да бъде взето през идната седмица, след като три държави се противопоставиха срещу политиката, която се смяташе за приета от много еколози. По план финалното гласуване трябваше да се проведе на 7 март, но гласуването бе отменено и ще се проведе по-късно на неясна към момента дата.

Първоначално решението бе силно бойкотирано от Италия, която намери съюзник в лицето на Полша, а също така и до някъде в България, която към момента е в позиция „въздържал се“. Германия също се възпротиви на решението и заедно с другите две страни гласува с „не“ за приемането на мярката, която ще „убие“ бензиновите и дизеловите двигатели.

Германците искат европейските власти да бъдат по-отворени към приемането и на друг вид задвижващи системи, освен електричество. Синтетичните и водородните горива са само част от исканията на Германия, към които се включиха и от Италия.

„Обсъждаме с държави проблемите, възникнали наскоро. Искаме да ги разберем по-добре, особено новите, преди да решим кой е най-добрият път и как да го поемем. Сега би било преждевременно да се правят прогнози, но ние говорим и слушаме внимателно опасенията относно пълното прилагане на ‘ съображението ’, предвидено в текста на регламента, което задължава Комисията да оцени постигнатия напредък в целта и технологичното развитие. ”

Става въпрос за предпазната клауза, която задължава Европейската комисия да преразгледа мярката и да я промени, ако в рамките на три години алтернативните горива постигнат технологичен напредък, който да намали вредните емисии до нула.

Трябва да се отбележи и още, че текстът, който властите искат да приемат всъщност не споменава точно електрическите автомобили, но пък в него се казва, че всички регистрирани превозни средства през 2035 година трябва да намалят нивата на CO2 със 100% в сравнение с тези от 2021 година.

Противопоставянето на решението бе посрещането добре в Италия и много от ръководните фигури в страната се зарадваха на отлагането на решението, като не скриха това и изказаха мненията си в Twitter. От друга страна, бойкотът не се хареса на други държави, които считаха решението за прието. Очаква се да видим за кога ще бъде насрочено следващото решение, както и дали към бойкотиращите държави ще се присъединят и други.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Име

    11 36 Отговор
    И накъде мислат да ходат гори се секът повсеместно за огрев мебели за строитрлни площи нивото на кислород намалява а се покачва на цо2.Изобщо тия немчуги как ги мислат нещата.

    Коментиран от #18

  • 4 БгТопИдиот🇧🇬

    22 5 Отговор
    Не лесно да си суицидно настроен.
  • 5 Бай Ганьо

    41 1 Отговор
    Едно време кой съюз е забранил каруците и файтоните? Айде вземете направете нещо свястно и евтино и хората сами ще го предпочетат.
    Невидимата ръка на пазара регулатор и т.н. мантри...

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 СМРАД

    4 38 Отговор
    Бeдност, бoлести и глaд - това е петрoла.
    Няма нужда от забрани - допотопна техника от Викторианската епоха с непоносимо скъпо гориво и забрана за влизане във всеки цивилизован град (който е ходил наскоро с дизел до Амстердам знае за какво говоря).
    Кой ще я купува?

    Коментиран от #51

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Иво

    5 53 Отговор
    Противниците на ел.автомобилите просто злобеят защото не могат да си ги позволят.Едва ли в домовете си се отопляват с нафтови печки и осветяват с газени лампи след като толкова мразят електричеството но за тях Голф 4 ТДИ с изкормен катализатор е номер 1 защото толкова са им възможностите.Откакто свят светува бедните мразят и оплюват богатите но истината е,че който има пари не смърди на дизелови сажди.

    Коментиран от #12, #38, #46, #52

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Хаха

    36 3 Отговор

    До коментар #10 от "Иво":

    Я помисли реално като си купиш Ел автомобил и дойде смяна на батерията..
    Тя е 50% от цената на колата
    Ще си купиш ли Ел кола? 🤣

    Коментиран от #14

  • 13 Павел пенев

    43 3 Отговор
    Това решение никога няма са бъде взето. Всички разбраха че електро колите са чиста глупост при това много скъпа.

    Коментиран от #15, #28

  • 14 Иво

    4 31 Отговор

    До коментар #12 от "Хаха":

    При положение,че гаранцията на батерията е 8-10г не бих се замислял ако имах възможност.Ти колко смяташ,че издържат актуалните ДВГ с малък работен обем,директно впръскване и принудително пълнене?

    Коментиран от #21

  • 15 Факт4632

    5 32 Отговор

    До коментар #13 от "Павел пенев":

    Кое глопуст бе байчи само да увеличат капацитета на батерията до 150-160квтч и пробега стига до 800-900км.Къде е предимството на двг тогава а ми никъде.

    Коментиран от #17, #23, #26

  • 16 Гост

    15 3 Отговор
    Ама, ама, ама нали щяха да ги забраняват?! Ще се оплача на двамата форумно специалисти по тесларските обещания
  • 17 Гост

    17 2 Отговор

    До коментар #15 от "Факт4632":

    Само, само, само, ама не могат. И дори да могат ще стане златно и никой няма да ги купува.
  • 18 Гост

    30 2 Отговор

    До коментар #3 от "Име":

    Немчугите мислят да горят нефт, а тебе да те глобяват, че пушиш с колата си. Мислят да правят ток от въглища, а на тебе да налагат глоби за емисии. Мислят да изкупуват газ и петрол от Русия, а ти да налагаш санкции и да купуваш от тях, препродаден, че така вече не бил агресорски.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Гост

    26 4 Отговор

    До коментар #14 от "Иво":

    и след 8 години какво ще я правиш,тази кола със скапана батерия? Кой ще я купи? Едно двг на 8 г можеш да го продадеш на 50% от началната му цена, а електричка със скапана батерия отива за скрап. И след нея вече няма да помислиш за втора. Пак ще си търсиш голям дизелов джип. За да се предпочира една технология трябва да я направят рентабилна, а те не го правят.

    Коментиран от #29

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Гост

    18 2 Отговор

    До коментар #15 от "Факт4632":

    само да изобретят телепорта и теслите отиват за скрап
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Така де

    27 2 Отговор

    До коментар #15 от "Факт4632":

    Дръж климатик през лятото и отопление през зимата и ще трябва да си имаш в багажника генератор на ДВГ да ти зарежда батериите....
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Има над какво да се помисли

    23 3 Отговор

    До коментар #13 от "Павел пенев":

    и доказано при производството на една батерия се изработват в пъти повече вредни емисии отколкото "изработва" една колана ДВГ през целия сипериод на експлоатация. "Наутилус" на Жул Верн, ама с ядрен реактор...
  • 29 Иво

    6 18 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Виж колко струва ел.автомобил на 8г в някой сайт за продажби и ще разбереш на какви цени се търгуват различните модели.Дори BMW i3 което е на пазара от 2015 и е произведено в огромен тираж струва над 50% от цената си като ново.

    Коментиран от #31, #49

  • 30 Турбо

    19 2 Отговор

    До коментар #9 от "3-фазния":

    А като си купуваш скъп електромобил не се ли навеждаш?Електромобил от един и същ модел на една и съща марка е два пъти по скъп от същия бензинов.
    А смяната на батерията,електромотора?Гумите се износват по бързо и окачването се чупи по често, заради голямото тегло.А цената на тока ще се вдига след 2025 г.

    Коментиран от #53

  • 31 Турбо

    18 2 Отговор

    До коментар #29 от "Иво":

    Само много умен човек би си купил електромобил с батерия за смяна.Мине ли гаранцията от 8 години или 160 х.км и електромобила е за Надин.

    Коментиран от #33

  • 32 Така е

    10 5 Отговор
    Може да обединят забраната на ДВГ и на елколи. Кой се съмняваше, че това ще се отложи. Като със смяната на часа.
    В Германия има една марка-БМВ. Тя е влиятелна. Против забрана на двг е.В комбина с Тойота действат. Дълго време ще се запази двг-то.
    Пък ако не стане, има коли на сгъстен въздух.
  • 33 Иво

    5 11 Отговор

    До коментар #31 от "Турбо":

    Китайците вероятно съвсем-скоро ще продават батерии за всички актуални модели на цени в пъти по-ниски от тези на големите производители.В момента турбо-компресор за ДВГ произведен от тях е на цена 7-8 пъти по-ниска от тази на която се продава от официалните производители.

    Коментиран от #37, #48

  • 34 Танас

    19 2 Отговор
    Всеки път питам феновете на електричките , какво правим с батериите като им свърши живота,щото май не се рециклират и получавам отговор който започва с ,, ще бъде измислено....,,, Та какво правим ако не бъде ? Отровна земя и вода по 5лв литър?

    Коментиран от #35, #41, #59

  • 35 Учуден

    2 21 Отговор

    До коментар #34 от "Танас":

    А вредните емисии от ДВГ,рециклират ли ги?

    Коментиран от #36, #47

  • 36 Дрън дрън

    14 2 Отговор

    До коментар #35 от "Учуден":

    Има си дървета за това.
  • 37 Дрън дрън

    13 2 Отговор

    До коментар #33 от "Иво":

    Ти ще си сложиш ли китайски турбокомпресор на автомобила?Аз не.Батериите за електромобилите и сега са китайски повечето.
  • 38 гост

    15 3 Отговор

    До коментар #10 от "Иво":

    Лейко, в Германия извън големите градове няма къде да заредиш.Въпреки приложенията.И ? Пада ти батерията и се наакваш. Бедните мразели богатите....и даваш за пример електрическа кола като признак на богатство . Много си зле.В момента има криза в енергийния сектор в цяла Европа,евроджендитата реват за електрически автомобили.

    Коментиран от #39

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Факт

    4 10 Отговор

    До коментар #34 от "Танас":

    Рециклират се що да не се рециклират

    Коментиран от #44

  • 42 Техно

    15 2 Отговор
    Браво на италианците, браво и на немците. А ние трябва следващият път не да се въздържаме, а да гласуваме с "не". Нищо за кефа на зеленият клошар...
  • 43 Стига сте разпространявали глупости

    10 4 Отговор
    Стига сте втълпявали на хората лъжи.

    Нито ще се спират ДВГ нито има нещо прието. Това е само придложение, което във времето ще се гласува. Нищо не е ясно. Идват нови избори, нови евродепутати. Може да приемат и отменят много нови неща.

    Дори и да го приемат пак не означава че спират ДВГ.

    Предложинето е САМО ЧИСТО НОВИТЕ коли в магазините, които ще се продават няма да бъдат с двигатели.

    Всички регистрирани вече автомобили ще си бъдат в движение и всеки ще може да си кара старата кола с двг, колкото си иска.

    Коментиран от #45

  • 44 Рецикле бин

    3 8 Отговор

    До коментар #41 от "Факт":

    Тези рециклират само 95% от материалите за повторно използване за производство на батерии. Цели 5% от материалите безвъзвратно се губят. Предимно уплътнения от силикон, които не се рециклират за повторно използване в батерии. Знаеш ли колко огромни загуби са това.

  • 45 Бачо Киро

    12 1 Отговор

    До коментар #43 от "Стига сте разпространявали глупости":

    Даже това няма да стане. Тойота се възпротиви и ФВ като видяха, че може да не си съгласен, казаха "щом те може, значи и ние". Съответно в момента всеки произвежда това, което смята, че ще се купува. Отделно пък не всички производители са в ЕС, така че пак е подвеждащо. Не виждам скоро американецът да се откаже от V8 примерно.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Танас

    18 3 Отговор

    До коментар #35 от "Учуден":

    Когато изригна Исландския вулкан с шантавото име имаше изследване че е изхвърлил фини прахови частици и газове колкото всички коли на Земята за 30 години, Колите са вредни само за хората в градовете щото ги дишаме ама като почнат да заравят батериите земята тогава ще отровим всичко.За всички климатични промени е виновно обезлесяването
  • 48 Ангелушко

    2 5 Отговор

    До коментар #33 от "Иво":

    Здравейте аз се казвам Ангелушко и карам пацка
  • 49 Виктос

    2 4 Отговор

    До коментар #29 от "Иво":

    Аз съм виктос и обичам аргъс
  • 50 Българка

    4 3 Отговор
    Германия увърта, срамуват се да си признаят, че не взеха под внимание Китай. Огромния производител на всичко , само чака поклонниците на Грета Тумберг да си самоунищожат икономиката и да залеят пазарите със "забранени" коли. Япония също не е заявила окончателно спиране на ДВГ.
  • 51 Собственик на електрически автомобил

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "СМРАД":

    Само в картинките забрави да вкараш как се добиват суровините на батериите и как се преработват.
    След като разбереш колко тона не само вредни емисии, но и тежки метали се отделят, няма да слагаш такава утопична снимка с таблети и турбини.

    Коментиран от #56

  • 52 Собственик на електрически автомобил

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "Иво":

    Ивчо, смърди защото се режат запушени катализатори на 20-30 годишни коли. Предлагам да посетиш други европейски градове и сам ще намериш разликата. Повечето карат ДВГ коли.
    Аз имам електрическа кола и не е по скъпа от ДВГ аналог и под предлог, че са сравнително нови до 3г.
    Честно казано за дълъг път колата трябва да е ДВГ, за в града електричката е супер.
    Все пак ако човек е търпелив и пресметлив може и с електричка.
  • 53 Собственик на електрически автомобил

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Турбо":

    Пълна глупост. Ако сравнението ти е на кон с кокошка тогава си прав т.e нисък с висок клас кола или стара с нова година ДВГ или ел.
    П.С Ако сравненията са на база Тесла ( които също имат евтини и скъпи варианти) бъркаш много, има доста други производители с по-изгодни цени

    Коментиран от #54, #55, #57

  • 54 Турбо

    2 1 Отговор

    До коментар #53 от "Собственик на електрически автомобил":

    Няма кон за кокошка.Една и съща марка,един и същи модел сравнявам електромобил и бензинов автомобил.

    Коментиран от #58

  • 55 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #53 от "Собственик на електрически автомобил":

    Ето ти цени от сайта на Пежо налични автомобили. Пежо 2008 бензинова 51 087 лева,електрическо 2008 83 112 лева.Пежо е Боксер 164 390 лева,дизелов Боксер е 78 268 лева.

    Коментиран от #61, #62

  • 56 СМРАД

    0 4 Отговор

    До коментар #51 от "Собственик на електрически автомобил":

    Само услужливо забрави да споменеш датата 05.01.2012, когато Еквадорският съд потвърди присъдата срещу "Шеврон" за $ 18 милиарда долара заради т.нар. "Чернобил в джунглата" - изхвърлени 18 МИЛИАРДА ТОНА (дoларче глоба глоба на тон) токсични отпадъци в Амазония. "Ще платим, когато Адът замръзне и после ще продължим битката върху леда" - заявил говорителят на Шеврон Donald Campbell. Ти какво направи по въпроса, че взе вече да спасяваш света от лития? Мегатоновете пластмаса в океана събираш ли ги с мрежичка? А филтрите и старите чаркалаци по храсти и дерета? Очевидно не. Там са си В МОМЕНТА и гният.
    С петролния процес наясно ли си? Очевидно не. Щеше засрамено да си мълчиш иначе.

    Слаб 2, седни си!

  • 57 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #53 от "Собственик на електрически автомобил":

    Собственика на електрически автомобил да не би да го е купил от магазина за играчки Хиполенд?
  • 58 СМРАД

    0 2 Отговор

    До коментар #54 от "Турбо":

    Нищо не сравняваш. Ако беше сравнявал наистина, щеше засрамено да си мълчиш.

    Коментиран от #60

  • 59 3-фазния

    0 2 Отговор

    До коментар #34 от "Танас":

    И аз всеки път ти отговарям, обаче удобно се правиш на шашав, за да цитираш хора, дето не са в час, белким откажеш някой да си купи електрическа ракета. Кауза пердута. Мача е свирен.
    20 години е живота на клетките от автомобилен клас - официална информация от БМВ (Свен Бауер) и Нисан (Франциско Каранса)
    След това се използват за стационарно съхранение на ток.
    Едва СЛЕД това се преработват в първата в Европа Гигафабрика за рециклиране и повторно производство на батерии Northvolt Ett в Шелефтео, Швеция. Където персонала още си клати краката насред инсталациите, щото Leaf и Volt излязоха 2010 година.
    Други въпроси?

    Коментиран от #63

  • 60 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #58 от "СМРАД":

    Ти се на ду пи с 100 хилки за електромобил,пък после си смятай икономиите от енергия че имаш да се на ду пиш втори път за смяната на батериите и електромотора,тлупи.
  • 61 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #55 от "Турбо":

    За електрофилите цената на електромобила е без значение,те 100 хилки на куп са виждали само по филмите.Важното да спестят от зареждане,защото карат колички с дистанционно от Джъмбо и Хиполенд и няма да им стигнат джобните за нови батерии.

    Коментиран от #66

  • 62 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #55 от "Турбо":

    Само забрави че бензинов 2008 има пробег от над 800 км с пълен резервоар,а електрическия 2008 е със смешен пробег 200-300 км с едно зареждане на батериите и 60-70 процента по висока цена.
  • 63 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #59 от "3-фазния":

    Гаранцията е 8 години и 160 к км.Двайсет години живот на батерията са само в твоята глава праз на, тлупи.

    Коментиран от #65

  • 64 НАСТОЯЩЕ

    0 1 Отговор
    Електромобил McMurtry Speirling пpъсва кoчината на F1 McLaren MP4/13, който държи рекорда на писта 23 години. Близо 3 секунди по-добро време. (39.08 срещу 41.60). Преди това друг електромобил, Volkswagen ID.R, му взе рекорда с време 39.90. Формула 1 вече я няма на картата по пистите, вие за леки коли приказвате.

  • 65 3-фазния

    0 1 Отговор

    До коментар #63 от "Гост":

    Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот.  Потвърдено от множество серийни тестове"

    Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". 

    Lexus UX300e e с гаранция на батерията 1 млн. км. Ако падне под 70% капацитетът, Lexus я подменят гаранционно.

    Литиево-ферофосфатните клетки (Li-FePO4) - 3000-4000 цикъла, а литиевият титанат (LTO) 20 000 - 30 000 цикъла.

    Извини се, невежа!
  • 66 3-фазния

    0 1 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":

    Батериите с BMS и термоуправление надживяват купетата и след 10 години са се изплатили по 3, но това хората с Интернет опит няма как да го знаят.
    Даа, давайте си заплатите за тунджа и части, карайте мъжествени скpапери от Горубляне. Само ако може гърненцата да ги заустите ПЛЪТНО в кyпенцата - никой не е длъжен да ви диша газовете.
  • 67 Курт Вълчаров

    0 0 Отговор
    Ами явно проумяха че не може да надскочат едни сто и петдесет двеста години в развитието на човечеството.Технологиите не се развиват толкова бързо както на някой има се иска а и алтернативата която се предлага като заместваща опция все още не е добре развита и има своите недостатъци то и сегашната технология не е съвършенна но все пак е по добрия вариант поне засега.