Решението за забраната на нови коли с бензинови и дизелови двигатели няма да бъде взето през идната седмица, след като три държави се противопоставиха срещу политиката, която се смяташе за приета от много еколози. По план финалното гласуване трябваше да се проведе на 7 март, но гласуването бе отменено и ще се проведе по-късно на неясна към момента дата.
Първоначално решението бе силно бойкотирано от Италия, която намери съюзник в лицето на Полша, а също така и до някъде в България, която към момента е в позиция „въздържал се“. Германия също се възпротиви на решението и заедно с другите две страни гласува с „не“ за приемането на мярката, която ще „убие“ бензиновите и дизеловите двигатели.
Германците искат европейските власти да бъдат по-отворени към приемането и на друг вид задвижващи системи, освен електричество. Синтетичните и водородните горива са само част от исканията на Германия, към които се включиха и от Италия.
„Обсъждаме с държави проблемите, възникнали наскоро. Искаме да ги разберем по-добре, особено новите, преди да решим кой е най-добрият път и как да го поемем. Сега би било преждевременно да се правят прогнози, но ние говорим и слушаме внимателно опасенията относно пълното прилагане на ‘ съображението ’, предвидено в текста на регламента, което задължава Комисията да оцени постигнатия напредък в целта и технологичното развитие. ”
Става въпрос за предпазната клауза, която задължава Европейската комисия да преразгледа мярката и да я промени, ако в рамките на три години алтернативните горива постигнат технологичен напредък, който да намали вредните емисии до нула.
Трябва да се отбележи и още, че текстът, който властите искат да приемат всъщност не споменава точно електрическите автомобили, но пък в него се казва, че всички регистрирани превозни средства през 2035 година трябва да намалят нивата на CO2 със 100% в сравнение с тези от 2021 година.
Противопоставянето на решението бе посрещането добре в Италия и много от ръководните фигури в страната се зарадваха на отлагането на решението, като не скриха това и изказаха мненията си в Twitter. От друга страна, бойкотът не се хареса на други държави, които считаха решението за прието. Очаква се да видим за кога ще бъде насрочено следващото решение, както и дали към бойкотиращите държави ще се присъединят и други.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Име
Коментиран от #18
10:30 04.03.2023
4 БгТопИдиот🇧🇬
10:35 04.03.2023
5 Бай Ганьо
Невидимата ръка на пазара регулатор и т.н. мантри...
Коментиран от #6
10:41 04.03.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 СМРАД
Няма нужда от забрани - допотопна техника от Викторианската епоха с непоносимо скъпо гориво и забрана за влизане във всеки цивилизован град (който е ходил наскоро с дизел до Амстердам знае за какво говоря).
Кой ще я купува?
Коментиран от #51
10:54 04.03.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Иво
Коментиран от #12, #38, #46, #52
11:14 04.03.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Хаха
До коментар #10 от "Иво":
Я помисли реално като си купиш Ел автомобил и дойде смяна на батерията..Тя е 50% от цената на колата
Ще си купиш ли Ел кола? 🤣
Коментиран от #14
11:31 04.03.2023
13 Павел пенев
Коментиран от #15, #28
11:35 04.03.2023
14 Иво
До коментар #12 от "Хаха":
При положение,че гаранцията на батерията е 8-10г не бих се замислял ако имах възможност.Ти колко смяташ,че издържат актуалните ДВГ с малък работен обем,директно впръскване и принудително пълнене?Коментиран от #21
11:41 04.03.2023
15 Факт4632
До коментар #13 от "Павел пенев":
Кое глопуст бе байчи само да увеличат капацитета на батерията до 150-160квтч и пробега стига до 800-900км.Къде е предимството на двг тогава а ми никъде.Коментиран от #17, #23, #26
11:41 04.03.2023
16 Гост
11:50 04.03.2023
17 Гост
До коментар #15 от "Факт4632":
Само, само, само, ама не могат. И дори да могат ще стане златно и никой няма да ги купува.11:51 04.03.2023
18 Гост
До коментар #3 от "Име":
Немчугите мислят да горят нефт, а тебе да те глобяват, че пушиш с колата си. Мислят да правят ток от въглища, а на тебе да налагат глоби за емисии. Мислят да изкупуват газ и петрол от Русия, а ти да налагаш санкции и да купуваш от тях, препродаден, че така вече не бил агресорски.11:54 04.03.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Гост
До коментар #14 от "Иво":
и след 8 години какво ще я правиш,тази кола със скапана батерия? Кой ще я купи? Едно двг на 8 г можеш да го продадеш на 50% от началната му цена, а електричка със скапана батерия отива за скрап. И след нея вече няма да помислиш за втора. Пак ще си търсиш голям дизелов джип. За да се предпочира една технология трябва да я направят рентабилна, а те не го правят.Коментиран от #29
12:01 04.03.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Гост
До коментар #15 от "Факт4632":
само да изобретят телепорта и теслите отиват за скрап12:02 04.03.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Така де
До коментар #15 от "Факт4632":
Дръж климатик през лятото и отопление през зимата и ще трябва да си имаш в багажника генератор на ДВГ да ти зарежда батериите....12:05 04.03.2023
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Има над какво да се помисли
До коментар #13 от "Павел пенев":
и доказано при производството на една батерия се изработват в пъти повече вредни емисии отколкото "изработва" една колана ДВГ през целия сипериод на експлоатация. "Наутилус" на Жул Верн, ама с ядрен реактор...12:09 04.03.2023
29 Иво
До коментар #21 от "Гост":
Виж колко струва ел.автомобил на 8г в някой сайт за продажби и ще разбереш на какви цени се търгуват различните модели.Дори BMW i3 което е на пазара от 2015 и е произведено в огромен тираж струва над 50% от цената си като ново.Коментиран от #31, #49
12:18 04.03.2023
30 Турбо
До коментар #9 от "3-фазния":
А като си купуваш скъп електромобил не се ли навеждаш?Електромобил от един и същ модел на една и съща марка е два пъти по скъп от същия бензинов.А смяната на батерията,електромотора?Гумите се износват по бързо и окачването се чупи по често, заради голямото тегло.А цената на тока ще се вдига след 2025 г.
Коментиран от #53
13:11 04.03.2023
31 Турбо
До коментар #29 от "Иво":
Само много умен човек би си купил електромобил с батерия за смяна.Мине ли гаранцията от 8 години или 160 х.км и електромобила е за Надин.Коментиран от #33
13:13 04.03.2023
32 Така е
В Германия има една марка-БМВ. Тя е влиятелна. Против забрана на двг е.В комбина с Тойота действат. Дълго време ще се запази двг-то.
Пък ако не стане, има коли на сгъстен въздух.
13:25 04.03.2023
33 Иво
До коментар #31 от "Турбо":
Китайците вероятно съвсем-скоро ще продават батерии за всички актуални модели на цени в пъти по-ниски от тези на големите производители.В момента турбо-компресор за ДВГ произведен от тях е на цена 7-8 пъти по-ниска от тази на която се продава от официалните производители.Коментиран от #37, #48
13:27 04.03.2023
34 Танас
Коментиран от #35, #41, #59
13:32 04.03.2023
35 Учуден
До коментар #34 от "Танас":
А вредните емисии от ДВГ,рециклират ли ги?Коментиран от #36, #47
13:47 04.03.2023
36 Дрън дрън
До коментар #35 от "Учуден":
Има си дървета за това.14:11 04.03.2023
37 Дрън дрън
До коментар #33 от "Иво":
Ти ще си сложиш ли китайски турбокомпресор на автомобила?Аз не.Батериите за електромобилите и сега са китайски повечето.14:13 04.03.2023
38 гост
До коментар #10 от "Иво":
Лейко, в Германия извън големите градове няма къде да заредиш.Въпреки приложенията.И ? Пада ти батерията и се наакваш. Бедните мразели богатите....и даваш за пример електрическа кола като признак на богатство . Много си зле.В момента има криза в енергийния сектор в цяла Европа,евроджендитата реват за електрически автомобили.Коментиран от #39
14:39 04.03.2023
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Факт
До коментар #34 от "Танас":
Рециклират се що да не се рециклиратКоментиран от #44
16:43 04.03.2023
42 Техно
16:52 04.03.2023
43 Стига сте разпространявали глупости
Нито ще се спират ДВГ нито има нещо прието. Това е само придложение, което във времето ще се гласува. Нищо не е ясно. Идват нови избори, нови евродепутати. Може да приемат и отменят много нови неща.
Дори и да го приемат пак не означава че спират ДВГ.
Предложинето е САМО ЧИСТО НОВИТЕ коли в магазините, които ще се продават няма да бъдат с двигатели.
Всички регистрирани вече автомобили ще си бъдат в движение и всеки ще може да си кара старата кола с двг, колкото си иска.
Коментиран от #45
17:03 04.03.2023
44 Рецикле бин
До коментар #41 от "Факт":
Тези рециклират само 95% от материалите за повторно използване за производство на батерии. Цели 5% от материалите безвъзвратно се губят. Предимно уплътнения от силикон, които не се рециклират за повторно използване в батерии. Знаеш ли колко огромни загуби са това.17:26 04.03.2023
45 Бачо Киро
До коментар #43 от "Стига сте разпространявали глупости":
Даже това няма да стане. Тойота се възпротиви и ФВ като видяха, че може да не си съгласен, казаха "щом те може, значи и ние". Съответно в момента всеки произвежда това, което смята, че ще се купува. Отделно пък не всички производители са в ЕС, така че пак е подвеждащо. Не виждам скоро американецът да се откаже от V8 примерно.18:07 04.03.2023
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Танас
До коментар #35 от "Учуден":
Когато изригна Исландския вулкан с шантавото име имаше изследване че е изхвърлил фини прахови частици и газове колкото всички коли на Земята за 30 години, Колите са вредни само за хората в градовете щото ги дишаме ама като почнат да заравят батериите земята тогава ще отровим всичко.За всички климатични промени е виновно обезлесяването18:15 04.03.2023
48 Ангелушко
До коментар #33 от "Иво":
Здравейте аз се казвам Ангелушко и карам пацка19:49 04.03.2023
49 Виктос
До коментар #29 от "Иво":
Аз съм виктос и обичам аргъс19:50 04.03.2023
50 Българка
08:31 05.03.2023
51 Собственик на електрически автомобил
До коментар #8 от "СМРАД":
Само в картинките забрави да вкараш как се добиват суровините на батериите и как се преработват.След като разбереш колко тона не само вредни емисии, но и тежки метали се отделят, няма да слагаш такава утопична снимка с таблети и турбини.
Коментиран от #56
10:46 05.03.2023
52 Собственик на електрически автомобил
До коментар #10 от "Иво":
Ивчо, смърди защото се режат запушени катализатори на 20-30 годишни коли. Предлагам да посетиш други европейски градове и сам ще намериш разликата. Повечето карат ДВГ коли.Аз имам електрическа кола и не е по скъпа от ДВГ аналог и под предлог, че са сравнително нови до 3г.
Честно казано за дълъг път колата трябва да е ДВГ, за в града електричката е супер.
Все пак ако човек е търпелив и пресметлив може и с електричка.
10:55 05.03.2023
53 Собственик на електрически автомобил
До коментар #30 от "Турбо":
Пълна глупост. Ако сравнението ти е на кон с кокошка тогава си прав т.e нисък с висок клас кола или стара с нова година ДВГ или ел.П.С Ако сравненията са на база Тесла ( които също имат евтини и скъпи варианти) бъркаш много, има доста други производители с по-изгодни цени
Коментиран от #54, #55, #57
11:06 05.03.2023
54 Турбо
До коментар #53 от "Собственик на електрически автомобил":
Няма кон за кокошка.Една и съща марка,един и същи модел сравнявам електромобил и бензинов автомобил.Коментиран от #58
14:03 05.03.2023
55 Турбо
До коментар #53 от "Собственик на електрически автомобил":
Ето ти цени от сайта на Пежо налични автомобили. Пежо 2008 бензинова 51 087 лева,електрическо 2008 83 112 лева.Пежо е Боксер 164 390 лева,дизелов Боксер е 78 268 лева.Коментиран от #61, #62
14:14 05.03.2023
56 СМРАД
До коментар #51 от "Собственик на електрически автомобил":
Само услужливо забрави да споменеш датата 05.01.2012, когато Еквадорският съд потвърди присъдата срещу "Шеврон" за $ 18 милиарда долара заради т.нар. "Чернобил в джунглата" - изхвърлени 18 МИЛИАРДА ТОНА (дoларче глоба глоба на тон) токсични отпадъци в Амазония. "Ще платим, когато Адът замръзне и после ще продължим битката върху леда" - заявил говорителят на Шеврон Donald Campbell. Ти какво направи по въпроса, че взе вече да спасяваш света от лития? Мегатоновете пластмаса в океана събираш ли ги с мрежичка? А филтрите и старите чаркалаци по храсти и дерета? Очевидно не. Там са си В МОМЕНТА и гният.С петролния процес наясно ли си? Очевидно не. Щеше засрамено да си мълчиш иначе.
Слаб 2, седни си!
15:57 05.03.2023
57 Гост
До коментар #53 от "Собственик на електрически автомобил":
Собственика на електрически автомобил да не би да го е купил от магазина за играчки Хиполенд?15:57 05.03.2023
58 СМРАД
До коментар #54 от "Турбо":
Нищо не сравняваш. Ако беше сравнявал наистина, щеше засрамено да си мълчиш.Коментиран от #60
16:00 05.03.2023
59 3-фазния
До коментар #34 от "Танас":
И аз всеки път ти отговарям, обаче удобно се правиш на шашав, за да цитираш хора, дето не са в час, белким откажеш някой да си купи електрическа ракета. Кауза пердута. Мача е свирен.20 години е живота на клетките от автомобилен клас - официална информация от БМВ (Свен Бауер) и Нисан (Франциско Каранса)
След това се използват за стационарно съхранение на ток.
Едва СЛЕД това се преработват в първата в Европа Гигафабрика за рециклиране и повторно производство на батерии Northvolt Ett в Шелефтео, Швеция. Където персонала още си клати краката насред инсталациите, щото Leaf и Volt излязоха 2010 година.
Други въпроси?
Коментиран от #63
16:18 05.03.2023
60 Гост
До коментар #58 от "СМРАД":
Ти се на ду пи с 100 хилки за електромобил,пък после си смятай икономиите от енергия че имаш да се на ду пиш втори път за смяната на батериите и електромотора,тлупи.19:49 05.03.2023
61 Гост
До коментар #55 от "Турбо":
За електрофилите цената на електромобила е без значение,те 100 хилки на куп са виждали само по филмите.Важното да спестят от зареждане,защото карат колички с дистанционно от Джъмбо и Хиполенд и няма да им стигнат джобните за нови батерии.Коментиран от #66
19:53 05.03.2023
62 Гост
До коментар #55 от "Турбо":
Само забрави че бензинов 2008 има пробег от над 800 км с пълен резервоар,а електрическия 2008 е със смешен пробег 200-300 км с едно зареждане на батериите и 60-70 процента по висока цена.19:59 05.03.2023
63 Гост
До коментар #59 от "3-фазния":
Гаранцията е 8 години и 160 к км.Двайсет години живот на батерията са само в твоята глава праз на, тлупи.Коментиран от #65
20:02 05.03.2023
64 НАСТОЯЩЕ
12:39 08.03.2023
65 3-фазния
До коментар #63 от "Гост":
Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот. Потвърдено от множество серийни тестове"Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот".
Lexus UX300e e с гаранция на батерията 1 млн. км. Ако падне под 70% капацитетът, Lexus я подменят гаранционно.
Литиево-ферофосфатните клетки (Li-FePO4) - 3000-4000 цикъла, а литиевият титанат (LTO) 20 000 - 30 000 цикъла.
Извини се, невежа!
12:44 08.03.2023
66 3-фазния
До коментар #61 от "Гост":
Батериите с BMS и термоуправление надживяват купетата и след 10 години са се изплатили по 3, но това хората с Интернет опит няма как да го знаят.Даа, давайте си заплатите за тунджа и части, карайте мъжествени скpапери от Горубляне. Само ако може гърненцата да ги заустите ПЛЪТНО в кyпенцата - никой не е длъжен да ви диша газовете.
12:55 08.03.2023
67 Курт Вълчаров
21:43 09.03.2023