Известният американски портал Edmunds публикува своята ежегодна класация, определяща най-надеждните употребявани автомобили. Става дума за коли с пробег и на възраст до седем години. Интересното е, че от отличените превозни средства болшинството са японско производство - 4 са от марката Honda, 3 от Toyota, по един модел имат Mazda, Infiniti и Subaru.
При съставянето на класацията изданието обръща внимание на следните критерии: надеждност, безопасност, цена и конвенционалност. Разглежданите автомобили са произведени през периода 2006 - 2011 година, защото според специалистите от Edmunds по-старите возила са с твърде голям пробег, а на тези, произведени преди две години, нямат необходимата обезценка, за да се причислят към т.нар. second hand.
Освен всичко това от Edmunds отчитат и оценката за надеждност на возилата, която дават техните собственици. Безопасността пък се определя на база резултатите от краш тестовете, направени от Агенцията по безопасност на пътното движение в САЩ NHTSA и от Застрахователния институт по пътна безопасност IIHS. Ето и списъка на Edmunds за най-надеждните коли "втора ръка" за 2013-а по класове:
Ще отбележим, че по данни на друго изследване, което се провежда в САЩ вече 20 години от компанията J.D. Power, за 2013 година за най-надеждна марка е определена Lexus, а за най-ненадеждна Land Rover.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БУМЕР КАМОР
Коментиран от #3, #11, #18, #19
10:23 17.09.2013
2 бате Ицо
Коментиран от #16
11:10 17.09.2013
3 Пламен Пепелов
До коментар #1 от "БУМЕР КАМОР":
1, тва във връзка с готиното дупЕ на майстора ли го пишеш11:12 17.09.2013
4 Iaroslav Stanchev
12:08 17.09.2013
5 Iaroslav Stanchev
Коментиран от #7
12:10 17.09.2013
6 galaxy
Коментиран от #8
15:43 17.09.2013
7 БУМЕР КАМОР
До коментар #5 от "Iaroslav Stanchev":
xaxa pak li ti be.pensionerska bila a A4 kakvo e be sporten avtomobil li e tozi smeshen klozet koito na 100000km e veche pred razpad.mnogo si zle.takiva kato teb sa na izchezvane koito se kefiat na Aldi.xaxaКоментиран от #10, #24
17:09 17.09.2013
8 Благовест Стефанов
До коментар #6 от "galaxy":
Това са глупости. Просто проумей фактите. Колите от един клас са на близки цени. Вероятно не си ходил в USA, за да разбереш, че за тях VW = "Crap", turbo = "trouble" и т.н.Действително Mercedes, Audi и БМВ са премиум и в USA, но Tesla е
по-премиум.
Коментиран от #34
18:24 17.09.2013
9 Обикновен българин
20:19 17.09.2013
10 ВИП АМГ
До коментар #7 от "БУМЕР КАМОР":
A 4 e izcepkata na audi demek klozet be azise20:39 17.09.2013
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Симеон Тасев
Коментиран от #30
20:44 17.09.2013
13 Бай Иван
20:52 17.09.2013
14 EMSKI
леко "невървежни" тук!!!
21:05 17.09.2013
15 петър петров
Коментиран от #29
21:13 17.09.2013
16 петър петров
До коментар #2 от "бате Ицо":
истината си е истина - японските коли са едни от най-големите боклуци заедно с френските коли. факт.21:14 17.09.2013
17 петър петров
21:17 17.09.2013
18 ВИП АМГ
До коментар #1 от "БУМЕР КАМОР":
napalno si prav21:26 17.09.2013
19 ВИП АМГ
До коментар #1 от "БУМЕР КАМОР":
nai posle normalen chovek v foruma21:27 17.09.2013
20 Geizer Prostak
Коментиран от #21
21:40 17.09.2013
21 Iaroslav Stanchev
До коментар #20 от "Geizer Prostak":
Аха,тъпкано е,точно с японски коли,точно на по 25-30 години,ама в музея.То японското да не е Ауди или Фауве,че да изкара 25 години години без аварии и без ръжда,бе.Я ела на мене си и стига писа глупости.Японска кола на 25 години и в джижение....ааааааааахахахахахахахахахахаха,ще ме умориш бе.Коментиран от #22, #23
22:02 17.09.2013
22 ВИП АМГ
До коментар #21 от "Iaroslav Stanchev":
cherven znam che tajish za vogata22:08 17.09.2013
23 ВИП АМГ
До коментар #21 от "Iaroslav Stanchev":
e normalno e iaponcite da biagat ot VAG.te ot VAG do kakvoto se dokosnat se sriva.22:09 17.09.2013
24 Iaroslav Stanchev
До коментар #7 от "БУМЕР КАМОР":
Ти май водиш двойнствен живот,а.Що махна портрета на азис от ВИП АМГ.Не се крий,те ония с белите престилки идват,ще ходиш с вързани на гърба ръчички,в най-скоро време,май,а?Коментиран от #25, #31
22:10 17.09.2013
25 ВИП АМГ
До коментар #24 от "Iaroslav Stanchev":
ia italianskia fen e pisal pak.Mercedes e marka s tradicii a ti samo na snimka se klasirash da gi gledash22:13 17.09.2013
26 Iaroslav Stanchev
Имам приятел с Хонда сивик 1994.Пълен мрак е това нещо,каруца от всякъде.Возията абсолютна порнография,ръжда навсякъде,веднъж я пребоядисва и пак ръждяса.Само мотора горе долу държи,ама харчи масло,около 1,5 л.на 10000 км.Цялата ходова част смени и пак е каруца.Иска да я маха,щото вече не може да я търпи.И после много били здрави японските коли,здрави са,ама друг да ги кара и да ги поддържа,да не съм аз. Имам и приятел с Мазда 323,е там вече му се реве на момчето,даже и не я кара вече,от яд,че няма оправяне.Върха беше,като му се пре..аха фаровете.Единия отгоре-свети,а другия прибран в капака и няма мърдане,ужаст.И това са уж най-коравите машини,според някои от вас.Майко мила,добре,че карам немско Ауди,дето било чупливо,че да нямам проблеми.
Коментиран от #27, #28
22:39 17.09.2013
27 ВИП АМГ
До коментар #26 от "Iaroslav Stanchev":
hahaha propusnal sri4ka da pa zel da mi govori koi e negramotnik slunceto e silno slu4vase22:51 17.09.2013
28 ВИП АМГ
До коментар #26 от "Iaroslav Stanchev":
vuri se obrazovai malko pa togova govori22:51 17.09.2013
29 бате Ицо
До коментар #15 от "петър петров":
Къртиш мивки,пич!Японците са платили на Факти.бг?!?!?!00:12 18.09.2013
30 ВИП АМГ
До коментар #12 от "Симеон Тасев":
ti veche go pritejavash i mojesh da kajesh che e kenef.ti za pura pari niamash ta kamoli s klasa w 22200:19 18.09.2013
31 БУМЕР КАМОР
До коментар #24 от "Iaroslav Stanchev":
za badeshtite pliuvachi barzam da kaj che mercedes pomaga na renault a ne obratnoto.00:25 18.09.2013
32 Бай Иван
06:29 18.09.2013
33 Благовест Стефанов
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_seMjDEGb8Q[/youtube]
08:40 18.09.2013
34 galaxy
До коментар #8 от "Благовест Стефанов":
Какво му е по-примиума на Тесла в сравнение с Mercedes, Audi и БМВ?Ако за американците "турбо" означава "трабъл"/проблеми/, тогава за тях е най-подходящо да карат колата на Флинтстоун от каменната ера. А от такива специалисти не можеш да очакваш, че ще направят точна класация на която можеш да вярваш. Какъв ти беше пойнта на теб???
Коментиран от #36
08:49 18.09.2013
35 Germans Suxxx
10:35 18.09.2013
36 Благовест Стефанов
До коментар #34 от "galaxy":
Ти обаче си знаеш твоето и това е:http://www.extremetech.com/extreme/155897-tesla-model-s-is-now-the-best-selling-luxury-car-with-an-asterisk
Коментиран от #45
11:24 18.09.2013
37 brake point
Колкото и Бай Ганю да си хвали дъртия Голф и клекналото Ауди с кашкаваленото окачване фактите няма да се променят.
Хората за това са направили проучване за да могат дървените философи от БГ то да попият нещо и да се понаучат.Ама като гледам коментарите сте безнадеждни случаи.
Коментиран от #40
11:55 18.09.2013
38 Iaroslav Stanchev
Ей тука справка:
http://www.edmunds.com/car-reviews/consumers-favorites/best-luxury-sedans-2013.html
Коментиран от #41
12:24 18.09.2013
39 Ahil
Коментиран от #42
12:52 18.09.2013
40 Благовест Стефанов
До коментар #37 от "brake point":
Браво, колега! Подкрепям!Ако има един сериозен задължителен технически преглед в България ще останат много малко коли.
13:12 18.09.2013
41 brake point
До коментар #38 от "Iaroslav Stanchev":
http://autos.jdpower.com/research/Lexus/LS%20460/2013/Sedan/index.htmСамо за протокола ще отбележа,че японците в луксозния клас правят малко коли по принцип,но това което правят се представя достойно и в двете класации както добре се вижда.
13:23 18.09.2013
42 Iaroslav Stanchev
До коментар #39 от "Ahil":
Г-н Ахиле,става въпрос за избирателно пускане на информация.И аз мога така,нали.При наличието на една луксозна японска кола,сред армадата немски,явно не им е толкова лесно на японците да направят конкурентна такава.Колкото до анкетата,малко смешно ми се вижда,да се твърди,че колите произведени преди 2006 били с голям пробег,а след 2011 били нови и не се обезценявали.Значи служебната дачия на 6 години,е на 280000 км. и е вече дроб,а моята кола дето е 18 годишна,сигурно е на 400000км.,върви по-добре,вози по-добре и се чупи по-малко.Айде сега ми кажи ти,коя от двете коли е по-здрава и ще изкара повече години по пътя.А кажи ми как може да се прави проучване на 5 годишни коли,на които тъкмо им е изтекла гаранцията,а в този период,този дето я кара го боли ...........,колко се чупи колата,когато му я ремонтират без пари.
13:42 18.09.2013
43 brake point
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/9
В нея например Ауди А4 е дадено като една от чупливите и скъпи за поддръжка коли А6 също не му отстъпва
http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/9
Японците отново се представят добре като цяло на фона на силната конкуренция европейския пазар.
14:05 18.09.2013
44 Iaroslav Stanchev
Само едно да споделя,защото ми направи силно впечатление.
Средната възраст на Ауди А4 от линка,който си дал,е 4,6 г.За това време има изминати средно около 85-86000 км.
Средната възраст на Мицубиши Лансер,която е втора в класацията и е от сорта на А4,е пак около 4,6 години,но средните километри са около 61-62000.
Значи Аудито се пука от каране,а Мицубишито е на 3/4 от километрите на гюнтера,ама е по-здраво,така ли?
За Хонда Джаз,която е първа в ранглистата,какво да кажа,среден живот-3,5 и средни километри около 35-36000.
Според мен тия първите две коли,за да има реална съпоставка,трябва да направят за същото време,същите километри,като Аудито.Иначе излиза,че А4 прави средно по 20000 на година,Лансер по 13-14000,а Джаз по 10000,ама са супер яки.Ми как няма да са яки,като не ги карат,а класацията е напълно "реална" в такъв случай.
Коментиран от #56
15:02 18.09.2013
45 galaxy
До коментар #36 от "Благовест Стефанов":
Tesla has a couple sales challenges. The big one is the lack of the recharging infrastructure. No matter how EV chauvinists spin it, there is not a charging station at every gas station, and certainly not the 440 volt chargers that can get you back on the road in an hour. Range anxiety is a concern for buyers, perhaps less so if it’s not your only car. That dwarfs the problem convincing buyers to get a diesel car, where you may have to drive to the second- or third-closest gas station. Тука в този откъс от статията, която ми изпрати пише че колата е много "луксозна" ама няма къде да и заредиш батерийте и затова е по-добре да си купиш дизелова кола.15:09 18.09.2013
46 Ahil
Коментиран от #47, #49
15:42 18.09.2013
47 БУМЕР КАМОР
До коментар #46 от "Ahil":
kradeca vik drashte kradeca16:30 18.09.2013
48 Ahil
18:33 18.09.2013
49 Благовест Стефанов
До коментар #46 от "Ahil":
Защо точно след 2002г.?Вероятно твоята е 2002г. и затова по-новите са кисели.
18:44 18.09.2013
50 Ahil
Коментиран от #54
19:45 18.09.2013
51 Енцо Енцо
20:13 18.09.2013
52 Бай Иван
Коментиран от #53
21:00 18.09.2013
53 марито марито
До коментар #52 от "Бай Иван":
Бай Иване,незнам дали байш или разтриваш,но си напълно прав и те подкрепям!21:13 18.09.2013
54 Iaroslav Stanchev
До коментар #50 от "Ahil":
Ха,гледай ти,колко има от този 300ZX в България,знаеш ли?С охлюви ли е или атмосферка?Преди години един съсед караше 200 SX,бая понавървяваше пущината,а 300ZX си е лудница,пряк конкурент на 911 турбо.Явно има още "луди" в тази държава.22:53 18.09.2013
55 Ahil
Коментиран от #61
09:28 19.09.2013
56 brake point
До коментар #44 от "Iaroslav Stanchev":
Ето ти Хонда Акорд със средни километри 90 000 ти си виж разликите сам .http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/109
Коментиран от #57
09:59 19.09.2013
57 Iaroslav Stanchev
До коментар #56 от "brake point":
Добре го даваш този пример,но я виж сега за 5.3 години и 94000 км.,колко идва средно на година-около 17700 км.Нали така.А сега виж и колко процента дефекти дава Хонда по основни възли и агрегати,като например окачване и мотор,съответно 15.38 и 25.64%А сега виж същите дефекти и проценти на А4,при средно 19-20000 на година,особено на мотора.
После пак кажи,че моторите на Хонда били най-добрите.
Гледах го този линк и умишлено си замълчах.Трябваше да дадеш за пример Акорд,ама от 1999-2002 г.Там е истината и тогава щеше да ме разбиеш.
Той колегата по-долу е писал,че след 2002-ра всичко е дроб,ама няма кой да чете.
Коментиран от #58
10:54 19.09.2013
58 brake point
До коментар #57 от "Iaroslav Stanchev":
Нарочно ти давам по новата Хонда която е с по лош рейтинг и по скъпи части.Пак е в пъти по здрава от Ауди.Кое не ти харесва сега в годишния пробег? Аудито средно на 90 000 километра и на 4,9 години , а хондата средно на 94000 годишно средно и възраст 5,33 години .Само виж в коя част на скалата е Ауди .....лош
За след 2002 ра е ясно че има промени в политиката но както виждаш между два "дроба" единия е доста по надежден.
Коментиран от #59
11:37 19.09.2013
59 Iaroslav Stanchev
До коментар #58 от "brake point":
В пъти,в пъти,колко да е в пъти,като при двигателите,Хонда е с 5% по-лоши показатели от А4,а при ходовата част са на кантар,при почти еднакви километри.Едно е да ти се пре..е климатика на пътя,а друго двигателя,нали?Пак хвали после моторите на Хонда.Казах ти,лоша услуга си направи с тази статистика.И още нещо ми стана интересно,как така,толкова хвалената Хонда,може да отчете такъв спад в качеството,за толкова кратко време.
Коментиран от #60, #67
14:28 19.09.2013
60 БУМЕР КАМОР
До коментар #59 от "Iaroslav Stanchev":
tova Audi na snimkata e strashna groznica be20:21 19.09.2013
61 Iaroslav Stanchev
До коментар #55 от "Ahil":
Само 300 ли са магаретата или си взел мерки да е скрита лимонка ZX-a?Щото,гледам има леееееко модифицирани,де с чепчета,де с по-дишащи турбинки и отиват на 400++ катъри.Или,казваш,"дрът" си веке и не щеш да обуваш кафявите гащи,като се качиш да се кефиш. Да ти кажа честно,луд фен съм на Ауди,ама се радвам изключително много,когато разбера,че все още има хора,които,колкото и да е трудно,поддържат коли "класики",без значение от марката.Да си здрав и да си я караш с кеф,дълги години.П.П. В мобиле видях 5,едната беше за части.Ако не си я пуснал за продажба,значи са 6 в България.
Коментиран от #62, #63, #64
22:20 19.09.2013
62 БУМЕР КАМОР
До коментар #61 от "Iaroslav Stanchev":
hahaha propusnal sri4ka da pa zel da mi govori koi e negramotnik slunceto e silno slu4vase23:15 19.09.2013
63 БУМЕР КАМОР
До коментар #61 от "Iaroslav Stanchev":
abe neti e smeshno ama karai.s kola za 3 bona si a pliuesh benza
23:16 19.09.2013
64 Berch Boyadzhiyan
До коментар #61 от "Iaroslav Stanchev":
Явно не знаеш как работят японските закони... Всяка кола до скоро беше ограничена да излиза от завода до 273 коня. И затова всеки скайлайн(като най-известна кола) излизаше с 273 к.с. от завода(или 280PS). Други примери са Субару Импреза WRX, Mitsubishi 3000GT, Lancer Evo, 350Z/300ZX, Това до преди 10 години беше така и после започнаха да излизат Лансери и Импрези с по над 300кс., явно тогава е паднало ограничението.Коментиран от #65
16:38 20.09.2013
65 Iaroslav Stanchev
До коментар #64 от "Berch Boyadzhiyan":
Така е,не знаех.Смисъла на въпроса ми беше друг,а именно,дали колегата е доработвал Нисана,или си го кара в заводското състояние.Защото попрочетох тук-там и разбрах,че доста над оригиналната мощност ги надуват,явно понасят на тормоз.17:14 20.09.2013
66 Ahil
08:50 21.09.2013
67 brake point
До коментар #59 от "Iaroslav Stanchev":
Ти чете ли въобще какво пише.Рейтинга на Хонда е около 60 на Ауди над 200. Тоест Ауди е с 3 пъти по лош рейтинг поне.А процентите са дадени за да се види каква част от проблемите къде са.
Грубо казано ако от 100 коли на хонда се развалят 10 се гледа какво се е разваляло и колко е струвало.
При Ауди се развалят 30 коли от сто и пак се гледа какво се е разваляло.
Така че Хонда си е много по здрава кола от Ауди.
Коментиран от #68
11:38 23.09.2013
68 Iaroslav Stanchev
До коментар #67 от "brake point":
Споко,мен,прав си Хондата е 500 пъти по-корава от Ауди.Само дето точно в статистиката си пише,че има с 5% по-кофти мотори,ама то не е кой знае какъв проблем,нали. Ама иначе е в пъти по-здрава от Ауди.Дори и тази Хонда Mobilio,дето ще е за индийския и китайски пазар,с цена около 18000 лева ще е най-супер здрава от всяко Ауди и ще върви 5 млн.километра без да влиза в сервиз.Даже и маслото няма да и сменят,щото ще е японско.
14:03 23.09.2013
69 brake point
"Проучването на Warranty Direct праща в дъното на класацията производители като MG Rover и Audi
Британската компания Warranty Direct направи проучване, целящо да определи кои производители на автомобили правят най-надеждните двигатели, както и кои произвеждат най-ненадеждните.
Новото поколение двигатели на Honda от серията Earth Dreams Technology. Снимка: Honda
Проучването им подрежда на първо място японската марка Honda, при която се наблюдава по едва 1 проблем на всеки 344 произведени двигателя. Малко след тях се нарежда друг японски производител - Toyota (средно 1 проблем на 171 произведени двигателя), а челната тройка оформя Mercedes със средно 1 проблем на 119 двигателя. Британците съобщават само първите пет производителя в касацията, която поставя на четвърто място Volvo (1 / 111), а пето - Jaguar (1 / 103)
На обратния полюс са производителите от MG Rover, Audi, MINI, Saab и Vauxhall. Проучването на Warranty Direct показва, че при MG Rover се открива дефект при всеки 13-ти двигател, а при Audi проблеми има всеки 27-ми агрегат с вътрешно гореше. На трето място с равен резултат са MINI и Saab - всеки 40-ти двигател, а след тях е подреден Vauxhall/Opel (1 /41).
"Проблемите с двигателя са най-неприятните за шофьорите, заяви Дънкан Маклър, изпълнителен директор на Warranty Direct. - Те може да не се проявяват толкова често, като проблемите с окачването например, но почти винаги изискват скъпи ремонти, които г
01:00 25.09.2013
70 brake point
Тук може да си видиш къде е аудито и къде хондата.От германците само Мерцедес е добре.
01:04 25.09.2013