Last news in Fakti

21 Април, 2023 20:46 15 401 42

Китайски електромобил за 20 хил. лв. получи над 10 хиляди поръчки още през първия ден

  • byd-
  • seagull-
  • електромобил-

Компактният хечбек може да се похвали с пробег от 405 километра 

Китайски електромобил за 20 хил. лв. получи над 10 хиляди поръчки още през първия ден - 1

По-рано днес китайската компания BYD представи компактен електромобил с цена от 78 800 юана или около 20 хиляди лева. Малкият електромобил е базиран върху платформата e-Platform 3.0 и разполага с електромотор в предната част със 74 конски сили. Клиентите могат да избират между две LFP батерии с капацитет от 30кВтч или 38кВтч. Въпреки малкия си капацитет, батериите са достатъчни за пробег от 305 или 405 километра според китайския CLTC стандарт.

Колата е с дължина от 3.78 метра, 1.71 метра ширина и 1.54 метра височина. Междуосието е 2.5 метра. Дизайнът е модерен в типичния за BYD стил с LED светлини в предната част, както и голямо предно стъкло с единична чистачка. Задната част също е оборудвана с LED светлини и малък спойлер над задното стъкло.

В интериора е разположен 5-инчов дисплей пред водача и 12.8-инчов екран в средната част. Воланът е с изрязана долна част, а в централната конзола е разположено и място за безжично зареждане на смартфон. От BYD се хвалят, че само през първите часове на поръчки, колата вече е получила над 10 хиляди предварителни поръчки. Съдейки по китайския пазар, то няма да е изненада ако колата се превърне в най-продавания електромобил.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 74 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    42 6 Отговор
    Ще взема два .

    Коментиран от #13

  • 2 Пръц

    8 58 Отговор
    Колко кила жив товар може да се натовари в това…..нещо,и дали ще може да отлепи с него по баира?

    Коментиран от #11, #38

  • 3 Хаха

    15 45 Отговор
    Това ако мине два пъти Мездра-Ботевград и ще стане на хармоника.
  • 4 Факт

    12 71 Отговор
    Китайски баклюк

    Коментиран от #5

  • 5 Хахаха..

    65 7 Отговор

    До коментар #4 от "Факт":

    Ганьовец да ти дава мнения по технически въпроси е формена обида..

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Васил

    13 41 Отговор
    Както винаги Китайците преувеличава ако пишат 400 значи реално ще минава 150 км. или в най добрият случай 200.
  • 8 гост

    70 9 Отговор
    дай на Ганьо дърто издухано ауди и е топа..... той Ганьо знае най добре и е най компетентен

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    26 13 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    тоя дето ми е сложил минуса явно е въпросният Ганьо..... радвам се че се е познал
  • 10 Пилот на Ферари

    59 1 Отговор
    Много по добре изглежда от Фолксваген и цената на половина .
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Да беше

    54 2 Отговор
    и в България на тази цена - също щеше да се купува като топъл хляб. 200км реален пробег да има - достатъчно за 5 дена градско.
  • 13 КВО ДВА

    7 22 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    ФРИТЮРНИКА!😁апропо
    АМА ПЪРВО НАПРАВИ
    ТЕСТ ДРАЙВ ПО ОТСЕЧКАТА
    СОФИЯ..САМОКОВ И ОБРАТНО...👍😱

    Коментиран от #16

  • 14 Момчил

    4 36 Отговор
    Поредният отпадък,който с пуснат климатик и малко газ, трябва да се зарежда по 2 пъти на ден ,за да стигнеш от топка А до точка Б.

    Коментиран от #34

  • 15 Край

    46 7 Отговор
    Количката изглежда мннооого добре. до 2030г. разумните хора ще карат китайски коли. Баровците тесла, а бунаците немски "премиум", които ще му го разрешават само на ретропаради.

    Коментиран от #37

  • 16 Ивайло Табаков

    3 24 Отговор

    До коментар #13 от "КВО ДВА":

    Абе по-добре недей. София - Самоков е само за корави шофьори тип Максим Стависки в Хамър. Тази кола на някой завой ще се сплеска като кенче за бира
  • 17 Пръц

    3 13 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    Каквото се качи, това возя. А на въпроса ти, да и теб ще те возя

    Коментиран от #18

  • 18 Пилот на Ферари

    8 1 Отговор

    До коментар #17 от "Пръц":

    Къде ги качваш ? На предната рамка ?
  • 19 12345

    51 2 Отговор
    Колата е супер, дизайнът кърти, техническите показатели са супер, цената също.

    Сега лошите новини, тази кола тука ще е 50к лева, ако изобщо дойде.

    Коментиран от #33

  • 20 Запознат

    51 4 Отговор
    Много обичаме да даваме оценки на чуждите постижения , а в същото време в България не можем и ВЕЛОСИПЕД да направим. Люлката на цивилизацията сме и най великите професори. Жалки сме....докато се подиграваме на чуждите нации , те ни изпревариха с 50години , а ние си седим в калта.

    Коментиран от #21

  • 21 бай Даньо

    18 4 Отговор

    До коментар #20 от "Запознат":

    Ало , контрол на полетите до майор Том , България е най големия производител на велосипеди в ЕС , ало!

    Коментиран от #39

  • 22 бай Даньо

    28 2 Отговор
    Колата е бомба! Електрическата кола трябваше да е точно това евтина , малка , градска. Добре е че е с литиево феритните батерии които държат на по над 2000 цикъла заряд ( за разлика от литиево йоните - 500 гарантирани цикъла после Мъск вдига рамене...) . Тоест колата е ОК за 800 000 км пробег. Мъска сбърка концепцията със скъпа , мощна, голяма , обърка целия свят тоя, но пазара ще го научи в следващите година две. Вчера Тесла акциите паднаха с 10 % защото се разбра че повече пазарен дял може да завземе само при намаляваща печалба , а зомбите очакваха че ще изземат пазара на Тойота , ДжМ и Фолксваген заедно .... Никой не е по голям от пазара, а пазара за мъсковата концепция беше до тук , няма повече пазар за скъпи електрически коли . Другата причина да смятаме че БИД ще успея е че са подпрени от Уорън Бъфет и Чарли Мънгър а тия са много много мъдри дядки .

    Коментиран от #26

  • 23 Ами

    30 1 Отговор
    Ето това е бъдещето на градските коли ! Западняците ако не се ориентират навреме, ще дишат праха на китайците !
  • 24 Смех

    4 26 Отговор
    Китайците по добре да си оправят умиращото население щото след едно две десетилетия и ги нема

    Коментиран от #35

  • 25 Умните

    5 22 Отговор
    хора не си вземат карфици, произведени с чисто китайско ноу-хау, тия щели електромобили да продават. Тия 10 хилияди поръчки са от китайци, а те са си свикнали на китайското .... качество. Който не е бил в китай не знае, че там всичко е "до обяд", купуват и са наясно, че е буквално ползваш докато се разпадне и хвърляш. Тия не са чували за сериозно качество. Икономика за еднократна употреба е всичко. Ами, мерси, колата ми трябва за едни 5-6 години поне, и ако може да не се разболея от рак докато я карам и дишам китайско "качество".
  • 26 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #22 от "бай Даньо":

    А сега остана да обясниш каква " трябва" да е междуградската кола , щото ако не си наясно , за твой ужас няма да е кюмбе със сигурност , вече ти казаха че 2035 приключват с тия изкопаеми , а в Китай това решение са го взели още преди 5-6 години и дори имат закон по години до 2030 колко процента ще намаляват до нула !! Та чакаме за междуградската " мъдрите " ти теорийки ??

    Коментиран от #28, #31

  • 27 Сашо

    4 9 Отговор
    Какъвто и бръмбар да направят китайците всички не отговарят на изискванията за безопасност!

    Коментиран от #30

  • 28 МТНхвхдвн

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Като преди 5-6 години са приели един закон, нищо не пречи след 5-6 години да го отменят (като видят четвъртития). Всички политици много обичат да го вадят голям, но обикновено им спихва по-бързо и от фламбе на студено.

    Коментиран от #29

  • 29 гост

    9 8 Отговор

    До коментар #28 от "МТНхвхдвн":

    Това ви остана , нали , недеждички безнадеждни , хахахахха !!За забрана на кюмбетата се говори поне от 20 години вече и подкрепата за това САМО НАРАСТВА !!!! Щото за разлика от русолюбците всички хора с акъла си , включително в Китай и Индия разбират , че скъсването с изкопаемите горива е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО , дори да не гледат екология , а просто икономически !! Щото това е външна зависимост и ПОСТОЯННИ КРИЗИ !! И държавите които НЕ успеят да скъсат с тях и то бързо ще замината на икономическото бунище , както заминаха вече такива като Раша , Иран , Венецуела и даже Бразилия !! Да не говорим за африканските джамахирии !!
  • 30 Край

    14 0 Отговор

    До коментар #27 от "Сашо":

    Колкото един "бръмбър" е по-опасен за возещите се в него - толкова е по-безопасен за тези извън него. Ако няма хамъри, Q7 GL X7 пътищата ще са много по-безопасно място.
  • 31 бай Даньо

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Агент нещо не си "вденал". Никога не съм твърдял че бъдещето не е на електрическите коли, но винаги съм твърдял че концепцията на Мъск е сбъркана . Но няма да ревеш вижда се има кой да я оправи ....
  • 32 незнайко

    9 0 Отговор
    Ето това е действителната цена на такъв клас автомобил . Дано китайците пуснат електрически системи сами да си преоборудваме малолитражните автомобили които притежаваме и не искаме да ги дадем за скраб !!! В града ни е необходим точно такъв автомобил .
  • 33 Пиша ти +

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "12345":

    Единственият свестен коментар....
  • 34 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Момчил":

    От точка А до Б ако са на повече от 200 км. ще имаш друга кола !!! Тази е да караш в София без притеснение вместо да се чудиш къде да паркираш Ауди А8 или подобна кола която е 5 метра, за джиповете и сувовете да не говорим !!!
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Исторически парк

    0 0 Отговор
    Продавам го за 19 000лв.
  • 37 Дийййй

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Край":

    Димек тесла=престиж
    Къкту айфон=джуки
  • 38 Ганьо

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пръц":

    Ако искаш да товариш овце и прасета малко трудно ще ти се получи,но пробвай може и да стане
  • 39 Факт

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "бай Даньо":

    Да бе, а частите им 100% не идват ли случайно от Чайна, многознайко?
  • 40 Нострадамус

    4 0 Отговор
    Такива коли ни трябват в България, не европейски боклуци на 5 пъти по - висока цена. Има и доста по + евтини за града.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 РЕАЛИСТА

    4 0 Отговор
    Да го внасят в БГ и да го продават по 20000 хиляди ама нада ли.Китайците до пет години ще залеят света с Ел коли на добри цени.Европейските производители да се замислят за цените на техните малки ел. колички вижте цената на грозното пате на Ситроен ami.Не сзнам кой ще го купи.