21 Април, 2023 20:46 16 847 42

Китайски електромобил за 20 хил. лв. получи над 10 хиляди поръчки още през първия ден

  • byd-
  • seagull-
  • електромобил-

Компактният хечбек може да се похвали с пробег от 405 километра 

Китайски електромобил за 20 хил. лв. получи над 10 хиляди поръчки още през първия ден - 1

По-рано днес китайската компания BYD представи компактен електромобил с цена от 78 800 юана или около 20 хиляди лева. Малкият електромобил е базиран върху платформата e-Platform 3.0 и разполага с електромотор в предната част със 74 конски сили. Клиентите могат да избират между две LFP батерии с капацитет от 30кВтч или 38кВтч. Въпреки малкия си капацитет, батериите са достатъчни за пробег от 305 или 405 километра според китайския CLTC стандарт.

Китайски електромобил за 20 хил. лв. получи над 10 хиляди поръчки още през първия ден

Колата е с дължина от 3.78 метра, 1.71 метра ширина и 1.54 метра височина. Междуосието е 2.5 метра. Дизайнът е модерен в типичния за BYD стил с LED светлини в предната част, както и голямо предно стъкло с единична чистачка. Задната част също е оборудвана с LED светлини и малък спойлер над задното стъкло.

Китайски електромобил за 20 хил. лв. получи над 10 хиляди поръчки още през първия ден

В интериора е разположен 5-инчов дисплей пред водача и 12.8-инчов екран в средната част. Воланът е с изрязана долна част, а в централната конзола е разположено и място за безжично зареждане на смартфон. От BYD се хвалят, че само през първите часове на поръчки, колата вече е получила над 10 хиляди предварителни поръчки. Съдейки по китайския пазар, то няма да е изненада ако колата се превърне в най-продавания електромобил.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 74 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    43 6 Отговор
    Ще взема два .

    Коментиран от #13

  • 2 Пръц

    8 59 Отговор
    Колко кила жив товар може да се натовари в това…..нещо,и дали ще може да отлепи с него по баира?

    Коментиран от #11, #38

  • 3 Хаха

    15 46 Отговор
    Това ако мине два пъти Мездра-Ботевград и ще стане на хармоника.
  • 4 Факт

    12 72 Отговор
    Китайски баклюк

    Коментиран от #5

  • 5 Хахаха..

    65 7 Отговор

    До коментар #4 от "Факт":

    Ганьовец да ти дава мнения по технически въпроси е формена обида..

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Васил

    13 41 Отговор
    Както винаги Китайците преувеличава ако пишат 400 значи реално ще минава 150 км. или в най добрият случай 200.
  • 8 гост

    70 9 Отговор
    дай на Ганьо дърто издухано ауди и е топа..... той Ганьо знае най добре и е най компетентен

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    26 13 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    тоя дето ми е сложил минуса явно е въпросният Ганьо..... радвам се че се е познал
  • 10 Пилот на Ферари

    59 1 Отговор
    Много по добре изглежда от Фолксваген и цената на половина .
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Да беше

    54 2 Отговор
    и в България на тази цена - също щеше да се купува като топъл хляб. 200км реален пробег да има - достатъчно за 5 дена градско.
  • 13 КВО ДВА

    7 22 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    ФРИТЮРНИКА!😁апропо
    АМА ПЪРВО НАПРАВИ
    ТЕСТ ДРАЙВ ПО ОТСЕЧКАТА
    СОФИЯ..САМОКОВ И ОБРАТНО...👍😱

    Коментиран от #16

  • 14 Момчил

    4 36 Отговор
    Поредният отпадък,който с пуснат климатик и малко газ, трябва да се зарежда по 2 пъти на ден ,за да стигнеш от топка А до точка Б.

    Коментиран от #34

  • 15 Край

    47 7 Отговор
    Количката изглежда мннооого добре. до 2030г. разумните хора ще карат китайски коли. Баровците тесла, а бунаците немски "премиум", които ще му го разрешават само на ретропаради.

    Коментиран от #37

  • 16 Ивайло Табаков

    3 24 Отговор

    До коментар #13 от "КВО ДВА":

    Абе по-добре недей. София - Самоков е само за корави шофьори тип Максим Стависки в Хамър. Тази кола на някой завой ще се сплеска като кенче за бира
  • 17 Пръц

    3 13 Отговор

    До коментар #11 от "Пилот на Ферари":

    Каквото се качи, това возя. А на въпроса ти, да и теб ще те возя

    Коментиран от #18

  • 18 Пилот на Ферари

    8 1 Отговор

    До коментар #17 от "Пръц":

    Къде ги качваш ? На предната рамка ?
  • 19 12345

    51 2 Отговор
    Колата е супер, дизайнът кърти, техническите показатели са супер, цената също.

    Сега лошите новини, тази кола тука ще е 50к лева, ако изобщо дойде.

    Коментиран от #33

  • 20 Запознат

    51 4 Отговор
    Много обичаме да даваме оценки на чуждите постижения , а в същото време в България не можем и ВЕЛОСИПЕД да направим. Люлката на цивилизацията сме и най великите професори. Жалки сме....докато се подиграваме на чуждите нации , те ни изпревариха с 50години , а ние си седим в калта.

    Коментиран от #21

  • 21 бай Даньо

    18 4 Отговор

    До коментар #20 от "Запознат":

    Ало , контрол на полетите до майор Том , България е най големия производител на велосипеди в ЕС , ало!

    Коментиран от #39

  • 22 бай Даньо

    28 2 Отговор
    Колата е бомба! Електрическата кола трябваше да е точно това евтина , малка , градска. Добре е че е с литиево феритните батерии които държат на по над 2000 цикъла заряд ( за разлика от литиево йоните - 500 гарантирани цикъла после Мъск вдига рамене...) . Тоест колата е ОК за 800 000 км пробег. Мъска сбърка концепцията със скъпа , мощна, голяма , обърка целия свят тоя, но пазара ще го научи в следващите година две. Вчера Тесла акциите паднаха с 10 % защото се разбра че повече пазарен дял може да завземе само при намаляваща печалба , а зомбите очакваха че ще изземат пазара на Тойота , ДжМ и Фолксваген заедно .... Никой не е по голям от пазара, а пазара за мъсковата концепция беше до тук , няма повече пазар за скъпи електрически коли . Другата причина да смятаме че БИД ще успея е че са подпрени от Уорън Бъфет и Чарли Мънгър а тия са много много мъдри дядки .

    Коментиран от #26

  • 23 Ами

    30 1 Отговор
    Ето това е бъдещето на градските коли ! Западняците ако не се ориентират навреме, ще дишат праха на китайците !
  • 24 Смех

    4 26 Отговор
    Китайците по добре да си оправят умиращото население щото след едно две десетилетия и ги нема

    Коментиран от #35

  • 25 Умните

    5 22 Отговор
    хора не си вземат карфици, произведени с чисто китайско ноу-хау, тия щели електромобили да продават. Тия 10 хилияди поръчки са от китайци, а те са си свикнали на китайското .... качество. Който не е бил в китай не знае, че там всичко е "до обяд", купуват и са наясно, че е буквално ползваш докато се разпадне и хвърляш. Тия не са чували за сериозно качество. Икономика за еднократна употреба е всичко. Ами, мерси, колата ми трябва за едни 5-6 години поне, и ако може да не се разболея от рак докато я карам и дишам китайско "качество".
  • 26 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #22 от "бай Даньо":

    А сега остана да обясниш каква " трябва" да е междуградската кола , щото ако не си наясно , за твой ужас няма да е кюмбе със сигурност , вече ти казаха че 2035 приключват с тия изкопаеми , а в Китай това решение са го взели още преди 5-6 години и дори имат закон по години до 2030 колко процента ще намаляват до нула !! Та чакаме за междуградската " мъдрите " ти теорийки ??

    Коментиран от #28, #31

  • 27 Сашо

    4 9 Отговор
    Какъвто и бръмбар да направят китайците всички не отговарят на изискванията за безопасност!

    Коментиран от #30

  • 28 МТНхвхдвн

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Като преди 5-6 години са приели един закон, нищо не пречи след 5-6 години да го отменят (като видят четвъртития). Всички политици много обичат да го вадят голям, но обикновено им спихва по-бързо и от фламбе на студено.

    Коментиран от #29

  • 29 гост

    9 8 Отговор

    До коментар #28 от "МТНхвхдвн":

    Това ви остана , нали , недеждички безнадеждни , хахахахха !!За забрана на кюмбетата се говори поне от 20 години вече и подкрепата за това САМО НАРАСТВА !!!! Щото за разлика от русолюбците всички хора с акъла си , включително в Китай и Индия разбират , че скъсването с изкопаемите горива е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО , дори да не гледат екология , а просто икономически !! Щото това е външна зависимост и ПОСТОЯННИ КРИЗИ !! И държавите които НЕ успеят да скъсат с тях и то бързо ще замината на икономическото бунище , както заминаха вече такива като Раша , Иран , Венецуела и даже Бразилия !! Да не говорим за африканските джамахирии !!
  • 30 Край

    14 0 Отговор

    До коментар #27 от "Сашо":

    Колкото един "бръмбър" е по-опасен за возещите се в него - толкова е по-безопасен за тези извън него. Ако няма хамъри, Q7 GL X7 пътищата ще са много по-безопасно място.
  • 31 бай Даньо

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Агент нещо не си "вденал". Никога не съм твърдял че бъдещето не е на електрическите коли, но винаги съм твърдял че концепцията на Мъск е сбъркана . Но няма да ревеш вижда се има кой да я оправи ....
  • 32 незнайко

    9 0 Отговор
    Ето това е действителната цена на такъв клас автомобил . Дано китайците пуснат електрически системи сами да си преоборудваме малолитражните автомобили които притежаваме и не искаме да ги дадем за скраб !!! В града ни е необходим точно такъв автомобил .
  • 33 Пиша ти +

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "12345":

    Единственият свестен коментар....
  • 34 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #14 от "Момчил":

    От точка А до Б ако са на повече от 200 км. ще имаш друга кола !!! Тази е да караш в София без притеснение вместо да се чудиш къде да паркираш Ауди А8 или подобна кола която е 5 метра, за джиповете и сувовете да не говорим !!!
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Исторически парк

    0 0 Отговор
    Продавам го за 19 000лв.
  • 37 Дийййй

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Край":

    Димек тесла=престиж
    Къкту айфон=джуки
  • 38 Ганьо

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пръц":

    Ако искаш да товариш овце и прасета малко трудно ще ти се получи,но пробвай може и да стане
  • 39 Факт

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "бай Даньо":

    Да бе, а частите им 100% не идват ли случайно от Чайна, многознайко?
  • 40 Нострадамус

    4 0 Отговор
    Такива коли ни трябват в България, не европейски боклуци на 5 пъти по - висока цена. Има и доста по + евтини за града.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 РЕАЛИСТА

    4 0 Отговор
    Да го внасят в БГ и да го продават по 20000 хиляди ама нада ли.Китайците до пет години ще залеят света с Ел коли на добри цени.Европейските производители да се замислят за цените на техните малки ел. колички вижте цената на грозното пате на Ситроен ami.Не сзнам кой ще го купи.