28 Май, 2023 13:15 8 321 29

Напук на електрификацията BMW представи нов дизелов двигател

  • bmw-
  • дизелов двигател
Напук на електрификацията BMW представи нов дизелов двигател - 1

BMW обнови най-популярния си трилитров турбодизел, носещ вътрешнозаводски индекс B57. Този агрегат, в досегашната си версия, си монтира под капака на много модели на автомобилния производител. Сега на ход е неговата нова генерация, която е с увеличена мощност от 12 конски сили - до 352 коня.

Моторът вече разполага с нови стоманени бутала и иновационни инжектори, които правят 12 впръсквания на такт под налягане от 2 500 бара. Под капака на BMW X5 и X6 във версията xDrive40d новият двигател ще се появи през август, а по-късно ще започне да се монтира и на други модели на баварците.

В същото време електрическите автомобили на компанията - i7 и iX - получиха режим Max Range. Това е другата новост, която баварската компания обяви. Този режим е в състояние да увеличи пробега с една четвърт, като за целта изключва допълнителни потребители на енергия, като и ограничава мощността на двигателите.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дизел-бля бля

    15 13 Отговор
    купувайте си оръжие и велосипеди!
  • 2 ДВГ нямa дa

    58 8 Отговор
    изчeзнe cкoрo и нaпълнo. Прeди врeмe cъщoтo бeшe c рaдиoлaмпитe и трaнзиcтoритe. Лaмпитe ocтaнaхa в микрoвълнoвитe пeчки, кaчecтвeнитe НЧ уcилвaтeли, ултрaвиcoкитe чecтoти - лaмпa c бягaщa(oбрaтнa) вълнa, клиcтрoни, мaгнeтрoни. Прeди 10-нa гoдини пътувaх зa Aтинa и в прoдължeниe нa 10км cтрoяхa път. Нa вceки 10м имaшe бaгeр, фaдрoмa, caмocвaл, булдoзeр, вaляк, acфaлтoплaгaщa мaшинa. Нe ги виждaм нa тoк вcичкитe тия, eдин AEЦ им трябвa зa зaрeждaнe. A aкo трябвa дa рaбoтят нa cмeни 24ч кoгa и кaк щe зaрeждaт тoк? Да не говорим за тежката военна техника.

    Коментиран от #3, #22, #23

  • 3 Бачо Киро

    41 3 Отговор

    До коментар #2 от "ДВГ нямa дa":

    То не са само те ... Няма ток дори само за автомобилите ако утре минат всички на ток ... Никога няма да стане, просто е пренасочване на определени ресурси и власт.

    Коментиран от #6

  • 4 АВЕ...ЛАДАТА СИ Е

    11 6 Отговор
    ЛАДА...
  • 5 Перник

    39 4 Отговор
    Еее най накрая нещо интересно, по убаво от дизела нема
  • 6 Нека го пресметнем:

    8 30 Отговор

    До коментар #3 от "Бачо Киро":

    Един среден европейски автомобил има среден годишен пробег от 15 000км. При 20кВтч/км това са 3000кВтч енергия за година. У нас има 3млн автомобила и става 3000.3 000 000 = 9млрд кВтч. = 9ТВтч. Един от козлодуйските реактори произвежда по 8ТВтч годишно, енергийната система в страната - около 50ТВтч. така, че ток ще има, още повече електрификацията няма да стане изведнъж.

    Коментиран от #7, #25, #28

  • 7 Механик

    25 2 Отговор

    До коментар #6 от "Нека го пресметнем:":

    Математик как умножи 15 000 х 20 и получи 3000, а не 300 000.

    Коментиран от #8, #14, #20

  • 8 Сметни ги ти де

    3 17 Отговор

    До коментар #7 от "Механик":

    Колко тераватчаса годишно са необходими по твоите сметки, ако не си съгласен със сметките на човека? Аз също не съм съгласен но ще му покажа грешките.

    Първо според статистиката средно се изминават на 15 а 13 000 километра годишно. Пък и автомобилите в движение в България са 2 милиона, а не 3 милиона . Тоест пряко сили ще се нуждаят от 6 терават часа, а българия само за миналата година е изнесла 15 тераватчаса излишна енергия. Тоест ток има електромобили няма.

    А като доказателство в момента цената на тока на борсата е 0 лв за мегаватчас, заради излишъка от фотоволтаиците, а дори не пече слънце.

    И за допълнителен шок и ужас на антиелектриците, този излишък е въпреки че единият реактор на АЕЦ козлодуй не работи. А само тази година са започнали строеж на нови 800 мегавата фотоволтаични централи. Ако днес в облачното време и не работещ реактор имаме излишъци, какво ли ще е през лятото и най-вече есента, когато изключим климатиците и туристите си тръгнат от курортите, а повечето фотоволтаични централи вече са построени и АЕЦ работи?

    Коментиран от #9, #12, #15

  • 9 златна есен

    14 0 Отговор

    До коментар #8 от "Сметни ги ти де":

    Ще налеем изобилието на природата в кофи и буркани, че гладна, тъмна и меазовита зима ни чака
  • 10 НЕ НЕ НЕ

    19 1 Отговор
    на електрическите тоалетни чинии!
  • 11 Жерар Дьожарден

    8 2 Отговор
    Непросаваем баклюк
  • 12 Мнение

    26 2 Отговор

    До коментар #8 от "Сметни ги ти де":

    Добре ги правите тия кръчмарски сметки без кръчмаря, обаче замислихте ли се, че ако вс автомобили в България минат на ток от мрежата, за друго нема да остане!
    А спомняте ли си "незначителният" факт, че голяма част от енергетиката в България се обезпечава от ТЕЦ-овете (на въглища), които правителството на Кирчо, Корнела, Хр Иванов и Славчо реши да намали с 40% по плана за възстановяване (от ковид)?!

    Съвременните електрички на батерии от моб телефони, са нищо повече от популизъм за риби!

    Коментиран от #13

  • 13 Жерар Дьожарден

    2 8 Отговор

    До коментар #12 от "Мнение":

    На какви сметки лежат твоите изводи?
  • 14 Ти се научи да

    5 11 Отговор

    До коментар #7 от "Механик":

    смяташ. 20кВтч за 100км са 200кВтч за 1000км.,или 15 000км прави 15.200=3000кВтч за година. Трябва ли като на първокласник да обяснявам?
  • 15 Не съм

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "Сметни ги ти де":

    сбъркал в порядъка, но има(ще има) лекотоварни коли, ванове, и тежкотоварни камиони които ще черпят повече от 20кВтч/100км., освен това не съм калкулирал неизбежните загуби при пренасяне и преобразуването на еленергията. А какво ще стане с цената от 0лв/МВтч при повреден ПАВЕЦ Чаира, неработещ 5 блок на АЕЦ и само 800МВт кондензационни ТЕЦ(американската)? Ако ПАВЕЦ-а се оправи щеше да зарежда и да я "изплюе" във върховото натоварване и токът нямаше да е с нулева цена. Ще пусна още един пост.
  • 16 Заради свръхпроизводството

    3 4 Отговор
    на ток ще се произвежда водород и кислород чрез електролиза, още Жул Верн го е предсказал. Проблемът досега е бил, че е икономически неизгодно - при изгаряне се получава 2-3 пъти по-малко топлина отколкото употребената еленергия. При цена от 0лв/МВтч всичко вече е изгодно и се получава водород и кислород за медицински цели и оксижен. Водорода може да се вкара в газопроводите до 15% или да се запази в бутилки за водородни клетки на електромобили. Това трябва да стане първо в развитите държави и после у нас.

    Коментиран от #17, #21

  • 17 Мхм

    4 7 Отговор

    До коментар #16 от "Заради свръхпроизводството":

    Искаш да кажеш че ще си бутам бутилки под налягане тоест бомби под седалката да не съм луд бе.

    Коментиран от #18

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 БАКШИШ

    2 10 Отговор
    Тоя дизелогрухтер вари на нафта, а нафта в България йок. Ако отпуснат отвънка някоя цистерна. Ако е велика дума, ма цапа гащи!
    Като почернели брони на чипосани немски параходи.
  • 20 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #7 от "Механик":

    Тресльо математика така смята,5 години по 20% ръст става 100% ръст на Тресла.
  • 21 асъ кънъ бе

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Заради свръхпроизводството":

    До вчерашните микробиолози и вирусолози станаха инженери и енергетици. Потресаващо!!
  • 22 на следващ етап

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "ДВГ нямa дa":

    Германците ще пратят в Украйна новия еко-танк с електрическо задвижване, без въглеродна следа, но с кемтрейлс.
  • 23 Ти май

    0 5 Отговор

    До коментар #2 от "ДВГ нямa дa":

    Микровълнова не си виждал...лампи има ама да оветявят

    Коментиран от #24

  • 24 Граф Цепелин

    7 0 Отговор

    До коментар #23 от "Ти май":

    А как работи микровълновата според теб - какво излъчва микровълните!?
    По темата: Само си помислете какво ще стане, ако нямате ток за 2 часа. Сега за 2 дни. После за 2 седмици и т.н. ... Толкова сме зависими от електричеството. И благодарение на "мъдри" политици, ние резерви и излишъци нямаме.
  • 25 Тралала

    10 0 Отговор

    До коментар #6 от "Нека го пресметнем:":

    Бе, в Швейцария им забраниха да си карат електрокарите тази зима, а същите се броят на пръсти. Ако всички карат такива?
  • 26 Шестак

    7 2 Отговор
    Няма по добър дизелов двигател от редовият 6 цилиндров на БМВ, от години. И май така ще си остане!

    Коментиран от #29

  • 27 Нема

    1 1 Отговор
    Да е лошо да го дефорсират и да увеличат надеждността му. Да намалят електроника и екстри.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Знайко

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Шестак":

    Което е истина си е истина...даже работи почти като бензинов , ако не му слагаш от българския дизел!