Last news in Fakti

17 Октомври, 2023 16:00 7 562 6

Citroen представи евтиния e-C3, който ще се продава и у нас

  • citroen-
  • e-c3-
  • c3

Моделът наподобява стандарния C3

Citroen представи евтиния e-C3, който ще се продава и у нас - 1

Преди броени минути, Citroen представи електрическа версия на един от най-популярните модели в компактния сегмент – C3. Новия e-C3 е изцяло електрически супермини с кросоувър елементи, който се цели да бъде достъпен. Началната цена ще бъде 23 300 евро, като през 2025 г. ще се появи по-евтин електрически вариант на цена от 19 990 евро. Освен електромобилите, френският автомобилен производител потвърди, че ще има и Citroen C3 с бензинов двигател, който ще продължи наследството на своите предшественици

Европейският модел изглежда е тясно свързан с дебютиралия преди две години Citroen New C3, който вече се предлага в Индия и Южна Америка. Цялостната визия, профилът и пропорциите на двата модела са почти идентични, но европейският e-C3 може да се похвали с променен дизайн в предната и задната част, като и двете са вдъхновени от концепцията Oli. Сред акцентите са светодиодните предни и задни светлини, които въвеждат новия светлинен подпис на Citroen, заедно с новата овална емблема, която се появява за първи път в суперминито.

Електрическият автомобил е оборудван с един предно разположен електромотор с мощност 111 к.с. Този двигател е по-малко мощен от агрегата със 154 к.с, който се намира в Peugeot e-208 и Opel Corsa-e, но е много по-мощен от агрегата с 57 к.с. на e-C3 в Индия. Според автомобилния производител, e-C3 в спецификацията за ЕС ускорява от 0-100 км/ч за 11 секунди и развива максимална скорост от 135 км/ч .

Енергията се получава от 44 кВтч литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия, която осигурява пробег до 320 км по WLTP. Тази батерия ще бъде съвместима със зареждане с постоянен ток с мощност 100 кВ, като ще се зарежда от 20 до 80% само за 26 минути. Същият процес отнема 4 часа и 10 минути от стандартно зарядно устройство за променлив ток с мощност 7 кВ.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 няма евтино

    7 2 Отговор
    за европа х2 х3 а за нас и още малко
  • 2 Факт

    10 7 Отговор
    Това вече е добро предложение
  • 3 гост

    20 3 Отговор
    устройство за променлив ток с мощност 7 кВ.
    Към автора на статията - едицицата за измерване на мощностт е ват(W), а нейните производни са киловат, мегават ,гигават ит.н. - кW ,MW, GW ,a на кирилица са - Вт, кВт,МВт, ГВт
    Това което сте писали е 7 киловолта и се отнася за напрежение и се учеше в 8 -ми клас !
  • 4 ГТЕ

    4 0 Отговор
    Реално, за да може да се изминат 400 км, със заряда между 20-80 % на батерията, ще е необходимо едно междинно зареждане, ако не е кюта зима и трябва да се грее и ако не е яка жега, за да се охлажда, това значи при външна температура 16 - 26 градуса.

    Коментиран от #5

  • 5 Реално

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "ГТЕ":

    Няма такъв момент при железофосфатните батерии LiFePo4. При тях няма деградация ако се използва пълния капацитет и се зареждат до 100% всеки път. За ежедневни нужди е повече от достатъчно. За дълъг път си подбирайте правилно колите - над 60 кВтч, както и нуждите - 50 хил. отгоре не си струват няколко прехода годишно и да влачите тая маса през всичките останали дни.
  • 6 Селянина с колелото

    5 0 Отговор
    И дано наистина при реалните продажби цената е като обявената 23 300 €.