Last news in Fakti

20 Октомври, 2023 11:33 1 783 14

Новата автоматична трансмисия на Toyota може да предвиди следващото ви движение

  • toyota-
  • gr yaris-
  • скоростна кутия

Компанията казва, че тя ще бъде много по-добра от механичната

Новата автоматична трансмисия на Toyota може да предвиди следващото ви движение - 1

След като председателят на борда на директорите на Toyota Акио Тойода определи новата автоматична трансмисия като променяща играта, японският състезател Хироаки Ишиура също похвали новата разработка на Toyota. Той е тествал GR Yaris с новата скоростна кутия и е убеден, че тя е по-бърза от механичната, дотолкова, че няма да губите време, докато преминавате през предавките на състезателната писта.

В интервю за официалното списание Toyota Times Хироаки Ишиура добавя: "Тя се заключва от момента на потегляне, реагира линейно на натискането на педала на газта и ви позволява да съкращавате времето за обиколките си, без да губите. Трансмисията усеща кога спирате напълно и намалява предавките, за да се подготви за следващото ускорение. Тя предвижда действията, които предстоят, точно както обикновено правим, когато шофираме."

Toyota твърди, че работи по тази нова скоростна кутия от втората половина на 2020 г. Въпреки че досега тя е била тествана само в моторните спортове, в докладите от Япония се посочва, че GR Yaris ще получи осемстепенна автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент през 2024 г. Засега официалната информация е, че кутията се разработва, за да насърчи повече хора да се занимават с моторни спортове, като улесни състезанията чрез премахване на педала на съединителя.

Хироаки Ишиура казва, че конвенционалната автоматична трансмисия "се усеща хлъзгава" и осигурява "малко усещане за пряка връзка", докато новата кутия имитира поведението на водач, който сам реди предавките. Инженерният екип стига до идеята за по-бърза автоматична скоростна кутия, след като Акио Тойода заявява, че иска "да разпространи радостта от шофирането", тъй като не много хора знаят как да карат с ръчна скоростна кутия.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нафто

    6 0 Отговор
    Toyota. Легендарна марка кола с отлични мениджъри,
  • 2 Както и досега

    7 9 Отговор
    Toyota може да предвиди следващото ви движение --------- към сервиза

    Един от най-трошливите автоматици са на тойота

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Тоз

    6 2 Отговор

    До коментар #2 от "Както и досега":

    Ако може уточнение, кои са тези чупливи автоматици. Със сигурност не са Айсин 6 или 8 степенните, доказали, че са едни от най-здравите, а и в много европейски и американски престижни марки се използват. И старите 4-5 степенни бяха много здрави. Единствено роботизираните при Ярис,Рав и Корола създаваха проблеми и то за кратко, докато ги махнат. CVT-е по-здраво от ръчна. Та не разбрах връзката между автоматиците и сервиза при Тойота. Хайде по-сериозно. Кръчмарски приказки.

    Коментиран от #5

  • 4 Авто кво!!!

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Както и досега":

    Не караи автоматик !!!!
  • 5 CVT надеждни?

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "Тоз":

    "CVT-е по-здраво от ръчна"
    Това трябва да го кажете на собствениците на Jatco CVT, които се вграждат в Нисан. Доста смях ще падне. Дори CVT-то на Тойота, което се води от най-надеждните, му дават живот 160-240к километра.

    Коментиран от #6

  • 6 Тоз

    6 0 Отговор

    До коментар #5 от "CVT надеждни?":

    За никакво Ятко на Нисан, не е ставало въпрос тук и не съм казвал нищо на собствениците на Нисан, а и нямам намерение да коментирам Рено. Според хора, работили в Тойота и предпочели да купят ново - CVT, е с по-дълго безпроблемно експлоатиране отколкото ръчните, защото при 200-250х се налага смяна на съединител. Ако говедо кара, може да съсипе всякаква скоростна кутия за месеци. Новите CVT при Тойота са с 1ва зъбна скорост. Има ги само в Айго. Но кой го интересува CVT вече, като има хибриди, при които трансмисията никога не се поврежда. Да при карането на Тойота автоматик и особено хибрид, пада голям смях- усмивка от удоволствие и радост.

    Коментиран от #7

  • 7 Онзи

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Тоз":

    Точно хибридите на Тойота са CVT - да, с първа физическа скорост, нататък си е чисто CVT. И както писах по-горе живота им до около 240к километра макс. При ръчните може съединителя да сдава багажа пак на подобни километри, но едно е да сменяш съединител, друго ремонт на CVT кутия. Освен това, какво удоволствие от шофирането на CVT? От всички автоматични кутии тази е най-подходяща за уравновесено, плавно шофиране, няма нищо с "удоволствието и радостта".

    Коментиран от #8

  • 8 Тоз

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Онзи":

    Безумни глупости. Как не го научихте, че хибридите на Тойота, а и почти всички други хибриди, нямат НИЩО общо със CVT. Още първото изречение е пълен провал. Двойка, седни си и учи. При толкова много информация в днешно време. Явно мързела надделява и не се чете. Жалко за това младо поколение, което се оплаква, че го манипулират. Да с такъв капацитет се манипулира лесно. Не е виновен манипулатора.

    Коментиран от #9

  • 9 Ама господине...

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "Тоз":

    моля, когато водите някакъв спор, проверявайте си фактите. Иначе ставате смешен. Хибридите на Тойота са с така наречения eCVT. Първа физическа скорост, после абсолютно стандартна CVT кутия. Тойота няма в портфолиото си нито един от останалите видове автоматици - с двоен съединител, стандартен автоматик или роботизирана ръчна скоростна кутия. Като не вярвате - чичко Гугъл, малко английски език и така. Двойката в случая е за вас...

    Коментиран от #10

  • 10 Тоз

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ама господине...":

    Безумна наглост. Но във времена, когато един води война и изтребва хора в свободна държава и този се казва освободител, какво да говорим за термини като еCVT и CVT. Всичко е наопаки. Последен опит, но да се спори с неуки е безсмислено.
    Планетарната предавка няма нищо общо със cvt. Това е, което има в хибрида на Тойота и няма първи зъбни, ремъци, cvt тн измишльотини. Не добре подбрано име преди години обърква по-повърхностните хора. Най-точно е електро-планетарна трансмисия, ама това става още по-трудно за нашенеца. Та това сложното нещо, дава радост и удоволствие от шофирането за разлика от CVT. Не знаех, че не разбирам какво карам от 3 години и как работи.
  • 11 Абсолютно сте прав

    1 2 Отговор
    Явно не знаете какво карате. Какви планетарни трансмисии, за кви чудеса става дума? Такава технология не съществува. Автоматичните трансмисии са основно 4 вида - CVT, с двоен съединител, хидропреобразувател и роботизирана ръчна. Новите Тойоти използват CVT за хибридите си, като тяхната има първа истинска предавка като на стандартна автоматична кутия (оттам и първа планетарна) . Тойота я наричат eCVT, но изначално тя си е чиста CVT. Освен ако не става въпрос за единствената електричка на Тойота (bz4x). Там вече реално има една директна, безстепенна кутия.

    Коментиран от #12

  • 12 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Абсолютно сте прав":

    Еми така се получава, когато коментират хора които са карали две поколения по-стар автомат и пренасят "знанията " си кън чисто новата разработка с 8 предавки, тествана години наред на пътя и на трасе.
    Браво на тойота-все пак правят нещо което е достъпно за обикновените хора, полезно а и напредничаво.

    Коментиран от #13

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.