10 Декември, 2023 10:40 26 301 69

Не си купувайте Tesla или защо Cybertruck е изправен пред неизбежен пазарен провал?

  • tesla-
  • cybertruck-
  • проблеми

Особено в Европа

Не си купувайте Tesla или защо Cybertruck е изправен пред неизбежен пазарен провал? - 1

По време на представянето на революционния пикап Tesla Cybertruck през 2019 г. Илон Мъск обеща серийна версия през 2021 г. на цена от $39 900. Но първите серийни екземпляри слязоха от поточната линия едва онзи ден, две години след обещаната дата на производство. А цената на базовия модел се е увеличила повече от един и половина пъти, като тези автомобили няма да се появят скоро. Сега най-достъпният Cybertruck струва повече от $80 000, а на първите купувачи (които са направили първите предварителни поръчки) се предлага да платят $120 000! И това не са всички проблеми, които очакват онези, които искат да си купят този уж революционен пикап.

В скорошно интервю на инженера Санди Мънро, който разпита Илон Мъск за производствените проблеми на Tesla Cybertruck, милиардерът призна, че изместването на датата на производство се дължи на Covid-19. По време на пандемията всички вериги за доставка на компоненти бяха наистина прекъснати поради пълното блокиране на Китай, където се произвежда лъвският дял от важните компоненти за компютърната и автомобилната индустрия. По това време, дори при производството на Model 3 и кросоувъра Y, имаше значителни проблеми поради недостиг на компоненти. Пускането на нов и дори толкова революционен модел като Cybertruck по това време би било чиста лудост.

А Мъск имаше достатъчно луди идеи за първия електрически пикап на Tesla. Според Ларс Морави, вицепрезидент на автомобилното инженерство на Tesla, и Франц фон Холцхаузен, главен дизайнер на Tesla, единственото ограничение за въображението на Мъск са законите на физиката. Ако нещо може да бъде изпълнено, той не се колебае. Такъв е случаят с екзоскелета на тялото, създаден от висококачествена неръждаема стомана от серия 300, която никога не е била използвана в автомобилната индустрия и други иновативни технологии.

Защо Tesla Cybertruck е наистина готин

Описахме основните "характеристики" на ъгловият пикап веднага след представянето му и трябва да отбележим последователността на милиардера в реализирането на собствената му идея. Драстичното увеличение на цените, споменато в началото, обаче хвълри прът в колелата на серийния Cybertruck. В допълнение, серийният пикап стана с 3% по-малък от прототипа, въпреки че остава един от най-големите в класа (дължина 5.7 метра, широчина 2.4 и височина 1.8 метра).

Не си купувайте Tesla или защо Cybertruck е изправен пред неизбежен пазарен провал?

В допълнение към революционния дизайн и скоростта на топ версията на Cyberbeast, индустрията отбелязва още значителни промени, които могат да направят технологична промяна в индустрията. Tesla Cybertruck разполага с изцяло нова 48-волтова система, която заменя остарялата, но все още популярна 12-волтова система.

Заслужава да се отбележи и основната високоволтова система от тягови батерии, която осигурява работата на електрическите задвижвания и работи с номинално напрежение над 800 волта. Тук Tesla не е революционер, на това напрежение работят не само Porsche Taycan и Audi e-tron GT, но и Hyundai Ionic 5 и 6, както и конкурентите на Tesla в САЩ - GMC Hummer EV и Rivian R1T.

Основното предимство на по-високите напрежения за спомагателни устройства е, че същата мощност може да бъде доставена при по-нисък ток, което директно намалява загубите на ток и позволява използването на по-тънки проводници за спестяване на маса и разходи.

Tesla няма намерение да спира дотук, просто преминава от 12 волта на 48 волта за своите електрически превозни средства. Автомобилният производител би искал да помогне за разпространението на 48-волтовата архитектура в индустрията и това наистина е похвално.

За целта Tesla изпрати спецификациите на 48-волтовата система на други производители, а изпълнителният директор на Ford Джим Фарли вече потвърди, че ги е получил. Като се има предвид отговорът му „Страхотно за индустрията!“, човек би предположил, че Ford също би бил готов да внедри 48-волтова система. Илон Мъск отговори: „Моля“. Вероятно скоро и други производители ще преминат на 48 волта.

Преминаването от 12 волта на 48 волта не е толкова лесно, колкото си мислите, тъй като изисква препроектиране на окабеляването на автомобила и (поне в повечето случаи) всички нови електрически компоненти (всеки двигател, фар, сензор и чип) или най-малкото им позволява да работят при по-високо напрежение.

Не си купувайте Tesla или защо Cybertruck е изправен пред неизбежен пазарен провал?

Проблемите са, че изисква инвестиции, няма много доставчици на части и няма икономии от мащаба в началния етап. Освен това всички сервизи трябва да са готови за новата високоволтова система. С 48-волтовата система на Tesla като шаблон, останалата част от индустрията ще може по-лесно да премине към новия стандарт: първо, защото няма да трябва да започва от нулата, и второ, защото ще трябва да реагира на конкурентни предимства.

Интересното е, че Tesla все още използва 12-волтова система в своите пътнически електрически автомобили. Очевидно е, че следващите поколения ще преминат напълно към новия стандарт. И това е същата революция в автомобилната индустрия, както някога беше преходът от 6V към 12V. Но да се върнем на Cybertruck и предизвикателствата, пред които може да се изправи по пътя си към сърцата и портфейлите на потенциалните купувачи.

Отблъскващ външен вид

Ново проучване установи, че голяма част от хората не биха купили Cybertruck на Tesla, след като са гледали официалната презентация, където са обявени подробности за електрическия пикап. Според екипа на Canaccord Genuity, който е провел проучването, 67% от респондентите са отговорили „не“ на въпроса дали биха купили Cybertruck след обявяването на цените и спецификациите, докато 33% са отговорили „да“. Canaccord не разкрива общия брой респонденти, но отбелязва, че проучването включва широка група от хора, които вече са резервирали Cybertruck предварително.

„Получихме невероятно активен отговор на нашата анкета. Беше интересно да чуя, че две трети не го искат и честно казано, това е много по-добре, отколкото очаквахме“, каза анализаторът на Canaccord Джордж Джанарикас в интервю за Yahoo Finance. „Въз основа на стотиците индивидуални дискусии, които съм провел, екстериорът на колата е този, който предизвиква смесени чувства у хората, от възхищение до отвращение.“

Надценени

Tesla иска собствениците на Cybertruck с предварителна поръчка да плащат над $120 000 за ранни доставки! Да, Tesla предлага на собствениците с предварителна поръчка да доплатят за дебюта на Foundation Series, ако искат да бъдат сред първите собственици. Освен това цената им започва от $120 000 и достига до $135 000! Ще ви напомним, че на презентацията през 2019 г. Мъск обеща начална цена от $39 900. Ограничената серия Foundation ще се състои от хиляда коли.

Tesla започна да изпраща покани за закупуване на първите 1000 Cybertruck-а със следните думи: „Като ранен собственик, можете да поръчате своя пикап Foundation Series, който включва ограничено издание с лазерно гравирани лога, премиум аксесоари, резервно оборудване за зареждане в дома Powershare, гуми за всякакъв терен, пълна функция за самостоятелно шофиране и много повече" .

Tesla добавя, че доставките вече са започнали в Калифорния и Тексас и че те ще се разширят до „повече щати през 2024 г.“. Но засега това се отнася само за двата щата, където се намират заводите на Tesla.

Проблеми с ремонти и застраховки

Панелите на каросерията от неръждаема стомана може да са една от най-големите привлекателности на пикапа, но може ли да са ахилесовата пета? Въпреки че панелите на на Cybertruck могат да спрат куршум, всичко може да се счупи. И когато нещо се счупи, трябва да се ремонтира. А тук възникват трудностите.

Не си купувайте Tesla или защо Cybertruck е изправен пред неизбежен пазарен провал?

Известно е, че Tesla мълчи относно търговските си тайни за поддръжка и е трудно да се получат ясни подробности за това как ще се поправя пекапа. Cybertruck обаче не е първият електрически пикап, нито първата Tesla, нито първата кола, изработена от неръждаема стомана.

Картината, нарисувана от експертите по ремонт на каросерии, е в най-добрия случай предпазливо оптимистична, но те също така приемат сериозно проблемите, свързани с дизайна на пикапа. Експертите са убедени, че в случая с Cybertruck ще бъде по-трудно да се разрешат споровете между потребителите, автомобилните производители и застрахователната индустрия.

Cybertruck е изключително издръжлив. Неговите 3-милиметрови панели от неръждаема стомана несъмнено са първите такива в индустрията. Мъск се похвали, че традиционните автомобилни преси, които могат да използват буквално тонове натиск, дори не биха могли да оформят каросерийните панели на неговия пикап. Недостатъкът на такова твърдо тяло обаче е, че средностатистическият инструмент за отстраняване на вдлъбнатини без боядисване е малко вероятно да успее да изправи малка вдлъбнатина. Въпреки това майсторите в САЩ имат известен опит в това отношение, тъй като през 80-те години на миналия век се произвежда DMC-12 DeLorean, известен от филмите "Завръщане в бъдещето".

Необходими са много усилия, за да поддържате саросерийните панели прави и годни за употреба. Също така, за разлика от конвенционалните автомобилни съсъ стоманени (или дори алуминиеви) панели на каросерията, не можете да скриете структурно здрави, но визуално непривлекателни зони за ремонт с кит и боя. Затова всеки ремонт трябва да е перфектен, което не е лесно и най-важното е много продължително и скъпо, което е недопустимо за ежедневен автомобил.

Ето защо е толкова лесно да се идентифицира удрян DeLorean - по боядисаното тяло. Майсторите казват, че когато става въпрос за ремонт на неръждаема стомана, трябва да си спомните старата школа, където те използват силови методи, а не компютъризирани инструменти за ремонт на каросерии. Това е изкуство, което отнема много повече време и пари и ако ще отделите повече от, да речем, осем или девет часа за ремонт, по-добре е просто да си купите нов панел. Ето защо възниква голям въпрос: ще одобрят ли застрахователните компании отнемащите време ремонти? Най-вероятно - не.

Проблеми с резервни части

Подмяната на панелите вероятно ще бъде значително по-бърза (и следователно по-малко трудоемка) от ремонта им, а настояването за подмяна, вместо за ремонт, може да отвори изцяло нов проблем. Това може само да влоши настоящите проблеми, които собствениците на Tesla вече имат със своите застрахователни компании: дълго чакане за части и високи разходи за ремонт, дори преди Tesla да направи противоречивия избор да използва панели от неръждаема стомана.

В САЩ дори се формира отделен сегмент от съдебни дела, които се водят от адвокати, които съдят застрахователни компании за пълната сума, за да възстановят повредените електромобили Tesla в първоначалното им състояние, тъй като ремонтите им често са твърде скъпи за индустрията. А застрахователите често отказват да възстановят напълно разходите.

„Лично аз вероятно обработвам от 10 до 15 коли Tesla на седмица “, казва Били Уолковяк, главен изпълнителен директор на Collision Safety Consultants, фирма, предназначена отчасти да служи като защитник и съдия на ищците по застраховка. Според Били процедурите за ремонт на Tesla иса направени така, че да се заменят части, а не да ремонтират. Добавете към това сложните процедури за повторно калибриране на софтуера и високите разходи за труд, тъй като само сертифицирани техници на Tesla могат да ремонтират автомобили на Tesla, и ще получите представа колко скъпи са ремонтите.

Не си купувайте Tesla или защо Cybertruck е изправен пред неизбежен пазарен провал?

Например ремонтът на Tesla Model 3 възлиза на $22 000, от които $14 000 са само подмяна на части. Ситуацията с частите на Tesla се подобри донякъде през последните години, но не е много трудно да се намерят съобщения в социалните медии от собственици на Tesla, разстроени, че ремонтът им може да отнеме до шест месеца. DeLorean свърши много добра работа, като принуди всеки дилър да закупи определен набор от резервни части, включително панели за каросерията. Но всеки сервизен център на Tesla ще има ли на склад с каросерийни панели, особено такива за пикапа.

Наличието на резервни части от производители на трети страни също ще бъде под голямо съмнение. Тъй като се казва, че Cybertruck използва специална сплав от неръждаема стомана, не е ясно дали тези трети страни ще могат да създават панели със същото качество. А дори при Model S, 3, Y и X има недостиг на части, представете си какво ще е с по-скъпия Cybertruck.

Проблеми със сертифицирането

Ларс Морауи, вицепрезидент по инженерството на Tesla, потвърди пред TopGear, че Cybertruck вероятно никога няма да стигне до Европа. „Първо, пазарът на пикапи в Америка е огромен, за разлика от Европа“, каза Морауи в интервю за TopGear. „Второ: европейските стандарти изискват панелите на каросерията да бъдат закръглени до 3.2 милиметра върху изпъкналите части. За съжаление е невъзможно да се направи закръгляване от 3.2 милиметра върху 1.4-милиметров лист от неръждаема стомана ", добавя той. Тоест Cybertruck за „Стария свят“ най-вероятно ще се превърне в нещо като забранен плод.

Не е за шофьори с категория B

С мощност от 845 к.с. и ускорявайки от 0 до 100 км/ч само за 2.6 секунди, Cybertruck е бърз пикап, но е и много тежък. Върховият Cyberbeast с три електрически мотора и батерия с капацитет от около 123 kWh тежи над три тона, така че просто е твърде тежък за шофиране с някои от европейските лиценци за праоуправление на МПС.

В ЕС шофьорите с книжки от категория B могат да управляват превозно средство с максимално общо тегло от 3.5 тона. Въпреки че Cybertruck не надвишава тази граница, трябва да се има предвид полезният товар от 2500 фунта (1134 кг). Тоест пълното тегло на пикапа ще бъде 9343 паунда или 4 237 кг. И това без да се вземат предвид пътниците.

Според официалния VIN, който беше представен на регулаторите по-рано тази година, Cybertruck има два възможни класа брутно тегло на превозното средство (GVWR):

Клас G - над 3 629 кг до 4 082 кг. (8 001 - 9 000 паунда);
Клас Н - над 4 082 кг до 4 536 кг. (9 001 - 10 000 паунда).

Най-ниската оценка вече надхвърля европейския лимит. Тоест, за да продаде Cybertruck в Европа, клиентът трябва да има лиценз категория C, която е предназначена за превозни средства с общо тегло над 3.5 тона. С други думи, категория за камион.

Проблеми с портовете за зареждане
И накрая, има въпрос за порта за зареждане. Докато така нареченият Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS) на Tesla на практика се превърна в единствения избор за електрически превозни средства, предназначени за пазарите в САЩ и Канада, Европа възприе конектора CCS2. Дори европейските зарядни устройства на Tesla идват с конектор CCS2.

Така че, за да продаде Cybertruck в Европа, базираният в Остин автомобилен производител ще трябва по някакъв начин да внедри CCS2 конектора на Cybertruck. И не просто да смени конектора, а да направи нови хардуерни промени и да нареди на програмистите да обновят софтуера. А общият пазар на пикапи в Европа през 2020 г. е само 116 280, в сравнение с три милиона в САЩ, което прави този пазар още по-малко привлекателен за Tesla, която иска да продава до 250 000 Cybertruck-s годишно до 2025 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мартин

    105 11 Отговор
    Страхотен анализ. Браво Радо - право куме в очи. Да им се изясни на тези сектанти с Тесли, че не е толкова куул да караш такава кола.

    Коментиран от #29, #46

  • 2 Бен

    98 10 Отговор
    Това недоразумение е било в провал още на чертежа!!!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Мда

    25 38 Отговор
    Ще ме извиняват пълничките жени, но този камион е само за ценители...

    Коментиран от #28

  • 5 Алоууу ПИЗА...

    71 6 Отговор
    Кви един път и половина?80 000 си е двойно на 39 900,а 120 00 си е тройно!
  • 6 истина ти казвам

    50 10 Отговор
    Cyberкочиняк!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Пешо Кюстендилецо

    51 10 Отговор
    Къв е тоя ръбат контейнер ве баце? Па Москвичо осмак на Мите Мотокаристо от Цръвена ябукя е по-убав от тва бе? Язека съм у шок. Па за това и 5 лева нема да дам бе. Па кой е улав да купи тва ве? Баааа…
  • 9 ДВГ завинаги

    55 10 Отговор
    Не само Тесла ами който и да е друг електрокар НЕ ГО ИСКАМ!

    Коментиран от #13

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Рамзан Ахматович

    17 6 Отговор
    Ще купя десет за моите момчета и ще му поръчам на Мъск един розов за дъщерята и един златен за сина.
  • 13 съсед

    16 31 Отговор

    До коментар #9 от "ДВГ завинаги":

    И баща ти не искаше да слезе от каруцата, ама като му умря коня слезе.
  • 14 Пловдив

    44 7 Отговор
    По цял ден карам електрокари на работата си, но извън нея не ща да ги видя!
  • 15 Буха ха

    45 6 Отговор
    Със ширина 2,4 метра, този туч няма как да влезе в стандартен гараж или подземен паркинг. Става единствено да си го държа в имението си на село, да го изкарам на уикенда, да мина из центъра на София, да взема някой приятел, да се качим до Студентски град, да си намерим "сериозни" приятелки за уикенда и да се върнем в имението за незабравима нощ

    Коментиран от #18

  • 16 Аз съм z

    20 5 Отговор
    Жалко за миксерите , опита ще ги отстрани ...
  • 17 ОБЕКТИВЕН

    30 6 Отговор
    ТОВА НЕЩО МИ ПРИЛИЧА НА БЕЗПОЛЕЗЕН КЮТУК !
  • 18 333

    45 6 Отговор

    До коментар #15 от "Буха ха":

    Това нещо в Европа ще изисква C категория. С всички последствия от това - тахографи 100км/ч ограничение на магистрала, и съответните на другите пътища за товарни автомобили над 3.5т. Такси по пътищата като за автомобили над 3.5т и т. н.
  • 19 Ракета ли е това

    40 6 Отговор
    Мъск като обявяваше този пикап казваше, че ще минава 1000 км с едно зареждане, че ще има извод за 220 V където може да включваш електрожен, фреза, трион и т.н. да работиш с пасове а накрая пуска едно нищо по различно от другите, освен че щял да ускорява до 100 за 2 сек. Имам чувството че и багер да пусне на пазара ще прави драг с ферарита и ще йазва колко е бърз. Знаем вече, че ел двигателя има максимум момент от 1ва секунда стига с това ускорение това е Пикадили не ракета. Същото се получи и с роастерс и с камиона едно говори после едно нищо, най-обикновенна кола с голямо ускорение. Аз с колко тесли съм се разминавал на никоя не и е притрябвало това ускорение, хората си йарат най-спокойно.
  • 20 реалист...

    38 5 Отговор
    500 коня.. 1000 коня.. 5000 коня, ама за 10км/ч превишаване на скорост те глобяват... за 50 км/ч... оставаш без книжка... ай плащайте по 100 бона за алумин и пластмаса балъци... някога сънувах автомобили... сега сънувам спокойствие...
  • 21 МЪСК

    7 7 Отговор
    Къде го бе?

  • 22 Тесла Клуб БГ

    6 12 Отговор
    И ние не го виждаме

    Коментиран от #26

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Гост

    34 6 Отговор
    Една по една опорките на теслю многониковото отичат в канала.Цената тройна,това си е чист рекет.Вертикалната интеграция на Тесла се оказа мит,части батерии и компоненти пристигат от Китай.Ремонта на хромникеловите панели труден и скъп процес.Проблеми с застраховките.Много грозен,67% не го харесват.
  • 26 Ракета ли е това

    28 6 Отговор

    До коментар #22 от "Тесла Клуб БГ":

    Е именно ускорение, ускорение и пак ускорение а това е пикап!!! Следващият път и багер и трактор и автобус и кран пак на драг, вече ставате смешни. Поне на писта го пуснете този слон да се позабавлявате малко.

    Коментиран от #66

  • 27 Не го щат

    14 7 Отговор
    „Получихме невероятно активен отговор на нашата анкета. Беше интересно да чуя, че две трети не го искат и честно казано, това е много по-добре, отколкото очаквахме“

    Тоест от 100 милиона американци само 30 милиона го харесват. При положение, че ще произвеждат по 250 хиляди годишно, това дали по някакъв начин ще касае продажбите? Дори да се откажат две трети от двата милиона желаещи, през следващите пет години няма да могат да произведат дори настоящите поръчки.

    Коментиран от #55, #60

  • 28 Хахахахах

    21 5 Отговор

    До коментар #4 от "Мда":

    Какви ценители, само за малоумни по скоро, какво разбураш ти от ценности та го споменаваш в изречение 😀
    Кое по-точно оцени?
    Една истина е нямало за тази кола до сега(а дори още не е на свободния пазар), всичко което се говори за нея е лъжа, ако това е нещо ценно за теб, значи си в голяма грешка!
  • 29 Да бе

    8 7 Отговор

    До коментар #1 от "Мартин":

    Половината неща в статията не са верни - например CCS и в момента се вгражда във всички европейски тесли

    Коментиран от #48

  • 30 ГроЗденмто

    5 20 Отговор
    Гроздето май е кисело, цяла статия как не става и в заключението се казва, че трябввало да се смени куплунг и да се направи софтуерен пач :) Голяма работа има ... Европе е подвластна на САЩ и децата го знаят, утре като им наредят да ги внасят ... ще ги внасят даже и реклама ще им правят. Света отдавна не е това което беше, винаги силния на деня диктува .... докато един ден просто не се затрие.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Румен Американеца

    14 9 Отговор
    Ускорение, та ускорение, ама като джиткам из София с Поршето все гледам да се заям с некоя Тесла, да ги видим колко са яки. Въпреки че напоследък се навъдиха много Тесли, зад волана е или някоя кака която кара с 30 км/ч, или някой очилат нърд, който едва лази и нещо търси в менютата на таблета. Чакам норвежеца да дойде на гости с неговата издухана Тесла,
  • 34 Гледам и виждам

    14 4 Отговор
    Балончето се надува и хоп да се спука....смях в залата. Само поклонниците на Илон Шегубиец са слепи и глухи. Ха ха ха ха ха
  • 35 Пича с москвича

    7 9 Отговор
    Интересно е как наш Ганя се възхищава, спори и упорства ама няма шанс да седне дори в консервата. А ония си ги прави мармалад послушковците с тия 120 000 долара и нагоре. Дет се вика...мазохизма си е сексуалната игра за богати и импотенти. Факт.
  • 36 Реалист

    16 3 Отговор
    С една дума...тоя казан няма бъдеще в Европа и само 1/3 от америте имат още желание, но засега. От тях 2/3 ще се откажат в следващите месеци а реално продажбите ще са на хиляди бройки. Очакваме пълен спад в продажбите и закриване на модела като нерентабилен. Въпрос на време е.

    Коментиран от #39, #41

  • 37 Вчера до видях това на магистралата

    7 2 Отговор
    Голяма грозотия! Иначе не му липсва мощност. Може да е лукс вътре, може да е супер за определени клиенти ама аз го задраснах от моя списък. Сори Мъск!
  • 38 Гост

    9 3 Отговор
    Прекалено дълга статия с прекалено ненужна информация. Кубът на Рубик има по-съвършени форми. Аман от психарщина.
  • 39 Това да не ти е Тойота?

    1 7 Отговор

    До коментар #36 от "Реалист":

    Дето щяха да продават по 1 милион водородни автомобилът на година през 2020 година и всички поклонници обяснявахте, че това е бъдещето, но през 2023 година toyota публично обявиха, че това е било огромна грешка, защото няма търсене?

    Заявките за пикапа няма да могат да бъдат изпълнени следващите три-четири години, дори да произвеждат по 250 хил на година.

    Коментиран от #40, #49, #50

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Роко

    3 6 Отговор

    До коментар #36 от "Реалист":

    Според "експерти" Тесла щеше вече да е фалирала още преди две години. Да видим реалността Тесла повишава цените защото не може да се справи с търсенето (прекалено е голямо). Резултата: търсенето не само че не намалява но се и увеличава. Колкото до личното ти решение да не си купуваш Тесла то много ми напомня баснята за лисицата и гроздето. Където лисицата след като не могла да достигне гроздето решила че е кисело.
  • 42 несиметрично

    6 1 Отговор
    Ръбато, грозно, голо, всичко в прави ъгли, спартанско , и един таблет по средата. Даже не бих го препикал.
  • 43 странно е ,но

    6 2 Отговор
    Сина ми във втори клас има по-добри чертежи за кибертрък от гениеланите инженери ?
  • 44 къде е интериора ???

    4 1 Отговор
    моля покажете лукса вътре че аз видех само една права греда посредата

    Коментиран от #51

  • 45 ужас

    3 3 Отговор
    Досега все смотаняци съм видяла да карат тесла , нито един истински мъж , все някакви очилатковци - смотаняци на вид
  • 46 ХАЙПЪР

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Мартин":

    ще мине целият хайп около новия кибершкартъок на тесла и тоя дето е налял толкова пари да я изплаща ще е спрял на някой светофар с чистачката, която е по-голяма от собственият му ръст и покрива недостатъчно от стъклото и пасажера не вижда нищо и ще се чуди защо му се смеят, че кара небоядисан преоскъпен 3 тонен квадрат хората по улицата - но ще покрива когнитивният си дисонанс с книгата на илън мъск в жабката и ще си прави сам ха--сещашсе, защото ще си е махнал по едно ребро както мерилин менсън, понеже е нарцисистичен самодоволен комплексар, който си мисли, че спасява природата и иска да е различен като айрън мен или батман - жалкото е, че вътрешно ще плаче, защото ще е осъзнал що за безполезно конфекционно шкарто си е взел
  • 47 Хайл 14/88

    6 0 Отговор
    То нормален човек електробоклук няма да си купи особено недоразуменията на тесла
  • 48 Можеш

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "Да бе":

    да си купиш собствен електробоклук и самостоятелно да се убедиш в “неверните” неща. Всяка прохождаща индустрия произвежда скъпи и ненадеждни продукти. Тесла и всички останали в сегмента не са изключение. С тази разлика, че Тесла се имат за нещо като монополисти и всичко при тях е още по-скъпо и некачествено отколкото при конкуренцията. А името на Мъск тук нищо не значи, дори напротив - би трябвало да е синоним на качество за тези високи цени, а не обратното…

    Коментиран от #52

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Какъв лукс

    1 9 Отговор

    До коментар #44 от "къде е интериора ???":

    Това е работна машина с която бързо и ефективно да си вършиш работата на строежа или във фермата и да го завещаеш на правнуците без точка ръжда или драскотина по боята. В най-лошия случай след 50 години ще му се смени някоя батерия или двигател и ще продължи да се движи. Останалите пикапи произведени през 2023 година отдавна ще са се превърнали в ръжда.
  • 52 Лъжеш нас или толкова си знаеш?

    4 1 Отговор

    До коментар #48 от "Можеш":

    Щом Тесла продава скъпи боклуци ще ми посочиш ли по-евтина алтернатива на Тесла модел 3, която хайде да не е по-добра ама да е поне със същите характеристики? Хайде да не е по-евтина, Ами да е на същата цена или само две три пет хиляди долара по-скъпа?

    Коментиран от #53

  • 53 Говоря

    1 2 Отговор

    До коментар #52 от "Лъжеш нас или толкова си знаеш?":

    за електрическите пасатори като цяло. А относно детските болести на Теслата и фабричните им недъзи (разминаванията на вратите и проблемите със спирачките например) можеш да намериш достатъчно информация в Интернет, стига да искаш. Това все още е само за заможни хора, нещо като космическуя туризъм например. За масовия човек електромобилите ще станат достъпни когато технологиите в сферата напреднат достатъчно - батериите определено (поне според мен) не са литиевите в случая (висока цена, кратък живот, малък капацитет по отношение на теглото). Тук трябват други решения.

    Коментиран от #54

  • 54 Я пак

    2 2 Отговор

    До коментар #53 от "Говоря":

    Я провери колко струва нов Голф Комби с 200 коня в Германия и сравни цената с доста по-обемния модел 3 на Тесла. Да не излезе че електричката е по-евтина ( без дотации дори ).

    Коментиран от #56, #58

  • 55 Четем ли

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Не го щат":

    или си наставяме??? 67% от направилите заявка не го искат… само 33% биха си го купуили… от тези измислени 2 млн предварителни заявки, с които се биеш в гърдите-колко горе-долу ще са реалните поръчки???
    Нещо да кажете за десетките истории и мнения на реални ползватели от Щатите за подменени ел. мотори и още повече по 2-3 пъти батерии с рециклирани такива на по 30-40…рядко 100 хил. мили??? И че често заменените дават отново дефект????
  • 56 Голф 8

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "Я пак":

    ще го сравняваш с тРесла 2 ако и когато излезе…
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Пак не четеш

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "Я пак":

    какво пиша. Цената на най-евтината Тесла може и да е по-ниска (въпреки, че и в това се съмнявам малко ;), истинските харчове идват след това. Батерии, мотори, панели, модули. И всичко предвидливо е направено така, че да не може да се ремонтира, а само подменя. А частите за иначе “евтината” Тесла излизат през носа след това. Малко далновидност и осведоменост преди покупката на нещо такова никога не е излишна…

    Коментиран от #61

  • 59 РаТко хиперкара § суперфоня

    1 1 Отговор
    Аааа .. а пък не дедо мАсквича е по добър ве (когато запали де)!
  • 60 Бачо Киро

    4 0 Отговор

    До коментар #27 от "Не го щат":

    Кои са тея 100 милиона американци, които са го поръчали? Ти в ред ли си? Има официални данни на поръчаните сайбъркютуци - 1,9 милиона до края на лятото 2023, като повечето от половината бяха в началото след представянето.... Сега излиза, че само около 1/3 от тези го искат въобще, другите ще си получат вноската от .... цели $100 .... Много лаехте тук преди месеци, как ще биете всички, а пак се оказахте въздух под налягане.... Само Форд Ф-сериите имат над милион реални продажби всяка година, същата работа е с Тойота Корола, ФВ Голф и той.... Посмъртно няма да стигнете никой от тези модели, нито пък ще стане нещо с тея 250000 кютуци на година, освен евентуално докато изработите тея 600000 общо....
    Пазарът извън САЩ го забравете въобще, това недодялано недоразумение едва ли ще получи разрешение да се движи по пътищата тук така или иначе...

    Коментиран от #63

  • 61 Хм...

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Пак не четеш":

    Доста компоненти се ремонтират, в България има вече сериозен опит в това отношение - дори ремонти по електрически двигатели и батерии. А като говорим за количество части, един електрически автомобил има значително по-малък брой такива.

    Коментиран от #62

  • 62 Хън-мън

    1 3 Отговор

    До коментар #61 от "Хм...":

    Е нали не се чупеха и повреждаха ел-ките??? От къде този опит….????
    Ще си вземеш нова ел.кола и ще
    търчиш по гаражи и сервизи да я
    правиш….евала ентусиасти…карайте или по-точно си мечтайте да карате каквото искате…само не ни занимавайте с глупостите си…!!!

    Коментиран от #64

  • 63 Кире, бачовото

    2 2 Отговор

    До коментар #60 от "Бачо Киро":

    Кой е най-продаваният автомобил в света за 2023 година? Отговорът обезсмисля целият ти пасквил който си изписал - Тесла модел У.
  • 64 Пазарна ниша

    3 2 Отговор

    До коментар #62 от "Хън-мън":

    На запад е скъпо да ги поправят защото не стига че сменят цяла скъпа батерия например, вместо да ремонтират нещо за 200-300 по батерията, А за труд за смяна на самата батерия ти взимат горе-долу колкото струва батерията.

    Такава "тотал щета" идва в България и се ремонтира за две три хиляди долара труд и материали.

    Коментиран от #65

  • 65 Давайте

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "Пазарна ниша":

    купувайте и ги правете в Перник….
  • 66 М Илиев

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Ракета ли е това":

    Това е проблема , абсолютно вярно : пикап ли си купуваш или ферари ? . Все си мисля , че пикапа други фунции има . Ама съвсем други . Мисля беше говорил за изводи за вякви инструменти и т.н . ама туй май умря - ускорение да има . Е за тия пари все някво ферари на старо ще си купиш , със сигурност

    Коментиран от #68

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Иван Димитров

    1 1 Отговор
    Няма по-приятно за каране от 5.4 Форд V8 или 6.6 Шевролет V8, обаче и Сайбъртрака си го бива, като концепция и технология, пък и си екологична работа, а и потенциално може да се кара на други планети. Абе сила е.