Ако внимателно бъде разгледана историята на автомобилите от трета серия и по-конкретно на тези с две врати, ще се види, че родоначалник на всички тези модели е купето с индекс Е21. Автомобилът се произвежда от 1975 до 1983 година, когато си появява култовото BMW E30. От него баварците започват да правят и седан, и комби - тенденция, която беше запазена съвсем доскоро. Сега обаче баварците предприеха нова стъпка в моделното си разделение и автомобилите от трета серия вече не разполагат с версия купе. Двувратата "тройка" вече се позиционира като BMW 4er. Автомобилът, който носи заводски индекс F32, е наличен за пазара в България и екипът ни не пропусна възможността да направи обстоен тест на новата четвърта серия. Екземплярът, който изпробвахме беше 435i. Ето и първоначалните ни впечатления от новото баварско купе.
Екстериор
На пръв поглед колата прилича на новата тройка, само че с две врати. В действителност обаче двата модела не споделят нито един общ панел от екстериора. Междуосието на BMW 3er и 4er е едно и също, но купето е с 67 мм по-ниско, клиренсът е намален с един сантиметър, а като цяло "четворката" е по-широка с 14 мм. Спортният облик е подчертан и от страничната линия, която е сходна с тази от шестата серия на баварците. Спортното усещане е засилено и от страничните въздухозаборници, интегрирани през калниците. Те имат за цел да отвеждат въздушната струя, която навлиза през вертикалните прорези на предната броня, "меко" обтича предните колела и по този начин подобрява общият коефициент на въздушно съпротивление. Последният съвсем не е рекорден - 0.28, но пък е оптимален за мощно купе от този клас. Ниската стойка на автомобила е подсилена от леко пораздути калници и ефектни "разтегнати" предни и задни светлини. Като цяло екстериорният облик на 4er може да се опише с една-единствена дума - спортен.
Интериор
Вътре автомобилът е сходен с повечето нови модели на марката - интуитивни прибори, информативни уреди на арматурното табло и твърди, но доста ергономични кресла. Типично за по-спортно ориентиран автомобил, последните са снабдени със силно изразена странична поддръжка. Новост представлява системата ConectedDrive, която предлага уникална комбинация от асистиращи системи по отношение на мобилността. Т.нар. i-контролер отново е разположен на хоризонталната част на централната конзола, но вече е с по-голям диаметър. Причината за промяната е в иновационната му повърхност, която е сензорна (iDrive Touch) и позволява изписване на ръкописни символи, които система разпознава. Така доста по-лесно може да се влезе в телефония указател, както и да се избере желаната дестинация на навигационната система. Що се отнася до качество на материалите и на самата сглобка, то и тук немците не са направили компромис - скъпи материали, липса на паразитни шумове и идеално напаснати елементи са факторите, които причисляват автомобила към т.нар. премиум купета. Като недостатък може да се отбележи по-трудното влизане в задния пасажерски отсек. Липсата на задни врати и бавното движение на предните електрически седалки създават неудобство, но за феновете на подобни автомобили, това едва ли има някакво значение.
Двигател и ходови характеристики
Купето 435i е оборудвано с мощен редови шестак, който работи съвместно с осемстепенна автоматична скоростна кутия. От 0 до 100 колата ускорява за 5.1 секунди (с 0.4 по-бързо от аналогичното 335i), но не това е най-важното. Основната особеност е изключително ниския общ център на тежестта, на който се дължи изключителната стабилност на автомобила в завои. Всъщност това е BMW-то с най-нисък център на тежестта в цялата история на марката. Моментът се предава на задните колела (като опция е налична и версия x-drive), което прави усещането от управлението уникално. Съвсем умишлено електронно стабилизиращите системи сработват малко по-късно, което при по-динамично шофиране прави удоволствието още по-голямо. Като за капак баварските инженери са оставили ръчната спирачка. Тоест тя е стандартна механична, а не както при по-луксозните серии електромеханична. Така тя също може да бъде използвана при желание за по-силно контролирано занасяне. Още нещо, на което трябва да се обърне внимание са иновативните основни LED-светлини. Те са адаптивни и с изключителна точност изпращат светлинни потоци в нужните зони. На практика този автомобил може да се кара само на дълги светлини. Благодарение на новата адаптивна система автомобилите в отсрещната лента биват прецизно забелязвани от системата, която "отрязва" светлинния поток точно пред тях и не заслепява водачите им. Същото важи и за автомобилите отпред. Над четири часа карахме автомобила на тъмно, при това на дълги светлини и нито един от насрещно движещите се автомобили не ни присветна за да покаже, че новите LED-светлини заслепяват водача. В същото време пътното платно се осветява значително по-добре от досега използваните ксенонови фарове.
Цена
Както при останалите модели на марката, тя съвсем не е ниска, но трябва да отбележим, че новата четвърта серия е по-високо позиционирана от стандартната "тройка". Базовото оборудване е по-богато, а списъкът с допълнителни екстри е огромен. Цената на тестовия автомобил с допълнителното оборудване беше 132 000 лева - доста голяма сума, но трябва да знаете, че удоволствието от управлението на този автомобил е огромно и напълно отговаря на слогана на компанията "Радостта от шофирането". Ето и цялата ценова листа на новата четвърта серия на баварците.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
11:27 16.12.2013
2 Ивайло Иванов
12:33 16.12.2013
3 ВИП АМГ
Коментиран от #4
17:59 16.12.2013
4 Никой
До коментар #3 от "ВИП АМГ":
Ти трябва най-вече да четеш статиите, а не да пишеш едни и същи глупости.19:48 16.12.2013
5 Peter P
21:12 16.12.2013
6 Виктор Христов
Коментиран от #7
00:03 17.12.2013
7 I'm back
До коментар #6 от "Виктор Христов":
Кола за млади хора.На мен лично много ми харесва.Не съм БМВ фен, но не мога да си кривя душата.Чудесен автомобил предлагащ и комфорт и динамика и агресивен, но стилен дизайн.Определено ако имах финансовата възможност бих карал такава кола.11:00 17.12.2013
8 БМВ БЪЛГАРИЯ
Супер си е 4ката определено
23:32 17.12.2013
9 триста итридесети
23:20 18.12.2013
10 Ivailo Ivanov
11:48 20.12.2013
11 Ivailo Ivanov
11:52 20.12.2013
12 Ivailo Ivanov
Коментиран от #13
01:26 23.12.2013
13 ВИП АМГ
До коментар #12 от "Ivailo Ivanov":
ti nesi normalen chovek07:52 24.12.2013
14 samo nemsko
14:19 26.12.2013