Европейският пазар на автомобили показа значителен растеж през 2023-а. През изминалата година са продадени 12.85 млн. леки коли, което е с 13.7% повече от година по-рано. Освен това при лидерите в края на годината за първи път има електрически автомобил, при това той е на първо място.
Това се доказва от статистиката на организацията ACEA. Иначе, както и досега Volkswagen, Stellanstis и Renault Group са концерните с най-много продажби на европейския пазар. Интересно е и, че всички те показват увеличение на продажбите.
ТОП-10 лидери на европейския автомобилен пазар:
Volkswagen Group - 3 324 705 продадени коли (+18,5%).
Stellantis - 2 128 625 (+3,7%).
Renault Group - 1 242 293 (+16.9%).
Hyundai-KIA - 1 106 467 (+4,3%).
BMW Group - 913 955 (+11,6%).
Toyota - 888 770 (+10,2%).
Mercedes-Benz - 710 433 (+8,3%).
Ford - 518 371 (+0,4%).
Tesla - 366 326 (+56,9%).
Nissan - 293 476 (+23,1%).
Това, което може да учуди доста хора е класирането по продажби на отделните модели. Оказва се, че за изминалата 2023 година най-популярният автомобил в Европа е електрическият кросоувър Tesla Model Y, който е намерил 254 800 купувачи. На второ място се нарежда Dacia Sandero, а на трето Volkswagen T-Roc.
Най-популярните коли в Европа за 2023 г.:
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ти да видиш
15:41 22.01.2024
2 Пророк
16:10 22.01.2024
3 Гост
17:46 22.01.2024
4 Койчо
Коментиран от #5
22:41 22.01.2024
5 Това ли
До коментар #4 от "Койчо":
ти е радостта бе Койчо Койчев…??? Изтръпналия У-грек с 250 хил продажби…и до там….23:48 22.01.2024
6 Оставете Теслата,
Коментиран от #10
09:14 23.01.2024
7 Пророк
При електричките хубавото е че няма чак толкова голяма разлика в цените между големите и малките автомобили, но още по-хубавото е, че няма особена на разлика в разхода на километър между такава въшка и огромен двутонен автомобил с 1000 коня.
Тоест отпада една от причините да се опитваш да завръщаш си семейството си в толкова малко автомобилче. Единственото предимство на такива малки единственото предимство на такива въшки е че по-лесно се намира място за паркиране и толкова.
Недостатъците са повече, като основният е, че заради малката батерия трябва по-често да се зарежда и живота на батерията свършва по-бързо. Смяната на батерията е почти безсмислена защото струва колкото автомобила.
С две думи както казах още в началото за добро или лошо, в бъдеще ще се карат само по големи автомобили. Но пък от друга страна няма да имаш два автомобила и ще има повече място за паркиране.
10:59 23.01.2024
8 Аз пък си взех...
Коментиран от #9
13:08 23.01.2024
9 Дфен
До коментар #8 от "Аз пък си взех...":
Значи не си купил нищо13:20 23.01.2024
10 Пламен
До коментар #6 от "Оставете Теслата,":
И на мен това ми направи впечатление! Малките въшки в случая се купуват от моми-ергени, които хич не си го мислят това с Пасат-я и 5-та серия комби да обикалят по алпийските курорти! ЛГБТто яко превзе туй, що се вика Европа. Очаквайте скоро и у нас. Раждаемост 0 "нула"18:33 24.01.2024