Last news in Fakti

22 Януари, 2024 15:14 3 249 10

Вижте кои марки продават най-много нови коли в Европа

  • нови автомобили-
  • европа-
  • продажби-
  • 2023
Вижте кои марки продават най-много нови коли в Европа - 1

Европейският пазар на автомобили показа значителен растеж през 2023-а. През изминалата година са продадени 12.85 млн. леки коли, което е с 13.7% повече от година по-рано. Освен това при лидерите в края на годината за първи път има електрически автомобил, при това той е на първо място.

Това се доказва от статистиката на организацията ACEA. Иначе, както и досега Volkswagen, Stellanstis и Renault Group са концерните с най-много продажби на европейския пазар. Интересно е и, че всички те показват увеличение на продажбите.

ТОП-10 лидери на европейския автомобилен пазар:


Volkswagen Group - 3 324 705 продадени коли (+18,5%).
Stellantis - 2 128 625 (+3,7%).
Renault Group - 1 242 293 (+16.9%).
Hyundai-KIA - 1 106 467 (+4,3%).
BMW Group - 913 955 (+11,6%).
Toyota - 888 770 (+10,2%).
Mercedes-Benz - 710 433 (+8,3%).
Ford - 518 371 (+0,4%).
Tesla - 366 326 (+56,9%).
Nissan - 293 476 (+23,1%).

Това, което може да учуди доста хора е класирането по продажби на отделните модели. Оказва се, че за изминалата 2023 година най-популярният автомобил в Европа е електрическият кросоувър Tesla Model Y, който е намерил 254 800 купувачи. На второ място се нарежда Dacia Sandero, а на трето Volkswagen T-Roc.

Най-популярните коли в Европа за 2023 г.:


Tesla Model Y - 254 822 продадени коли.
Dacia Sandero - 235 893.
Volkswagen T-Roc - 206 438.
Renault Clio - 202 942.
Peugeot 208 - 194 376.
Opel Corsa - 188 662.
Volkswagen Golf - 184 279.
Toyota Yaris Cross - 176 685.
Volkswagen Tiguan - 174 267.
Skoda Octavia - 161 784.
Ford Puma - 159 778.
Toyota Yaris - 158 838.
Hyundai Tucson - 158 831.
Peugeot 2008 - 158 571.
Dacia Duster - 156 556.
KIA Sportage - 152 342.
Citroen C3 - 146 008.
Nissan Qashqai - 145 476.
Renault Captur - 145 078.
Volkswagen Polo - 139 761.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ти да видиш

    13 3 Отговор
    А най-бедната държава в Европа : Най-новите S-class за 200 бона - 10000 броя, G-class-20000 броя Urus-500 броя
  • 2 Пророк

    12 4 Отговор
    Очаква се скоро Тесла да фалира. Всеки един антиелектрик го знае. Модата на тостерите отминава и както се вижда от класацията никой не ги търси.
  • 3 Гост

    7 3 Отговор
    Тесла само с един продаваем модел е на опашката.
  • 4 Койчо

    16 5 Отговор
    Нещо хич не се продават тия тесли. С голям зор само до първата позиция го добутват

    Коментиран от #5

  • 5 Това ли

    2 5 Отговор

    До коментар #4 от "Койчо":

    ти е радостта бе Койчо Койчев…??? Изтръпналия У-грек с 250 хил продажби…и до там….
  • 6 Оставете Теслата,

    3 9 Отговор
    имат си фенове - купуват ги. Вижте какво става от второ до осмо място - само малки градски въшки, с изключение на Голфа, който е малко по-голяма въшка. Тигуанът и Октавията са колите с нормални размери. Кое четири или петчленно семейство ще се качи в Сандерото, Клиото или 208-цата да отиде примерно някъде за уикенда? От това следва кой горе-долу купува нови коли и за какво би ги ползвал. И защо Европа си умира.

    Коментиран от #10

  • 7 Пророк

    3 4 Отговор
    Точно тези малки въшки скоро ще спрат да ги произвеждат за добро или за лошо.

    При електричките хубавото е че няма чак толкова голяма разлика в цените между големите и малките автомобили, но още по-хубавото е, че няма особена на разлика в разхода на километър между такава въшка и огромен двутонен автомобил с 1000 коня.

    Тоест отпада една от причините да се опитваш да завръщаш си семейството си в толкова малко автомобилче. Единственото предимство на такива малки единственото предимство на такива въшки е че по-лесно се намира място за паркиране и толкова.

    Недостатъците са повече, като основният е, че заради малката батерия трябва по-често да се зарежда и живота на батерията свършва по-бързо. Смяната на батерията е почти безсмислена защото струва колкото автомобила.

    С две думи както казах още в началото за добро или лошо, в бъдеще ще се карат само по големи автомобили. Но пък от друга страна няма да имаш два автомобила и ще има повече място за паркиране.
  • 8 Аз пък си взех...

    2 4 Отговор
    ...ФВ ЪП! :) .

    Коментиран от #9

  • 9 Дфен

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Аз пък си взех...":

    Значи не си купил нищо
  • 10 Пламен

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Оставете Теслата,":

    И на мен това ми направи впечатление! Малките въшки в случая се купуват от моми-ергени, които хич не си го мислят това с Пасат-я и 5-та серия комби да обикалят по алпийските курорти! ЛГБТто яко превзе туй, що се вика Европа. Очаквайте скоро и у нас. Раждаемост 0 "нула"