Италия активно работи за разширяване на сектора за производство на автомобили, като се стреми да привлече още една автомобилна марка, освен Stellantis, да установи дейност в нейните граници. Съобщава се, че са проведени разговори с Tesla и трима китайски производители на автомобили с цел увеличаване на годишното производство до 1,3 млн. единици.
Понастоящем Stellantis е основният производител на масови автомобили в Италия, като през миналата година е произвел около 750 000 автомобила. Главният изпълнителен директор Карлос Таварес се ангажира да увеличи производството до 1 млн. единици - ниво, достигнато за последен път през 2017 г. преди сливането с PSA Group. Италианските власти обаче се стремят към по-нататъшно разширяване на производството извън ангажиментите на Stellantis.
Италианският министър на промишлеността Адолфо Урсо посочи, че дискусиите с Tesla се водят от няколко месеца, заедно с разговори, включващи три китайски марки, въпреки че конкретни имена не бяха разкрити. Въпреки че Италия се свързваше с BYD по време на обсъжданията за първия европейски завод, който в крайна сметка се озова в Унгария, компанията не е поела ангажимент за втори европейски обект, което прави италианското разширяване малко вероятно в близко бъдеще.
Урсо твърди, че Италия трябва да увеличи производството си до поне 1,3 млн. автомобила годишно, за да запази националната си автомобилна индустрия, особено на фона на предизвикателствата, породени от прехода към електрически превозни средства. Макар че преди това бе изказана идеята италианското правителство да придобие дял в Stellantis, засега тя е изключена. Таварес също така изрази скептицизъм по отношение на привличането на повече китайски автомобилни производители в Европа, поставяйки под въпрос потенциалните ползи от подобен ход.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
Коментиран от #7
19:04 29.02.2024
2 Реалист
19:18 29.02.2024
3 На ползу роду
.
Таварес също така изрази скептицизъм по отношение на привличането на повече китайски автомобилни производители в Европа, поставяйки под въпрос потенциалните ползи от подобен ход."
Някой да не си помисли, че господинът говори за ползи за клиентите които ще могат да си купят по-евтини автомобили? Или пък за ползите на Италия?
Говори единствено и само за собствени ползи.
Коментиран от #6, #10, #11, #16, #18
20:09 29.02.2024
4 Гост
Коментиран от #5, #8
20:40 29.02.2024
5 Генерализираш
До коментар #4 от "Гост":
Тесла и BYD са големите печеливши. Докато продажбите на останалите намаляват, техните се увеличават.21:26 29.02.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 гост
До коментар #4 от "Гост":
говори само за себе си23:53 29.02.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Африкански
До коментар #3 от "На ползу роду":
Китайският инвеститор е двуяко животно и трябва внимателно да се борави с него. Черна Гора са се наиграли с някаки китайск пътни строители и заемите покрай тях, та реваха на ЕС да им помага. Сърбите също не са цъфнали и вързали, въпреки че яко са налазени от "поднебесни".В Африка също има доста сълзи и сополи след китайски инфраструктурни проекти. Затова не бързай да се радваш, че някъде ще дойде китайска инвестиция. Ползата от нея не е сигурна.
06:42 01.03.2024
11 гост
До коментар #3 от "На ползу роду":
Да обясним все пак за такива "оптимисти" като теб какво значи производство на китайски автомобили в Европа !! Това най-малкото значи производство в СЪЩИТЕ заводи със СЪЩИТЕ задължителни условия за работа , със СЪЩИТЕ заплати и всички данъци свързани с тях , със СЪЩИТЕ работници , с каквито се произвеждат и европейските производители !!! Освен това китайските модели трябва да отговарят на СЪЩИТЕ изисквания , на каквито европейските , като почнеш от изискванията за безопасност и минеш примерно през най-новите , за инсталиране на системи независими от водача за управление на скоростта и известяване на органите при катастрофа и т.н. !! Освен това тези заводи ще работят със същите цени на енергия и суровини като европейските и ще спазват същите екологични изисквания !! Тоест с две думи , китайците в Европа НЯМА НАЧИН да докарат цени с повече от 5-10 % по-ниски от европейските !! Единственото от което могат да спестят е от цената на батериите , ако ги внасят от Китай , но и това скоро ще е ограничено !! Та с надеждичките ти за "евтини" китайци , просто забрави !!Коментиран от #12
09:50 01.03.2024
12 Малък пропуск
До коментар #11 от "гост":
Пропуснал си, че за Тесла важат същите условия, Но въпреки това успява да произвежда най-евтините и най-търсените електромобили в Европа. Това беше малкия пропуск. Големият е, че Тесла купува батериите от същите тези китайци.А още по-голям пропуск е, че дори да произвеждат батериите в Европа, китайците са си осигурили дългосрочни вериги за доставки на материали за батерии и държат 90% от пазара на материали. Няма кой да се бори с тях.
Коментиран от #13
10:20 01.03.2024
13 гост
До коментар #12 от "Малък пропуск":
Я пак за "евтините " електромобили на Тесла ?? Може би с новите модели и да се появят такива , но до момента Тесла е твърдо в "премиум" сегмента като цени !! Което е всичко друго , но не и китайски "бюджетен" автомобил , на което се надява въпросния мечтател !! И това че внася батерии от Китай е просто защото завода за батерии в Берлин все още не е готов !! Да не си мислиш , че ще е вечно ?10:38 01.03.2024
14 Скъпар
Пробег, скорост на зареждане, мощност, ускорения, размери, полезен товарен обем, екстри, технологичност?
Нали няма да сравняваш всичко това с dacia spring? Самият факт че Тесла има пазарен успех и в Китай, трябва да ти говори нещо. Дори там е сред най-продаваните електромобили.
11:26 01.03.2024
15 Сектанта
13:25 01.03.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.