Last news in Fakti

24 Август, 2002 00:00 1 117 0

Атака по трите фланга

  • jaguar xkr-
  • volvo v40-
  • ford focus

От край време европейската продукция на компанията Ford се слави със стандартни автомобили, които не блестят с екстравагантност, но са практични, сравнително евтини и многофункционални. Преди известно време две марки внесоха доста колорит в скучноватата гама на фирмата. След като шведските луксозни автомобили Volvo и англйската класика Jaguar станаха част от концерна, моделната гама се разрастна значително. За Ford останаха конвенционалните автомобили, Volvo запълни нишата на луксозните семейни седани, а на Jaguar се падна честта да представя, както тежкарските лимузини, така и “спортистите”. За съжаление обаче с течение на времето двете перли, които внесоха колорит в компанията започнаха все повече да свалят гарда и да заприличват на стандартните четириколесни.

Преди няколко месеца, благодарение на изявени американски тунинг специалисти, европейците от Ford атакуваха и по трите фланга. Офанзивата засега е изключително успешна, но дали ще се стигне до серийно производство е рано да се каже. Засега говорим само за тунинг на три хитови модела - Jaguar XKR, Volvo V40 и Ford Focus.

Ще започнем с въздушната атака, осъществена с изстребителя

Jaguar XKR-R

Тази “дива котка” е значително по-опасна от серийния вариант. След направената доработка към мощността на и без това напомпания двигател са прибавени 80 к.с. Вследствие на това, мощността става направо умопомрачителна, като достига невероятните 450 коня. Тази доработка се осъществява от студията Jaguar Special Operations. След успешната намеса на прецизните “хирурзи” атлетът XKR-R ускорява от 0 до 100 за 4.5 секунди, а максималната скорост е 270 км/ч. Освен основна преработка на мотора, инженерите подменят и трансмисията. Новата е механична шестстепенна, марка Tremec T-56. Същата се монтира на хитовите американаски возила Dodge Viper и Chevrolet Corvette. В съответствие с нарастналата мощност на агрегата е преработено и голяма част от окачването. Интересното е, че допълнителните стабилизиращи щанги са изработени от специални алуминиеви сплави с цел олекотяване на автомобила. Рязаните пружини отпред правят окачването по-твърдо, но и доста по-стабилно, като намаляват клиренса с 30 мм. Задното окачване е заимствано от модела S-Type, но и при него е прибегнато до строго подчертани спортни настройки. Със спирачния път на този див звяр са в състояние да се справят само спирачки на фирмата Brembo. Пет спицовите лети джанти пък са произведение на друга известна компания - BBS.

В салона доминират елементи от алуминий и въглерод. В съчетание с естествената кожа те формират цялостния пакет, наречен от създателите R-Performance. Наред с всички мерки за безопасност XKR-R се оборудва и със специално усилена каросерия, която получава много висока оценка при краштестове.

За тези, които не се впечатляват от спортни ниски резачки, които са в състояние да Ви разбият бъбреците, но също си падат по доработка, е предназначен солидния универсал

Volvo V40 1.9T Insprired Dynamism

Атаката на това комби е насочена към улегналите мъже, които са с предпочитания към луксозни семейни возила. “Солидният швед” е доработен от специалисти от дизайнерската студия IPD, занимаващи се само с тунинг на Volvo. Вследствие на промените са засегнати най-вече елементи по екстериора и интериора на огромния универсал. Подобренията по външния вид са направени, така че да намалят до краен предел въздушното съпротивление. Освен това те правят возилото доста екстравагантно. Най-голям интерес представлява новата предна броня. Допълнителните фарове за мъгла повтарят линиите на основните. Окачването също търпи промени. То е малко по-твърдо от обичайното, но значително повишава стабилността на автомобила. Като се прибавят и 18-цоловите лети джанти оборудвани с нископрофилни гуми, Volvo-то направо “залепва” за асфалта. Новост представлява и изпускателната система, както и спирачките, производство на Brembo.

Вътрешното пространство е намалено за сметка на по-големи и удобни кресла, тапицирани с естествена кожа и гарнирани с дървени елементи. В този стил е изработена и останалата част от луксозния салон.

Последната офанзива се нарича

Ford Focus NV

Този автомобил е идеалния пример за грамотен тунинг, без прекалена натруфеност. Четириколесното е предназначено за младото поколение и именно поради тази причина специалистите са използвали прости решения, свързани с минимални финансови средства. Мощността на двулитровия двигател е увеличена благодарение на механичен турбокомпресор. Това решение се приема доста добре от болшинството американци, на които стандартният агрегат определено не им е по вкуса. След направената промяна мощността на Focus NV достига 180 к.с., което не е никак зле за лекото купе на автомобила. Новият аеродинамичен пакет пък прави колата доста агресивна. Клиренсът е снижен с няколко сантиметра, а преработеният интериор определено ще се понрави на младото, но финансово обезпечено поколение.

На въпроса дали атаката по трите фланга е успешна, то смело може да се даде еднозначен отговор - ДА. Останалото зависи от различните вкусове, финансови възможности и предпочитания към определена автомобилна марка.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА