Неотдавнашен инцидент в зона за отдих предизвика дискусия за възможностите на електрическитепикапи в извънградски условия. На 18 май Tesla Cybertruck заседна в пясъчните дюни, докато други превозни средства, включително ATV, UTV и други пикапи, се движеха по пясъкаа без затруднения.
За щастие на шофьора на Cybertruck, друг посетител на парка с Ram 1500 се притече на помощ. Видеозапис, заснет от случаен минувач, показва как Ram без усилие изтегля Tesla-та на свобода, което предполага, че Cybertruck не е бил заклещен толкова дълбоко.
Инцидентът подчертава потенциалните предизвикателства, пред които могат да се изправят електрическите пикапи в сравнение с бензиновите превозни средства при определени сценарии извън пътя. Макар че Cybertruck може да се похвали с впечатляваща мощност и издръжливост, неговото тегло и потенциално по-нисък клиренс в сравнение с някои традиционни пикапи могат да го поставят в неизгодно положение в пясък например.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бмх
Коментиран от #5
13:10 25.05.2024
2 Симо
13:18 25.05.2024
3 сайбър-боклук
13:51 25.05.2024
4 С тази мощност
Коментиран от #19
14:02 25.05.2024
5 Джуган
До коментар #1 от "Бмх":
Продажбите на Форд Ф150 показват че далеч не всички са малоумници, а залагат на изпитан, здрав работен кон.14:11 25.05.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Шоферът е блейка
Коментиран от #8, #10
14:17 25.05.2024
8 Буха ха
До коментар #7 от "Шоферът е блейка":
Каквото и тези с Патролите.14:19 25.05.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Знаещ
До коментар #7 от "Шоферът е блейка":
Сайбърът е 3 тона и сто кила празен!Коментиран от #12, #15
15:04 25.05.2024
11 Дъвка
15:05 25.05.2024
12 Аз да кажа
До коментар #10 от "Знаещ":
Шофьорът сигурно е още поне 150 9863кила еколог15:09 25.05.2024
13 Фан Фан Лалето
"Радвайте" им се още малко, скоро всичко що е ел. ще бъде за претопяване.
100%.
Коментиран от #14
15:20 25.05.2024
14 Какво претопяване?
До коментар #13 от "Фан Фан Лалето":
Този кошник е неръждаем и ако след 100 години някой го изрови от пясъка, ще му смени батерията и ще тръгне. Ще изглежда като нов след като му тръгнат повърхностната патина от неръждавейка. Това е вечен на автомобил.От ford-а дотогава ще е останала само купчина ръжда.
Коментиран от #22
17:18 25.05.2024
15 РЗС
До коментар #10 от "Знаещ":
Г-клас на мерцедес и той е близо толкова пък не сме виждали да затъва така нали? Като му пуснеш и 3те блокажа няма какво да му се опънеКоментиран от #16
18:19 25.05.2024
16 Нямало?
До коментар #15 от "РЗС":
Ако му изключват системите за буксуване и му дадат пълна газ, ще си легне по корем и ще се окопае като стой те гледай колкото и блокажа да му включиш. Елементарна физика. Този си е правил кеф да буксува и да хвърля пясък и се е случило това което трябва да се случи.Коментиран от #17
19:04 25.05.2024
17 Факт
До коментар #16 от "Нямало?":
Просто поставяш едни метални подложки и го изкарваш.Коментиран от #24
09:54 26.05.2024
18 Извращение
10:23 26.05.2024
19 кийухъгтф
До коментар #4 от "С тази мощност":
Дебилчов, шъ тъ уткрехнъ:Ледът е ГЛАВНОТО ПРОКЛЯТИЕ на всичко което има електромотор с голяма мощност, пясъкът е на второ място... Защо е така няма и да пробвам да ти обяснявам, с половин мозъчна клетка ти успяваш само да уцелваш тоалетната като пикаеш...
13:24 26.05.2024
20 Айс айс бейби
Датчиците и мигновеното действие на електродвигателя който буквално моментално може да смени посоката на въртящия момент, позволяват корекции в рамките на стотни от секундата, докато при ДВГ това става за десети от секундата и то в малки граници.
Ето колко зле се справя на заледен склон. Ти можеш ли да излезеш по него?
Коментиран от #23
14:39 26.05.2024
21 Гост
15:17 27.05.2024
22 Гост
До коментар #14 от "Какво претопяване?":
Ако е толкова неръждаем, колкото беше и брониран........ колкото и всъдеходен..... колкото и икономичен...... Да та връщам ли назад към всички статии за този джумбиш, откак почнаха да ги продават на лудите?15:19 27.05.2024
23 Гост
До коментар #20 от "Айс айс бейби":
Няма двигател, който да осигурява сцепление. Сцеплението се прави от гумите или от съединителите. А при боксуване, големият въртящ момент само пречи, защото лесно пробоксуваш с него. Питай патило.Коментиран от #25, #26, #27
15:21 27.05.2024
24 Гост
До коментар #17 от "Факт":
Да. Просто ей тъй ги поставяш, все едно кликваш върху тях с мишката и те се явяват на екрана под гумите.15:22 27.05.2024
25 Амбряж
До коментар #23 от "Гост":
Съединителя само пречи в случая. ДВГ може ли да осигури 1 оборот в минута на гумите за да не буксуват? Не може. Електродвигателя може.Коментиран от #29
06:11 28.05.2024
26 Нютон милиметър
До коментар #23 от "Гост":
Автомобилът който издърпа пикапът на Тесла малък въртящ момент ли имаше? Сигурно е ползвал предавката която предава най-много обороти и най-малък въртящ момент на гумите по твоята логика? Напротив. Ползвал е първа бавна, защото най-важното е ДВГ да предаде минималните обороти, за да се предотврати буксуване. При ДВГ минимални обороти винаги са свързани с максимален въртящ момент - точно обратното на това което говориш..В случая въртящият момент помага, а не пречи за издърпването. Щом РАМ не буксува при издърпването, проблемът за затъването не е бил сцеплението, а шофьорът.
Коментиран от #30
06:16 28.05.2024
27 Овер дъ еър
До коментар #23 от "Гост":
При ДВГ може ли да се регулира въртящия момент? Не може. Могат ли да се регулират оборотите? Не могат. Те зависят от натоварването.При електродвигателя може да се регулира както въртящият момент, така и оборотите още от 1 оборот в минута. Може да се регулира и максималният въртящ момент. Това не го прави двигателя, а инвертора и софтуерът. Това последното е процес, който се подобрява с времето, а с него се подобрява и сцеплението. И след 10 години могат да подобрят сцеплението с ъпдейт по интернет
При ДВГ сцеплението е каквото ти го е сложил в производителя преди да го купиш и си остава такова завинаги.
Коментиран от #28, #31
06:21 28.05.2024
28 Нека
До коментар #27 от "Овер дъ еър":
почака 2 кофи сцепление тогава оУвър дИ Еър затъналия от клипчето… ти също може да почакаш заедно с него… по твоите писания, няма значение какво и как се проектира….дърпаш ъпдейт и готово…да, ама не….и помислете/почетете в нета, че от другаде нямате от къде…от какво друго зависи сцеплението!? Други фактори, компоненти да оказват влияние..?? Нещо за сцепно тегло….?Коментиран от #32, #35
07:35 28.05.2024
29 Гост
До коментар #25 от "Амбряж":
Не споря какво може и какво не може ДВГ или електродвигателя, а кое прави сцепление и кое не. Б0клука от снимката е закъсал, пък е с електродвигател. Издърпал го е пикап с ДВГ.16:22 28.05.2024
30 Гост
До коментар #26 от "Нютон милиметър":
Изобщо не познаваш тези машини. Не се опитвай да вадиш изводи за неща, които не са ти ясни. Въртящият момент при ДВГ няма как да е най-висок, при най-малки обороти. Ако беше така, нямаше да припомпваш газта при потегляне, а щеше да потегляш без да пипваш газта. Това, с ниските обороти и високият момент важи за предавките на кутията, но при самото ДВГ моментът на ниски обороти е минимален. Потърси графика на ДВГ и се опитай да разбереш за какво става дума. Оправи си терминологията, че очевидно бъркаш кое е ДВГ и кое е редуктор.16:26 28.05.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Гост
До коментар #28 от "Нека":
Мом4ет0 е от модерните "на4етени" специалисти, които за паднала верига на колелото отиват на майстор, но се опитва да дава акъл на хората. В главата му е пълна мешаница: кое е ДВГ; кое е редуктор; кое как се държи при ниски и при високи; кое е сцепление и кое въртящ момент...... Много прочетени термини, а няма кой да му покаже нагледно нещата и пъзелът е сглобен накриво.Коментиран от #33, #34
16:33 28.05.2024
33 Какво не разбра
До коментар #32 от "Гост":
Написал съм ти кратко ясно и точно - рам, първа бавна, подава газ Да издърпа теслата и получава максималният въртящ момент върху гумите на който е способен този автомобил. Нещо неясно остана ли? С кое не си съгласен?16:53 28.05.2024
34 Пикапът на Тесла
До коментар #32 от "Гост":
Няма първа бавна няма и шеста бърза като бензиновия пикап. Не може да сменя въртящия момент на гумите със смяна на предавките, защото.... няма предавки. Постоянно кара на шеста бърза и до гумите стигат много по-малко Нютон метри, отколкото на RAM на първа бавна.Коментиран от #36
16:55 28.05.2024
35 СцепЕно тегло
До коментар #28 от "Нека":
Хайде сега кажи и ти твоята теория за антигравитация да запълниш картинката на Гост. Очевидно сте учили при един и същ учител по физика, който като вас е бягал от час и си я измислил физичните закони които ви преподава.Ако на бензиновия РАМ натовариш 500 кг багаж, по-добро или по-лошо сцепление ще има отколкото ако е празен? Теглото на пикапа на Тесла предимство или недостатък е за сцеплението на колелата?
Коментиран от #37
16:59 28.05.2024
36 Гост
До коментар #34 от "Пикапът на Тесла":
Нали уж каза, че можел да осигури макс момент от нула оборота? Ся пък викаш, че не можел? Май се обърка кога какво си и3мисляш.Коментиран от #38, #39
18:02 28.05.2024
37 Гост
До коментар #35 от "СцепЕно тегло":
Чшшш! Аре, да си починеш малко, че стана тАп0.Коментиран от #40
18:03 28.05.2024
38 Какво пак не разбра
До коментар #36 от "Гост":
Май ти обърка колелата с двигателя, а обвиняваш останалите в това? Ако беше дал поне един практически пример, щеше да видиш че се опитваш да сглобиш 10 парчета от 8 различни пъзела и всички останали ти се смеят защото виждат какво се опитваш да направиш, но ти упорстваш че могат да се сглобят и да стане картинка.Бензиновия електрически двигател могат да доставят приблизително еднакъв максимален въртящ момент. Примерно 1000 нютон метра за по-лесно смятане. Пикапа на Тесла има фиксирано предавателно число примерно 10 и може да достави 10 000 нютон метра до колелата с 1 оборот в минута - 0,1 оборота в минута на двигателя.
Рам при същите 1 000 нютон метра на двигателя, на първа бавна предавка при съотношение едно към 40 може да я достави 40 000 нютон метра на колелата, но при минимални примерно 1 000 оборота в минута на двигателя, минималните обороти на колелата ще са 25 оборота в минута без да подава газ. При тези обороти въртящият момент не е максималния но на колелата е приблизително колкото на пикапа на Тесла.
20:53 28.05.2024
39 Ток и жици
До коментар #36 от "Гост":
Въртящият момент на електродвигателя също се регулира от нула до максимум по електронен път. Ако не си карал електричка, поне винтоверт нямаш ли? Всеки средно технически грамотен мъж трябва да има поне един винтоверт вкъщи. Шофирането на пясък или лед е като умението за завиване на болтове с винтоверт. Ако боравиш внимателно с газта или спусъка на винтоверта, без проблем ще потеглиш на лед или пясък и ще завиеш болтче на капачето на батерията в пластмаса, с накрайник за часовникарска отвертка и винтоверта сам да ограничи въртящия си момент и да спре, като го завие. Неопитен технически неграмотен човек със същия винтоверт може да скъса от презавиване глава на болт с резба м8, ако ти говори нещо. Изпитано в практиката.21:04 28.05.2024
40 Колко да е тъпо
До коментар #37 от "Гост":
300 коня porsche 911 или 100 коня трактор ще издърпат по-лесно пикапа на Тесла от пясъка? Защо? Сравните главата въртящият момент и сцеплението на двете превозни средства? По моята логика и всичко казано от мен дотук, по голямо тегло и по-големият въртящ момент на трактора му осигуряват предимство. Според вас по-високото тегло и по-големият въртящ момент на трактора са недостатък и ще затъне по-лесно от поршето в пясъка. Също според вас на лед и сняг тракторът ще има по-малко сцепление.21:33 28.05.2024