През последните десет години производителите на автомобили все повече оборудват салоните със сензорни технологии, добавяйки големи екрани вместо бутони. Това придава на автомобилите ни футуристичен вид, понякога като космическа совалка от фантастичен филм. Но много шофьори изоставят тази визия за бъдещето и вместо това купуват употребявани автомобили, заради наличието на физически бутони.
Според автомобилния колумнист Дан Нийл , всички тези нови технологии разсейват шофьорите и ги карат да се чувстват по-малко сигурни. В подкрепа на последното той цитира препоръка от Европейската програма за оценка на нови автомобили, която съветва производителите да се откажат от сензорните екрани в полза на копчетата и бутоните, ако искат да получат по-добра оценка за безопасност.
Днес има цяла кохорта от „скептици на новите автомобили“, както ги нарича Нийл, които не приемат най-новите предложения от автомобилните производители. В съчетание с факта, че новите автомобили са доста скъпи в наши дни, предимствата на по-старите модели доведоха до скок на средната възраст на автомобила в САЩ до 12.6 години, според скорошно проучване на S&P Global Mobility.
В допълнение към факта, че сензорните екрани и други нови технологии отвличат вниманието от пътя, мнозина вярват, че новите автомобили с цифрова технология са буквално проследяващи машини на колела, които ще ви докладват на застрахователни компании или дори на Китай.
Други са на мнение, че новите коли не са толкова надеждни, колкото старите. Някои автомобилисти смятат, че цялото това луксозно оборудване и усъвършенствани програми за подпомагане на водача, които вземат много решения вместо вас, отнемат удоволствието да държите волана и да управлявате колата, усещайки, че колелата се подчиняват на вашите команди.
Но не всичко е толкова лошо. Въпреки че има тенденция в някои щати и други части на света да се забранява продажбата на нови автомобили с двигател с вътрешно горене, това не означава, че производителите на електрически автомобили няма да се поддадат на тенденцията и да започнат да инсталират физически бутони и копчета в своите електрически автомобили.
Особено след като европейските автомобилни регулатори наскоро поискаха от производителите на автомобили да върнат тези аналогови контроли. Volkswagen вече отговори на този призив и ще върне бутоните. Можем да очакваме поне още няколко компании от Европа да тръгнат по същия път.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
НЕУДОБНИ И ОПАСНИ СА ЗА РАБОТА ПО ВРЕМЕ НА ДВИЖЕНИЕ ‼️‼️
Коментиран от #8
10:39 18.06.2024
2 карчи
Еврогей3ерите политици обаче смятат, че трябва да кичат колите с джендърийки!
10:40 18.06.2024
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
10:41 18.06.2024
4 Още колко неща
10:43 18.06.2024
5 Вярно е
Моята кола е със сензорно управление на функции и за мен е много досадно да настроя нещо докато управлявам. Непрекъсната трябва да поглеждаш, дали се преместил параметъра
10:45 18.06.2024
6 бен Ходжа
Коментиран от #15
10:46 18.06.2024
7 Пич
10:46 18.06.2024
8 Един път да си
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
прав! Най "мъдро" е джип с дисплей в прахоляка плюнчиш пръста и псувайки търкаш.......Коментиран от #12
10:46 18.06.2024
9 Вова
10:47 18.06.2024
10 Ха ха ха
10:58 18.06.2024
11 авто
11:00 18.06.2024
12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #8 от "Един път да си":
Един път И ТИ ДА РАЗБЕРЕШ, че съм прав ‼️Коментиран от #14
11:03 18.06.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Не се "надувай"
До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
това е едно на хиляда при ТЕБ.11:20 18.06.2024
15 Енвер Ходжа
До коментар #6 от "бен Ходжа":
По добър от този е само 123/300Д Имах произведен 1978 с климатик... 5цилидров Дзвер за онова време 87–88г...................Коментиран от #18
11:24 18.06.2024
16 Механик
Първо ги правим лаптопи на колела + киносалон и фейсбук. После им слагаме "бръмчалки" с говорители, че инак са много тихи и по тая прична са опасни (което си е точно така, и такива бръмчилки се монтират вече). След това ще сложим и физически бутони, защото са по-удобни и по-безопасни (което също си е точно така). След това ще им окачим ремарке на което ще има дизелов генератор. Понеже батериите нямат голям пробег. И да можем да си ги зареждаме по време на движение.
Последното ще донесе още една полза. Две в едно дето се вика. Защото когато генератора работи, хем ще има звук, хем ще си мирише на истинска кола.
В крайна сметка ще установим, че да се влачи ремарке с генератор и малко неудобно и просто ще премахнем електромотора и на негово място ще монтираме дизаела от генератора и работата ще се получи.
11:56 18.06.2024
17 тъй шъй
14:07 18.06.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Никси
18:03 18.06.2024
20 Никси
18:15 18.06.2024
21 Техно
22:43 18.06.2024
22 Гост
08:19 19.06.2024
23 Антон
17:23 19.06.2024