18 Юни, 2024 10:35 3 439 23

Купувачите на автомобили предпочитат механичните бутони и мразят сензорните екрани

  • физически бутони-
  • сензорни екрани-
  • автомобили
Купувачите на автомобили предпочитат механичните бутони и мразят сензорните екрани - 1

През последните десет години производителите на автомобили все повече оборудват салоните със сензорни технологии, добавяйки големи екрани вместо бутони. Това придава на автомобилите ни футуристичен вид, понякога като космическа совалка от фантастичен филм. Но много шофьори изоставят тази визия за бъдещето и вместо това купуват употребявани автомобили, заради наличието на физически бутони.

Според автомобилния колумнист Дан Нийл , всички тези нови технологии разсейват шофьорите и ги карат да се чувстват по-малко сигурни. В подкрепа на последното той цитира препоръка от Европейската програма за оценка на нови автомобили, която съветва производителите да се откажат от сензорните екрани в полза на копчетата и бутоните, ако искат да получат по-добра оценка за безопасност.

Днес има цяла кохорта от „скептици на новите автомобили“, както ги нарича Нийл, които не приемат най-новите предложения от автомобилните производители. В съчетание с факта, че новите автомобили са доста скъпи в наши дни, предимствата на по-старите модели доведоха до скок на средната възраст на автомобила в САЩ до 12.6 години, според скорошно проучване на S&P Global Mobility.

В допълнение към факта, че сензорните екрани и други нови технологии отвличат вниманието от пътя, мнозина вярват, че новите автомобили с цифрова технология са буквално проследяващи машини на колела, които ще ви докладват на застрахователни компании или дори на Китай.

Други са на мнение, че новите коли не са толкова надеждни, колкото старите. Някои автомобилисти смятат, че цялото това луксозно оборудване и усъвършенствани програми за подпомагане на водача, които вземат много решения вместо вас, отнемат удоволствието да държите волана и да управлявате колата, усещайки, че колелата се подчиняват на вашите команди.

Но не всичко е толкова лошо. Въпреки че има тенденция в някои щати и други части на света да се забранява продажбата на нови автомобили с двигател с вътрешно горене, това не означава, че производителите на електрически автомобили няма да се поддадат на тенденцията и да започнат да инсталират физически бутони и копчета в своите електрически автомобили.

Особено след като европейските автомобилни регулатори наскоро поискаха от производителите на автомобили да върнат тези аналогови контроли. Volkswagen вече отговори на този призив и ще върне бутоните. Можем да очакваме поне още няколко компании от Европа да тръгнат по същия път.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    55 1 Отговор
    Не е до харесване.
    НЕУДОБНИ И ОПАСНИ СА ЗА РАБОТА ПО ВРЕМЕ НА ДВИЖЕНИЕ ‼️‼️

    Коментиран от #8

  • 2 карчи

    37 5 Отговор
    Самата истина! И дори, колкото по-малко бутони толкова по-добре! Това е установено и от ADAK при проучване по темата!
    Еврогей3ерите политици обаче смятат, че трябва да кичат колите с джендърийки!
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    55 1 Отговор
    Тъпо е да не можеш да гледаш в дисплей на телефон , защото е опасно, но да ТРЯБВА да гледаш в дисплей на табло , че и да боравиш с една ръка, за да промениш климатика или радиото‼️
  • 4 Още колко неща

    52 2 Отговор
    Ще ви стане ясно, че мразим… Охоооо… Глупостта и самовлюбеността на съвременните изобретатели е безкрайна! За сведение - не всяка промяна е развитие!
  • 5 Вярно е

    51 1 Отговор
    При бутона има усещане и не е нужно да отмествате поглед от пътя за дълго време, става за миг.
    Моята кола е със сензорно управление на функции и за мен е много досадно да настроя нещо докато управлявам. Непрекъсната трябва да поглеждаш, дали се преместил параметъра
  • 6 бен Ходжа

    36 2 Отговор
    Обожавам класическите Мерцедеси като този от снимката. Надеждност и класа. Ако имах пари бих си купил, но запазените са скъпи, а евтините са изгнили от ръжда...

    Коментиран от #15

  • 7 Пич

    50 2 Отговор
    Естествено, че механиката е по удобна. Не ти се налага да търсиш паркинг, за да промениш някоя проста настройка. Алчните автомобилни производители обаче плащат за китайски таблет 20 евро, а на теб ти завишават цената на колата с 20 000 евро. И понеже техните психолози са сметнали, че не може да си пълноценен шофьор, като вместо пътя, ти гледаш менюта, подменюта, функции, подфунккции и т.н., са решили да ти завишават цената с още 50 000 евро, като са ти наблъскали купища тъпотии , от които се очаква да внимават вместо тебе !!!
  • 8 Един път да си

    37 1 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    прав! Най "мъдро" е джип с дисплей в прахоляка плюнчиш пръста и псувайки търкаш.......

    Коментиран от #12

  • 9 Вова

    21 7 Отговор
    Началника ще гръмне един буревестник в космоса и всчики ще се качим пак на каруците.
  • 10 Ха ха ха

    25 1 Отговор
    И аз не мога да ги понасям.
  • 11 авто

    26 1 Отговор
    Не е много логично да мажеш по екрана , за да си смениш станцията на радиото . Аз карам кола която си е ръчка , бензинова и съвсем умишлено съм си купил такава , макар , че е ЕВРО 5 b
  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 2 Отговор

    До коментар #8 от "Един път да си":

    Един път И ТИ ДА РАЗБЕРЕШ, че съм прав ‼️

    Коментиран от #14

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Не се "надувай"

    5 4 Отговор

    До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    това е едно на хиляда при ТЕБ.
  • 15 Енвер Ходжа

    14 2 Отговор

    До коментар #6 от "бен Ходжа":

    По добър от този е само 123/300Д Имах произведен 1978 с климатик... 5цилидров Дзвер за онова време 87–88г...................

    Коментиран от #18

  • 16 Механик

    32 2 Отговор
    Така, така!
    Първо ги правим лаптопи на колела + киносалон и фейсбук. После им слагаме "бръмчалки" с говорители, че инак са много тихи и по тая прична са опасни (което си е точно така, и такива бръмчилки се монтират вече). След това ще сложим и физически бутони, защото са по-удобни и по-безопасни (което също си е точно така). След това ще им окачим ремарке на което ще има дизелов генератор. Понеже батериите нямат голям пробег. И да можем да си ги зареждаме по време на движение.
    Последното ще донесе още една полза. Две в едно дето се вика. Защото когато генератора работи, хем ще има звук, хем ще си мирише на истинска кола.
    В крайна сметка ще установим, че да се влачи ремарке с генератор и малко неудобно и просто ще премахнем електромотора и на негово място ще монтираме дизаела от генератора и работата ще се получи.
  • 17 тъй шъй

    24 1 Отговор
    И това им показваха от Тойота, но и това не възприеха. Някои даже обясняваха колко нискотехнологични са , защото сензорите им малко. Ами младите момъци не разбраха, че между кола и телефон няма нищо общо.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Никси

    13 0 Отговор
    глупости , нито ме дразни да му сложа на таблото навигация на сойка или телефон , но тук става въпрос че механичните копчета и бутони са поздраво направени вместо този таблет като даде накъсо или изгорибушон по време на движение , за което повече функций при новите автомобили минават през таблета , особено новите Актроси , ако си го натоварил с асвалт и на таблета не можеш да включиш помпата за крика на легена , а товара почва да стине и напрежението става голямо , докато дойде майстор да го оправи , това у легено требе го гърмят с бомба , няма по хубаво от механиката , верно не е много удобно но и по малко беля прави , спрямо дисплея вграден на таблото , освен за навигация или музика нещо , но ти да му контролираш спирачките и управлението чрез дисплея примерно , не мерси , сори бате по добре да си карам некоя каруца с кон , това не е Самолет , но и там по някога стават бели горе във въздуха !!!.
  • 20 Никси

    11 1 Отговор
    даже най Големия в Света Товарен Самолет АН225МРИЯ Украйнски , дадоха кокпита вътре в кабината и бордовото табло при инжинерите , всичко беше механични часовници и копчета , не видях нито един дисплей , но той е прекарвал милярди товари и на гарбъ си возеше по некоя совалка и е обиколил земното кълбо мил. пъти , не им е давал никви проблеми , защото когато е правен е първо мислено и след това направено от истински инжинери умни , но за жалост го гръмнаха и него в неговия си хангар , добре че не е имало никой там да няма жертви , дано се намери някой умник да направи същия прототип и да го вдигне у облаците отново !!!.
  • 21 Техно

    13 0 Отговор
    Голяма част от причината за дигитализирането на автомобилът е натискът за рекламен спам. Така както телфоните се превърнаха в нескончаем проводник на реклами, същото ще стане и в автомобилът. Искаш климатик - гледай отпадъците на тему, искаш подгряване на седалките - гледай продукти за гъбички по ноктите, искаш камера за заден ход - гледай ицо в кауфланда. Ако не щеш реклами - плащай първо за хардуера (при покупката на колата) и после абонаменти... Някои вече го тестват това. А следенето и трупането на бази данни за шофьорски навици и прегрешения изобщо няма да го коментирам - и там вече има опити за злоупотреби...
  • 22 Гост

    0 8 Отговор
    Имам си асистент, и в двете коли! Единият е с български и английски, другият само на английски. Радио, навигация и климатизация се управляват с лекота. За друго екрана не ми трябва...
  • 23 Антон

    13 0 Отговор
    Сензорните екрани са изключително неудобни за позлване по време на движение. Автопроизводителите ги въвеждат с цел икономия. Към екрана е закчен един кабел и това е. Няма бутони, няма кабелче до всяко бутонче, няма механика зад бутоните. Всичко в името на евтинията. Житейския опит показва че икономията води до неудобства.