26 Юли, 2024 11:00 4 498 14

Казваме сбогом на най-евтиното Renault

  • renault-
  • express-
  • dacia-
  • dokker

Бившата Dacia Dokker, сега Renault Express, не отговаря на новите европейски стандарти за безопасност

Казваме сбогом на най-евтиното Renault - 1

Стана ясно, че изключително популярното Renault Express скоро ще напусне пазара. Производството на търговския модел в завода в Танжер (Мароко) беше спряно на 7 юли. За това научиха журналисти от испанския сайт Motor.es.

"Баничарката" Renault Express се радваше на изключително добро търсене. За първата половина на 2024 година продажбите ѝ в Европа са нараснали с 14.4% и са достигнали 42 046 единици. За сравнение: продадени са 39 453 от по-скъпото Renault Kangoo.

Причината за изоставянето на този доста успешен модел е несъответствието му с новите европейски стандарти за безопасност. Новите автомобили трябва да бъдат оборудвани с адаптивен круиз контрол, автоматични спирачни системи, поддържане на лентата, разпознаване на знаци и следене на умората на водача.

А Renault Express е изграден на остарялата платформа B0, която не позволява инсталирането на всички тези системи за безопасност. Ново поколение все още не е планирано, като се очаква в даден момент да бъде заменено от товарна версия на Dacia Jogger.

Ще припомним, че Renault Express беше представен в края на 2020 година, като заместник на Dacia Dokker. "Баничарката" е оборудвана с 1.2-литров турбо бензинов двигател и 1.5-литров турбо дизел. В момента това е най-евтиният модел Renault на европейския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Стъпка по стъпка

    33 3 Отговор
    Зелената дивотия ще прати Европа за зелен хайвер!
  • 2 Китаеца

    17 1 Отговор
    Ще ви оправи
  • 3 -п0о9и8у7ъ6тр

    8 11 Отговор
    Пceта миризливи, що не кажете и остатъка- и баничарката на Мерцедес се спира от производство щото е баш същото леко префасонирано допотопно недоразумение Дачия Докер...
  • 4 Браво

    8 2 Отговор
    Много добър и пъргав автомобил във версията 1.6 Нисан мотор 102 коня на газ. Върви като луда, бърз старт, разход 8/100 газ, здрава, само твърдо вози и седалките са мега неудобни, пропадв в тях и се изкривяваш. Иначе лек съединител, леко превключва ск.кутия, двигателят на празен ход не се чува вътре в купето, бъркам я кога е изгасила от старт стопа мотора и кога работи, само по оборотомера, никакви вибрации от двигателя, все едно не работи двигател на празен ход.

    А мерцедеса е на базата на Канго , не на Докер. Кангото е по-тежко и няма такова директно пътно поведение като Дачията. Дачията е по-добра и по-динамична.

    Коментиран от #6

  • 5 Лумпен

    11 1 Отговор
    Само скъпи електрически кошници ще трябва да купуваме скоро !
    Но кой за каквото гласувал...!
  • 6 Имал съм

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Браво":

    Нисановия 1,6 е най-големия боклук

    Коментиран от #7

  • 7 Браво

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Имал съм":

    Как разбра? Моторът е бързооборотен пъргав, тих и с липса на вибрации. Какво повече може да искаш от един двигател?

    Коментиран от #8, #9, #10

  • 8 Дфен

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Браво":

    Да не гори масло първо

    Коментиран от #12

  • 9 Искам

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Браво":

    Да е здрав

    Коментиран от #13

  • 10 Имал съм

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Браво":

    Работя в сервиз на Рено

    Коментиран от #11

  • 11 Браво

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Имал съм":

    И като работиш в Рено какви проблеми има тоя хубав и пъргав мотор? Защото хич не ме интересува безпроблемния dci при положение че трака, вибрира и има турбо дупка. Какво да го правя като е калпав за каране дизел., като повечето дизели?
  • 12 Браво

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Дфен":

    Ми той не гори масло. От смяна до смяна не проверявам и не пипам пръчката за масло или каквото и да били, в Дачия сменят маслото на 15000км. и това е. Никакви грижи, кола на 100 000км.
  • 13 Браво

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Искам":

    Еми той е здрав мотор.

    Коментиран от #14

  • 14 Момчета,

    0 1 Отговор

    До коментар #13 от "Браво":

    колата не е само мотор! По принцип Дачия не е автомобил,а каручка!