Last news in Fakti

13 Юли, 2002 00:00 1 516 0

Броенето започва от 300 к.с.

  • vw golf iv gti-
  • audi allroad-
  • volkswgen bora variant-
  • audi rs460

В Европа, а и по света, любителите на марките Volkswgwn и Audi не са никак малко. Една доста голяма част от тях са фенове на високите скорости и респективно на мощните резачки. За тяхно удоволствие съществуват фирми, които доразработват любимите модели до степен, граничеща с извращение. Става дума за чудовищни агрегати с мощност 300 к.с. и нагоре. Не звучи зле нали?

Ще започна с т. нар. “народна кола”, известна като Golf. Точната модификация е

VW Golf IV GTI

Вече 25 години с абривиатурата GTI се бележат спортните изпълнения на немските автомобили от компактния клас. Инженерите от тунинг компанията K-Power са на мнение, че стандартната мощност от 150 к.с. съвсем не е достатъчна. За целта те правят разработка, предназначена само за луди глави или самоубийци. След тяхната намеса под капака на четворката е монтиран специален турбокомпресор ASA и огромен междинен охладител, разположен под предната броня. В резултат на това мощността нараства двойно и достига заветната цифра 300, а въртящият момент вече е 389 Нм. Golf-ът, доразработен от K-Power, ускорява от 0 до 100 за 6.8 секунди, а максималната му скорост достига 265 км/ч. След изменените динамични характеристики се стига и до преработка и модернизиране на ходовата част.

Стабилизиращите щанги са съвсем нови, спирачните дискове са производство на култовата фирма Brembo, а след смяната на стандартните амортисьори със специално настроените спортни, картинката става зловеща. Автомобилът е изключително стабилен, но возията е предпоставка за евентуална бъбречна криза. Тунинг Golf-ът е оборудван с 18-цолови лети джанти и високоскоростни нископрофилни гуми Good Year.

Има хора с много пари и доста бензин в кръвта, които обаче са привърженици на автомобили от по-горен клас. Това съвсем не значи, че и те не искат екстремни преживявания и много коне под капака. За тях се грижи друга туниг фирма, наречена B&B Auto­mfbile­­technik. Тя се занимава с доработката на модели с четири кръ­га на решетката, а аз ще спра вниманието Ви на един от хитовете

Audi Allroad

Инженерите от B&B форсират стандартния 2.7-литров турбо аграгат до зашеметяващите 408 к.с. След прецизната намеса въртящият момент вече е 585 Нм при 2 800 об./мин. Логично е, че наточеният Allroad е снабден и с нова спирачна система, но най-сложният проблем е променящият се клиренс. В резултат на тунинга разстоянието между асфалта и купето е снижено с 30 милиметра, а диапазонът на регулиране е доста по-малък. Така автомоби­лът губи мал­­ко от функ­­циите си на всъдеход, но на магистралата е стабилен и се изстрелва като куршум.
Даже за семейните, които предвид обстоятелствата са принудени да си купят автомобил от типа комби, но все още не им е дошъл разум в главата, е намерено решение на въпроса. На тях може би ще им допадне универсалът

Volkswgen Bora Variant

Този скромно изглеждащ автомобил е “пипнат” от немската фирма SKN, която се занимава предимно с усъвършенстване на електронните системи обслужващи агрегатите. За база специалистите от SKN взимат модификацията Bora V6 4Motion, като успяват да набутат под капака цели 310 коня. При това двигателят остава активен във всички режими на работа. След този, т. нар. чип-тунинг максимално допустимото число на оборотите нараства на 7 200. След като се монтира турбокомпресор и се препрограмира електроният блок, мощността надминава границата от 300 к.с. Окачването и амортисьорите са производство на SKN, като при рязка смяна на посоката, при това с доста висока скорост държат автомобила в пълен контрол. Своят принос в подобрените характеристики на управление имат и 19-цоловите лети джанти BBS и двойно вентилираните спирачни дискове. Гумите са марка Semperit и са с размери 225/35 х 19.

Ако все пак и това Ви се струва малко ще Ви дам те­ма за размисъл, като Ви разкажа за едно друго комби, познато сред разбирачите като

Audi RS460

Този автомобил е далеч от представата ни за семеен универсал. С доработката му се наема известното тунинг студио Sportec и след акуратна интервенция ефектът е зашеметяващ. Леко е променена турбо системата на двата компресора, като е пипнато и по електрониката. Вследствие на това мощността нараства до невероятните 460 к.с., а въртящият момент става 580 Нм. Така комплектовано маниашкото возило достига скорост 301 км/ч. което го превръща в един от най-бързите универсали в света. От 0 до 100 натопорченият RS460 достига само за четири секунди, а до 200 км/ч. - за 14. Интересното е, че след тази граница автомобилът продължава да ускорява дори и на шеста предавка. 20-цоловите джанти са изработени от специална алуминиева сплав и са обути в гуми с размер 255/35. Какво повече му трябва на човек, за да осъществи мечтите си, освен чифт криле...

Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА