Last news in Fakti

9 Март, 2002 00:00 4 440 3

Властелинът на пръстените

  • audi-
  • audi allroad-
  • quattro 2.7 t

Всеизвестен е фактът, че автомобилите с четири преплетени пръстена на капака са изключително надеждни и се характеризират с високо качество на изработка. Доскоро обаче марката Audi не реагираше на “всъдеходния бум” обхванал най-вече Америка и Стария континент. Сега нещата се промениха и това стана благодарение на “Властелина на пръстените” Audi Allroad.

Новият SUV на фирмата от Инголщат запълни една пазарна ниша, която в последно време стана изключително популярна. Иде реч за возилата с повишена проходимост, които започват да се срещат все по-често и по родните пътища. Интересното при този модел на Audi е, че той не се числи нито към стандартните универсали, нито към типичните всъдеходи. Единствената реална алтернатива на Allroad е “произведението” на самураите от Subaru - Outback. Всички останали коли, близки до “Властелина на пръстените”, са или комбита със задвижване на колелата 4WD, но с нисък клиренс, или се числят в класа на компактните всъдеходи. Това прави моделът Allroad доста интересен, а за тема на нашия материал сме избрали бензиновата версия Quattro 2.7 T.

Екстериор

Автомобилът с повишена проходимост Allroad се прави на базата на модела A6 Avant Quattro. Първото визуално впечатление внушава респект и изтънченост. Масивните, неокрасени брони и изпъкналите псевдопрагове придават подчертано агресивен и суров вид на инголщатската машина. Полиуретановите брони не са боядисани в цвета на колата, което е малко встрани от традициите на Audi, но пък положителното при тях е, че трудно се нараняват от малките камъчета по пътя. Фаровете и радиаторната решетка са изключително елегантни и идеално контрастират с грубоватите брони. Въпреки по-високия си клиренс изтънчената външност на автомобила до голяма степен определя и сферата на използване - сравнително проходими местности с твърда настилка. Що се отнася до останалата част от екстериора разликите с шестата серия на Audi са минимални.

Интериор

Смелите линии определящи външният вид на Allroad успешно прикриват стандартното оборудване на салона. Факт е, че много от решенията по интериора на Allroad са заимствани от модели на Skoda, Seat и Volkswagen, т.е. от автомобили произвеждани от концерна VAG. Към качеството на тези детайли никой не може да има претенции, защото то е просто перфектно. Но представете си как ще реагира човек дал сума пари за да притежава уникалния Allroad и види подобен на неговия приборен панел в евтин автомобил с марка Skoda. Още един от малките недостатъци в салона е хромираната пластмасова подложка, намираща се под скоростния лост. Тя успешно имитира полиран алуминий, но всъщност се износва бързо. Иначе седалките са просторнии и регулирането им е на необходимото ниво. Багажният отсек е голям и изключително функционален. Оборудването в салона предлага доста екстри, които са включени в базовата цена на модела Allroad 2.7 T.

Окачване

Новото по окачването на “Властелина” е променящия се клиренс. Решението е просто - въздух. Наред с традиционите пружини са използвани и специални пневмоелементи, захранвани от малък компресор, който от своя страна контактува с електронен блок за управление разположен в задната част на автомобила. Така клиренсът може да се изменя от 142 до 208 мм. Освен че изменя разстоянието до пътя автоматично и ръчно, тази конструкция служи и за статична регулировка на нивото на каросерията в зависимост от натоварването. Освен тези изменения останалите елементи по окачването са същите като при модела А6.

Двигател

Audi Allroad се предлага с два двигателя - 2.7 V6 бензин с два турбокомпресора и 2.5 TDI. Както вече стана ясно за тема на материала ние избрахме бензиновата версия. Шестакът спокойно може да се нарече последна дума на техниката. Горивото се впръсква непосредствено, а мощността е впечатляващите 250 к.с. Въртящият момент (350 Нм) е обезпечен с доста широк диапазон - от 1 800 до 4 500 об/мин. Този “звяр” е способен да ускори двутонното возило до 100 км/ч. за 7.7 секунди и да достигне максимална скорост от 234 км/ч.

Quattro

Конструктивно погледнато всъдеходът Allroad следва традициите на фирмата. Перманентното предаване на четирите колела отдавна се е пре­върнало във визитна кар­тичка на автомобилите с четири пръстена на радиаторната решетка. Естествено, то е използвано и тук. “Властелинът на пръстените” е оборудван с междуосов самоблокиращ се диференциал Torsen, автоматична петстепенна скоростна кутия с възможност и за ръчно превключване на предавките и електронно управляем демултипликатор. Всичко това позволява на новия SUV от Инголщат да се справя еднакво добре и с пресечена местност и с гладък асфалт.

Цената

Ако искате да притежавате нов Allroad ще са ви нужни доста пари. Имате ли ги обаче не се замисляйте. Автомобилът ще ви предложи комфорта на лимузина, ускорението на “резачка”, удобството на семеен универсал и проходимостта на всъдеход. Освен това бъдете сигурни в надеждността му и отличното качество на изработка. Audi Allroad Quattro няма да ви причини злини и въпреки това той е “Властелинът на пръстените”.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Цецо

    1 8 Отговор
    Ауди - много добър автомобил ,изключително здрав и сравнително евтин за поддържане ,най-добро съотношение цена/качество дори и да е употребяван!!!
  • 2 роско

    7 1 Отговор
    които карат ауди са луди
  • 3 БамБам

    1 0 Отговор
    Братми кара такова 2700 би турбо много върви и е много доволен.