6 Октомври, 2024 13:00 933 61

България подкрепи високите такси за вноса на китайски автомобили

  • електромобили-
  • китай-
  • българия-
  • внос-
  • европа

Пет държави гласуваха против

България подкрепи високите такси за вноса на китайски автомобили - 1

Европейската комисия успешно осигури необходимата подкрепа от страна на държавите членки за налагане на окончателни мита върху електрическите превозни средства, произведени в Китай. Това решение е следствие от разследване, което установи, че Китай несправедливо субсидира своята индустрия за електрически превозни средства.

Въпреки противопоставянето на пет държави членки, Комисията реши да продължи с въвеждането на тарифите, които ще продължат пет години и ще достигнат до 35 %. България подкрепи тези мерки, заедно с още девет държави. Новите мита ще бъдат добавени към съществуващата ставка от 10 процента, което на практика ще увеличи цената на електрическите превозни средства, произведени в Китай, на пазара на ЕС.

Решението за налагане на мита идва на фона на нарастващата загриженост относно икономическите практики на Китай и тяхното въздействие върху ЕС. ЕС активно се стреми да намали зависимостта си от Китай, а тарифите се разглеждат като мярка за защита на европейските индустрии от нелоялна конкуренция.

Докато Китай отрича твърденията за нелоялни субсидии, ЕС настоява, че митата са необходими за преодоляване на отрицателното въздействие на китайските практики върху европейския пазар. Комисията подчерта необходимостта от решение, което да е съвместимо със СТО, да е ефективно и приложимо.

Очаква се въвеждането на тези мита да окаже значително въздействие върху европейския пазар на електрически превозни средства, като потенциално ще повлияе на конкурентоспособността на моделите, произведени в Китай, и ще повлияе на избора на потребителите.


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Последния Софиянец

    74 8 Отговор
    Германия дето е най големия производител на автомобили е против митата а България е за.Някаква шизофрения!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Нож, въжеи свинец

    20 3 Отговор
    Това е начина
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    30 7 Отговор
    Основната цел за налагане на МИТО е защита на родното производство🤔
    Бяхме сред първите по производство на електрокари срината ни. Сега други продават успешно електрокари, но с мита трудно ще ги сринат ❗
  • 6 Чичо Сам

    13 35 Отговор
    Не само елмобилите, за всички китайски стоки-50%мито........Защото подлъгват потребителя с ниски цени, а после се чупят за нула време...

    Коментиран от #8

  • 7 БгТопИдиот🇧🇬

    41 6 Отговор
    България подкрепи високите такси за вноса на китайски автомобили.

    БГ политиците са само едни пуделчета подлайващи с големите батковци.След като са им дали кокалче.

    Коментиран от #9, #14

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    42 6 Отговор

    До коментар #6 от "Чичо Сам":

    Чичо, не китайците са ти виновни ❗ Има китайски стоки ЕКСТРА качество и китайски стоки "N"- то качество❗
    Това , че търговци внасят второто, но ти го предлагат за пътвото, не е по вина на Китай ❗
  • 9 Абе

    21 2 Отговор

    До коментар #7 от "БгТопИдиот🇧🇬":

    Май вече не дават кокалчета, дават заповеди
  • 10 БАНко

    32 4 Отговор
    НАТООВЦЕ , ЗА КОГО СТАВА СКЪПО И НЕПОСИЛНО ???? ЗА ХОРАТА В СКАПАНАТА ЕВРОПА НА УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО !!! ПОСКЪПВАНЕТО Е 45 % !!! ТОВА НЯМА ДА СПАСИ РАЗПОЛОЖЕНИЕТО НА ЕВРОПАТА !!!
  • 11 Хаха

    25 2 Отговор
    Обслужващият персонал, гаулайтерите от българската провинция на новия германски Райх се подчиняват и гласуват каквото им наредят. Акт на безпомощност. Китайците ги бият в собствената им игра - капитализма.
  • 12 Китайците

    6 28 Отговор
    Напълниха света с евтини боХ луци еднодневки

    Коментиран от #35

  • 13 Наблюдател

    28 2 Отговор
    Вместо колите да са достъпни за по голяма част он населението те правят така че да не можеш да си ги позволиш направо си го кажете че не искате масите да притежават нови автомобили трябва да вземат употребявани за да не са на загуба

    Коментиран от #33

  • 14 Казуар

    7 26 Отговор

    До коментар #7 от "БгТопИдиот🇧🇬":

    Другарю, трябва да се вземат мерки, Китай използва робски труд,. ниско заплащане, помощ от държавата за да срине икономиката на Европа. А митата за предпазване от такива агресии са нещо нормално.

    Коментиран от #17, #18, #28

  • 15 Госあ

    25 3 Отговор
    България ще бракува бензиновите автомобили на хората и ще им забрани да ги продават на части. Нали така ? В същото време България глаува за ускъпяването на китайските електромобили, които повечето хора ще могат да си позволят. Нали така ? Ще зпочна да изписвам българия с малка буква оттук насетне. Това е една изостанала територия управлявана от западни еничари, без капка светлина за развитие.
  • 16 Китайските

    26 3 Отговор
    електромобили са най-качествените, с най-добри технически характеристики и най - модерен дизайн. На всичко отгоре и са ценово достъпни. ЕС проявява слабост като ефективно ограничава достъпа до тях. Защо издигат стени около ЕС ? Нали уж щяхме да сме свободни да избираме? Срам и позор. ЕС трябва да се разпусне по-, бързо. Никой освен германците няма полза от тази изкуствена политическа организация.

    Коментиран от #46

  • 17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    20 0 Отговор

    До коментар #14 от "Казуар":

    Дрогатююююю, немските и американските фирми в Китай какви работ или наемат само пълнолетни и им пращат заплати като на запад ли🥸🥸🥸
    А в Кауфланд какви заплати дават в България, като в Германия ли ❓

    Коментиран от #19, #30

  • 18 Госあ

    14 0 Отговор

    До коментар #14 от "Казуар":

    робски труд приятелче, използват кръглите глави дошли в българия да шият парцалки на ишлеме и някои други фирмички.
  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    КАКВИ РАБОТНИЦИ НАЕМАТ
    / ред.гр./
  • 20 Подобни

    17 1 Отговор
    Мерки влизат в противоречие с принципите на Световната търговска организация. Какво означава 50% мито? Признание за капитулация. Защо в ЕС е невъзможно да се произвежда качествено и на разумна цена? Отговорите са вече ясни за всички. В ЕС субсидират всичко що мърда и въпреки това са неконкурентноспособни.
  • 21 Мокой

    16 1 Отговор
    Българските политици са толкова послушни, чак е срамно!
  • 22 Китайските

    16 0 Отговор
    Производители ще съдят тези евро измекяри за нарушаване на правилата на СТО. Дано го осъдят. Утре вдругиден ще вдигнат митата на всички стоки произведени в Китай и ще си докарат нечувана инфлация глупаците. В ЕС много отдавна е неизгодно да се произвеждат дори и пирони. Защо обръщат тази евро общност в лагер с високи стени, подобно на соц държавите преди 90те. Нищо няма да постигнат.
  • 23 Одипеш

    16 1 Отговор
    И кой представител на България е взел това важно решение и го е подкрепил в европейската комисия?

    Коментиран от #39

  • 24 Пилот на Ферари

    14 1 Отговор
    Нищо чудно , така са ни наредили по телефона .
    А иначе защото сме много богати и трябва да върви пазара на автомобилите "Нов внос " !

    То и без това нямаме пари за нови автомобили даже и изобщо да са без мита !

    Коментиран от #59

  • 25 БАНко

    14 0 Отговор
    ПРЕДИ ДВЕ СЕДМИЦИ МАРИО ДРАГИ ПОИСКА 800 МИЛИАРДА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА НАТОВСКАТА СКАПАНА ЕВРОПА ЗАРАДИ САНКЦИИТЕ СРЕЩУ РУСИЯ И ЗАГУБАТА НА РУСКИТЕ ПАЗАРИ !!! УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО ОБЕЩА 35 МИЛИАРДА ДОПЪЛНИТЕЛНО ЗА ФАШИСТКИЯ РЕЖИМ НА ОСТАТЪЧНА У-КРАЙНА , СОЛТЕНБЕРГ ИСКА 250 МИЛИАРДИ ЗА ОРЪЖИЕ В НАТО ....... ПЛАЩАЙ РАЗСТРЕЛЯН ЕВРОПЕЕЦО !!!
  • 26 соломон идиота

    11 0 Отговор
    Тези Евро...гейове колкото и да увеличават мита та това няма да ги спаси рано или късно ще загубят ?--- съдбата им е преопределена . Не напрaзно преdставителите в Европарламента се избират от хора които не да защитават интересите на страната си а от подмазвачи., лицемери предатели които ще им служат им вярно и предано.
  • 27 Хаха

    13 0 Отговор
    Нали доскоро ни обясняваха, че свободната търговия нямала алтернатива. Какво стана сега . Започнаха да губят пазари от китайските производители (камунисти) и се на...ха. Който произвежда по-добре и успешно се конкурира, той е редно да спечели портфейлите на потребителите, нали така. Обаче, не. В ЕС едно се пропагандира (ценности) , съвсем друго се прави на практика. Напомня много на един друг режим, в който живеехме.
  • 28 а стига бе

    10 2 Отговор

    До коментар #14 от "Казуар":

    Китай има над 1 000 000 работници . Какъв робски труд бе ? 300 000 китайци вече са с доходите на германци . А германците са 83 милиона барабар с бебетата и пенсионерите .

    Коментиран от #55

  • 29 Много

    13 1 Отговор
    хора предпочитат да имат достъп до китайските стоки отколкото да "членуват" в тоталитарната политическа наднационална организация ЕС. ЕС ограби суверенитета на всички европейски държави и бута европейските народи в духовната и икономическа пустош.
  • 30 Казуар

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Заплатите са според стандарта на живот в страната, а ако западни фирми работещи в Китай трябва да изнасят продукти в Европа се начислява мито.

    Коментиран от #53

  • 31 Не е въобще

    10 0 Отговор
    случайно, че 500 години няма воля за собствена държавност. Че накрая трябваше отвън да ни отвоюват и издействат такава. Този светоглед е жив и днес. Малцина зайчета ще дръзнат да се противопоставят на евро "началството". Робството в буквалния и преносен смисъл на думата е дълбоко закодирано в манталитета ни. Винаги готови да се продадем за жълти стотинки и малко ласкателства...помиярска работа.
  • 32 БАНко

    9 0 Отговор
    НА ТАЗГОДИШНИТЕ ИЗЛОЖЕНИЯ В КИТАЙ НЯМАШЕ НИКАКЪВ ИНТЕРЕС КЪМ ЗАПАДНИТЕ И КОРЕЙСКИ И ЯПОНСКИ АВТОМОБИЛИ !!! СПАДА НА ПРОДАЖБИТЕ ИМ Е ОТ 35 ДО 50 % !!! МАЗДА ЗАТВОРИ ЗАВОДИТЕ СИ В КИТАЙ !!! А В СКАПАНАТА ЕВРОПА 500 000 БРОЯ АВТОМОБИЛИ СА НЕПРОДАВАЕМИ , ПРОИЗВЕДЕНИ !!! МЕРЦЕДЕС ЗАТВОРИ 80 ШОУРУМА !!! ФОЛКСВАГЕН ЗАТВАРЯ ЗАВОДИ !!! УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО СЪСИПА ЕВРОПА !!!

    Коментиран от #38

  • 33 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    9 0 Отговор

    До коментар #13 от "Наблюдател":

    Тук, си в грешка ЕС ще забрани, и старите коли, новите не по силни....... Зелена, сделка за теб и обикновения човек, за други зелени банкови сметки

    Коментиран от #40

  • 34 Сам по себе си

    8 1 Отговор
    Този акт на отчаяние е категорично признание, че странния политически проект ЕС се е провалил. Обратното уж трябваше да стане...
  • 35 Баце ЕООД

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Китайците":

    Себе си ли визираш...
  • 36 Кой луд

    6 0 Отговор
    Ще купува скъпите авто боклуци на европейците. Те ги продаваха с марж от 200%. Публичен транспорт ще ползват хората отколкото да трошат грешни пари за евро джунджории, които на всичко отгоре се поправят трудно и скъпо. Да правят каквото си щат. Тръгнали са по нанадолнището и няма сила, която да ги спре, най-малко измислени регулации и търговски бариери...
  • 37 #идиоти вън

    7 2 Отговор
    Ние подкрепяме всичко което може да ни пре,,бе!

    Коментиран от #54

  • 38 Пилот на Ферари

    6 0 Отговор

    До коментар #32 от "БАНко":

    Не само на изложението в Китай няма интерес към западните автомобили . На изложението за електромобили в Германия - същата работа . Седем китайски нови модела готови да влязат в производство и два германски прототипа дето не се знае какво ще стане с тях .
  • 39 Никой

    5 0 Отговор

    До коментар #23 от "Одипеш":

    В София не взема решения. Спускат им ги от ЕС по партийна линия. Нали всичките местни селски партии са част от европейски политически "семейства". Май не разбирате настоящата политическа реалност. Снижение очакванията си към т.нар "български политици". Те са поставени в условия, при които обективно не могат да бъдат самостоятелни.
  • 40 ами да ги забранят,

    4 0 Отговор

    До коментар #33 от "⚒️⚒️⚒️⚒️":

    ако искат пак да изкараме магаретата и каручките !
  • 41 те така е

    9 3 Отговор
    Влязохме в нато и изгубихме армията си . Влязохме в ес и изгубихме икономиката си . Ще влизаме в еврозоната и ще загубиме валутата си . Пита се , къде влязохме преди това , че изгубихме и акъла си ?
  • 42 Тома

    4 2 Отговор
    За това ли беше борбата да сме в нато и е.с за да сме васали на дже.ндърите
  • 43 ахам

    4 4 Отговор
    Ми правилно е действала България, те китайците на практика забраниха двг-тата. В Пекин ако си купиш кола с двг, трябва да участваш в лотария за регистрационен номер и ако имаш късмет ще можеш да я регистрираш, а след това имаш право да я караш само 1 ден в седмицата. Яко нали! Харесва ли ви китайския комунизъм?

    Коментиран от #52

  • 44 Васил

    3 1 Отговор
    Правилно не може да се прави дъмпинг като Китайците спонсорират заводите в това няма никаква пазарна икономика.

    Коментиран от #48

  • 45 тъй шъй

    3 0 Отговор
    Един китайски производител с представителство, вдигна цените чувствително преди 3-4 месеца. Ако преди 43х. беше приемливо за китайски СУВ, стана 53х. Интересно сега какво ще стане.
  • 46 да ама не

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Китайските":

    Голям виц. Един беше писал, че в САЩ карат руски автомобили. Вашия виц е също толкова добър-китайските коли са най-качествени. А в интерес на истината, точно Германия беше против въвеждане на мита. Но Германия от стотина години вършат някои нелогични действия. Та това което казвате е тотално зле. Друг път като вземете думата по-добре кажете нещо за времето в момента.
  • 47 Анонимен

    1 2 Отговор
    И кой го подкрепи. Тези които крадат народа с минимални заплати
  • 48 БАНко

    2 2 Отговор

    До коментар #44 от "Васил":

    ВАСИЛЕ , КОЙ ТРЯБВА ДА ПЛАТИ 45 % ОСКЪПЯВАНЕ ??? КУПУВАЧА !!! ТО БИ ЛИ ГЛАСУВАЛ УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО ТОКА ДА ТИ ПОВИШИ С 45 % ???
  • 49 Така

    3 1 Отговор
    В България има развита голяма индустрия за производство на авточасти и и също се прави софтуер за автомобилите на европейските производители. Ако се оставят китайците да превземат пазара на европа, всичко това ще трябва да затвори. Ето затова България гласува за митата.
  • 50 Европа

    2 1 Отговор
    Ако спре да купува китайски ментета

    Тези 1.5 милиарда ще изпукат от глад .
    Тогава Брикс дали ще им помогне .

    Хахаха
  • 51 факуса

    0 3 Отговор
    не българия а политическите ни пудели от безродния режим у нас в услуга на сащ
  • 52 Капейките

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "ахам":

    Сега ще ти набутат
    100 минуса .
    Хахаха

    Не може да се говори лошо
    За Китайските Братюшки.

    Коментиран от #57

  • 53 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "Казуар":

    И кой определя този стандарт❓
    Стоките у нас и в Германия са с почти изравнени цени , немеца и българина имат по една уста, един г.з и две ръце.
    Сети се защо там заплащат на същия българин други заплати ❗
  • 54 Що бе

    2 1 Отговор

    До коментар #37 от "#идиоти вън":

    Ще си купиш
    Китайски Боклук ли ?

    Колкото си купувате и
    Руски Автомобили,
    Нали бре Рублоидиоти.

    Хахаха

    Коментиран от #58

  • 55 А бре Умник

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "а стига бе":

    Затова ли
    Китайците драпат да дойдат в България
    Да отворят
    Магазин или Ресторант
    Щото вземат Германски Заплати .

    Хахаха

    Затова ли дават 10ки хиляди долари
    За да си уредят
    Български Визи .
    Само и само да избягат
    От Големите Заплати в Китай .

    Хахаха

    Коментиран от #61

  • 56 Време им е на мръсниците

    1 1 Отговор
    Българските хрантутници отново действа ха против интересите на хората. Наказание трябва вече да има.
  • 57 ахам

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Капейките":

    Едва ли, няма вече кой да плаща на троловете!
  • 58 влах..

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Що бе":

    А бе делиорманец..то у бг-то,една кола не моо да направите а скачаш срещу колите от брикс,новото си е ново..митата ги слагат защото са в пъти са по евтини и гаранцията им е добра 5 леть или 100 тисяч-кое настъпи първо,даже и гумите ти помпать.
  • 59 факуса

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Пилот на Ферари":

    не са нареждали,просто са писали,че сме съгласни с митата
  • 60 Заглавието не отговаря на истината

    0 1 Отговор
    Истината е че на България беше наредено да подкрепи таксите ,защото България няма право да взема такива решения сама
  • 61 дедо..

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "А бре Умник":

    То китайци има достатъчно тук-те са като еврейте..търговци,бг-то е бедно,заплати ниски,мусоро на е.с..слушкаджийте на дъртофелник урсуль..по добре китайци отколкото овдовели бандерки на първа спа линия на сланчако..спонсоирани от главчо.