Mercedes-Benz работи над нова технология за спирачните системи за електрически превозни средства. Чрез интегриране на спирачките в електрическото задвижване компанията цели да предефинира бъдещето на автомобилните технологии.
Традиционната спирачна система с нейните външни спирачни апарати и дискове се заменя с по-ефективно и не изискващо поддръжка решение. Вградената в задвижването спирачна система, както е наречена, е проектирана да издържи целия жизнен цикъл на автомобила, като премахва необходимостта от смяна на спирачните накладки и дискове. Тази иновативна конструкция също така подобрява баланса на теглото, като подобрява управлението и качеството на возене на автомобила.
Едно от най-значимите предимства на тази система е способността ѝ да намалява значително емисиите на спирачен прах, които могат да окажат отрицателно въздействие върху качеството на въздуха. Като задържа спирачния прах в задвижващия агрегат, Mercedes допринася за по-чисто и устойчиво бъдеще.
Освен това спирачната система в задвижването предлага подобрена аеродинамична ефективност. С премахването на традиционните спирачни компоненти от колелата, дизайнерите имат по-голяма свобода да създават аеродинамично оптимизирани дизайни на колелата. Това може да доведе до намаляване на съпротивлението и повишаване на енергийната ефективност.
Въпреки че тази технология все още е в процес на разработване, тя представлява значителна стъпка напред в автомобилните иновации. Тя демонстрира ангажимента на Mercedes-Benz да разширява границите на технологиите за електрически превозни средства и да създава по-устойчиво бъдеще за транспорта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зв. Лалов
Въпросът е кога и колко се използват и с какво са заменени, преди да се наложи да се прибегне до тях.
Коментиран от #22, #27
17:37 25.11.2024
2 Азззззззз
Коментиран от #4, #40
17:40 25.11.2024
3 Немски "иновации" хаха
Коментиран от #7, #9, #21, #39
17:48 25.11.2024
4 бай Даньо
До коментар #2 от "Азззззззз":
Обратно е живота нанакладките е колкото на автомобила. За мерцедес може и да и прав не е голям живота. На електрическите коли не им трябват механички спирачки , според мен са там само по исторически причини никой администратор няма да си сложи таралеж в гащите и да пусне на пазара "кола без спирачки" както би казал нашия .... на моята тесла мисля има опция механичните спирачки да се позват само в екстермна ситуация, за нормално каране само с електродвигателя да спира.17:52 25.11.2024
5 ТаУмВзе
17:53 25.11.2024
6 БгТопИдиот🇧🇬
17:56 25.11.2024
7 Зв. Лалов
До коментар #3 от "Немски "иновации" хаха":
Сексуално загрижен? Значи сте млад. Нормално е. Не възразявам.Не Ви упреквам, само предлагам да махнете едно "Р" от рекуперация.
Иначе сте прав.
17:58 25.11.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 САП
До коментар #3 от "Немски "иновации" хаха":
Кой ти каза, че Тесла нямат спирачки въпреки рекооперацията?Рекооперацията не решава всички моменти при спирането.
Но спирачки поставени между деференцила и двигателя или в него, са нещо много кофти, ако спираш с тях, Като спирачка за паркиране стават, но не и да спреш в движение.
Кой може да гантира, че електрониката никога няма фа се скапе, а и стова дистанционно базикабе ба компа на колата.
На който му се е налагало да спира с УАЗ с помоща на ръчна знае за какво става въпрос. Задницата заради дефиринциала почва да играе казаджок.
18:06 25.11.2024
10 асдасд
т.е. - 5 години.
Коментиран от #23
18:16 25.11.2024
11 Оху
18:30 25.11.2024
12 БАБА МЕЦА
18:31 25.11.2024
13 урсулчо
18:45 25.11.2024
14 САП
Коментиран от #16
19:04 25.11.2024
15 Фарфуй
19:10 25.11.2024
16 Анонимен
До коментар #14 от "САП":
Защото си написал някоя истина, която не трябва да знаят другите. И моите така си ги трият.19:13 25.11.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Край
20:07 25.11.2024
19 Гост
Спирачките трябва да са директно на колелата, да се избегне отказът им в случай на разрив по трансмисията.
Освен това, тракшън контролът действа като управлява независимо четирите спирачки поотделно. При тази система на Мерцедес това е невъзможно.
22:06 25.11.2024
20 Гост
Коментиран от #25
22:11 25.11.2024
21 Гост
До коментар #3 от "Немски "иновации" хаха":
Рекуперацията има слаб спирачен ефект, като на моторно спиране при ДВГ.Не може да замени спирачките.
22:14 25.11.2024
22 Гост
До коментар #1 от "Зв. Лалов":
Огромно значение има къде са дисковете. Ситроен имаха модел с дискове до диференциала - голяма грешка. Разхлопано каре и чао, чао спирачки.Коментиран от #24
22:16 25.11.2024
23 гост
До коментар #10 от "асдасд":
Всъщност проектния живот е 300 000 км , тоест двойно на това което изкарват новите коли , защото на запад обикновено на 150 000 новите коли се сменят , щото обикновено толкова им е гаранцията !! Така че зависи изцяло от собственика , може да ги навърти и за година , а може и за 20 да не ги навърти , щото нормалния годишен пробег за лично ползване е 10-15 000 км годишно ! И след 300 000 просто се отваря и се сменят за още 300 000 ! И това е просто преходния етап преди изобщо да изчезнат спирачките на принципа на триенето !22:50 25.11.2024
24 гост
До коментар #22 от "Гост":
Абсолютно всички производители преди години са слагали спирачките до задвижването , а не в колелата , дори Ягуар до преди 15-тина години ги слагаше там ! Преместиха ги в колелата , когато почнаха да сменят накладки на всяка смяна на масло , за по лесно обслужване , а не за друго !Коментиран от #29
23:00 25.11.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 ФАКТ
08:47 26.11.2024
27 ПРОСТО КИРО И ШАЙКАТА НИ УНИЩОЖАВАТ
До коментар #1 от "Зв. Лалов":
ЛАЛОВ МНОГО СИ ГЛУПАВ. ЗА ДА СМЕНИШ ФЕРОДОТО НА СПИРАЧКИТЕ ЩЕ ТРЯБВА ДА РАЗГЛОБЯВАШ ЦЕЛИЯ ДВИГАТЕЛ И АКО ТЕ СА 4 БРОЯ , ЕДНА СМЯНА НА ФЕРОДОТО ЩЕ ТИ ИЗЛИЗА НАД 5000 ЛВ. А НЯКОЙ ДЖИГИТИ ЩЕ ГИ СМЕНЯТ НА 3 ИЛИ 4 МЕСЕЦА. ТИЯ ЕЛЕКТРИЧКИ КЕ СТАНАТ СУПЕР БИРНИЦИ. НА 5000 ЛВ СЛОЖИ ДДС И ТО ОТВСЯКЪДЕ СИ НА ЗАГУБА.11:03 26.11.2024
28 бай Даньо
Коментиран от #30
18:33 26.11.2024
29 Гост
До коментар #24 от "гост":
Чак пък "абсолютно всички".... Имало е един-два модела с такова решение, но премахването му няма нищо общо със сложна поддръжка. Просто е опасно. Колелетата са единствената връзка на колата с пътя и дпирачният механизъм трябва да им въздейства директно, а не чрез междинни посредствени детайли, които като се поломят, могат да застрашат спирането и живота на хората.Коментиран от #31
21:39 26.11.2024
30 Гост
До коментар #28 от "бай Даньо":
От изказаването ти става ясно, че електричка си виждал, но не си карал. Точно те, електричките, които са много по-тежки от обикновените коли, имат нужда от много по-сериозно спиране, което рекуперацията не може да осигури. Затова, електричките се правят с по-големи спирачки, от аналогични коли с двг.Коментиран от #38
21:41 26.11.2024
31 гост
До коментар #29 от "Гост":
"Междинния посредствен детайл" се нарича полуос и натоварването върху нея по време на спиране е абсолютно еднакво без значение спирачката в колелото ли е или до трансмисията !! И ако този "посредствен детайл" се счупи по време на движение и най-добрата спирачка на тоя свят няма да те спаси от сериозна катастрофа , ако ще спирачката не в колелото да е , ами където ще да е !! И същата тази полуос се ползва НЕПРЕКЪСНАТО при рекурперацията и то в началото и , когато усилието е най-голямо , а тази спирачка ще се включи чак накрая , когато скоростта е намаляла толкова , че вече не може да има достатъчно голямо противоположно усилие ! И това е само междинен етап преди изобщо да изчезне този тип спирачки и да се спира в последния етап само електрически , чрез импулси с обратна на движението посока към електромотора !Коментиран от #36
23:46 26.11.2024
32 ТОВА СЪС СПИРАЧКИТЕ Е ПРАВЕНО ПРЕДИ 60 Г
08:16 27.11.2024
33 ХАМАЗ ТЪРСЯТ ПАСИ
08:32 27.11.2024
34 братвурст
16:34 27.11.2024
35 Ами да
17:13 27.11.2024
36 Ами
До коментар #31 от "гост":
Ходи да им обясниш на германците!Коментиран от #37
17:21 27.11.2024
37 гост
До коментар #36 от "Ами":
Те са напълно наясно , няма какво да им обяснявам !! Просто подготвят клиентите си за бъдещето с този междинен вариант , който ще ползват и за реклама , "необслужваеми" спирачки за целия живот на автомобила , който никой на запад не смята да кара повече от 20 години дори седма ръка ! И точно Мерцедес имат отдавна разработка и на електрическо окачване , което да замести сегашните пружини и амортисьори , без значение стоманени или въздушни !11:38 28.11.2024
38 гост
До коментар #30 от "Гост":
Абсолютно невярно и абсолютно мечти и надежди на петролофилчетата !! Електромобилите имат абсолютно същите спирачки като кюмбе със същото тегло , естествено че няма да са като на малолитражка , но изкарват МНОГО ПОВЕЧЕ километри преди смяна !! Има един куп статистики и примери !! Дори на 300 000 ако не са се правили на състезатели с тях имат ресурс за поне още 40-50 000 км !11:44 28.11.2024
39 ганю
До коментар #3 от "Немски "иновации" хаха":
казва се електродинамично спиранепри което има и рекуперация но не е магично
може да нахакаш колата без спирачки
22:39 05.12.2024
40 ганю
До коментар #2 от "Азззззззз":
цакаш на сервиз кат поппълна глупост за много пари
непрактично, скъпо, сложно.и на
толкова повече места може да се потроши
22:41 05.12.2024