Mercedes преосмисля спирачките за електромобили с изцяло ново решение

25 Ноември, 2024 17:30 3 781 40

  • mercedes-
  • спирачки-
  • електромобили-
  • накладки

Германските инженери вграждат дисковете и накладките в задвижващия мотор

Mercedes преосмисля спирачките за електромобили с изцяло ново решение - 1

Mercedes-Benz работи над нова технология за спирачните системи за електрически превозни средства. Чрез интегриране на спирачките в електрическото задвижване компанията цели да предефинира бъдещето на автомобилните технологии.

Традиционната спирачна система с нейните външни спирачни апарати и дискове се заменя с по-ефективно и не изискващо поддръжка решение. Вградената в задвижването спирачна система, както е наречена, е проектирана да издържи целия жизнен цикъл на автомобила, като премахва необходимостта от смяна на спирачните накладки и дискове. Тази иновативна конструкция също така подобрява баланса на теглото, като подобрява управлението и качеството на возене на автомобила.

Едно от най-значимите предимства на тази система е способността ѝ да намалява значително емисиите на спирачен прах, които могат да окажат отрицателно въздействие върху качеството на въздуха. Като задържа спирачния прах в задвижващия агрегат, Mercedes допринася за по-чисто и устойчиво бъдеще.

Mercedes преосмисля спирачките за електромобили с изцяло ново решение

Освен това спирачната система в задвижването предлага подобрена аеродинамична ефективност. С премахването на традиционните спирачни компоненти от колелата, дизайнерите имат по-голяма свобода да създават аеродинамично оптимизирани дизайни на колелата. Това може да доведе до намаляване на съпротивлението и повишаване на енергийната ефективност.

Въпреки че тази технология все още е в процес на разработване, тя представлява значителна стъпка напред в автомобилните иновации. Тя демонстрира ангажимента на Mercedes-Benz да разширява границите на технологиите за електрически превозни средства и да създава по-устойчиво бъдеще за транспорта.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зв. Лалов

    1 16 Отговор
    Къде са дисковете няма значение.
    Въпросът е кога и колко се използват и с какво са заменени, преди да се наложи да се прибегне до тях.

    Коментиран от #22, #27

  • 2 Азззззззз

    31 13 Отговор
    Излиза,че животът на автомобила е колкото живота на едни накладки. УжасТ...

    Коментиран от #4, #40

  • 3 Немски "иновации" хаха

    5 32 Отговор
    Т82а Тесла го имат от 2012 г. Казва се рекурперация

    Коментиран от #7, #9, #21, #39

  • 4 бай Даньо

    12 16 Отговор

    До коментар #2 от "Азззззззз":

    Обратно е живота нанакладките е колкото на автомобила. За мерцедес може и да и прав не е голям живота. На електрическите коли не им трябват механички спирачки , според мен са там само по исторически причини никой администратор няма да си сложи таралеж в гащите и да пусне на пазара "кола без спирачки" както би казал нашия .... на моята тесла мисля има опция механичните спирачки да се позват само в екстермна ситуация, за нормално каране само с електродвигателя да спира.
  • 5 ТаУмВзе

    11 12 Отговор
    Електричката ти дава на късо е размазваш, без ток за спирачките! Гениално! ХАХАХА
  • 6 БгТопИдиот🇧🇬

    20 6 Отговор
    Нищо ново под слънцето.така нареченият ретардер(при камионите) ще го вкарат и при леките коли.
  • 7 Зв. Лалов

    10 2 Отговор

    До коментар #3 от "Немски "иновации" хаха":

    Сексуално загрижен? Значи сте млад. Нормално е. Не възразявам.
    Не Ви упреквам, само предлагам да махнете едно "Р" от рекуперация.
    Иначе сте прав.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 САП

    6 8 Отговор

    До коментар #3 от "Немски "иновации" хаха":

    Кой ти каза, че Тесла нямат спирачки въпреки рекооперацията?

    Рекооперацията не решава всички моменти при спирането.

    Но спирачки поставени между деференцила и двигателя или в него, са нещо много кофти, ако спираш с тях, Като спирачка за паркиране стават, но не и да спреш в движение.

    Кой може да гантира, че електрониката никога няма фа се скапе, а и стова дистанционно базикабе ба компа на колата.

    На който му се е налагало да спира с УАЗ с помоща на ръчна знае за какво става въпрос. Задницата заради дефиринциала почва да играе казаджок.
  • 10 асдасд

    14 5 Отговор
    е проектирана да издържи целия жизнен цикъл на автомобила

    т.е. - 5 години.

    Коментиран от #23

  • 11 Оху

    18 1 Отговор
    То и сега спирачките на Мерцедес издържат целият му жизнен цикъл. Кво са некви си 50 000 км за едно спирачки? Даже и комплект зимни и летни гуми надживяват жизненият му цикъл
  • 12 БАБА МЕЦА

    12 3 Отговор
    Нищо добро не ви чака в случая, поредна немска глупост за изсмукване на пари от мутри, мутреси и будали, които купуват МВ на старо.
  • 13 урсулчо

    3 0 Отговор
    Да не стане като сензотроника на W211.
  • 14 САП

    1 0 Отговор
    Ей админи защо премахнахте коментара ми номер 9 не съдържаше нито обиди нито нещо нецензорно

    Коментиран от #16

  • 15 Фарфуй

    4 0 Отговор
    Имат си таргет - 10% да са изтрити, без значение какво е съдържанието.
  • 16 Анонимен

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "САП":

    Защото си написал някоя истина, която не трябва да знаят другите. И моите така си ги трият.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Край

    9 2 Отговор
    Мерцедес да се посвети в шиенето на седалки. Много са добри в кравешките кожи. БМВ могат да се специализират в махагона. Само банциг и шкурка. Германците високотехнологичен автомобил не могат да направят.
  • 19 Гост

    12 0 Отговор
    Голяма глупост.
    Спирачките трябва да са директно на колелата, да се избегне отказът им в случай на разрив по трансмисията.
    Освен това, тракшън контролът действа като управлява независимо четирите спирачки поотделно. При тази система на Мерцедес това е невъзможно.
  • 20 Гост

    11 0 Отговор
    Който не е късал каре или полуоска, той не знае какъв риск крият тези вградени в мотора спирачки.

    Коментиран от #25

  • 21 Гост

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "Немски "иновации" хаха":

    Рекуперацията има слаб спирачен ефект, като на моторно спиране при ДВГ.
    Не може да замени спирачките.
  • 22 Гост

    11 0 Отговор

    До коментар #1 от "Зв. Лалов":

    Огромно значение има къде са дисковете. Ситроен имаха модел с дискове до диференциала - голяма грешка. Разхлопано каре и чао, чао спирачки.

    Коментиран от #24

  • 23 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #10 от "асдасд":

    Всъщност проектния живот е 300 000 км , тоест двойно на това което изкарват новите коли , защото на запад обикновено на 150 000 новите коли се сменят , щото обикновено толкова им е гаранцията !! Така че зависи изцяло от собственика , може да ги навърти и за година , а може и за 20 да не ги навърти , щото нормалния годишен пробег за лично ползване е 10-15 000 км годишно ! И след 300 000 просто се отваря и се сменят за още 300 000 ! И това е просто преходния етап преди изобщо да изчезнат спирачките на принципа на триенето !
  • 24 гост

    5 5 Отговор

    До коментар #22 от "Гост":

    Абсолютно всички производители преди години са слагали спирачките до задвижването , а не в колелата , дори Ягуар до преди 15-тина години ги слагаше там ! Преместиха ги в колелата , когато почнаха да сменят накладки на всяка смяна на масло , за по лесно обслужване , а не за друго !

    Коментиран от #29

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 ФАКТ

    2 0 Отговор
    Друго е да си откривател на топлата вода!!!
  • 27 ПРОСТО КИРО И ШАЙКАТА НИ УНИЩОЖАВАТ

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "Зв. Лалов":

    ЛАЛОВ МНОГО СИ ГЛУПАВ. ЗА ДА СМЕНИШ ФЕРОДОТО НА СПИРАЧКИТЕ ЩЕ ТРЯБВА ДА РАЗГЛОБЯВАШ ЦЕЛИЯ ДВИГАТЕЛ И АКО ТЕ СА 4 БРОЯ , ЕДНА СМЯНА НА ФЕРОДОТО ЩЕ ТИ ИЗЛИЗА НАД 5000 ЛВ. А НЯКОЙ ДЖИГИТИ ЩЕ ГИ СМЕНЯТ НА 3 ИЛИ 4 МЕСЕЦА. ТИЯ ЕЛЕКТРИЧКИ КЕ СТАНАТ СУПЕР БИРНИЦИ. НА 5000 ЛВ СЛОЖИ ДДС И ТО ОТВСЯКЪДЕ СИ НА ЗАГУБА.
  • 28 бай Даньо

    2 4 Отговор
    Дрогаре, май повечето изказали се тук сте чели без да разбират какво четете.... Първо става въпрос за идея да се сложат спирачките в трансмисията но САМО за електромобили, защото там и без друго почти не се изпозват механичните спирачки . От личен опит знам дори при хибридите се изкрава 200 000 км без да се сменят спирачки. Само за електрокарите дрогаре, никой няма да ви бара дизеловите печки.

    Коментиран от #30

  • 29 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Чак пък "абсолютно всички".... Имало е един-два модела с такова решение, но премахването му няма нищо общо със сложна поддръжка. Просто е опасно. Колелетата са единствената връзка на колата с пътя и дпирачният механизъм трябва да им въздейства директно, а не чрез междинни посредствени детайли, които като се поломят, могат да застрашат спирането и живота на хората.

    Коментиран от #31

  • 30 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #28 от "бай Даньо":

    От изказаването ти става ясно, че електричка си виждал, но не си карал. Точно те, електричките, които са много по-тежки от обикновените коли, имат нужда от много по-сериозно спиране, което рекуперацията не може да осигури. Затова, електричките се правят с по-големи спирачки, от аналогични коли с двг.

    Коментиран от #38

  • 31 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    "Междинния посредствен детайл" се нарича полуос и натоварването върху нея по време на спиране е абсолютно еднакво без значение спирачката в колелото ли е или до трансмисията !! И ако този "посредствен детайл" се счупи по време на движение и най-добрата спирачка на тоя свят няма да те спаси от сериозна катастрофа , ако ще спирачката не в колелото да е , ами където ще да е !! И същата тази полуос се ползва НЕПРЕКЪСНАТО при рекурперацията и то в началото и , когато усилието е най-голямо , а тази спирачка ще се включи чак накрая , когато скоростта е намаляла толкова , че вече не може да има достатъчно голямо противоположно усилие ! И това е само междинен етап преди изобщо да изчезне този тип спирачки и да се спира в последния етап само електрически , чрез импулси с обратна на движението посока към електромотора !

    Коментиран от #36

  • 32 ТОВА СЪС СПИРАЧКИТЕ Е ПРАВЕНО ПРЕДИ 60 Г

    5 0 Отговор
    ОТ СИТРОЕН ! АМА ТАКА Е ПО - СЛОЖНО , ЗА ЕДНА СПИРАЧКА ТРЯБВА ДА РАЗКОСТИШ ЦЯЛАТА КОЛА И ДА СТОИ ЦЯЛ МЕСЕЦ В СЕРВИЗ ! ХИТРО , А ? ПО ДОБРЕ Е ДА СИ КУПИШ НОВА !
  • 33 ХАМАЗ ТЪРСЯТ ПАСИ

    0 0 Отговор
    ЩЕ СИ ЗАТВОРЯТ ЗАВОДИТЕ МАЙ ........... ВСИЧКИТЕ ЕВРОАМЕРИКАНЦИ И КОЛИ ЩЕ КУПУВАМЕ САМО ОТ КИТАЙ !
  • 34 братвурст

    5 0 Отговор
    Чакаме цената за смяна на "филтър на спирачен прах в задвижващ агрегат" Хихи.
  • 35 Ами да

    2 0 Отговор
    Това би трябвало да увеличи и пробега, но едва ли ще спаси електричките!
  • 36 Ами

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Ходи да им обясниш на германците!

    Коментиран от #37

  • 37 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Ами":

    Те са напълно наясно , няма какво да им обяснявам !! Просто подготвят клиентите си за бъдещето с този междинен вариант , който ще ползват и за реклама , "необслужваеми" спирачки за целия живот на автомобила , който никой на запад не смята да кара повече от 20 години дори седма ръка ! И точно Мерцедес имат отдавна разработка и на електрическо окачване , което да замести сегашните пружини и амортисьори , без значение стоманени или въздушни !
  • 38 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Абсолютно невярно и абсолютно мечти и надежди на петролофилчетата !! Електромобилите имат абсолютно същите спирачки като кюмбе със същото тегло , естествено че няма да са като на малолитражка , но изкарват МНОГО ПОВЕЧЕ километри преди смяна !! Има един куп статистики и примери !! Дори на 300 000 ако не са се правили на състезатели с тях имат ресурс за поне още 40-50 000 км !
  • 39 ганю

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Немски "иновации" хаха":

    казва се електродинамично спиране
    при което има и рекуперация но не е магично
    може да нахакаш колата без спирачки
  • 40 ганю

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Азззззззз":

    цакаш на сервиз кат поп
    пълна глупост за много пари
    непрактично, скъпо, сложно.и на
    толкова повече места може да се потроши