Новото BMW M1 е било готово на 95%, преди компанията да се откаже от модела

13 Декември, 2024 09:57 530 1

  • bmw-
  • m1-
  • xm-
  • i8i16

Второто поколение на суперколата е трябвало да използва хибридна технология

Новото BMW M1 е било готово на 95%, преди компанията да се откаже от модела - 1

BMW представи концепта Vision M Next през 2019 г. Този елегантен спортен автомобил беше позициониран като наследник на i8 и обещаваше нова ера на електрифицирано представяне за легендарната марка M. Автомобилът обаче така и не стигна до серийно производство, оставайки примамлив поглед към това, което можеше да бъде.

В неотдавнашно интервю с Джо Ахил историкът на BMW Стив Саксти разкри някои изненадващи подробности за почти производствения статус на колата, вътрешно известна като i16. Саксти твърди, че автомобилът е бил „готов на 95 процента“, като дизайнът му е наподобявал в голяма степен крайния замислен вид. За разлика от някои екстравагантни концепции, i16 демонстрира по-зрял, ориентиран към производството външен вид. Инженерингът също е бил широко разработен, което предполага високо ниво на ангажираност от страна на BMW.

Планираното за i16 задвижване беше вълнуващо предложение - четирицилиндрова plug-in хибридна система, генерираща зашеметяващите 600 конски сили. Тази мощна конфигурация можеше да задвижи автомобила от 0 до 100 мили в час за едва 3,0 секунди, а максималната скорост щеше да надхвърли 250 километра в час. Екологичните качества на i16 също не са били жертвани за сметка на производителността, като той може да се похвали с впечатляващ електрически пробег от 100 километра.

Разработката продължава дори през пандемията COVID-19, като целевата дата за пускане на пазара е била някъде през 2022 г. Едно важно решение обаче принуди BMW да промени курса. В крайна сметка компанията избира да даде зелена светлина на XM - високопроизводителния plug-in хибриден SUV - вместо на i16.

Макар и рекламиран като наследник на емблематичния BMW M1, XM не предизвика същия ентусиазъм, а феновете определят именно i16 като моделът, който е трябвало да наследи легендарния спортен автомобил. Продажбите са намалели с 30% тази година, а слуховете сочат, че моделът може да бъде спрян от производство през следващите няколко години.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ония с фордо

    0 0 Отговор
    Истинското М1 е кратка серия от 460 бройки произведени межди 78 и 81 година .
    А това ще е някакво BIGче за колекционери което няма как да се наложи на пазара от който купува средния потребител .