Преди време ви разказахме историята на Hyundai Ioniq 5 на Лий Йонг-Хеум. В качеството си на пътуващ търговец г-н Лий е навъртял изумителните 580 000 километра със своя електромобил само за две години и девет месеца - наистина забележителен подвиг на издръжливост.
Този изключителен пробег привлече вниманието на Изследователския институт на Hyundai-Kia, който искаше да оцени дългосрочното състояние на батерията и задвижващия агрегат на автомобила. Въпреки че според съобщенията г-н Лий не е имал никакви съществени проблеми, Hyundai проактивно и безплатно подмени батерията и двигателя му, за да извърши задълбочено изследване на използваните компоненти.
Резултатите от този анализ са забележителни. След като изминава разстояние, надвишаващо това между Земята и Луната, батерията на Ioniq 5 все още показва 87,7% изправност. Това е особено впечатляваща цифра, като се има предвид, че г-н Лий разчита на бързо зареждане - практика, „за която се знае, че натоварва батериите на електромобилите“.
Юн Дал-Йонг от Hyundai обясни причините за това разследване: „Когато разработваме батерия, трябва да създадем модел за прогнозиране на нейната издръжливост и да проверим дали този модел съответства на действителните резултати от използването. Ето защо всъщност проверихме батериите на клиентски автомобили с голям кумулативен пробег.“ Въпреки че автомобилният производител често използва таксита за такива дългосрочни оценки, Ioniq 5 на г-н Лий представи най-високия пробег, който са срещали за този конкретен модел.
Размишлявайки върху своя опит, г-н Лий отбеляза ярък контраст с предишните си автомобили с двигател с вътрешно горене. Ако той е имал нужда от смяна на маслото на всеки 15 дни и е бил изправен пред „непрекъсната“ подмяна на компоненти на двигателя и трансмисията поради големия си пробег, Ioniq 5 е изисквал само подмяна на основни консумативи. Hyundai изчислява, че за 660 000 км (410 105 мили) подобен Tucson би се нуждаел от 66 смени на масло, 8 смени на запалителни свещи, 13 смени на спирачна течност и 11 смени на трансмисионно масло - в допълнение към общото износване. Изчислените разходи за поддръжка на Tucson за това разстояние са значителни - от 8 612 до 9 330 USD, докато Ioniq 5 е понесъл значително по-ниски разходи, оценени на едва 1 076 USD.
Освен значителното намаляване на разходите, Ioniq 5 се оказа до голяма степен безпроблемен. Единственият забележителен проблем, за който се съобщава, е отказът на функцията за бавно зареждане след 650 000 км, което се дължи на изчерпване на естествения живот на бордовото зарядно устройство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Варна 3
13:42 04.05.2025
2 Уфффффф
13:42 04.05.2025
3 Супер
13:48 04.05.2025
4 Механик
На корееца с въпросната кола е ясно, че му е платено. Пита се на вас дали ви плащат, за да поствате тук подобна дезинформация.
Вероятно да.
14:00 04.05.2025
5 Гост
14:11 04.05.2025
6 дедо Стефчо
14:27 04.05.2025
7 Турбо
14:38 04.05.2025
8 Васил
Коментиран от #9
15:00 04.05.2025
9 електро фен
До коментар #8 от "Васил":
Що у вас ток мяма ли?То и в пещерите вече има и то по 25 стотинки.Коментиран от #10
15:23 04.05.2025
10 Васил
До коментар #9 от "електро фен":
Имам ток у дома,но нямам 200 км кабел.15:30 04.05.2025
11 име
15:42 04.05.2025
12 Хаха
16:11 04.05.2025
13 някой си
16:30 04.05.2025
14 Гост
18:14 04.05.2025
15 Антон
Дори и да не е , пак няма да ме накарате да си купя електрическо извращение, без значение от марката!
Пуснете тези недоразумения за по 10 хил.лв. , хората ще започнат да ги купуват, и ше ги изхвърлят след 3 год. Обаче как да се избие инвестицията в заводи за ел.извращения - произвеждаме евтин продукт с рециклирани пластмаси и еко кожа вътре, слагаме един китайски таблет за 500 лв. и му търсим крайна цеба десетки и стотици хиляди евро според производителя!
Карайте си ги, не случайно паркингите в европа са препълнени с нови ел.извращения, които никой не иска да си купи!
18:21 04.05.2025
16 ⚒️⚒️⚒️⚒️
18:52 04.05.2025
17 Това не е твоят автомобил
22:29 04.05.2025
18 тъй шъй
16:29 05.05.2025
19 Име
00:06 06.05.2025
20 Математик
13:53 07.05.2025