Ioniq 5 на 680 хил. километра: Какво е състоянието на батерията?

4 Май, 2025 13:17 3 566 20

  • hyundai-
  • ioniq-
  • ioniq 5-
  • kia

Hyundai решава да изследва електромобила

Ioniq 5 на 680 хил. километра: Какво е състоянието на батерията? - 1

Преди време ви разказахме историята на Hyundai Ioniq 5 на Лий Йонг-Хеум. В качеството си на пътуващ търговец г-н Лий е навъртял изумителните 580 000 километра със своя електромобил само за две години и девет месеца - наистина забележителен подвиг на издръжливост.

Този изключителен пробег привлече вниманието на Изследователския институт на Hyundai-Kia, който искаше да оцени дългосрочното състояние на батерията и задвижващия агрегат на автомобила. Въпреки че според съобщенията г-н Лий не е имал никакви съществени проблеми, Hyundai проактивно и безплатно подмени батерията и двигателя му, за да извърши задълбочено изследване на използваните компоненти.

Резултатите от този анализ са забележителни. След като изминава разстояние, надвишаващо това между Земята и Луната, батерията на Ioniq 5 все още показва 87,7% изправност. Това е особено впечатляваща цифра, като се има предвид, че г-н Лий разчита на бързо зареждане - практика, „за която се знае, че натоварва батериите на електромобилите“.

Юн Дал-Йонг от Hyundai обясни причините за това разследване: „Когато разработваме батерия, трябва да създадем модел за прогнозиране на нейната издръжливост и да проверим дали този модел съответства на действителните резултати от използването. Ето защо всъщност проверихме батериите на клиентски автомобили с голям кумулативен пробег.“ Въпреки че автомобилният производител често използва таксита за такива дългосрочни оценки, Ioniq 5 на г-н Лий представи най-високия пробег, който са срещали за този конкретен модел.

Размишлявайки върху своя опит, г-н Лий отбеляза ярък контраст с предишните си автомобили с двигател с вътрешно горене. Ако той е имал нужда от смяна на маслото на всеки 15 дни и е бил изправен пред „непрекъсната“ подмяна на компоненти на двигателя и трансмисията поради големия си пробег, Ioniq 5 е изисквал само подмяна на основни консумативи. Hyundai изчислява, че за 660 000 км (410 105 мили) подобен Tucson би се нуждаел от 66 смени на масло, 8 смени на запалителни свещи, 13 смени на спирачна течност и 11 смени на трансмисионно масло - в допълнение към общото износване. Изчислените разходи за поддръжка на Tucson за това разстояние са значителни - от 8 612 до 9 330 USD, докато Ioniq 5 е понесъл значително по-ниски разходи, оценени на едва 1 076 USD.

Освен значителното намаляване на разходите, Ioniq 5 се оказа до голяма степен безпроблемен. Единственият забележителен проблем, за който се съобщава, е отказът на функцията за бавно зареждане след 650 000 км, което се дължи на изчерпване на естествения живот на бордовото зарядно устройство.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 22 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Варна 3

    1 10 Отговор
    Пресъздаден от T-Roc
  • 2 Уфффффф

    28 23 Отговор
    Май ни набиват да си купим прахосмукачки. Батерията върху която седиш е бомба със закъснител. За производството на тази батерия в атмосферата се изхвърлят въглероди точно толкова колкото изхвърля дизел Ярис 110 коня за 220 000 км. Иначе е зелена, като диня.
  • 3 Супер

    16 14 Отговор
    Имаше и някакви негативни коментари за този модел преди години. Че батерията е неадекватно малка за този електромобил или нещо такова. Написаното в статията е доста положителна атестация и за електромобилите като цяло. Хайде сега онези с минусчетата да поотдъхнат.
  • 4 Механик

    22 19 Отговор
    Разбира се, че статията е лъжлива и в нея няма нищо вярно.
    На корееца с въпросната кола е ясно, че му е платено. Пита се на вас дали ви плащат, за да поствате тук подобна дезинформация.
    Вероятно да.
  • 5 Гост

    13 12 Отговор
    Батерията е за смяна.Пак реклама за електрокари.
  • 6 дедо Стефчо

    23 6 Отговор
    Аз не намирам нищо лошо в електромобила,изчаквам още 1-2 години да паднат тотално цените и разкарвам дизеловото 1,9 tdi!
  • 7 Турбо

    16 14 Отговор
    Подвеждаща статия за да ви убедят,че с електромобилите ще спестите от обслужване и зареждане.Преди 35-40 години сменях минерално масло Диона супер на Москвича през 10 000 км. На съвременните коли, масло пълна синтетика се сменя на 30 000 км.Зареждането на бърза зарядна станция е по скъпо като разход,сравнено с днешните цени на петролните горива.
  • 8 Васил

    20 8 Отговор
    Зареждането на зарядна станция е 0,80 ст. на Kw/h демек ако има батерия 70 Kw/h 56 лева никак не е евтино.

    Коментиран от #9

  • 9 електро фен

    14 14 Отговор

    До коментар #8 от "Васил":

    Що у вас ток мяма ли?То и в пещерите вече има и то по 25 стотинки.

    Коментиран от #10

  • 10 Васил

    22 10 Отговор

    До коментар #9 от "електро фен":

    Имам ток у дома,но нямам 200 км кабел.
  • 11 име

    12 7 Отговор
    Няма страшно, Хюндай може да прави качествени батерии и ел.двигатели, ама другите производители бързо-бързо ще се научат да прилагат в колите програмираното остаряване, че да си купувате по-често нови коли или поне да им сменяте батериите.
  • 12 Хаха

    16 2 Отговор
    Това сигурно е препоръка на някой сервиз,13 смени на спирачна течност? Само си търсят работа и глупатси да плащат.
  • 13 някой си

    7 5 Отговор
    смяна на масло на 10000 км. ако беше Tucson а не на 30 000 както искат много оФиЦиални продавачи тук... А и колко се е обезценила елекричката за почти три години това също влиза в цената?
  • 14 Гост

    19 3 Отговор
    За период от 33 месеца, ако приемем че от тях 3 са му били почивни дни, отпуск и прочее, остават 30 месеца. Това прави 900 дни, или по 644 километра на ден. При средна скорост от 100 километра, това прави 6, 44 часа па деп шофиране, като тук градското не влиза, както и времето за зареждане, което е минимум 1 на ден през работното му време! Айде сега, кой си измисля? Господин Хой, Хюндай, афтора, или кой? Такива статии имаше и за Тесла в началото, ама после леш...
  • 15 Антон

    16 5 Отговор
    Тази статия, звучи като платена реклама!
    Дори и да не е , пак няма да ме накарате да си купя електрическо извращение, без значение от марката!
    Пуснете тези недоразумения за по 10 хил.лв. , хората ще започнат да ги купуват, и ше ги изхвърлят след 3 год. Обаче как да се избие инвестицията в заводи за ел.извращения - произвеждаме евтин продукт с рециклирани пластмаси и еко кожа вътре, слагаме един китайски таблет за 500 лв. и му търсим крайна цеба десетки и стотици хиляди евро според производителя!
    Карайте си ги, не случайно паркингите в европа са препълнени с нови ел.извращения, които никой не иска да си купи!
  • 16 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    11 1 Отговор
    За, две години и девет месеца 580 000 км. Та, този не вървял, тичал, този само се е возил. По, добре да си прегледа мускулите
  • 17 Това не е твоят автомобил

    8 4 Отговор
    Но причната не е в автомобила. Ти не си Лий Йонг-Хеум. Ти не правиш толкова много километри. Ти не бръмчиш в Южна Корея. Затова си избери автомобил според собствените нужди и не упреквай другите, че имат различен от твоя избор.
  • 18 тъй шъй

    3 0 Отговор
    Всички тия не знам колко стотин хиляди километри, мили, светлинни години, са фалшиви. Въобще трябва много да се отсява информацията.
  • 19 Име

    4 0 Отговор
    При толкова километри, кога е намирал време да зарежда?! Хайде стига с тези тъпотии!
  • 20 Математик

    2 0 Отговор
    Хах пробег 600 км на ден включително събота и неделя, без почивка две години и девет месеца @Л@