Лично шефът на Great Wall намекна за предстоящ фалит на китайския автомобилен гигант. В интервю за информационна агенция Sina, Вей Джиенджун заяви, че безопасността на китайската автомобилна индустрия е под сериозна заплаха.
Председателят на GWM подчерта, че „Evergrande вече се е появил и в автомобилната индустрия, просто все още не е експлодирал“. Въпреки че BYD не беше посочена директно, паралелите са очевидни, тъй като Evergrande някога беше най-големият предприемач в недвижими имоти в Китай, който фалира през 2021 година.
Вей Джианджун намеква за финансовите проблеми на конкурентите си с основание: той призна, че Great Wall е готова да отпусне пари за цялостен одит на всички автомобилни производители. Шефът на GWM вярва, че години упорит труд и правителствена подкрепа за китайската автомобилна индустрия не бива да бъдат пропилени. Има причини за безпокойство: BYD има най-големия обем на дълга сред китайските компании (585 милиарда юана или 81 милиарда долара) към края на 2024 година.
Вей Джианджун смята, че е нерентабилно да се произвеждат „чисто“ електрически превозни средства и като цяло такъв транспорт не образува затворен бизнес цикъл. Всички все още продават на загуба, но това не може да продължава и енергийните субсидии, които не допринасят за здравословното развитие на индустрията, трябва да бъдат премахнати. Според топ мениджъра, електрическите превозни средства няма да заменят транспорта, използващ други енергийни източници.
Скептицизмът на Great Wall относно „чистите“ електрически автомобили е добре известен, а автомобилният гигант инвестира в двигатели с вътрешно горене с голям обем и дори наскоро представи нов бензинов V8 агрегат. Вей Джианджун вижда бъдещето на индустрията в хибридните силови трактове, в които основната роля остава двигателят с вътрешно горене.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сарая
12:41 01.06.2025
2 Хо Хо хо
12:47 01.06.2025
3 Пффф
Коментиран от #4, #17
12:47 01.06.2025
4 дедо..
До коментар #3 от "Пффф":
Ще стане,ние от хiаомiто открихме завод за батарейки в маскву от бандерски литий,за нашите нови сута седмица и то само за 20 хиляди доларов,но ако у вазе сложат мито,ддс,еко такса и сие..ще мине 30 хиляди евра,а сме по добри от тесладжийте..13:08 01.06.2025
5 Фалирайте.....
13:10 01.06.2025
6 Северомакедонски Космонавт
13:21 01.06.2025
7 Kaлпазанин
13:36 01.06.2025
8 Гост
13:38 01.06.2025
9 Тити
Коментиран от #14
13:43 01.06.2025
10 българина
14:05 01.06.2025
11 тъй шъй
15:04 01.06.2025
12 Иво
15:31 01.06.2025
13 Кольо Фичето
15:43 01.06.2025
14 МИХАЙЛОВ
До коментар #9 от "Тити":
...А ВСИЧКИТЕ НЕМСКИПРОИЗВОДИТЕЛИ
НА АВТОМОБИЛИ
И КАМИОНИ
ДА НЕ БИ ДА СЕ
СУБСИЗИРАТ
И СПОНСОРИРАТ
И ПРОТЕКЦИОНИРАТ
ОТ БАБА ГИЦА
ОТ ДОЛНО УЙНО???!!!
...МНОГО БЪРЗО
ЗАБРАВИХТЕ
ТОТАЛНИЯ ФАЛИТ
НА ОПЕЛ В ГЕРМАНИЯ
КОГАТО САМО БЛАГОДАРЕНИЕ
НА НЕЗАКОННОТО
ДЪРЖАВНО СУБСИДИРАНЕ
С МИЛИАРДИ ЕВРА
ОПЕЛ БЕШЕ СПАСЕН ЗА СЕГА...
...А В СЕГАШНИТЕ
УСЛОВИЯ
ПРИ ТРИ ДО ПЕТ ПЪТИ
ПО - СКЪПИ - ГАЗ, ТОК,
МЕТАЛИ, СУРОВИНИ
И МАСАВО ФАЛИРАЩИ
ИЛИ В ПРЕДФАЛИТНО
СЪСТОЯНИЕ ПОДДОСТАВЧИЦИ
АКО НЕ СА ОГРОМНИТЕ
НЕЗАКОННИ СУБСИДИИ
ОТ БЮДЖЕТА НА ГЕРМАНИЯ
- ЦЯЛАТА АВТОМОБИЛНА
ИНДУСТРИЯ НА ГЕРМАНИЯ БАРАБАР
С ВСИЧКИТЕ СИ ЗАВОДИ
И ПОДДОСТАВЧИЦИ
ЩЕ ФАЛИРА СВЕТКАВИЧНО
И БЕЗУСЛОВНО...
...ТО И С ДЪРЖАВНИТЕ
СУБСИДИИ И ВСЯКАКВИ
ДЪРЖАВНИ БОНУСИ,
ПРИВИЛЕГИИ И ПРОТЕКЦИИ
ЕДВАМ ЕДВАМ
СЕ ДЪРЖАТ НА ПОВЪРХНОСТТА
И НА ВСИЧКИ ИМ Е ЯСНО,
ЧЕ ВЪРВЯТ НЕОТКЛОННО
КЪМ НЕИЗБЕЖЕН БАНКРУТ...
...И С ТЪЖНИ
УГАСНАЛИ ПОГЛЕДИ
ГЛЕДАТ КЪМ ЗАДАВАЩОТО СЕ
АВТОМОБИЛНО ЦУНАМИ
ОТ КЪМ КИТАЙ...
...ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ФРАНЦИЯ -
ТАМ РЕНОТО И ПЕЖОТО
НАПРАВО СА УМРЕЛИ
БЕЗ ДЪРЖАВНОТО
ФИНАНСИРАНЕ
И ПРОТЕКЦИИ...
...А ЗА ИТАЛИАНО
ФИАТ - СТЕЛАНТИС
- ТЕ СА ЖИВИТЕ МЪРТВИ
- ИЗПАДНАЛИ В КОМА
И МОЛЕЩИ КИТАЙ
ДА ГИ СПАСЯВА...
...ВОЛВО ВЕЧЕ
Е СОБСТВЕНОСТ НА КИТАЙ...
...РОВЪР И МИНИ
СЪЩО СА СОБСТВЕНОСТ
НА КИТАЙ...
...ТОЛКОВА ЗА ЕВРОПЕЙСКАТА
АВТОМОБИЛНА ИНДУСТРИЯ...
...ТЯ БЕШЕ ХУБАВА
И ИМАШЕ ДОБРИ ВРЕМЕНА...
...БОГ ДА Я ПРОСТИ...
...ПОГУБИХА Я СЕГАШНИТЕ КОЛКОТО ГЛУПАВИ
ТОЛКОВА И НЕК
15:49 01.06.2025
15 демократ
16:13 01.06.2025
16 Пълни глупости
Какво общо има това с автомобилната промишленост, чийто пари не са блокирани на точно определен адрес в Китай, а могат да бъдат продадени във всяка точка на земята, след като задоволят китайския пазар с евтини електромобили с характеристики, за които западните компании не могат и да мечтаят?
18:02 01.06.2025
17 гост
До коментар #3 от "Пффф":
Това естествено са само твоите розови мечти ! Тесла дори в момента на най- голямата си криза струва над трилион и няма един долар дългове , напротив разполага с десетки милиарди свободни пари за инвестиции и има над 20 милиарда приходи само за последното тримесечие , което е далече от рекордните и такива !! Тоест продължава да печели и то сериозно от всеки продаден автомобил !! От друга страна любимия ти БИД струва под 150 милиарда на борсата от които както прочете 81 милиарда са дългове и има под 13 милиарда приходи за последното тримесечие , като е на загуба от продажбите на автомобили !! Та така , полека с мечтите !!Коментиран от #18
18:20 01.06.2025
18 Мхм
До коментар #17 от "гост":
Тесла обединява и Спейс екс което не е котирано на борсата и тн. Това ги държи.Не е само Тесла колите зад името.Коментиран от #20
20:36 01.06.2025
19 Анонимен
23:16 01.06.2025
20 гост
До коментар #18 от "Мхм":
Това ли успя да измислиш от мъка , хахаха !! Не ти се уреждат мечтите , Спейс Х няма нищо общо с Тесла и никога не е имала !! И само тя е два пъти по- скъпа от измисления БИД , нищо че е частна компания и не се продава на борсата !! А когато стане , ще е една от трите най- скъпи в света , за твой ужас !16:43 02.06.2025