Шефът на Great Wall намекна за фалит на китайския автомобилен гигант BYD

1 Юни, 2025 12:30 13 902 20

  • great wall-
  • gwm-
  • byd-
  • фалит

Според него бъдещето на най-голямата автомобилна корпорация в Китай не е светло

Шефът на Great Wall намекна за фалит на китайския автомобилен гигант BYD - 1
Снимка: Shutterstock

Лично шефът на Great Wall намекна за предстоящ фалит на китайския автомобилен гигант. В интервю за информационна агенция Sina, Вей Джиенджун заяви, че безопасността на китайската автомобилна индустрия е под сериозна заплаха.

Председателят на GWM подчерта, че „Evergrande вече се е появил и в автомобилната индустрия, просто все още не е експлодирал“. Въпреки че BYD не беше посочена директно, паралелите са очевидни, тъй като Evergrande някога беше най-големият предприемач в недвижими имоти в Китай, който фалира през 2021 година.

Вей Джианджун намеква за финансовите проблеми на конкурентите си с основание: той призна, че Great Wall е готова да отпусне пари за цялостен одит на всички автомобилни производители. Шефът на GWM вярва, че години упорит труд и правителствена подкрепа за китайската автомобилна индустрия не бива да бъдат пропилени. Има причини за безпокойство: BYD има най-големия обем на дълга сред китайските компании (585 милиарда юана или 81 милиарда долара) към края на 2024 година.

Вей Джианджун смята, че е нерентабилно да се произвеждат „чисто“ електрически превозни средства и като цяло такъв транспорт не образува затворен бизнес цикъл. Всички все още продават на загуба, но това не може да продължава и енергийните субсидии, които не допринасят за здравословното развитие на индустрията, трябва да бъдат премахнати. Според топ мениджъра, електрическите превозни средства няма да заменят транспорта, използващ други енергийни източници.

Скептицизмът на Great Wall относно „чистите“ електрически автомобили е добре известен, а автомобилният гигант инвестира в двигатели с вътрешно горене с голям обем и дори наскоро представи нов бензинов V8 агрегат. Вей Джианджун вижда бъдещето на индустрията в хибридните силови трактове, в които основната роля остава двигателят с вътрешно горене.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сарая

    28 8 Отговор
    Гръмна балона
  • 2 Хо Хо хо

    17 17 Отговор
    няма как да стане това
  • 3 Пффф

    32 17 Отговор
    Умре от завист, грейт уол китайчето, на успеха на собствените си сънародници. BYD са вече по-големи и от Тесла.

    Коментиран от #4, #17

  • 4 дедо..

    5 15 Отговор

    До коментар #3 от "Пффф":

    Ще стане,ние от хiаомiто открихме завод за батарейки в маскву от бандерски литий,за нашите нови сута седмица и то само за 20 хиляди доларов,но ако у вазе сложат мито,ддс,еко такса и сие..ще мине 30 хиляди евра,а сме по добри от тесладжийте..
  • 5 Фалирайте.....

    22 28 Отговор
    Вие и руснаците да фалирате ще е най доброто нещо случило се на света.
  • 6 Северомакедонски Космонавт

    30 20 Отговор
    Балона ще се спука скоро. Китайският балон. Бай Дончо май ще се окаже не толкова чалнат, колкото го изкарват.
  • 7 Kaлпазанин

    26 14 Отговор
    По скоро ще фалира долара ,ми се струва
  • 8 Гост

    32 8 Отговор
    Ще слушате Акио Тойода.Който залага на производство на електрокари губи.
  • 9 Тити

    22 24 Отговор
    Цялата авто инсустриа на Китай се спонсорира от държавата това не може да продължава вечно. Когато спрат дотациите цените на Китайските таралясници ще станат по скъпи даже и от европейските.

    Коментиран от #14

  • 10 българина

    19 2 Отговор
    сащ от 50 години държат над водата техните
  • 11 тъй шъй

    25 4 Отговор
    Стига, че след почти фалита на Тесла, а сега и на БИД, електрическата латерна ще търси нов кумир.
  • 12 Иво

    14 18 Отговор
    Балона на комунистически Китай скоро ще гръмне. "Световната" фабрика ще спре да бълва ментета и световното производство ще залага на качеството. Всяко начало има и край.
  • 13 Кольо Фичето

    7 16 Отговор
    Сега е моментът да се възпрепятстват продажбите в ЕС и след фалита да се изкупи от европейска марка. Трябва незабавно да се действа на политическо ниво, да не се дават разрешение за строеж на фабриките, да се бавят, регулации и така поне 2 години, докато изкапят всички китайски марки. Междувременно и е Китайската народна република не се продават, всичко е един голям политически и фалшив мит.
  • 14 МИХАЙЛОВ

    22 7 Отговор

    До коментар #9 от "Тити":

    ...А ВСИЧКИТЕ НЕМСКИ
    ПРОИЗВОДИТЕЛИ
    НА АВТОМОБИЛИ
    И КАМИОНИ
    ДА НЕ БИ ДА СЕ
    СУБСИЗИРАТ
    И СПОНСОРИРАТ
    И ПРОТЕКЦИОНИРАТ
    ОТ БАБА ГИЦА
    ОТ ДОЛНО УЙНО???!!!
    ...МНОГО БЪРЗО
    ЗАБРАВИХТЕ
    ТОТАЛНИЯ ФАЛИТ
    НА ОПЕЛ В ГЕРМАНИЯ
    КОГАТО САМО БЛАГОДАРЕНИЕ
    НА НЕЗАКОННОТО
    ДЪРЖАВНО СУБСИДИРАНЕ
    С МИЛИАРДИ ЕВРА
    ОПЕЛ БЕШЕ СПАСЕН ЗА СЕГА...
    ...А В СЕГАШНИТЕ
    УСЛОВИЯ
    ПРИ ТРИ ДО ПЕТ ПЪТИ
    ПО - СКЪПИ - ГАЗ, ТОК,
    МЕТАЛИ, СУРОВИНИ
    И МАСАВО ФАЛИРАЩИ
    ИЛИ В ПРЕДФАЛИТНО
    СЪСТОЯНИЕ ПОДДОСТАВЧИЦИ
    АКО НЕ СА ОГРОМНИТЕ
    НЕЗАКОННИ СУБСИДИИ
    ОТ БЮДЖЕТА НА ГЕРМАНИЯ
    - ЦЯЛАТА АВТОМОБИЛНА
    ИНДУСТРИЯ НА ГЕРМАНИЯ БАРАБАР
    С ВСИЧКИТЕ СИ ЗАВОДИ
    И ПОДДОСТАВЧИЦИ
    ЩЕ ФАЛИРА СВЕТКАВИЧНО
    И БЕЗУСЛОВНО...
    ...ТО И С ДЪРЖАВНИТЕ
    СУБСИДИИ И ВСЯКАКВИ
    ДЪРЖАВНИ БОНУСИ,
    ПРИВИЛЕГИИ И ПРОТЕКЦИИ
    ЕДВАМ ЕДВАМ
    СЕ ДЪРЖАТ НА ПОВЪРХНОСТТА
    И НА ВСИЧКИ ИМ Е ЯСНО,
    ЧЕ ВЪРВЯТ НЕОТКЛОННО
    КЪМ НЕИЗБЕЖЕН БАНКРУТ...
    ...И С ТЪЖНИ
    УГАСНАЛИ ПОГЛЕДИ
    ГЛЕДАТ КЪМ ЗАДАВАЩОТО СЕ
    АВТОМОБИЛНО ЦУНАМИ
    ОТ КЪМ КИТАЙ...
    ...ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО ФРАНЦИЯ -
    ТАМ РЕНОТО И ПЕЖОТО
    НАПРАВО СА УМРЕЛИ
    БЕЗ ДЪРЖАВНОТО
    ФИНАНСИРАНЕ
    И ПРОТЕКЦИИ...
    ...А ЗА ИТАЛИАНО
    ФИАТ - СТЕЛАНТИС
    - ТЕ СА ЖИВИТЕ МЪРТВИ
    - ИЗПАДНАЛИ В КОМА
    И МОЛЕЩИ КИТАЙ
    ДА ГИ СПАСЯВА...
    ...ВОЛВО ВЕЧЕ
    Е СОБСТВЕНОСТ НА КИТАЙ...
    ...РОВЪР И МИНИ
    СЪЩО СА СОБСТВЕНОСТ
    НА КИТАЙ...
    ...ТОЛКОВА ЗА ЕВРОПЕЙСКАТА
    АВТОМОБИЛНА ИНДУСТРИЯ...
    ...ТЯ БЕШЕ ХУБАВА
    И ИМАШЕ ДОБРИ ВРЕМЕНА...
    ...БОГ ДА Я ПРОСТИ...
    ...ПОГУБИХА Я СЕГАШНИТЕ КОЛКОТО ГЛУПАВИ
    ТОЛКОВА И НЕК
  • 15 демократ

    12 5 Отговор
    Мда ама Бъд превземат пазар след пазар А Грейт Ганчев ги няма никъде освен из китайските села.
  • 16 Пълни глупости

    12 6 Отговор
    Как пък този успя да свърже фалита на строителна компания, която построи стотици градове призраци за милиони жители, които не можа да продаде?

    Какво общо има това с автомобилната промишленост, чийто пари не са блокирани на точно определен адрес в Китай, а могат да бъдат продадени във всяка точка на земята, след като задоволят китайския пазар с евтини електромобили с характеристики, за които западните компании не могат и да мечтаят?
  • 17 гост

    7 11 Отговор

    До коментар #3 от "Пффф":

    Това естествено са само твоите розови мечти ! Тесла дори в момента на най- голямата си криза струва над трилион и няма един долар дългове , напротив разполага с десетки милиарди свободни пари за инвестиции и има над 20 милиарда приходи само за последното тримесечие , което е далече от рекордните и такива !! Тоест продължава да печели и то сериозно от всеки продаден автомобил !! От друга страна любимия ти БИД струва под 150 милиарда на борсата от които както прочете 81 милиарда са дългове и има под 13 милиарда приходи за последното тримесечие , като е на загуба от продажбите на автомобили !! Та така , полека с мечтите !!

    Коментиран от #18

  • 18 Мхм

    10 3 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Тесла обединява и Спейс екс което не е котирано на борсата и тн. Това ги държи.Не е само Тесла колите зад името.

    Коментиран от #20

  • 19 Анонимен

    12 3 Отговор
    Тези от GWM само ще има да мечтаят няма как да фалират като са почти номер 1 в света по производство на батерии до плъгин Хибриди и електромобили и само факти а фактите са самата истината запомнете го. А тези от GWM са злобни затова така.
  • 20 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Мхм":

    Това ли успя да измислиш от мъка , хахаха !! Не ти се уреждат мечтите , Спейс Х няма нищо общо с Тесла и никога не е имала !! И само тя е два пъти по- скъпа от измисления БИД , нищо че е частна компания и не се продава на борсата !! А когато стане , ще е една от трите най- скъпи в света , за твой ужас !