Great Wall започна производство на автомобили в бивш завод на Mercedes

19 Август, 2025 11:22 21 839 3

  • great wall-
  • gwm-
  • бразилия-
  • завод

Китайците разширяват глобалното си влияние с ключов завод в Бразилия

Great Wall започна производство на автомобили в бивш завод на Mercedes - 1

Китайският автомобилен гигант Great Wall Motors направи стратегически ход в своята глобална експанзия, като официално стартира производство в бившия завод на Mercedes в Бразилия. Този ход е ключов не само за присъствието на марката на латиноамериканския пазар, но и за утвърждаването ѝ като сериозен играч в световната автомобилна индустрия.

Първият автомобил, който слезе от поточната линия, е елегантният кросоувър Хавал H6 GT, наподобяващ купе. В начален етап заводът ще се фокусира върху производството на бензинови и хибридни версии на модела Хавал H6, но плановете са още по-мащабни. В бъдеще моделната гама ще бъде разширена с пълноразмерния SUV Haval H9 и пикапите Poer.

Great Wall започна производство на автомобили в бивш завод на Mercedes

В момента в завода работят 530 служители, като се очаква броят им да достигне 1000 до края на годината, а производството да премине на двусменен режим. Първоначалният годишен капацитет е 30 000 автомобила, с амбициозен план за увеличаване до 50 000 до 2028 година. Заводът в Бразилия е третият пълноценен производствен обект на GWM извън Китай, което го превръща в стратегически център за експанзията на компанията в региона.

Интересен факт е, че предприятието преди това е било собственост на Mercedes-Benz, която прекрати производството си там през 2021 година. Китайската компания придоби завода през 2023-а, като запази около десет процента от служителите, работили за немския производител.

Great Wall започна производство на автомобили в бивш завод на Mercedes

На официалната церемония по откриването присъстваха високопоставени лица, включително бразилският президент Луис Инасио Лула да Силва и председателят на борда на директорите на Грейт Уол Моторс, Вей Джиенджун. Последният обяви, че компанията ще представи своята иновативна хибридна система за задвижване на всички колела Hi4 в Латинска Америка, която според него ще се превърне в технологичен символ на новото присъствие на GWM в региона.

Този ход отразява 28-годишния опит на Great Wall на международните пазари, където компанията е продала над два милиона автомобила и има над 15 милиона потребители по целия свят. Навлизането на бразилския пазар и стартирането на местно производство се счита за един от най-значимите стратегически ходове в международната история на марката.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фасада

    9 1 Отговор
    От AMG на GW, трябва само да махнат А-то и да обърнат М-то и са готови.
  • 2 ЗЦпцпрцдр

    7 13 Отговор
    Е, те Великата Стена и в България "произвеждаха", но после пък тя стана една мътна и кървава, мани остави. С две думи, не бързайте с шампанското.
  • 3 Охотник

    26 5 Отговор
    На авто изложението в Шанхай. От БАЙ подскачаха, пред генералният директор на Great Wall. Да построят завод в България. Човека се съгласи, но с доста условия. Започващи от Борисов, Пеевски до изграждането на инфраструктура, от китайски фирми. Защото си ни знаят, какви боклуци сме. А официалната причини е. България е най-старият партньор на GW, в Европа. И отново не можем да се възползваме, от предимствата си. Карайте старите швабски отпадъци. И плюйте всичко, което не можете да си купите.