Ще поскъпнат ли колите в България? След броени дни и у нас влиза в сила екостандартът Euro 7

16 Юни, 2025 12:24 58 984 108

  • автомобили-
  • екологичен стнаднарт-
  • euro 7

Как новият екостандарт ще промени автомобилния пазар у нас

Ще поскъпнат ли колите в България? След броени дни и у нас влиза в сила екостандартът Euro 7 - 1
Снимки: Shutterstock

От 1 юли 2025 година, след по-малко от половин месец. в Европейския съюз и респективно у нас, официално влиза в сила дългоочакваният и не по-малко дискутиран екологичен стандарт euro 7. Тази промяна не е просто поредната регулация; тя представлява значителен скок в изискванията към производителите на автомобили и се очаква да има осезаемо въздействие върху цените на новите автомобили, състава на автопарка и дори качеството на въздуха.

Какво носи euro 7?

Основната цел на euro 7 е драстично намаляване на емисиите на вредни газове от превозните средства, включително тези от спирачки и гуми – за първи път в историята на европейските екостандарти. Това означава, че дори електрическите автомобили ще бъдат подложени на нови тестове за емисии на фини прахови частици от износването на компонентите. За автомобилите с двигатели с вътрешно горене (бензинови и дизелови) изискванията за азотни оксиди (NOx), въглероден моноксид (CO) и въглеводороди (HC) стават още по-строги, като се въвежда и по-широк обхват на тестови условия, включително при екстремни температури и по-дълги пробези.

Ключов елемент на euro 7 е и въвеждането на системи за бордово диагностициране (OBD), които ще следят емисиите в реално време през целия жизнен цикъл на превозното средство, като ще гарантират съответствие за период от 10 години или 200 000 км.

Отражението върху България: По-скъпи коли и натиск за електрификация

В България въздействието на euro 7 ще се усети на няколко фронта:
Повишаване на цените на новите автомобили: Производителите ще трябва да инвестират значителни средства в нови технологии и системи за пречистване на изгорелите газове, за да отговарят на по-строгите изисквания. Тези разходи неминуемо ще бъдат прехвърлени върху крайния потребител. Очаква се новите бензинови и дизелови автомобили да поскъпнат с между 5% и 15%, което ще направи достъпа до нови коли още по-труден за българските домакинства.

Забързване на електрификацията: С поскъпването на конвенционалните автомобили и затегнатите регулации, интересът към електрическите превозни средства (EV) се очаква да нарасне. Правителствените стимули, макар и все още скромни, в комбинация с по-ниските оперативни разходи за EV, ще ги направят по-привлекателна алтернатива. Това ще постави по-голям натиск върху развитието на зарядната инфраструктура в страната.

Ще поскъпнат ли колите в България? След броени дни и у нас влиза в сила екостандартът Euro 7

Влияние върху вноса на употребявани автомобили: Въпреки че euro 7 се отнася за новопроизведени автомобили, косвено може да повлияе и на пазара на употребявани. Ако поскъпнат новите коли, повече хора ще се обърнат към втора ръка, което може да поддържа по-високи цени и на този сегмент, особено за по-новите и екологични стандарти. Все пак, за автомобилите, внасяни от други държави от ЕС, euro 7 ще важи, ако са произведени след юли 2025 година.

Потенциал за по-чист въздух: Дългосрочната цел на euro 7 е подобряване на качеството на въздуха в градските райони. С постепенното обновяване на автопарка и навлизането на по-чисти автомобили, градове като София, Пловдив и Варна, които често страдат от високи нива на замърсяване, могат да видят реално подобрение. Това обаче ще е бавен процес, тъй като средната възраст на автомобилите в България остава една от най-високите в ЕС.

Предизвикателства пред правителството и бизнеса

Пред правителството и автомобилния сектор в България стоят предизвикателства като необходимостта от адекватни стимули за закупуване на екологични автомобили, разширяване на зарядната мрежа и образоване на обществото за ползите от по-чистата мобилност. За вносителите и дилърите това означава адаптиране към новите реалности на пазара и предлагане на по-широк асортимент от euro 7-съвместими и електрически модели.

Влизането в сила на euro 7 е неизбежна стъпка към по-зелена и устойчива мобилност в Европа. За България това е възможност да ускори модернизацията на своя автопарк и да подобри качеството на живот, но и предизвикателство, което изисква координирани усилия от всички заинтересовани страни. А най-вече този стандарт ще направи новите коли още по-скъпи.

Ще поскъпнат ли колите в България? След броени дни и у нас влиза в сила екостандартът Euro 7


Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 116 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Време е такива по затворите!

    432 12 Отговор
    Колко замърсява един военен конфликт, ТЕЦ, електроавтомобили, самолети, кораби и т.н.?
    Или измисляте простотии за крадене на пари!!!

    Коментиран от #10

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    266 12 Отговор
    Пчаквайте скоро и Евро 7++....... Евро 15....
    "Няма да имате НИЩО,
    но ще сте РАДОСТНИ❗"

    Коментиран от #46

  • 3 Читател

    304 12 Отговор
    Идиотите нямат спиране.ЕС ЕК имам предвид.
  • 4 последния замърсител на земята са колите

    250 11 Отговор
    да влиза ако иска и еко 12 хич не ми пука това са пълни глупости за балами да им точат парите !!!

    Коментиран от #98

  • 5 честен ционист

    92 121 Отговор
    ЕС минава на висока скорост, а Ганчо е задната предавка. Мъчението, както за Ганчо, така и за ЕС ще преключи на 1ви януари, когато заплатите станат по няколко десетки евро, а цените на автомобилите, колкото да бачкаш 20 год на тази територия.

    Коментиран от #29, #84

  • 6 Евроатлантик

    29 261 Отговор
    За наше добро е!!! Въздуха ще сте по чист и здраво словен!!!
    Благо дарен сам на ЕС!

    Коментиран от #14, #35, #39

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Мнение

    259 13 Отговор
    няКОЙ? умишлено иска да съсипе добрата стара Европа и да я превърне в Нова Африка - бедна и ислямизирана. И съвсем "случайно" Великобритания излезе от зайчарника.

    Коментиран от #16

  • 9 Пич

    20 60 Отговор
    Откъде да знам ! До преди малко се разправях с документи, защото си взех звяр , от който да кажем , че в Германия има само осем бройки !

    Коментиран от #96

  • 10 Само дървен Господ ги оправя

    97 5 Отговор

    До коментар #1 от "Време е такива по затворите!":

    дорде мой да шават иначе не помнят нито какво са крали нито какво са яли!
  • 11 Оооо колко сме велики

    220 8 Отговор
    Начи от едната страна се пуцат с дронове, танкове ракети от другата Израел-Иран гори-ръйш ли и не им пука за Еуро 7..Само Брюсел се прай на мноо еко и той въздуха над нас не се меши с другия.

    Коментиран от #74

  • 12 Коментиращ

    230 12 Отговор
    Токът щял да поскъпне щото редно било народа също да минел към свободния пазар (на пазарен принцип)?!

    Колите щели да поскъпнат, щото ЕС (фашистите от комисията начело с Урсула) задължили приемането на евро 7 (нищо, че колите се чупят по-често и от коалициите на бг мафията, което значи че замърсяват повече при производството на нови части)?!
    Тикат ни насила в еврозоната, без да питат народа, щото такъв ни бил "цивилизационния избор" (диктатът от Урсулевите чудовища)?!

    Цените на храните подминаха тези от западна Европа, но това нямало проблем, щото да не пречели на пазарния принцип?!

    Обаче заплатите и стандарта на българина ги държим от преди 89та, щото трябвало първо икономиката да се вдигнела, че едва тогава?!

    Когато ти тикат ножа към кокала, не гледат колко съпротивителни сили и месо имаш, а се гледа колко лобита натискат ножа, щото те били с предимство?!

    И до кога така?!
    Тоя народ като му вземете ракията и хляба, ще му остане единствено да дойде да ви потърси за сметката!!!

    Коментиран от #65, #80

  • 13 Кирил

    48 16 Отговор
    Аз не познавам хора, които си взимат колите от БГ, поради простата причина ,че всичко е тежкокатастрофирало без история. Коли до 3-4к максимум е пазара от тук, другото всеки сам си го избира и докарва или му го докарват. Чиста работа.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Вальо

    152 6 Отговор
    Урсула, мурсула и всичките там "еко" активисти се движат с частните си самолети и "еко" автомобили с двигатели, иначе на обикновения човек казват "НЕ МОЖЕ". Поговорката в България е "Не ме гледай какво правя, а какво ти казвам". В България тоя път с комунизма сме го минали.. обаче сега го минава цяла Европа..

    Коментиран от #59

  • 16 Коментиращ

    128 4 Отговор

    До коментар #8 от "Мнение":

    Да, точно така!
    Този някой се нарича "дълбоката държава" у фащ!
    Тия там са все милиардери, че и трилионери, дето мислят всеки ден как да подчинят и да съкратят масите!
    Пускат вируси, стартират войни, а после получават кинти от вксини и оръжия!
    И така още отпреди 1та световна война!

    Следователно трябва да стане противозаконно, подлежащо на трибунал за геноцид срещу човечеството, ако някой притежава над определена сума пари (активи), щото след определена сума вече не могат да ги изхарчат, а започват да се възприемат за господари на света и започват с подмолните действия!!!

    Затова милиардер и трилионер, да бъдат забранени!

    Коментиран от #102

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 хе хе

    111 6 Отговор
    До колко е добре за природата на всеки 4-5 години да си сменяш автомобила с нов? Репатраците на Тракия вече не смогват да извозват починалите нови автомобили.
  • 19 Евро 69

    33 12 Отговор
    Защо прескачат по стандартите? Нека вкарат малко украински сладолед, телавивски барут и др. благини...
  • 20 Пълна…

    108 6 Отговор
    …забрана на ултразамърсяващите и нефелни електро коли! Затвор за пропагандаторите на зелената сделка в ЕУ!
  • 21 Ентелектуалец

    89 6 Отговор
    Евр0г3йовете взимат пример от Епъл и Самсунг. Всяка година с ново число Епъл 17, Самсунг 25 иииииии Евро 7+. Еврог3йове - скоро и със сензори за следене колко пъти издишвате въглероден окис! Еврог3йски ПАЛЯЧОВЦИ!
  • 22 Всичките

    72 4 Отговор
    Крадци с власт, в коалиция!
  • 23 Анонимен

    52 9 Отговор
    Всички повишения са предвидени да компенсират помощите за Зеленият.Ние всички заедно ще движи е ЕС към просперитет и благоденствие.
  • 24 Косто

    85 5 Отговор
    Това са тотални лгуопсти Как си мислите, че ще накарате 1 млн. човека да се юрнат и да си купят 1 млн. нови автомобила на лизинг за по 700 лв. на месец? Че и повече.

    Коментиран от #30, #37

  • 25 Хасковски каунь

    63 3 Отговор
    Ох,ох,ох.
    Всеки ден флиза по малко.
  • 26 Някой

    105 2 Отговор
    Този автор Радослав Славчев, ама въобще не е в час. Няма как Варна да страда от високи нива на замърсяване на въздуха, защото е до морето, където постоянно има бриз. Няма как град на брега на морето да има мръсен въздух. Ало журналистите преди да пипете неистини, проверявайте фактите.

    За София ясно, няма как пренаселен град с 1,5 млн жители в котловина ограден отвсякъде с високи планини да има чист въздух. Оказва се, че 60% от замърсителите на въздуха в София са частици пръст, полени ... Също и стоителството на жилища замърсява въздуха.

    Основния въпрос е защо политиците правят така, че София да е пренаселена и всички да искат да дойдат в София. Просто трябва да вдигнат заплатите в провинцията и селата, акко трявба изкъствено. За да е по равномерно разпределено населението на България. И Евро 777 да въведат в София, въздуха няма да стане по-чист докато в град с капацитет 300 000 - 400 000 жители, живеят 1 500 000 жители.

    Коментиран от #31, #36

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 при стъкмена инфлация 2.7% слаба ракия

    31 4 Отговор
    Най-значим ръст на разходите за заплати за отработен час през първото тримесечие на годината е отчетен в Румъния (скок с 16,15), следвана от Хърватия (с 13,5%) и България (с 13,0%), като още три страни членки бележат увеличение на показателя с над 10 на сто, а именно Словения (с 11,9%), Полша (с 11,2%) и Унгария (с 10,2%).



    Общите разходи за отработен час в България са нараснали през периода януари - март 2025 г. с 12,4% спрямо година по-рано, а компонентът извън заплатите - с 9,5 на сто.
  • 29 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    47 2 Отговор

    До коментар #5 от "честен ционист":

    Те и сега са с цени "да бачкаш 20 години"❗

    Коментиран от #44

  • 30 Някой

    67 3 Отговор

    До коментар #24 от "Косто":

    "лизинг за по 700 лв. на месец?"

    То само това да беше, ами застраховка, ами местен данък за автомобил, ами технически преглед, безброй стикери по 5-10 лева ...

    Управляващите и в България, и в Брюсел са ДАЛАВЕРАДЖИИ. Откъде ще дойде електричеството за зареждане на 500 автомобила на 1000 жители. Колко още ЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛИ трябва да се построят за да минат автомобилите от бензин на ток. Ами електропреносната мрежа, която е проектирана за 10 пъти по малко натоварване. Откъде ще дойдат пари за разширяване на електропреносната мрежа. Собственика на Тойота е сметнал, че един електромобил замърсява колкото 3 хибридни автомобила!!! Та така отмносно "зелената политика", зеленоите са дори по-голямо зло от комунистите.

    Европейските политици трябва да са много глупави за да правят всичко това, не вярвам, че са чак пък толкова
  • 31 Сър Мастър Бейтс

    37 5 Отговор

    До коментар #26 от "Някой":

    София по официални данни е 1.3 милиона, но реалността е около 2 милиона.

    Коментиран от #45

  • 32 Пежо

    62 3 Отговор
    Притежатели на автомобили с Евро 5 и 6 вече имаха трудности при преминаване на техн. преглед, а какво остава за Евро 7?Какво ще стане, ако тая каляска за една торба пари не може да мине прегледа, без значение дали е още в гаранция, или не е?Ще препоръчат на купувача да я захвърли, и да си купи Евро 8?Производителите имат дерт само да минат сертифицирането, а колко време този автомобил ще може да покрива тези високи изисквания - не носи никаква отговорност.Много се съмнявам, че и най-голямият манияк да си поддържа перфектно колата, тя ще остане в кондиция за например 10 години...
  • 33 демо версия крадец = демокрад

    42 1 Отговор
    евро 11
    магаре - натурално наторява, пасе сухата трева в околоблоковото пространство
    множество стоянки за магарета навсякъде, оставяш твоето и по нататък взимаш друго
    направо рай
    на годишна база обаче винетката, гражданската и прегледа остават
  • 34 преминаващ

    42 4 Отговор
    ако някой мислеше за екология щеше да направи така че да се ограничат големите автомобили а не малките... Но тъй като това е само бизнес на никой не му пука за екология а само за пари... В Париж паркинг на голям джип е 225евро за 6часа
  • 35 Любител на тихоокеанските ценности

    30 2 Отговор

    До коментар #6 от "Евроатлантик":

    За да си още по-щастлив престани да отделяш парникови газове!
  • 36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    56 3 Отговор

    До коментар #26 от "Някой":

    Това за чистия въздух е ЗА ПРАХ В ОЧИТЕ,
    като на фокусника дето изчезва в кълбо дим ❗
    Вече трета година въздухът над Украйна дали е чист и дали стои само над Украйна❓
    А десетките камиони дето кръстосват страната ни да не са на ток или с Евро 7❗
    Нека изискват в София и Евро 8+ ,
    но защо трябва да цакат и Дядо Стамат от с. Гела да кара Евро 7 ❗
  • 37 Ти си наивен

    55 5 Отговор

    До коментар #24 от "Косто":

    Върхушките навсякъде са едни и същи, няма разлика между върхушките в Киев, Бруксел, Москва, Вашингтон, Лондосн, Париж, Берлин, Виена ... Атина, София ...
    Навсякъде върхушлките живеят в охолство, а мравките работнички изнемогват... Така е устроен с света, не само днес, ами от няколко хиляди години. Докато има Царе господари, ще има роби. За да престанем да сме роби, трябва да се отървен от господарите си. Борисов, Пеевски, Гуцанов, Петков, Асен и Радостин Василеви, Атансов, Костадинов, Нинова, Манолова, Костадинов, Слави Трифонов, Ивелин Михайлов ... кой по-добър, кой по-лош са едно и също ГОСПОДАРИ. Всеки един от изборените се стреми да става все по-голям ГОСПОДАР. Докато българите им целуваме задниците ще страдаме.

    Откъде накъде премиера ще ми взима по-висока заплата от останалите министри. Откъде накъде президента и председателя на парламента ще ми взимат два пъти повече от министър ... Това трявба да са постове носещи престиж, а не в пъти по-високи заплати.
  • 38 Не така

    54 5 Отговор
    Време е за разтурване на седянката ЕС, освем кражби на евробрюкселските чиновници и мачкане на обикновените хора, друго не се случва.
  • 39 Само питам

    51 3 Отговор

    До коментар #6 от "Евроатлантик":

    Ти само пеша ли ходиш и все на студено ли стоиш.

    Т.е. не се возиш на автомобили, автобуси, влакова, самолети ... Зимата не се отопляваш ...

    Защо забраниха малките икономични автомобили, а не забраняват огромните 120 метрови суперяхти, коиот горят по тонове гориво на час за кефа на някой милиардер и семейството му. Горят на час толкова гориво, колкото за година горят 1000 малко автомобила.

    Същото и със самолетите, "зелените европолитици" се возят по десетина пъти до Брюксел и обратно. Да се въведе ограничени на броя полети на евродепутатите, до 15 двупосочни годишно. Ако плащаха самолетните билети от огромните си евродепутатски заплати, дали всяка седмица щяха да летят по 2 пъти до Брюксел и обратмно.

    Коментиран от #64

  • 40 Дядото с Трабанта

    25 3 Отговор
    На мен ще ми искат ли Euro 7 ?
  • 41 ха ха

    25 3 Отговор
    евро идиотите се развихрят , на практика това е закон гарантиращ нова планина от боклуци , приблизително като алпите
  • 42 Чиновник от Euro парламента

    45 3 Отговор
    Седя си аз на дебелия г... бъркам си в носа и се чудя каква глупост да измисля............
  • 43 Хо-хо-хо

    10 6 Отговор
    Най-обичам бопЪ с кисело зелИ с чесънче за пиниз и едно яице за ароматЪ...и ми не дреме кое Еуро СЪМ!

    Коментиран от #94

  • 44 честен ционист

    31 2 Отговор

    До коментар #29 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Да, но е съвсем друго, когато знаеш, че за нова кола трябва да бачкаш 20 год, но и да спреш да ядеш.

    Коментиран от #49

  • 45 Всъщност

    34 3 Отговор

    До коментар #31 от "Сър Мастър Бейтс":

    През седмицата става и 3 милиона. С идващите на работа от селата, с преминаващите транзит през и около нея, с идващите в командировка из министерствата, на прегледи в болниците... Задръстванията по улицете са през целия ден. Половин България е в столицата от понеделник до петък. А колите... Колите са едва на 4-то - 5-то място като замърсители на въздуха. Има няколко изследвания по въпроса. Намират се лесно в интернет.
  • 46 РАДИО РЕКОРД

    34 6 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    ЕС са Търговска мафия кожодери
  • 47 Ефектът ще

    46 3 Отговор
    Е страшен - европейците, озверели от наглостта и глупостта на управляващите ги самодоволни дебили, ще грабнат сопите и ще ги позеленят целите! И това ще е новата зелена сделка!
  • 48 Зелените Идиоти не се Одържат!!

    33 2 Отговор
    Време е Да бъдат Изметени Зелените от Брюксел и това ще се сллучи!?
  • 49 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 4 Отговор

    До коментар #44 от "честен ционист":

    Е ти сега ли го разбра, това за 20-те години🤔❗
    Щото има и коли за които ще ти трябват
    ДВЕСТА ГОДИНИ🤔❗
    А за Бугати, Бентли или Ламбо над 4 млн. дори и 200 май няма да ти стигнат‼️
  • 50 Дий Марко

    23 4 Отговор
    А ЕС икономически почва да затъва, еврото няма да струва нищо.
  • 51 незнайко

    38 4 Отговор
    Дългосрочната цел на euro 7 е ПОВИШАВАНЕ на ЦЕНИТЕ и НИЩО ПОВЕЧЕ ! Доказано е, че леките автомобили не са НАЙ ГОЛЕМИТЕ замърсители на въздуха ! Всичко се прави за пари което обслужва големите корпорации !!!
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Евростандарт 8

    16 3 Отговор
    Оди пеш , оди бос!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 факуса

    14 3 Отговор
    на фона на помощите за осрайна с оръжие и бомбенето в насраел и останалите 6 стандарта си е тъпотия
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Стар шофьор

    25 2 Отговор
    ДВШ и всичките ви ,,Евро...1...2..3...та до 7"
    Аз карам 35-годишна ,,Лада Самара" на LPG ,,която на ГТП отчете...0,1 % СО в изгорелите газове...
    Всичко е ,,шменти-капели"...

    Коментиран от #60

  • 58 Урсула:

    22 1 Отговор
    Докато Не унищожа ЕС няма да спра!
  • 59 Кирил

    9 11 Отговор

    До коментар #15 от "Вальо":

    Те ,че се движат и с трактор на мазут не е проблем. Проблема е масата овце и нискообразовани селяни да ги възпитат. Предполагам и ти си дошел на софията да аутсорсваш вместо да хванеш мотиката? Живот ли е питам да седи в двустаен с 7 аверчИта в студиентски и да дрънкаш бурканите Събото и Неделя? Замислете се над това, което казвам и разберете ,че всеки трябва да си живее по родните места за да има равномерна икономика - животновъдство, дърбодобив, земеделие и всичко което един цял студентски град трябва да свърши.

    Коментиран от #73, #79

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 идиоти вън

    24 1 Отговор
    Това е мръснишки номер на производителите да натискат потребителите за смяна ба автомобилите си, а иначе се видя, че най-големите производители ЛЪЖАТ за количествата отделени вредни емисии!!!
  • 62 Ицо

    32 0 Отговор
    А военните конфликти които дирижирате не замърсяват, така ли? Завчера думнаха най-голямото находище на газ в света, а последвалите контра-удари пък думнаха големи нефтени находища.. А ние да плащаме зелената цена...
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Леля Гошо

    20 0 Отговор

    До коментар #39 от "Само питам":

    За пример, предложиха ми една старичка но запазена яхта на добра цена, в никакъв случай не е милионерска, могат да спят в нея 8-10 души. Оказа се че при максимална скорост двигателят харчи 150 литра на час
    Десет часа, 1500 литра, това ми е автомобилното гориво за повече от година
  • 65 България

    14 3 Отговор

    До коментар #12 от "Коментиращ":

    Народ няма.
    Има крадливо и предателско племе
  • 66 Ганьовците

    3 28 Отговор
    трябва да църкат безпомощно . Още от тази година трябва да се забранят дизелите евро 4 да стъпват в център и бензините евро 5.

    Който няма пари за по-нов автомобил, няма да кара. Не искаме пушещи бангии в градовете.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Тити

    21 0 Отговор
    Разликата от евро 7 и евро 3 в изгорелите газове е минимална а и производителите занижават нормите изкуствени.
  • 69 Йончо

    29 1 Отговор
    Щом ще въведат Евро 7 , да ни дадат заплати и пенсии ,като на западните страни , да можем да си позволим и ние . На голо дупе ,чифте пищови не върви . ЕС взема ли предвид , дали всички страни в съюза , са финансово равни . Това въобще не ги интересува . Наглост и безочие .

    Коментиран от #71

  • 70 Баш Батка

    2 9 Отговор

    До коментар #67 от "Методий":

    Въй брат тоз трабант как не се е разпаднал от солта?
  • 71 Кирил

    1 8 Отговор

    До коментар #69 от "Йончо":

    Хвани мотика и си ходи по родното място да си изкарваш заплата.
  • 72 Бърбън Брадърс

    7 1 Отговор
    Апел на еколозите:"Пазете Природата-Вашата МАЙКА!!!"
  • 73 Вальо

    6 5 Отговор

    До коментар #59 от "Кирил":

    Какво общо има едното с другото? Имам 2 собствени апартамента в София, както и земи. Нищо от това не е купено с кредити. Мога да дрънкам с квото си искам, ако искаш да дойда да те одрънкам тебе с тенжерите и тиганите по кухата лейка? Айде връщай се у Ардино като много знаеш, калмук. Ходи си копай доматито при баба ти
  • 74 Деций

    12 0 Отговор

    До коментар #11 от "Оооо колко сме велики":

    Той Брюксел и Европа скоро може да станат супер ЕКО,ако войната се разрастне и Иран затвори Протока нафтата ще е дефицит и на двойна цена.Петрол в Европа не се сещам от къде може да дойде ,те нали не купуват от Русия ,може би ще купят от Венецуела?Това са едни случайници и пълни шматки,за еврогейските политици говоря.Та те цървули нямат гайда искат.Европа са бедняци,потънали в заеми,а ми ги представят като клуба на богатите.Та ЕКО МЕКО тук не минава.Но българските семейства с нетърпение очакват този стандарт и да си закупят по три четири коли,щото тук пара бол? Смешници!
  • 75 Петко от Обеля

    7 22 Отговор
    Нека поскъпнат 200 процента ,както и горивата да станат 15 лв литъра. Живота ни стана пълна пумия от пушещи наблъсканки една върху друга ламарини и скрап!

    Коментиран от #76

  • 76 Леля Гошо

    16 0 Отговор

    До коментар #75 от "Петко от Обеля":

    И като поскъпнат новите, ще си стоят в магазина, а хората ще купуват ноФ Фнос защото нямат пари за нови
  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 ТЪЙ ШИЙ ТО

    6 1 Отговор

    До коментар #12 от "Коментиращ":

    Народът не излиза по площадиде, защото му е гут.
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Глям праз

    13 0 Отговор
    Евру 7 е поредната бодра стъпка към урсулизма и Фашизма на нищото наречено ЕС
  • 83 Опс

    7 0 Отговор
    Явно е време за поредното доене на кравите. Този път под " зелен " предлог.
  • 84 Нищо не ти разбрах

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "честен ционист":

    Честна ционистка, пардон пионерска.
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Ма...ната

    3 0 Отговор
    Ви са..т..ра...пи еврейски,всичко ще поскъпне,знаем си вече урока!
  • 89 МЪСК 🥇

    1 6 Отговор
    България е страната с наи-развитата зарядна инфраструктура в света и най-мощния електромобилен клуб

    Коментиран от #100

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 93 Мунчо

    8 1 Отговор
    Двигателят е печка.Слагаш , бензин , нафта и ги изгаряш.
    С какво новите коли (печки) са по добри.
    За автомобилите на газ , нито дума. Газта е най екологична.
    Производството на ел.двигател също замърсява въздуха.
    Измишльотини за пари.
  • 94 Бай Ху (By Who)

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Хо-хо-хо":

    Господине, ако добавите и една биричка за катализатор, ефектът ще се мултиплицира значително.
  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Българин

    0 0 Отговор
    Те без това са скъпи копторите с върнати километри,на по 500000 хиляди оооо тя е на 187340 км реални с доказан пройзход,
  • 98 ганю

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "последния замърсител на земята са колите":

    1 самолет гори 120 т гориво за един полет, а фърчат
    милиони самолети на ден оттук е проблема
    а не колите.
    като през пандемията бяха ограничени полетите
    се възстанови озонния слой повече от 5 %

    Коментиран от #101

  • 99 Робин78

    3 0 Отговор
    Крайната цел на ЗЕЛЕНАТА СДЕЛКА Е САМО НАЙ-БОГАТИТЕ ДА КАРАТ коли, а всички останали да се движат с рейса, тротинетки, електрички под наем, като Sparkle. Цел 2 е УНИЩОЖАВАНЕ НА ИКОНОМИКИТЕ И ПЪЛЕН СРИВ -ДЕФЛАЦИЯ, за да могат да въведат ДИГИТАЛНИТЕ ПАРИ В ЦЕЛИЯ СВЯТ.
    ЦЕЛ 3 УНИЩОЖАВАНЕ НА ДОСТАВКИТЕ НА ХРАНА и предизвикване на масов незостиг на храна и глад.
    Цел 4 УНИЩОЖАВАНЕ НА 7 МИЛИАРДА ЧРЕЗ глад, епидемии, ваксини и т.н. за да остане 1 МИЛИАРД. Т.нар. от масоните ЗЛАТЕН МИЛИАРД.
    Бог ви е предупредил че това ще се случи, но викой не иска да чете и изследва Библията - Божието слово, Матей 24 глава и Лука 21 глава:
  • 100 Там

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "МЪСК 🥇":

    и ще си останете.... в клубчетата хахахаа
  • 101 сотко

    1 0 Отговор

    До коментар #98 от "ганю":

    100 тона гориво има само най-големия самолет А-380
  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Ха ха ха

    1 0 Отговор
    Тези феминистки и евробюрократи ни разказаха играта.
  • 104 Българските

    1 0 Отговор
    домакинства сега едва дишат, а след новите екомеко, цени на ток, цени на храни, всякакви данъци и такси съвсем ще престанат. И първи ще бъдат пенсионерите, после болните, безработните и накрая гепирастите.
  • 105 Айзомби

    1 0 Отговор
    Тея европейски лидери не си ли взеха поука вече.Явно са слабоумни.Унищожиха икономимата на европа.Сами се закопават.Комшиите ни ръсят бомби на порязия , военна техника на килограм , не са и чували за еко стандарти , а европа ще спасява света от мръсния въздух ОЛЕ МАЛЕ ! Защо не забранят цигарите тогава- те са 2рия най-голям замърсител,.Колко милиона души са измрели дори не се знае.Ама там мн милиони и адвокати играят.
  • 106 Габдулла

    1 0 Отговор
    Вулканът в Италия май изхвърли за сто години напред газове. Или бъркам?! На него ще му сложат ли такси?!
  • 107 Бунтата

    2 0 Отговор
    Време е да им набутаме по един седми калибър!!!
  • 108 както се казва ДА

    0 0 Отговор
    влиза нов еко стандарти и дъраците в горубляне скачат с хилядарка заради новите изисквания. Докато не се променят законите и всичкото “нов внос” не започне да се регистрира (табели, но не временни), застрахова ГО, прегледа ГТП и обложи с данък, нещата няма да се оправят. Поне ще е сгурно, че колата ще е престояла на плаца на автоджамбазина максимум 11 месеца